اپل دسترسی به تراشه NFC را برای توسعه دهندگان افزایش می‌دهد – دیجیتال مارک

اپل در نظر دارد تا دسترسی بیشتری را به ویژگی NFC در آیفون‌های ایجاد کند که براساس آن توسعه دهندگان می‌توانند از قابلیت‌های این تراشه در کاربردهای بیشتری بصورت آزادانه استفاده کنند.

اپل با معرفی تراشه NFC در آیفون ۶ و سپس محدود کردن استفاده از آن به اپل پی، بسیاری از کاربران خود را ناامید کرد؛ چرا که ایجاد این محدودیت، دست کم گرفتن هدف اصلی این تراشه محسوب می‌شد. اما، گزارش‌های اخیر حاکی از این است که اپل قصد دارد با گسترش کاربردهای NFC در گوشی‌های آیفون، سیاست خود را تغییر دهد.

اپل با معرفی فریم‌ورک CoreNFC در iOS 11 نخستین قدم را در راه کاهش محدودیت‌های NFC برداشت. این فریم‌ورک به اپلیکیشن‌های شخص ثالث یا همان اپلیکیشن‌های غیر اپلی امکان می‌داد تا به تراشه‌ی NFC دسترسی داشته باشند؛ اما عملکرد آن همچنان محدودکننده است.

API محدودکننده اپل، اجازه ایجاد تغییرات در داده‌ها یا استفاده از NFC بدون باز کردن اپلیکیشن را به کاربر نمی‌دهد. به همین دلیل، دارندگان آیفون نمی‌توانند آنطور که باید از قابلیت‌های تراشه‌ی NFC و ویژگی اپلیکیشن‌های مبتنی بر این تراشه استفاده کنند. در واقع API‌ مورد نظر تنها زمانی امکان دسترسی به تراشه را به اپلیکیشن می‌دهد که آیفون آنلاک شده و اپلیکیشن مورد نظر در حال اجرا باشد. به عنوان مثال، کاربران برای باز کردن در هتل باید وارد اپلیکیشن آن بشوند و سپس، گوشی را به قفل در نزدیک کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که چنین محدودیت‌هایی در سرویس پرداخت اپل وجود ندارد.

سرویس پرداخت اپل / Apple Pay Serviceبراساس اطلاعات ارائه شده، کارمندان اپل در مقر این کمپانی قابلیت‌های جدیدی را مورد آزمایش قرار می‌دهند که از ویژگی‌های جدید NFC بهره می‌برند و آزادی عمل بیشتری را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهند. برای مثال کارمندان اپل با نزدیک‌کردن آیفون خود به پایانه بی‌سیم به ساختمان وارد می‌شوند. این پایانه‌ها با همکاری اچ‌آی‌دی گلوبال (HID Global) ساخته شده‌اند.

با باز شدن قفل NFC برای توسعه‌دهندگان و نوشته‌شدن اطلاعات کاربران روی تراشه، آیفون داران می‌توانند با استفاده از این ویژگی، در اتاق هتل خود را باز کنند یا به عنوان کارت خدمات شهری از آن بهره ببرند. در واقع، منابع خبر می‌دهند این غول کوپرتینو در حال توسعه چنین سیستمی با همکاری کیوبیک (Cubic) است. از این ویژگی بطور گسترده در انگلیس و ژاپن با اعمال‌کردن یک لایه باریک به پروتکل اپل پی استفاده می‌شود.

با برداشته‌شدن محدودیت‌های اپل برای توسعه‌دهندگان و امکان وارد کردن اطلاعات کاربر به تراشه، دارندگان آیفون می‌توانند از NFC به عنوان کلید در هتل یا کارت خدمات شهری بهره ببرند. خود کوپرتینویی‌ها نیز با همکاری کیوبیک (Cubic) در حال کار روی چنین سیستمی است.

انتظار می‌رود محدودیت‌های NFC در رویداد WWDC ماه بعد اپل در نسخه دوازده iOS، برداشته شود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



admin
ارسال دیدگاه