شیائومی برای هشتمین فصل پیاپی صدرنشین بازار گوشی هوشمند هند شد – دیجیتال مارک

شیائومی فعالیتی جدی در بازار گوشی‌های هوشمند هند دارد و برای هشتمین فصل پیاپی خود را در صدر فروشنده‌ها قرار داده است.

شیائومی اکنون به‌عنوان برترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند در بازار هند شناخته می‌شود. این لقب برای هشتمین فصل پیاپی به شرکت چینی داده می‌شود. آ‌ن‌ها از مدت‌ها پیش در دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان به دردسری عظیم برای فرمانروای بازار جهانی یعنی سامسونگ تبدیل شده‌اند. شایان ذکر است در فصل‌های گذشته شاهد کاهش فروش کلی گوشی‌های هوشمند در دیگر بازارهای جهان بوده‌ایم و پیشتازی چینی‌ها در بازار هند، مزیت‌های بی‌شماری برای آن‌ها در پی داشته است.

مقاله‌های مرتبط:

غول جوان صنعت گوشی‌های هوشمند در فصل منتهی به ماه ژوئن، ۱۰/۴ میلیون دستگاه گوشی به فروش رساند که ۲۸/۳ درصد از بازار هند را به خود اختصاص داد. شایان ذکر است آمارها از سوی مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC ارائه می‌شوند. نزدیک‌ترین رقیب شیائومی در بازار هند، سامسونگ است که با فروش ۹/۳ میلیون دستگاه در دوره‌ی مشابه، ۲۵/۳ درصد از فروش بازار را تصاحب کرد. کره‌ای‌ها زمانی برترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند در بازار هند محسوب می‌شدند.

در مجموع ۳۶/۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در فصل سوم جاری میلادی در هند به فروش رفت که افزایش ۹/۹ درصدی را نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. این آمار در مقایسه با تمامی دوره‌های مشابه سال‌های گذشته، بیشترین آمار فروش محسوب می‌شود.

فروش گوشی‌های هوشمند در دوره‌های گذشته در دیگر مناطق جهان با کاهش یا توقف رشد روبه‌رو بود. ازطرفی بازار هند با رویکردی برخلاف دیگر نقاط، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. در هر فصل، میلیون‌ها کاربر جدید به جامعه‌ی مشتریان گوشی هوشمند در هند اضافه می‌شوند. بسیاری از آن‌ها اولین گوشی هوشمند خود را خریداری می‌کنند.

شیائومی

شرکت تحقیقاتی Counterpoint در گزارشی ادعا می‌کند که ۴۵۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند در چین وجود دارد. سال گذشته این آمار ۳۵۰ و یک سال قبل ۳۰۰ میلیون کاربر عنوان می‌شد. چنین رشدی، هند را با جمعیت ۱/۳ میلیارد نفری به بازاری با بیشترین سرعت رشد در جهان تبدیل می‌کند. شایان ذکر است آمارهای جهانی در فصل دوم سال ۲۰۱۹، کاهش فروش ۲/۳ درصدی را نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

دیگر تولیدکننده‌های چینی گوشی هوشمند همچون Vivo و اوپو در ماه‌های اخیر تمرکز زیادی روی بازاریابی محصولات در هند داشته‌اند. آن‌ها بخش عظیمی از تبلیغات را به مسابقه‌های کریکت در هند اختصاص می‌دهند و موفق به افزایش تعداد مشتریان در بازار مذکور شده‌اند. ویوو در فصل گذشته ۱۵/۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد که نسبت به آمار ۱۲/۶ درصد در مدت مشابه فصل گذشته رشد مناسبی محسوب می‌شد. اوپو نیز سهم خود از بازار را از ۷/۶ درصد به ۹/۷ درصد رساند. برند دیگر ریلمی (Realme) نام دارد که فعالیت خود را در ابتدا با کپی کردن برخی از نمونه‌های اولیه‌ی شیائومی شروع کرد. آن‌ها سهم خود را از ۱/۲ درصد به ۷/۷ درصد رساندند.

مشخصات خوب در کنار قیمت پایین، کلید پیروزی در بازار هند هستند

کلید کسب سهم بازار در هند در سال‌های گذشته ثابت مانده است. مشخصات بهتر در کنار قیمت پایین‌تر همیشه موجب افزایش فروش در بازار می‌شوند. قیمت میانگین دستگاه‌های موبایل در فصل دوم سال جاری میلادی ۱۵۹ دلار بود. IDC می‌گوید ۷۸ درصد از ۳۶/۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمندی که در فصل دوم در هند فروخته شدند، برچسب قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار داشتند. البته نمی‌توان ادعا کرد که گوشی‌های با قیمت بیش از ۲۰۰ دلار در هند مشتری ندارند. در ادامه‌ی گزارش می‌خوانیم که گوشی‌های با برچسب قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار، بیشترین افزایش فروش را در دوره‌ی گذشته داشته‌اند و نسبت به سال گذشته، ۱۰۵/۲ درصد رشد کرده‌اند.

گوشی‌های هوشمند با قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار، در بازار هند در رتبه‌ی دوم سرعت رشد قرار می‌‌گیرند. رشد این دسته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶/۱ درصد بیان شد. وان پلاس از دیگر فعالان چینی بازار هند، ۶۳/۶ درصد از بازار گوشی‌های حرفه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد و پس از آن، اپل و سامسونگ قرار دارند. شایان ذکر است اپل کمتر از دو درصد کل بازار محلی را در اختیار دارد.

شیائومی می ۹/ XIAOMI MI 9

گوشی‌های کلاسیک و دکمه‌ای (موسوم به Feature) هنوز جایگاه ویژه‌ای در بازار موبایل هند دارند. هرچند محبوبیت آن‌ها رو به کاهش می‌رود، اما در فصل گذشته آمار فروش ۳۲/۴ میلیون دستگاه را ثبت کرده‌اند. آمار مذکور، نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته کاهش ۲۶/۳ درصدی داشته است.

شیائومی در برابر سامسونگ

هند امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار شیائومی شناخته می‌شود. شرکت چینی پنج سال پیش به بازار این کشور وارد شد. آن‌ها در دو سال ابتدایی تنها به فروش آنلاین پرداختند تا هزینه‌های فروش کاهش یابد. از آن زمان به بعد نفوذ چینی‌ها به بازار فروش سنتی هم افزایش یافت؛ بازاری که سهم زیادی از فروش کشور هند را تشکیل می‌دهد.

شیائومی در ابتدای ماه جاری میلادی خبر تأسیس دو هزارمین فروشگاه Mi Home را در هند اعلام کرد. آن‌ها تصمیم دارند تا پایان سال جاری میلادی، ۱۰ هزار فروشگاه فیزیکی در کشور تأسیس کنند. تأسیس چنین تعدادی از فروشگاه‌های فیزیکی با این هدف انجام می‌شود که ۵۰ درصد از فروش شرکت را به خود اختصاص دهد.

سامسونگ هم مانند رقبا، در دو سال گذشته فعالیت‌های خود را در هند افزایش داده است. کره‌ای‌ها سال گذشته بزرگ‌ترین کارخانه‌ی گوشی موبایل را در هند تأسیس کردند. به‌علاوه آن‌ها تولید گوشی‌های سری Galaxy A را هم افزایش دادند تا گزینه‌های بیشتری در بازار گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه داشته باشند. به‌علاوه محصولاتی همچون Galaxy M10، Galaxy M20 و Galaxy M30 نیز با تمرکز بر بازار هند معرفی شدند. IDC می‌گوید سامسونگ سهم اصلی رشد خود را در بازار هند از طریق گوشی‌های سری گلکسی A به دست آورد.

سامسونگ هند

رقابت سامسونگ و شیائومی در هند روند حساسی دارد. کره‌ای‌ها با وجود قرارگیری در رتبه‌ی دوم فروش در سه‌ماهه‌ی دوم سال، آمارهای خود را نسبت به ۲۰۱۸ بهبود دادند. آن‌ها در فصل دوم سال جاری ۹/۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروختند، در حالی که آمار سال ۲۰۱۸، فروش ۸ میلیونی را نشان می‌داد. سهم بازار نیز در مدت مشابه از ۲۵/۳ درصد به ۲۳/۹ درصد رسید. در بخشی از گزارش IDC پیرامون سامسونگ می‌خوانیم:

شرکت تلاش می‌کند تا با گزینه‌های جدید، سهم سری گلکسی J را در بازار تکرار و حفظ کند. سری Galaxy M با کاهش قیمت و تنها به‌صورت آنلاین عرضه شد که سهم فروش آنلاین سامسونگ را در فصل دوم سال جاری در آمار ۱۳/۵ درصد حفظ کرد.

درنهایت سامسونگ برای رسیدن و پشت سر گذاشتن شیائومی مسیر دشواری دارد. چینی‌ها به حفظ حاشیه‌ی سود پایین ادامه می‌دهند و همیشه ادعای سود پنج درصدی روی هر دستگاه سخت‌افزاری دارند. شیائومی همچنین برنامه‌های تولیدی خود را نیز در هند افزایش داده و حدودا ۱۰ هزار شغل در این کشور ایجاد کرده است. شایان ذکر است بیش از ۹۰ درصد موقعیت‌های شغلی شیائومی توسط زنان اشغال می‌شود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه