دل از لپ‌تاپ‌های اینسپایرون مجهز به پردازنده رایزن رونمایی کرد

شرکت دل به تازگی چهار لپ‌تاپ ۱۷ اینچی جدید کرده است که از پردازنده‌های رایزن ۳ و ۵ ساخت AMD که به پردازنده‌ی گرافیک وِگا مجهز هستند، بهره می‌برد.

دل اخیرا چهار محصول جدید از خانواده لپ‌تاپ‌های اینسپایرون (Inspiron) معرفی کرده است. مهم‌ترین ویژگی متمایزکننده آن‌ها از سایر محصولات این خانواده، پردازنده‌های ساخت شرکت AMD به شمار می‌رود. دل تصمیم گرفته تا از رایزن ۵ نسخه ۲۵۰۰U به همراه گرافیک وگا ۸ و رایزن ۳ نسخه ۲۲۰۰U به همراه گرافیک وگا ۳ در این لپ‌تاپ‌ها استفاده کند و اولین دستگاه‌های ساخت این شرکت به شمار می‌روند که از این نوع APU استفاده می‌کنند.

برای هر پردازنده مورد اشاره، دو مدل مجزا معرفی شده است که تمامی آن‌ها از نمایشگر ۱۷.۳ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌گیرند. نمایشگر این محصولات که کمی بزرگ‌تر از استاندارد رایج ۱۵.۶ اینچی صنعت لپ‌تاپ است، موجب شده تا در رده لپ‌تاپ‌های عریض قرار گیرند. پنل استفاده شده برای نمایشگر نیز از نوع LED-backlit و مات بودن آن موجب جلوگیری از بازتاب نور در محیط‌های روشن می‌شود. همه دستگاه‌ها نیز در رنگ نقره‌ای پلاتینیوم عرضه می‌شوند.

در قسمت درگاه‌ها شاهد دو پورت USB 3.1 نسل اول به همراه یک پورت USB 2.0 هستیم که در کنار آن‌ها HDMI و ورودی حافظه SD وجود دارد. وجود درایو نوری، وای-فای دو بانده و باتری ۳ سلولی ۴۲ وات ساعتی از دیگر مشخصات سری Inspiron ۱۷ ۵۰۰۰ هستند. میزان حافظه ذخیره‌سازی و رم نیز در نسخه‌های مختلف، متفاوت است.

مدل پایه مجهز به رایزن ۳ به حافظه رم ۸ گیگابایتی و یک ترابایت حافظه با چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه مجهز شده است. نسخه قوی‌تر از ۱۲ گیگابایت حافظه رم با همان مقدار حافظه داخلی بهره می‌گیرد. اما محصول دارای رایزن ۵ تنها با ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR4 و فرکانس ۲۴۰۰ در کنار دو ترابایت حافظه عرضه می‌شود. تفاوت ۱۰۰ دلاری میان این دو نسخه به دلیل بسته پشتیبانی ویژه دل ذکر شده است و هیچ گونه اختلاف سخت‌افزاری میان آن‌ها مشاهده نمی‌شود. شاید نبود حافظه SSD در هیچ یک از نسخه‌ها برای برخی کاربران دلسرد کننده باشد.








پردازندهRyzen ۳Ryzen 3Ryzen 5Ryzen 5
گرافیکVega3Vega3Vega5Vega5
حافظه۱ ترابایت۱ ترابایت۲ ترابایت۲ ترابایت
رم۸ گیگابایت۱۲ گیگابایت۱۶ گیگابایت۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۷.۳ اینچ۱۷.۳ اینچ۱۷.۳ اینچ۱۷.۳ اینچ
رزولوشن۱۰۸۰×۱۹۲۰۱۰۸۰×۱۹۲۰۱۰۸۰×۱۹۲۰۱۰۸۰×۱۹۲۰
قیمت۶۷۹.۹۹ دلار۷۲۹.۹۹ دلار۸۹۹.۹۹ دلار۹۹۹.۹۹ دلار

نظر شما در این خصوص چیست؟

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : sonyاپل xاچ پیایسرایفون 8ایفون xاینسپایرونپردازندهجعبه گشایی موبایلسامسنوگسرفیسسونیفروش موبایلنقد و بررسی موبایلنوت 8
admin
ارسال دیدگاه