ریل می ایکس اوپو با دوربین سلفی پاپ آپ و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی رونمایی شد – دیجیتال مارک

گوشی‌‌ هوشمند ریل‌می ایکس (Realme X) اوپو رسما معرفی شد. این محصول را می‌توان پیشرفته‌ترین گوشی تولید شده‌ی این شرکت دانست.

می‌توان ریل‌می ایکس را محصولی شبیه به ریل‌می ۳ پرو دانست که از ابعادی بزرگ‌تر و نمایشگر امولد بهره می‌برد و درنهایت، به دوربین‌هایی شبیه به دوربین وان‌پلاس ۷ مجهز شده است. حال به‌ سایر ویژگی‌های گوشی هوشمند جدید اوپو اشاره می‌کنیم. این محصول به‌ صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی امولد مجهز شده که وضوحش ۱۰۸۰p است. حسگر اثرانگشت این گوشی در زیر نمایشگر جای داده شده و علاوه‌براین، صفحه‌نمایش این محصول برش یا ناچ ندارد. ریل‌می با بهره‌گرفتن از دوربینی سلفی که با استفاده از موتور مخصوص از لبه‌ی بالایی دستگاه بالا می‌‌آید، موفق شده این بخش گوشی را در زیر نمایشگر مخفی کند.

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نیز از نوع اپتیکال است و به‌منظور شناسایی الگوی انگشت کاربر بخشی از نمایشگر را روشن می‌کند تا حسگر تعبیه‌شده در زیر آن بتواند الگوی انگشت کاربر را شناسایی و نهایتا قفل دستگاه را بازکند. ریل‌می ایکس نیز همانند گوشی وان‌پلاس ۷ پرو از حسگری بهره می‌برد که ۴۴ درصد بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی است. استفاده از این حسگر به‌همراه موتور شتاب‌دهنده‌ی DSP باعث شده فرایند بازکردن قفل گوشی با سرعت بیشتری انجام شود.

اگرچه گوشی ریل‌می ایکس درمقایسه‌با گوشی ریل‌می ۳ پرو ابعاد بزرگ‌تری دارد، ظرفیت باتری به‌کار گرفته‌شده در این محصول درمقایسه‌با ریل‌می ۳ پرو کمی کمتر است. البته ریل‌می ایکس نیز همانند برادر خود از فناوری شارژ سریع VOOC Flash Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان تنها در ۳۰ دقیقه، باتری ۳,۷۶۵ میلی‌آمپرساعتی آن را ۵۵ درصد شارژ کرد. در زیر، تصویر ریل‌می ایکس (سمت راست) را درکنار ریل‌می ۳ پرو (سمت چپ) مشاهده می‌کنید.

ریل می ایکس

از دیگر مشخصات ریل‌می ایکس می‌توان به تراشه‌ی پردازشی اسنپدراگون ۷۱۰ اشاره کرد. این تراشه از فناوری ۱۰ نانومتری بهره می‌برد. حافظه‌ی رم این محصول در سه مدل ۴ و ۶ ۸ گیگابایتی دردسترس مشتریان است. حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی این محصول نیز در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده است.

حال به یکی از مهم‌ترین قوت‌های ریل‌می ایکس می‌رسیم. این دستگاه به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 مجهز شده و درکنار آن، دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 وجود دارد که به‌منظور تشخیص عمق در تصویر کاربرد خواهد داشت. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ریل‌می ایکس نیز از نوع بالارونده است که گشودگی دیافراگم آن نیز f/2.0 است. در تصویر زیر، نمای پشتی ریل‌می ایکس (سمت چپ) را درکنار ریل‌می ۳ پرو (سمت راست) مشاهده می‌کنید.

ریل می ایکس

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی این گوشی مدل IMX 586 است که امروزه در تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند بازار به‌کار گرفته شده است. این دوربین با ترکیب هر چهار پیکسل به یک پیکسل، تصاویر نهایی را با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند.

دوربین اصلی ریل‌می ایکس به تمامی امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری موردانتظار کاربران مجهز شده است. ازجمله ویژگی‌های نرم‌افزاری این دوربین می‌توان به تقویت کروما، تشخیص صحنه با استفاده از هوش مصنوعی، حالت شب و حالات جدید برای تصاویر پرتره اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز از ویژگی‌هایی مثل زیباساز چهره بهره می‌برد که در حالت گروهی نیز کار می‌کند.

قیمت مدل پایه‌ی ریل‌می ایکس لایت با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۷۵ دلار است. برای مدل دیگر این محصول با رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی برچسب قیمتی ۱۹۰ دلاری در نظر گرفته شده است. درنهایت، مجهزترین مدل این محصول با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۲۰ دلار قیمت‌ دارد.

مدل استاندارد ریل‌می ایکس در رنگ‌های سفید و آبی دردسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. این محصول با رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۲۲۰ دلار و با رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۲۳۰ دلار و با رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۶۰ دلار فروخته می‌شود.

دیدگاه شما درباره‌ی گوشی‌ هوشمند ریل‌می ایکس چیست؟

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه