وان پلاس ۷ پرو و وان پلاس ۷ چه تفاوت هایی دارند – دیجیتال مارک

وان‌پلاس جدیدترین گوشی‌های خود، وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پرو را رونمایی کرد. این گوشی‌ها نسبت به یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

وان‌پلاس که به عرضه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار شهرت دارد، امسال نیز از دو گوشی اندرویدی پرچم‌دار رونمایی کرد. وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پرو دو گوشی پرچمداری بودند که دقایقی پیش توسط شرکت چینی رونمایی شدند. این دو گوشی از نظر ظاهری و مشخصات داخلی با هم تفاوت‌هایی دارند که در ادامه آن‌ها را مرور کنیم.

طراحی و نمایشگر

همان‌طور که وان‌پلاس در تیزرها اعلام کرده بود، وان‌پلاس ۷ نسخه‌ی بهبودیافته‌ای برای وان‌پلاس ۶T به حساب می‌آید؛ اما وان‌پلاس ۷ پرو قابلیت‌های به مراتب بهتری را دراختیار می‌گذارد؛ برای مثال در طراحی وان‌پلاس ۷ از همان بریدگی بالای نمایشگر موجود در وان‌پلاس ۶T بهره گرفته شده است؛ درحالی‌که وان‌پلاس ۷ پرو با تعبیه‌ی دوربین سلفی در بدنه‌ی دستگاه موفق به حذف بریدگی بالای نمایشگر شده است. دوربین سلفی وان‌پلاس ۷ پرو برخلاف وان‌پلاس ۷ از مکانیزم مکانیکی بهره می‌برد و درصورت فعال شدن، دوربین سلفی از بالای دستگاه خارج می‌شود.

oneplus 7 pro / وان پلاس ۷ پرو

نمایشگر وان‌پلاس ۷ پرو، ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ است؛ درحالی‌که وان پلاس ۷ نمایشگری ۶.۲ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. بزرگ‌تربودن نسخه‌ی پرو به سنگین‌تربودن آن منجر شده است؛ به‌طوری‌که وزن آن از ۱۸۲ گرم در نسخه‌ی معمولی به ۲۰۶ گرم رسیده است. گفتنی است نمایشگر نسخه‌ی پرو برخلاف نسخه‌ی معمولی از +HDR10 و نرخ بازسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. مضاف بر این، نوع پنل به‌کاررفته در نسخه‌ی پرو Fluid AMOLED است؛ درحالی‌که در نسخه‌ی معمولی به همان نمایشگر Optic AMOLED به‌کاررفته در نسل قبل بسنده شده است.

مقاله‌های مرتبط:

درخصوص پردازنده نیز دو دستگاه جدید وان‌پلاس با هم تفاوتی ندارند. هر دو گوشی از اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برند و تراشه‌ی گرافیک آن‌ها آدرنو ۶۴۰ است. درخصوص میزان رم، هر دو محصول دارای نسخه‌های ۶ و ۸ گیگابایتی هستند؛ تنها تفاوت در این بخش وجود یک نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی است.

دوربین

وان‌پلاس در نسخه‌ی پرو از سه حسگر برای دوربین اصلی استفاده کرده است. حسگر اصلی در این دستگاه سونی IMX586 و ۴۸ مگاپیکسلی است که با دو حسگر فوق‌عریض ۱۶ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی همراه شده است. شرکت چینی برای نسخه‌ی معمولی دوربین دوگانه را در نظر گرفته است تا وان‌پلاس ۷ یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی در پشت خود داشته باشد. در مورد دوربین جلو، هر دو دستگاه از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برند؛ اما دوربین سلفی نسخه‌ی پرو دارای مکانیزم پاپ‌آپ مکانیکی است.

oneplus 7 pro / وان پلاس ۷ پرو

باتری و قیمت

باتری وان‌پلاس ۷ ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپری دارد و انتخاب وان‌پلاس برای وان‌پلاس ۷ پرو، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده است. نکته‌ی قابل‌توجه در این‌باره، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی است که به نسخه‌ی پرو محدود شده است و نسخه‌ی معمولی شارژ ۲۰ واتی دارد.

درخصوص قیمت گوشی، وان‌پلاس ۷ پرو به‌دلیل ویژگی‌های پیشرفته‌ای که دارد با قیمت پایه‌ی ۶۹۹ یورویی گران‌ترین محصول این شرکت است؛ درخصوص قیمت وان‌پلاس ۷ که مطمئنا پایین‌تر خواهد بود، فعلا اطلاعی در دست نیست.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه