با بهترین گوشی های چینی آشنا شوید – دیجیتال مارک

گوشی‌‌های چینی در سال‌های اخیر فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند و برندهایی مثل هواوی، آنر، شیائومی، ویوو و اوپو گوشی‌هایی تولید کرده‌اند که توان رقابت با محصولات برندهای مطرح را نیز دارند.

تا چند سال پیش، گوشی‌های هوشمند چینی جایی بین گزینه‌های خرید علاقمندان به گوشی‌های هوشمند رده بالا و پرچم‌دار نداشتند و انتخاب‌ها تنها به برندهای مطرحی همچون اپل، سامسونگ، ال‌جی و هواوی محدود بود. البته شاید برندهای دیگری نظیر موتورولا یا گوگل که محبوبیت پایین‌تری داشته یا توسط عده‌ای کم شناخته شده بودند، نظر برخی را جلب می‌کرد؛ اما در سال‌های اخیر برندهای چینی گوشی باکیفیت بسیار خوب عرضه کرده‌اند و برخی از محصولات آن‌ها در جلب نظر  افراد نیز کاملاً موفق بوده‌اند؛ حتی برخی از آن‌ها ادعای رقابت با اپل و سامسونگ دارند و در برخی از موارد نیز این موضوع را به‌خوبی ثابت کرده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

شرکت‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی در رویداد MWC ۲۰۱۹ حضور پررنگی داشتند. در سال گذشته نیز برندهایی همچون ویوو و اوپو گوشی‌هایی با سخت‌افزار قدرتمند و طراحی خیره‌کننده‌ای روانه‌ی بازار کردند. برندهای دیگر نیز از ابعاد مختلف عملکرد خوبی داشته‌اند و گوشی‌هایی با کیفیت فوق‌العاده بالا تولید کرده‌اند و دو برند هواوی و شیائومی ثابت کردند که گوشی‌های تاشدنی آن‌ها بهترین طراحی را تا زمان کنونی دارد. در ادامه بهترین گوشی‌ های چینی را که ارزش خرید دارند، معرفی می‌کنیم.

شیائومی MI 9/ XIAOMI MI 9

از ویژگی‌های بسیار خوب گوشی‌های سری MI شیائومی که پرچم‌داران این شرکت محسوب می‌شوند، می‌توان به سخت‌افزار رده‌بالا و به‌روز، طراحی قابل‌قبول و قیمت مناسب اشاره کرد. گوشی شیائومی MI 9 مجهز به صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچ، اسنپدراگون ۸۵۵، رم ۱۲ گیگابایتی، حسگر اثر انگشت تعبیه‌شده در داخل صفحه‌نمایش و دوربین سه‌گانه با سه فاصله‌ی کانونی مجزا است.

شیائومی می ۹/ XIAOMI MI 9

این گوشی ویژگی‌ منحصربه‌فرد و انقلابی خاصی ندارد و تنها سرعت قابل‌قبول فناوری شارژ بی‌سیم آن می‌تواند آن را کمی از سایر گوشی‌های مشابه خود متمایز کند. البته باید به یاد داشته باشید که مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با رم ۶ گیگابایتی تنها با قیمت ۲۹۹۹ یوآن (تقریباً معادل ۴۵۰ دلار) عرضه می‌شود که یکی از برگ‌های برنده‌ی این گوشی و سایر گوشی‌های شیائومی است. این موضوع باعث می‌شود قیمت مناسب گوشی‌های وان‌پلاس نیز زیر سؤال برود و بسیاری از کاربران سامسونگ و اپل را کاملاً فراموش کنتد.

شیائومی می میکس 3 / Xiaomi Mi Mix 3

شیائومی نماینده‌‌ی دیگری نیز در فهرست برترین‌های ما دارد. شیائومی می میکس ۳ نیز مانند MI 9 محصولی رده‌بالا به شمارمی‌رود و قاب اطراف صفحه‌نمایش آن مانند نخستین مدل سری گوشی‌های می میکس به حداقل رسیده است. یکی از ترفندهای جالب طراحان این گوشی برای به حداقل رساندن قاب صفحه‌نمایش، حذف دوربین سلفی از قسمت بالای صفحه‌نمایش و قرار دادن در بالای گوشی است؛ البته این دوربین که به آن دوربین سلفی کشویی یا دوربین پاپ آپ هم گفته می‌شود، به‌صورت مخفی طراحی شده است و برای استفاده از آن باید نوار آهنربایی لغزان پشت گوشی را به سمت پایین کشید.

البته این گوشی دو مشکل نه‌چندان مهم دارد که به‌راحتی می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد؛ ضخامت بدنه‌ی گوشی باتوجه به باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپری آن، کمی زیاد به‌نظر می‌رسد و طراحی آن نیز کار کردن با گوشی با یک دست را سخت کرده است. اگر قصد خرید این گوشی را دارید، تا ماه می منتظر بمانید و مدل ۵G با باتری بزرگ‌تر و اسنپدراگون ۸۵۵ را بخرید. قیمت پایه‌ی تقریبی این گوشی از ۳۲۹۹ دلار (تقریباً معادل ۴۷۵ دلار) آغاز می‌شود. Mi Mix 3 نیز مانند MI 9 ارزش خرید دارد؛ مخصوصاً برای کاربرانی که دوست دارند صفحه‌نمایش گوشی بخش زیادی از فضای جلوی آن را بپوشاند.

هواوی میت ۲۰ پرو / Huawei Mate 20 pro

هواوی یکی از برندهایی است که در سال‌های اخیر محصولات فوق‌العاده باکیفیتی از آن دیده‌ایم و مسئولان آن هم اهداف بلندپروازانه‌ای در سر دارند. گوشی هواوی میت ۲۰ پرو در فهرست پرچم‌داران هواوی قرار دارد و سخت‌افزاری قدرتمند و کاربردی نظیر پردازنده‌ی قدرتمند کرین ۹۸۰، دوربین سه‌گانه‌ی باکیفیت، صفحه‌نمایش OLED منحنی با کیفیتی خیره‌کننده، فناوری سه‌بعدی تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت تعبیه‌شده در داخل صفحه‌نمایش و باتری بزرگ با عمر کاملاً مناسب را در خود جای داده است.

هواوی میت ۲۰ پرو / Huawei Mate 20 pro

درصورتی‌که ویژگی‌های یک گوشی هوشمند خوب به امکانات سخت‌افزاری آن محدود می‌شد، میت ۲۰ پرو درصدر بهترین گوشی‌های جهان قرار می‌گرفت؛ اما رابط‌کاربری EMUI پاشنه‌ی آشیل این گوشی است و یکی از ضعیف‌ترین پوسته‌های اندروید طراحی‌شده برای گوشی‌های چینی محسوب می‌شود؛ از سوی دیگر فریمور MIUI نیز باعث شده است کارایی این پرچم‌دار هواوی تا میزان زیادی کاهش پیدا کند؛ بنابراین اگر نرم‌افزار اهمیت زیادی برای شما ندارد و توانایی پرداخت ۸۹۹ پوند (تقریباً معادل ۱۲۰۰) را دارید، از خرید Mate 20 Pro پشیمان نمی‌شوید.

آنر ویو 20 / Honor View 20

آنر ویو ۲۰ یکی از محصولات رده‌بالای برند آنر، برند زیرمجموعه هواوی، با رابط کاربری EMUI از نظر نرم‌افزاری عملکرد خوبی ندارد؛ اما پردازنده‌ی قدرتمند کرین ۹۸۰، صفحه‌نمایش LCD فوق‌العاده باکیفیت، دوربین اصلی کم‌نظیر ۴۸ مگاپیکسلی، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری و جک هدفون، تاحدود زیادی این نقص را جبران کرده‌اند.

آنر ویو 20 / Honor View 20

View 20 با قیمت ۴۹۹ پوند (تقریباً معادل ۶۵۰ دلار) در دسترس خریداران قرار گرفته است. اگرچه این گوشی نسبت به Mate 20 Pro با ویژگی‌هایی همچون برخورداری از فناوری شارژ سریع، صفحه‌نمایش OLED و دوربین بهتر، در سطح پایین‌تری قرار دارد؛ اما خرید آن را با اطمینان کامل توصیه می‌کنیم.

ویوو V15 Pro

V15 Pro پرچم‌دار تازه معرفی‌شده‌ی ویوو است که می‌توان آن را از مجموعه‌ای کامل از فناوری‌های رده‌بالای این برند دانست. V15 Pro با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی پاپ‌آپ ۳۲ مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت سریع تعبیه‌شده در داخل صفحه‌نمایش و نمایشگر OLED که تقریبا هیچ قابی در اطراف آن وجود ندارد و فاقد بریدگی است، در نوع خود گوشی منحصربه‌فردی تلقی می‌شود. درضمن V15 Pro نخستین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۶۷۵، پردازنده‌ی میان‌رده‌ی جدید کوالکوم، با عملکرد قابل‌قبول است.

V15 Pro با قیمتی درحدود ۴۰۰ دلار، گوشی میان‌رده‌ی کاملاً مناسبی است و اگر با پورت مینی USB و نبود فناوری شارژ بی‌سیم مشکلی ندارد، بدون‌تردید آن را انتخاب کنید.

ویوو NEX

ویوو نکس/ ٰVivo Nex

اگر بیشتر طرفدار طراحی ساده هستید و به طراحی‌های نسبتاً پیچیده گوشی‌های اوپو و شیائومی علاقه‌ی چندانی ندارید، ویوو نکس می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. این گوشی با سخت‌افزار اغواکننده‌ی خود مثل اسنپدراگون ۸۴۵، صفحه‌نمایش بسیار بزرگ ۶٫۴ اینچی بدون بریدگی، پورت USB C و جک هدفون، برای افرادی که به‌دنبال گوشی رده‌بالا با قیمت مناسب هستند، گزینه‌ی ایده‌آلی است.

گوشی‌های ویوو که همگی صفحه‌نمایش بزرگی دارد، با گذشت زمان با شیوه‌های مختلفی بهتر و بهتر می‌شوند. از ویژگی‌های بهبودیافته‌ی گوشی‌های جدید این شرکت نسبت به مدل‌های قبلی خود می‌توان به حسگر اثر انگشت تقویت‌شده در داخل صفحه‌نمایش، افزایش کیفیت دوربین سلفی و افزایش اندازه‌ی صفحه‌نمایش اشاره کرد. این گوشی مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ است و می‌توان آن را یکی از بهترین و کامل‌ترین گوشی‌های ویوو دانست. والپیپر نقطه‌نقطهٔ رنگین‌کمانی اختصاصی این گوشی، رابط‌کاربری آن را واقعاً زیبا کرده است.

ویوو Nex Dual Display Edition

ویوو نکس دوال دیسپلی/ یوو Nex Dual Display Edition

ویوو Nex Dual Display Edition به معنای واقعی کلمه طراحی منحصربه‌فردی دارد؛ چراکه دو صفحه‌نمایش در این گوشی تعبیه شده که یکی از آن‌ها در پشت گوشی قرار دارد و یکی از آن‌ها تقریباً فاقد قاب است. برای جلوگیری از اشغال فضای جلوی گوشی، دوربین سلفی در آن حذف شده است و کاربران می‌توانند از دوربین سه‌گانه‌ی اصلی گوشی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده کنند و در هنگام استفاده از دوربین سلفی، تصویر خود را در نمایشگر پشتی گوشی مشاهده کنند. درضمن در اطراف دو لنز دوربین، علاوه‌بر دو فلش LED، حلقه‌ای نورانی هم دیده می‌شود که وظیفه‌ی آن ایجاد نور ملایم برای گرفتن عکس سلفی است. 

مشکلی که دررابطه‌با این گوشی وجود دارد این است که گاهی اوقات که وقتی گوشی را از جیب خود خارج می‌کنید، متوجه می‌شوید که هیچ چیزی در نمایشگر نشان داده نمی‌شود؛ دلیل این مشکل این است دکمه‌ی سوییچ کردن صفحه‌نمایش و دکمه‌ی روشن کردن صفحه‌نمایش، بسته به جهت گوشی جای یکدیگر عمل می‌کنند  و نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. به‌هرحال اگر به‌دنبال یافتن بهترین گوشی دنیا هستید و حساسیت و شکنندگی گوشی برایتان اهمیتی ندارد؛ ویوو Nex Dual Display Edition را به شما توصیه می‌کنیم (این گوشی جزو شکننده‌ترین گوشی‌های دنیا محسوب می‌شود؛ البته شکنندگی آن‌ها به‌اندازه‌ی گوشی‌های تاشدنی نیست).

اوپو فایند ایکس / OPPO FIND X

اپو فایند ایکس جزو معدود گوشی‌های اندرویدی است که در نگاه اول شما را کاملاً متعجب می‌کند؛ زیرا وقتی آن را می‌بینید، در قسمت جلوی گوشی تنها صفحه‌نمایشی بدون قاب را مشاهده می‌کنید و در قسمت پشت آن هم هیچ چیزی وجود ندارد و بدنه‌ای کاملاً یکدست را می‌بینید؛ درواقع نبود لنز دوربین اصلی و سلفی شما را شگفت‌زده می‌کند؛ دوربین سلفی و اصلی Find X روی کشویی متحرک و موتوردار نصب شده است که تنها در زمان باز کردن اپلیکیشن دوربین ظاهر می‌شود. درضمن حسگر تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی نیز درکنار لنزهای دوربین وجود دارد.

اوپو فایند ایکس / OPPO FIND X

شارژ باتری اوپو فایند ایکس از ۰ تا ۱۰۰ درصد تنها ۳۵ دقیقه طول می‌کشد

اوپو پس از معرفی Find X مدل جدید این گوشی یعنی Find X Lamborghini Edition را معرفی کرد که ویژگی‌های آن با Find X یکسان بود و تنها تفاوت آن با Find X، عرضه‌ی یک جفت ایرپاد بی‌سیم همراه‌با آن و برخورداری از فناوری شارژ فوق‌سریع VOOC است که باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری گوشی را از ۰ تا ۱۰۰ درصد تنها در مدت ۳۵ دقیقه شارژ می‌کند. Find X مجهز به پردازندهٔ اسنپدراگون ۸۴۵ است که چندان به‌روز نیست؛ اما گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد.

اوپو F11 Pro

ویژگی‌های این گوشی که هفته پیش معرفی شد، تقریباً مانند ویوو V15 Pro است و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی پاپ آپ، پورت میکرو USB و جک هدفون از ویژگی‌های این گوشی هستند.

F11 Pro نسبت به V15 Pro در سطح پایین‌تری قرار دارد و فاقد امکاناتی همچون حسگر اثرانگشت تعبیه‌شده در داخل صفحه‌نمایش است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی مدیا هلو P270 اشاره کرد. این گوشی باتوجه‌به قیمت مناسبی (درحدود ۳۵۰ دلار) که دارد، برای افرادی که به‌دنبال گوشی‌های چندان رده‌بالایی نیستند، گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود.

ریل می ۳

ریل می ۳ اوپو/ REALME 3

ریل‌می (Realme) برندی است که تحت نظارت اوپو فعالیت می‌کند و با تمرکز بر بازار هند ایجاد شده است. ریل می ۳ جدیدترین محصول این شرکت با کیفیتی فوق‌العاده بالا است. ال‌جی K30 با صفحه‌نمایش LCD ۵.۳ اینچی با قاب ضخیم اطراف آن، باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپری، رم ۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی، با قیمت ۱۸۰ دلار یکی از رقبای این گوشی محسوب می‌شود. Realme 3 درمقابل دارای نمایشگر ۶٫۴ اینچی با قاب نازک در اطراف آن، باتری ۴۲۳۰ میلی‌آمپری، رم ۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۱۲۵ دلار درحال عرضه است؛ مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی با رم ۴ گیگابایتی با قیمت ۱۵۵ دلار نیز عرضه می‌شود؛ البته نباید فراموش کنیم که K30 مجهز به پورت USB-C است.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه