آیفون ۲۰۲۰ اپل بریدگی کوچک‌تری نسبت‌به قبل در بالای نمایشگر خواهد داشت – دیجیتال مارک

براساس شایعه‌های جدید، اپل قصد دارد در آیفون‌های سال ۲۰۲۰ از بریدگی کوچک‌تری نسبت‌به قبل در بالای نمایشگر استفاده کند و حسگرهای مختلف را همراه دوربین سلفی در آن قرار دهد.

بن گِسکین، افشاگر شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی موبایل و از طراحان مدل‌های مفهومی این محصولات، اخیرا مدعی شده که اپل در حال بررسی نمونه‌های اولیه‌ی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۲۰۲۰ است تا بهترین طراحی را انتخاب کند. ظاهرا اپل در نمونه‌های اولیه‌ی آیفون‌های ۲۰۲۰ توجه ویژه‌ای به کوچک‌تر شدن بریدگی بالای نمایشگر (که حسگرهای مربوط به فناوری فیس ID در آن جای گرفته‌اند) داشته است.

ماه گذشته گسکین مدعی شد که اپل نمونه‌ی اولیه‌ی حداقل یک آیفون ۶/۷ اینچ را تولید کرده که این گوشی هیچ‌گونه بریدگی در بالای نمایشگرش ندارد و به‌جای آن به حاشیه‌های بسیار اندکی در این بخش مجهز شده است. در نمونه‌ی موردبحث دیدیم که دوربین سلفی در کنار حسگرهای مربوط به فیس ID در حاشیه‌ی باریک بالای نمایشگر جای گرفته بودند.

آیفون 2020 اپل / Apple iPhone 2020

تصویر مفهومی منتشرشده از آیفون ۲۰۲۰ توسط بن گسکین، از احتمال حذف کامل بریدگی در این گوشی خبر می‌دهد

مینگ‌چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی محصولات اپل، در گزارشی جداگانه مدعی شده بود که اهالی کوپرتینو قصد دارند در آیفون ۲۰۲۰، فرم فاکتور جدیدی برای گوشی‌هایشان معرفی کنند. او گفته بود که در طراحی جدید آیفون‌ها شاهد حاشیه‌های باریک‌تری در اطراف نمایشگر خواهیم بود.

بن گسکین ساعاتی پیش ادعاهای جدیدی را درمورد آیفون‌های ۲۰۲۰ مطرح کرد. او می‌گوید، اپل تاکنون نمونه‌های اولیه‌ی مختلف مربوط به فناوری ID را تولید کرده است که هر یک از این نمونه‌‌ها از حسگرهای خاصی بهره می‌گیرند. گفته می‌شود، حسگرهای مربوط به برخی از نمونه‌ها از لحاظ پهنا باریک‌تر شده‌اند؛ در ضمن گسکین می‌گوید که در برخی نمونه‌های دیگر شاهد حسگرهای کوچک‌تری هستیم تا بتوانند به‌راحتی در حاشیه‌ی اندک بالای نمایشگر جای بگیرند، بدون اینکه عملکرد اصلی آن‌ها مختل شود. 

بن گسکین در توییت جدیدش نوشته است:

در نمونه‌های اولیه‌ی آیفون‌های ۲۰۲۰، خطوط آنتن پهن‌تری برای فناوری ۵G قرار داده شده است (پهنای این خطوط به بیش از ۱ میلی‌متر رسیده است). آیفون‌های جدید به‌جای خطوط آنتن پلاستیکی از خطوطی ساخته‌شده با مواد جدید بهره خواهند گرفت (شیشه، سرامیک یا یاقوت کبود). 

خطوط آنتن آیفون 2020 اپل

همان‌طور که در توییت بالا می‌بینید، گسکین علاوه بر فناوری جدید فیس ID، به خطوط آنتن آیفون‌های ۲۰۲۰ نیز اشاره کرده است. او می‌گوید که اپل به‌منظور آوردن پشتیبانی از فناوری ۵G به آیفون‌های سال ۲۰۲۰، قصد دارد تغییرات مهمی را در آنتن آن‌ها ایجاد کند. طبق ادعاهای مطرح‌شده از سوی گسکین، آیفون‌های جدید دارای خطوط آنتنی از جنس شیشه، سرامیک یا یاقوت کبود به‌پهنای بیش از ۱ میلی‌متر خواهند بود. 

در انتها گسکین مدعی شده است که اپل قصد دارد در آیفون‌‌های سال آینده‌ی میلادی درگاه لایتنینگ را کنار بگذارد. البته این گفته به‌معنی بهره‌مندی آیفون‌های ۲۰۲۰ از درگاه USB-C نیست. در واقع گسکین می‌گوید که اپل قصد دارد درگاه شارژ گوشی‌هایش را به‌طور کامل حذف کند تا این محصولات تنها به روش بی‌سیم شارژ شوند. گسکین می‌گوید که آیفون‌های ۲۰۲۰ برای انتقال فایل به فناوری رادیوییِ باند فوق وسیع (UWD) مجهز خواهند شد. این فناوری در فاصله‌ی ۳ متری امکان انتقال فایل را با سرعت ۴۸۰ مگابیت‌بر‌ثانیه و در فاصله‌ی ۱۰ متری امکان انتقال فایل را با سرعت ۱۱۰ مگابیت‌بر‌ثانیه فراهم می‌کند. 

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

پیش‌تر در شایعه‌های دیگری اعلام شده بود که اپل قصد دارد قیمت نهایی عرضه‌ی آیفون‌های ۲۰۲۰ به بازار را بنا به دلایلی خاصی افزایش دهد. برخی رسانه‌ها مواردی مانند به‌کار برده‌شدن مواد جدید در فریم اطراف گوشی، پشتیبانی از فناوری ۵G از طریق تراشه‌ی گران‌قیمت‌تر کوالکام و بهره‌مندی از دوربین‌هایی جدید به‌خصوص دوربین سه‌بعدی مدت‌پرواز (۳D ToF) را به‌عنوان دلایلی برای بالا رفتن قیمت آیفون‌های ۲۰۲۰ ذکر کرده‌اند.

بن گسکین سابقه‌ی به‌نسبت خوبی در زمینه‌ی افشای جزئيات دقیق مربوط به گوشی‌های هوشمند دارد. او ماه‌ها پیش از رونمایی رسمی آیفون ۱۰ توانسته  بود جزئياتی دقیق از این گوشی فاش کند. البته او به‌دفعات، شایعه‌هایی را منتشر کرده است که در نهایت صحت نداشته‌اند. بنابراین تا زمانی‌که اپل به‌صورت رسمی به این خبر واکنش نشان ندهد، جزئيات مطرح‌شده تنها در حد شایعه باقی می‌مانند.

دیدگاه شما کاربران دیجیتال مارک در این زمینه چیست؟ از نظر شما اپل قصد دارد آیفون‌های ۲۰۲۰ را با چه نوع طراحی روانه‌ی بازار کند؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات دیجیتال مارک بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه