گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس با دریافت به‌روزرسانی قفل می‌شوند – دیجیتال مارک

برخی کاربران گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس اعلام کرده‌اند بعد از دریافت آخرین به‌روزرسانی، دستگاه آن‌ها قفل می‌شود و نمی‌توانند از آن استفاده کنند. 

برخی کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس با دریافت آخرین به‌روزسانی، با مشکلات جدید و البته عجیبی رو‌به‌رو شده‌اند؛ یعنی ظاهرا بعد از دریافت به‌روزرسانی، دستگاه قفل می‌شود و اجازه‌ی ورود را به کاربر نمی‌دهد. 

در دو روز گذشته، برخی از صاحبان این دو گوشی هوشمند سامسونگ با چنین مشکلی رو‌به‌رو بوده‌اند و در فروم سامسونگ درباره‌اش صحبت کرده‌اند. بعد از دریافت به‌روزرسانی، دستگاه دوباره ری‌استارت می‌شود و برای ورود از کاربر رمزعبور یا PIN می‌خواهد. حتی در صورتی که کاربر رمزعبور را وارد کند، بازهم صفحه به‌ رنگ مشکی‌ درمی‌آید و دستگاه مجددا از کاربر درخواست می‌کند رمزعبور را وارد کند. 

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

مقاله‌ی مرتبط:

گفته می‌شود حتی اگر کاربر رمزعبور یا PIN برای گوشی خود تنظیم نکرده باشد، بازهم بعد از دریافت آخرین به‌روزرسانی و ری‌استارت‌شدن، دستگاه قفل می‌شود و امکان ورود به گوشی را به کاربر نمی‌دهد. مشکل کاربران گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس به اطلاع اپراتورهای تلفن‌همراه AT&T و ورایزون و خود سامسونگ رسیده است و کاربران باید منتظر دریافت پاسخ باشند. 

اطلاعات بیشتر درباره‌ی مشکل جدید گلگسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس

برخی از کاربرانی که با این مشکل در گوشی‌‌‌های هوشمند خود مواجه شد‌ه‌‌اند، در فضای مجازی درباره‌ی آن بحث و تبادل‌نظر کرده‌اند که بخشی از این اظهارنظرها جمع‌آوری شده و بدین شرح است: 

  • به‌نظر می‌رسد مشکل به‌وجودآمده بعد از دریافت آخرین به‌روزرسانی در ۸ و ۹ ژوئیه (برابر با ۱۷ و ۱۸ تیر) رخ داده است؛
  • ظاهرا تنها برخی از کاربران با این مشکل رو‌به‌رو شده‌اند؛
  • این مشکل فقط به کاربرانی با دستگاه‌های دارای رمزعبور مربوط نمی‌شود؛ بلکه برخی از کاربرانی که برای دستگاه خود رمزعبور تنظیم نکرده‌اند، با چنین مشکلی رو‌به‌رو شده‌اند و با قفل‌شدن دستگاه نمی‌توانند وارد آن شوند؛ 
  • فقط یک کاربر اعلام کرده است که بلافاصله بعد از به‌روزرسانی، این مشکل در دستگاهش رخ نداده؛ ولی بعد از مدتی با همین مشکل رو‌به‌رو شده است؛
  • بیشتر گزارش‌های قفل‌شدن گوشی به گلکسی اس ۱۰ مربوط می‌شود؛ ولی کاربرانی که از گلکسی اس ۱۰ پلاس استفاده می‌کنند، این مشکل را گزارش داده‌اند؛
  • برخی از کاربران از خدمات اپراتور تلفن‌همراه ورایزون استفاده می‌کرده‌اند؛ اما در بین آن‌ها حداقل یک نفر نیز از خدمات تلفن‌همراه اپراتور AT&T استفاده می‌کرده است. هر دو اپراتور تلفن‌همراه به‌روزرسانی ژوئیه (تیر)‌ را منتشر کرده‌اند؛ 
  • براساس گزارش‌های قفل‌شدن دستگاه که تاکنون دردسترس است، به‌ نظر می‌رسد فقط کاربران آمریکایی با چنین مشکلی رو‌به‌رو شده‌اند. باید منتظر باشیم ببینیم آیا گزارش‌های بیشتری از سایر بازارها نیز درباره‌ی قفل‌شدن گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس منتشر می‌شود یا خیر.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

راهكارهای پیشنهادشده

کاربران در بحث و گفت‌وگوی آنلاین پیشنهاد داده‌اند صاحبان گوشی‌های هوشمندی که با دریافت به‌روزرسانی با مشکل قفل‌شدن دستگاه رو‌به‌رو شده‌اند، سریعا موضوع را به اپراتورهای تلفن‌همراه و پشتیبانی سامسونگ اطلاع‌رسانی کنند. بسیاری از کاربران متوجه شده‌اند که با هاردریست کردن دستگاه، گوشی هوشمند از حالت قفل شده خارج می‌شود. با هاردریست کردن گوشی هوشمند، عملا دستگاه به تنظیمات حالت اولیه‌ی کارخانه برمی‌گردد و تمامی داده‌‌های روی گوشی هوشمند از دست می‌رود. در نظر داشته باشید که کاربران با قفل‌شدن دستگاه، حتی امکان بکاپ‌گیری از داده‌های خود را ندارند و ریست‌کردن گوشی در چنین شرایطی واقعا تصمیم سختی است.

یکی از راهکارهای پیشنهادی، ریبوت‌کردن دستگاه در حالت Safe Mode است. با این کار کاربران امکان دسترسی موقت به بکاپ‌ فایل‌های خود را خواهند داشت. البته، برخی کاربران اعلام کرده‌اند که با انجام این کار، بازهم امکان قفل‌گشایی دستگاه را ندارند. 

معمولا مشکلات نرم‌افزاری موجود در وصله‌ی به‌روزرسانی، در وصله‌ی بعدی برطرف می‌شود؛ اما کاربرانی که دستگاه‌های آن‌ها قفل‌ شده است، به‌دلیل آنکه به تنظیمات دستگاه دسترسی ندارند، حتی درصورت برطرف‌شدن باگ در به‌روزرسانی بعدی، نمی‌توانند نسخه‌ی بعدی را دریافت کنند. البته، احتمال دارد کره‌ای‌ها به‌روزرسانی اجباری را برای گوشی‌های هوشمند متصل به اینترنت اجرا کنند.

پیش‌تر نیز برای به‌روزرسانی باتری گلکسی نوت ۷، همین روال در پیش گرفته شد؛ اما در‌حال‌حاضر، نمی‌توان به‌صورت قطعی درباره‌ی تصمیم نهایی سامسونگ اظهارنظر کرد. بهترین تصمیم برای کاربران درگیر با این موضوع آن است که بعد از اطلاع‌رسانی به اپراتور تلفن‌همراه و پشتیبانی سامسونگ، منتظر بمانند تا در روزهای آتی به این مشکل رسیدگی شود. 

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه