هواوی میت ایکس تا شهریورماه با سیستم عامل اندروید عرضه می‌شود – دیجیتال مارک

یکی از مدیران اجرایی هواوی تأیید کرد که اولین گوشی تاشدنی این شرکت به‌نام میت ایکس تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی و با سیستم‌عامل اندروید گوگل عرضه خواهد شد.

هواوی میت ایکس، گوشی تاشدنی غول چینی موبایل چندی پیش معرفی شد. اخبار جدید حاکی از آن هستند که هواوی گوشی مورد نظر را تا ماه سپتامبر سال جاری (شهریور ۱۳۹۸) یا زودتر، به بازار عرضه خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

وینسنت پانگ، یکی از مدیران اجرایی هواوی در مصاحبه با تِک‌رادار تأیید کرد که گوشی تاشدنی تا ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. او مدیر منطقه‌ی غرب اروپای هواوی است و مصاحبه را در جریان سفری به نیویورک سیتی انجام داد. پانگ در مصاحبه‌ گفت:

گوشی حداکثر تا ماه سپتامبر عرضه می‌شود. احتمالا تاریخ عرضه زودتر هم خواهد بود، اما سپتامبر را به‌عنوان آخرین زمان احتمالی در نظر بگیرید.

میت ایکس هواوی / Huawei mate x

پانگ در ادامه‌ی مصاحبه، پیرامون کشور محل معرفی Mate X هم اطلاعاتی ارائه کرد. او می‌گوید گوشی تاشدنی شرکتش در کشورهای با پشتیبانی از شبکه‌ی ۵G عرضه خواهد شد. درواقع او تأکیدی کامل داشت که میت ایکس یک گوشی ۵G خواهد بود. شاید اصرار هواوی بر ۵G بودن گوشی این باشد که سامسونگ گلکسی فولد به‌صورت ۴G معرفی شد (که البته درنهایت هم سرنوشتی به‌جز توقف عرضه نداشت). کره‌‌ای‌ها تنها یک بار به عرضه‌ی نسخه‌ی ۵G اشاره کرده بودند و البته هیچ قیمتی هم برای آن عنوان نکردند.

هواوی اصرار دارد که میت ایکس به‌صورت ۵G عرضه خواهد شد

اشاره‌ی پانگ به عرضه‌ی میت ایکس در «همه‌ی کشورهای پشتیبانی‌کننده از ۵G» یک نکته‌ی مهم هم دارد. قطعا گوشی چینی‌ها در آمریکا عرضه نخواهد شد چون دولت غربی محدودیت شدیدی روی محصولات هواوی اعمال کرده است.

میت ایکس با اندروید گوگل عرضه می‌شود

در زمان عرضه‌ی هواوی میت ایکس، خبرنگاران این فرصت را داشتند که از نزدیک با عملکرد آن آشنا شوند. در آن زمان، انواع ویدئوهای بررسی از کار کردن گوشی به‌صورت تاشده، باز و حالت تبلتی منتشر شد که عملکرد مناسب آن را نشان می‌داد. به‌عنوان نمونه‌ای از آزمایش‌ها، بازی فورت‌ناینت با میت ایکس انجام شد که تجربه‌ی جذابی را به نمایش می‌گذاشت. درواقع نمایشگر هشت اینچی در حالت تبلت، هر گوشی حرفه‌ای مخصوص بازی را شکست می‌دهد. کارشناسان به‌صورت کلی پیش‌بینی می‌کنند که گوشی‌های تاشدنی به‌مرور فهرست برترین گوشی‌های مخصوص بازی را تحت سلطه می‌گیرند.

