آینده کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها از نگاه اینتل در کامپیوتکس ۲۰۱۹

اینتل در جریان نمایشگاه کامپیوتکس از چند نمونه طرح اولیه برای لپ‌تاپ‌های آینده رونمایی کرد که کاربران با علایق متنوع را جذب خود خواهند کرد.

اینتل سال گذشته در نمایشگاه کامپیوتکس از طرح اولیه‌ی کامپیوتر شخصی Tiger Rapids با نمایشگر دوگانه رونمایی کرد. در نمایشگاه امسال لپ‌تاپ‌های مجهز به صفحه‌نمایش دوگانه به محصولاتی عادی تبدیل شدند و تقریبا همه‌ی شرکت‌ها نمونه‌ایی از آن‌ها را به نمایش گذاشتند. اینتل نیز مانند بازیگران دیگر تمرکز خود را روی این نوع از لپ‌تاپ گذاشت و با چند محصول جدید، کاربران را مشتاق آینده کرد.

مقاله‌های مرتبط:

یکی از نمونه‌های اولیه‌ی کامپیوتر شخصی اینتل به‌نام Ambient PC معرفی شد که نمایشگری در لبه‌ی دستگاه به کاربر ارائه می‌کند. این نمایشگر امکان تعامل با لپ‌تاپ بدون باز کردن در آن را فراهم می‌کند. به‌علاوه اینتل از بازار لپ‌تاپ‌های با نمایشگر دوگانه هم کوتاه نیامد و Honeycomb Glacier را معرفی کرد که نمایشگری مورب به لپ‌تاپ اضافه می‌کند. نمونه‌ی اولیه‌ی دیگری نیز با دو نمایشگر به‌نام Twin Rivers معرفی شد که با پوششی خاص، پاسخی به لپ‌تاپ‌های چوبی و چرمی HP‌ بود.

توزیع‌کننده‌های کامپیوترهای شخصی استقبال خوبی از طرح‌های اولیه‌ی اینتل داشته‌اند. آن‌ها با استفاده از همین طراحی‌ها و نوآوری‌های جدید، ایده‌ی مرگ کامپیوترهای شخصی را نقض و ابزارهایی جدید برای کاربران علاقه‌مند به بازار ارائه می‌کنند.

Intel Ambient PC

Ambient PC

طرح مفهومی امبیت اینتل لپ‌تاپی شبیه به گلکسی نوت اج را نشان می‌دهد. با چنین تعریفی می‌توانید درکی اولیه از تعریف طرح مفهومی جدید اینتل داشته باشید. نمایشگری خمیده و کوچک در لبه‌ی دستگاه قرار دارد که تنها چند آیکن در آن جانمایی می‌شوند.

نمایشگر شیشه‌ای که در لبه‌ی لپ‌تاپ امبینت قرار می‌گیرد قابلیت لمسی دارد. با لمس هر آیکن، اپلیکیشن مرتبط کوچکی اجرا می‌شود که قابلیت تعامل را به کاربر می‌دهد. به‌عنوان مثال با لمس آیکن تقویم، اپلیکیشن تقویم به‌صورت نواری اجرا می‌شود که رخدادها و قرار ملاقات‌ها را به کاربر نمایش می‌دهد. حتی اپلیکیشن اسپاتیفای هم در طرح اولیه‌ی امبینت دیده می‌شود که به‌محض لمس، موسیقی را ازطریق اسپیکرهای لپ‌تاپ پخش می‌کند. البته اسپیکرها در حالت بسته کیفیت بالایی ارائه نمی‌کنند.

Intel Ambient PC

امکانات امبینت تنها به نمایشگر لبه‌ای ختم نمی‌شود. اینتل مجموعه‌ای از میکروفن‌های حرفه‌ای را هم در لپ‌تاپ جدید خود تعبیه کرد که با آمازون الکسا ارتباط برقرار می‌کند.

اینتل در طرح مفهومی لپ‌تاپ امبینت، دوربین ۳۶۰ درجه گنجانده است

نوآوری دیگر اینتل در طرح اولیه‌ی امبینت، در بخش دوربین دیده می‌شود. غول پردازنده در لپ‌تاپ مورد نظر خود یک دوربین ۳۶۰ درجه قرار داده است. وقتی در لپ‌تاپ بسته باشد، گویی با یک دوربین عادی پشتی در آن روبه‌رو هستیم. درحالی‌که طبق ادعای سخنگوی اینتل این دوربین حالت ۳۶۰ درجه دارد و به‌محض نزدیک شدن کاربر اصلی، چهره‌ی او را برای صدور مجوز کار کردن با اپلیکیشن‌های نمایشگر لبه‌ای اسکن می‌کند. در دورانی که شرکت‌های دیگر به‌دنبال دکمه‌هایی برای غیرفعال‌سازی سنسورهای دوربین و غیره با هدف افزایش حریم خصوصی هستند، پیاده‌سازی یک دوربین ۳۶۰ درجه در پشت لپ‌تاپ انتخاب جالب توجهی به نظر می‌رسد.

Intel Ambient PC

امکانات لپ‌تاپ امبینت پی‌سی اینتل شاید منجر به بحث‌هایی در دنیای تولیدکننده‌های کامپیوتر شخصی شود. به‌عنوان مثال آن‌ها از خود می‌پرسند آیا استفاده از تقویم و اسپاتیفای با گوشی هوشمند عاقلانه‌تر و کاربردی‌تر از نمایشگر لبه‌ای اینتل نخواهد بود؟ شاید هم دلیل اینتل برای پیاده‌سازی چنین طرحی تنها سبک جدیدی از نمایش اعلان‌ها به کاربر باشد که به‌هرحال با مصرف انرژی کمتری محقق خواهد شد.

Twin Rivers

طرفداران کامپیوترهای شخصی علاقه‌مندی‌های متنوعی دارند. برخی از آن‌ها به‌دنبال بالاترین کاربرد و قدرت هستند که در طراحی‌های زمخت و شاید برخی اوقات رنگ‌بندی‌های جذاب RGB دیده می‌شوند. برخی از علاقه‌مندان نیز به‌دنبال سادگی هرچه بیشتر و طراحی‌های با جزئیات کمتر هستند. به‌علاوه در کامپیوتکس هم شاهد نمونه‌‌‌هایی از جنس چوب یا چرم از HP بودیم که کاربران علاقه‌مند به طراحی‌های کلاسیک را راضی می‌کند.

Intel Twin Rivers

طرح اولیه‌ی اینتل از لپ‌تاپ‌های توین ریورز پوششی شبیه به جنسی آلکانتارا دارد که مایکروسافت یک بار در لپ‌تاپ‌های سرفیس استفاده کرد. لپ‌تاپ توین ریورز دو نمایشگر لمسی دارد که به سمت یکدیگر بسته می‌شوند. طرح جدید اینتل را می‌توان نوعی دستگاه با هدف تماشا و مصرف محتوا دانست. درواقع از آنجا که صفحه‌کلید در نمایشگر لمسی به کاربر عرضه می‌شود، شاید کاربرد چندان آسانی در وارد کردن متن و محتوا به او ندهد.

احتمالا توین ریورز تنها برای تماشای حرفه‌ای محتوا کاربرد خواهد داشت

اینتل برای نمایش طرح مفهومی خود از محتوای جذابی در توین ریورز استفاده کرد. آن‌ها یک کتاب کمیک را در نمایشگر دوگانه قرار دادند که برای ورق زدن آن نیز انیمیشن ورق زدن طبیعی طراحی شده بود.

لپ‌تاپ توین ریورز اینتل به‌جای پردازنده‌ی کم‌مصرف سری Y از پردازنده‌ی سری U استفاده می‌کند. در این لپ‌تاپ، فن‌ تعبیه نشده و پس از بسته شدن، شاهد طراحی زیبا و چشم‌نوازی هستیم.

Honeycomb Glacier

لپ‌تاپ بعدی اینتل طراحی خلاقانه‌ای دارد که در کمتر کامپیوتر شخصی دیده‌ایم. البته این طرح مفهومی قبلا در لپ‌تاپی واقعی از ایسوس به‌نام ذن‌بوک دو پرو در کامپیوتکس دیده شد. ایسوس در آن لپ‌تاپ یک نمایشگر ۱۴ اینچی و یک نمایشگر ۱۵/۶ اینچی را در لپ‌تاپی به وزن ۲/۵ کیلوگرم جانمایی کرده است که نمایشگر کوچک‌تر در بالای صفحه‌کلید قرار می‌گرفت. شاید چنین ترکیبی برای کاربران قدیمی کامپیوترهای شخصی کمی عجیب به نظر برسد.

Intel Honeycomb Glacier

طرح مفهومی هانی‌کام اینتل،‌قابلیت بالا آوردن نمایشگر دوم را به کاربر می‌دهد. در طراحی اینتل از دو سری لولا استفاده شد که اولی برای بالا آوردن نمایشگر کوچک‌تر و دیگری برای تنظیم نمایشگر بزرگ استفاده می‌شود. با استفاده از دو سری لولا، تنظیم ارتفاع نمایشگر لپ‌تاپ برای تراز شدن با چشم کاربر، آسان‌تر صورت می‌گیرد.

اولین نمایش عمومی طرح مفهومی هانی‌کام در ماه مارس برای روزنامه‌نگاران صورت گرفت. البته در آن زمان طرح اولیه که محرمانه قلمداد می‌شد، آن‌چنان کاربردی نبود. نمونه‌ای که در کامپیوتکس معرفی شد تجربه‌ای کاملا زنده را در اختیار کارشناسان و کاربران قرار داد. نمایشگر دوم این لپ‌تاپ، پنلی با ابعاد ۱۲/۳ اینچ است که رزولوشن ۷۲۰*۱۹۲۰ را به کاربر ارائه می‌کند و نمایشگر اصلی، ابعاد ۱۵/۶ اینچی و کیفیت نمایش ۱۰۸۰p دارد. 

اینتل احتمالا در لپ‌تاپ هانی‌کام از نسل دهم پردازنده‌های آیس‌لیک استفاده خواهد کرد. درباره‌ی نمایشگر دوم این لپ‌تاپ بهتر است بدانید که بالا آمدن آن منجر به تخلیه‌ی بهتر گرما از کامپیوتر نیز می‌شود. برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز احتمالا تراشه‌ی مخصوص اینتل از خانواده‌ی Xe در لپ‌تاپ هانی‌کام استفاده خواهد شد.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : ایسوسبررسی تخصصی لپ تاپبررسی تخصصی موبایلجعبه گشایی موبایلدیجیتال مارکفروش لپ تاپفروش موبایلقروشگاه اینترنتیلنوو
admin
ارسال دیدگاه