تنش‌های میان آمریکا و هواوی باعث شد تا محدودیت‌هایی در استفاده از سیستم‌عامل اندروید در محصولات چینی‌ها ایجاد شود. ابتدا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده‌ی هواوی از «پروژه‌ی اندروید متن باز» (که فاقد سرویس‌های گوگل است) مطرح شد و بعدها کار تا جایی پیش رفت که هواوی خبر از توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی جایگزین اندروید داد. همین اخبار، کاربران و کارشناسان را نگران می‌کرد که آیا میت ایکس با اندروید رسمی گوگل عرضه خواهد شد؟

هواوی میت ایکس / Huawei Mate X

پانگ در مصاحبه‌ی اخیر خود استفاده از اندروید در Mate X را تأیید کرد. درواقع او احتمال می‌دهد که گوشی تاشدنی هواوی در فهرست تحریم‌ها و محدودیت‌های ترامپ برای شرکت‌های آمریکایی قرار نگیرد؛ محدودیت‌هایی که شرکت‌های نرم‌افزاری همچون گوگل را هم به قطع رابطه با هواوی ملزم کرده است.

در ماه‌‌های گذشته بسیاری از کاربران اعتقاد داشتند که گوشی تاشدنی هواوی هیچ‌گاه به بازار راه نخواهد یافت. آن‌ها باتوجه‌به مشکلات پیش‌آمده برای گلکسی فولد و همچنین چالش‌های هواوی با آمریکایی‌ها، چنین پیش‌بینی‌هایی ارائه می‌کردند. به‌هرحال مصاحبه‌ی پانگ و دیگر مدیران ارشد هواوی نشان می‌دهد که آن‌ها امیدواری شدیدی به عرضه‌ی گوشی تاشدنی در سال جاری دارند.

چرا تا ماه سپتامبر؟

مدیران هواوی در مصاحبه‌های خود ادعا می‌کنند که سرعت پایین توسعه‌ی فناوری ۵G، مانع اصلی و کاهنده‌ی سرعت عرضه‌ی میت ایکس محسوب می‌شود. درواقع آن‌ها سرعت پایین توسعه را مهم‌تر از محدودیت‌های آمریکایی‌ها می‌دانند. به‌هرحال همین دلیل را می‌توان یکی از عناصر تأثیرگذار در اعلام ماه سپتامبر به‌عنوان تاریخ عرضه دانست.

قطعا آمریکایی‌ها نمی‌توانند منتظر گوشی هواوی باشند

هواوی منتظر است تا فناوری ۵G در چین و دیگر مناطق مهم جهان تثبیت شود. شایان ذکر است نسل جدید شبکه‌ی داده‌ی موبایل، چندی پیش در بریتانیا رونمایی شد که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فروش گوشی‌های هواوی محسوب می‌شود.

اعلام ماه سپتامبر و کلمه‌ی تأخیر از سوی مدیران هواوی، یک بحث و بررسی عمیق‌تر را نیز از سوی کاربران و کارشناسان به‌همراه دارد. قبلا در اخبار گفته شده بود که گوشی تاشدنی هواوی در تابستان عرضه می‌شود، درحالی‌که سپتامبر به پایان این فصل نزدیک‌تر است. در نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ خبرنگاری در مصاحبه با هواوی ماه ژوئیه را به‌عنوان زمان عرضه مطرح کرد که سایر رسانه‌ها هم همان خبر را منتشر کردند.

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

پانگ در پایان مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که گوشی هوشمند میت ایکس با همان سخت‌افزاری عرضه می‌شود که در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا معرفی شد. طبق ادعای او، هواوی در ماه‌های گذشته مشغول بهینه‌سازی نرم‌افزارها برای گوشی جدید خود بوده است. او می‌گوید هماهنگ‌سازی نرم‌افزارها با حالت باز شده و تبلتی میت ایکس، یکی از چالش‌های مهم مهندسان نرم‌افزار بود.

خبرنگاران از پانگ پرسیدند که هواوی برای جلوگیری از چالش‌های مشابه گلکسی فولد و اطمینان از پایداری نمایشگر پلاستیکی OLED گوشی چه راهکاری دارد؟ او در پاسخ گفت:

این فرایند جزو اسرار شرکتی ما است، اما به شما اطمینان می‌دهم آزمایش‌های بسیار زیادی خصوصا برای اطمینان از کیفیت این بخش انجام شده است.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه