وان پلاس ۷T از نگاه نشریات معتبر دنیای فناوری در دیجیتال مارک

وان‌پلاس ۷T از چند هفته‌ی پیش در دست وب‌سایت‌های معتبر فناوری قرار داشته و اکنون شاهد انتشار بررسی‌های آن‌ها از این گوشی هستیم.

مقاله‌های مرتبط:

در زمانه‌ای که قیمت گوشی‌های میان‌رده به حول‌و‌حوش ۶۰۰ دلار رسیده، شرکتی با نام وان‌پلاس هنوز دستگاه‌های پرچم‌دار خود را با قیمت پرچم‌داران چند سال پیش روانه‌ی بازار می‌کند؛ دستگاهی که باوجود قیمت پایین‌ترش نسبت‌به دیگر پرچم‌داران، کیفیت همتراز و در برخی مواقع، بالاتر را نیز ارائه می‌کند. 

حال وان‌پلاس به ایستگاه بعدی خود رسیده و پس‌از وقفه‌ای شش‌ماهه، از وان‌پلاس ۷T به‌عنوان پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد؛ دستگاهی که اگرچه تغییرات چشمگیری را در بطن خود ندارد؛ اما همچنان ارزش بالایی را برای خرید به مشتری ارائه می‌کند. 

شرکت وان‌پلاس قبل‌از رونمایی رسمی پرچم‌دار جدید خود، وان‌پلاس ۷T را برای مدتی به دست رسانه‌های مطرح دنیای فناوری سپرده بود تا آن‌ها جدیدترین ساخته‌ی این شرکت چینی را به زیر تیغ نقد خود ببرند. برخلاف رویه‌ی معمول در معرفی گوشی‌های هوشمند، وان‌پلاس به رسانه‌ها اجازه داد تا بررسی‌های خود از جدیدترین پرچمدارش را بلافاصله پس از رونمایی رسمی از گوشی منتشر کنند. به‌همین دلیل، خالی از لطف نیست تا پیش از بررسی تخصصی دیجیتال مارک، نظر نشریات معتبر دنیای فناوری درباره‌ی وان‌پلاس ۷T را با هم مرور کنیم.

در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از بررسی‌ وب‌سایت‌های وایرد، ورج، سی‌نت و تک‌رادار و… را مطالعه کنید.

وایرد؛ وقتی کیفیت ارزان به‌دست می‌آید

وان پلاس 7t

جفری ون کمپ، نویسنده‌ی وب‌سایت وایرد معتقد است که معرفی سالانه‌ی گوشی‌های جدید باعث شده تا استفاده از گوشی‌های هوشمند به یکی از ملزومات زندگی هر فردی تبدیل شود؛ با‌این‌حال، دیگر نمی‌توان به‌مانند گذشته در کالبد این دستگاه‌ها به‌دنبال سرچشمه‌ای از نوآوری و ابتکار بود. 

بررسی‌کننده‌ وان‌پلاس ۷T رابط‌کاربری ساده و روان دستگاه را یکی از نقاط قوت دستگاه عنوان کرده است. او سادگی رابط کاربری را به ساندویچی تشبیه‌ کرده که مادرها برای راحتی فرزندانشان آن را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند تا بلع ساده‌تری داشته باشند. افزون‌بر نرم‌افزار، ظاهر دستگاه نیز به دل نویسنده نشسته است و جنس مات بدنه‌ی شیشه‌ی وان‌پلاس ۷T موجب شده تا جفری ون کمپ طراحی گوشی را به‌سبب جذب کمتر اثرانگشت نسبت‌به نمونه‌های براق بازار زیباتر و چشم‌نوازتر بداند.

هرچه جلوتر می‌رویم، چیزی از ستایش وب‌سایت وایرد درباره‌ی جدیدترین محصول وان‌پلاس کم نمی‌شود. نمایشگر ۶.۵ اینچی با بریدگی صفحه‌نمایش قطره‌ای در بالای نمایشگر که دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی در آنجا قرار دارد، یکی‌از مواردی بوده که نویسنده‌ی وایرد را مجذوب خود کرده است. به‌باور جفری ون کمپ، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نمایشگر درکنار استفاده از پنل ۶.۵ اینچی امولد باعث شده تا تجربه‌ی متفاوتی را نسبت‌به دیگر پرچم‌داران مطرح بازار در این گوشی کشف کنیم. رنگ‌های غنی و روان‌بودن پیمایش در منو‌ها باعث شده تا تجربه‌ی کاربری که روی وان‌پلاس ۷ تی به‌دست می‌آورید، به‌طور‌کلی با سایر دستگاه‌ها متفاوت و متمایز باشد. 

اما نوبت به سخت‌افزار می‌رسد که وان‌پلاس ۷ تی بازهم در آن می‌درخشد. استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس درکنار ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاهی را به‌ارمغان آورده که قدرت را در زیر انگشتان کاربر قرار می‌دهد. با‌این‌اوصاف، نبود درگاهی برای استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی نویسنده‌ی وایرد را ناامید کرده است. در آخر به عملکرد باتری می‌رسیم که به‌نظر نویسنده، چیزی فراتر از عادی نیست؛ زیرا در صورت استفاده‌ی ۵ ساعته از دستگاه، میزان شارژ به ۵۰ درصد و در برخی مواقع حتی تا ۳۰ درصد نیز کاهش پیدا می‌کند؛ موضوعی که البته دلیل عمده‌ی آن به نمایشگر ۹۰ هرتزی دستگاه مربوط می‌شود. جفری ون کمپ به کسانی که شارژ باتری برایشان اهمیت بالایی دارد، کاهش نرخ تازه‌سازی تصویر به ۶۰ هرتز را توصیه کرده است؛ با‌این‌حال قطعا یکی‌از جذاب‌ترین ویژگی‌های وان‌پلاس ۷ تی را از دست خواهید داد.

نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و مقاومت پایین در برابر آب از دیگر نکات منفی بوده که نویسنده در بخش سخت‌افزار به وان‌پلاس ۷ تی وارد کرده است.

نمونه عکس وان پلاس 7t

در قسمت دوربین تغییرات چندانی نسبت‌به وان پلاس ۷ پرو اتفاق نیوفتاده و به‌غیر از تغییر چینش دوربین و اضافه‌شدن حالت جدید برای عکس‌برداری از فاصله‌ی نزدیک، عملا تفاوتی را نسبت‌به نسل‌های پیشین شاهد نیستیم. به‌عقیده‌ی نویسنده مطلب، عکس‌های وان‌پلاس ۷ تی اگرچه در حد‌و‌اندازه‌ی پرچم‌داران گران‌قیمت اپل، سامسونگ و گوگل نیست؛ اما کیفیت خیلی خوبی را ارائه می‌کند؛ به‌خصوص اگر جزو آن‌دسته از افرادی باشید که به‌ عکس‌برداری از سوژه‌ها در فاصله‌ی نزدیک علاقه داشته باشید. 

در انتها جفری ون کمپ نمره‌ی ۸ از ۱۰ را به وان‌پلاس و نبود مقاومت کافی در برابر آب، عدم وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه‌ی جانبی را به‌همراه عدم پشتیبانی از شارژر‌های وایرلس از عمده مشکلات وان‌پلاس ۷ تی معرفی کرده است. با‌این‌حال، او وان‌پلاس ۷ تی را برای بودجه‌ ۶۰۰ دلار بهترین گزینه‌ی بازار در حال حاضر می‌داند. 

ورج؛ هرسال بهتر از سال گذشته

وان پلاس 7t

دن سایفرت، نویسنده و منتقد وب‌سایت ورج معتقد است وان‌پلاس ۷ تی را نباید در سایه‌ی وان‌پلاس ۷ پرو قرار داد؛ زیرا این دستگاه‌ نه‌تنها چیزی از برادر بزرگتر خود کم ندارد، بلکه در برخی موارد شاهد استفاده از فناوری‌های جدیدترین نیز هستیم که نسخه‌ی پرو از وجود آن‌ها بی‌بهره است. 

دن سایفرت نمایشگر ۹۰ هرتزی دستگاه را مهم‌تر از هر چیز دیگری می‌داند؛ نمایشگری که گویی همه‌چیز را به‌گونه‌ای متفاوت به‌تصویر می‌کشد. هرگونه لمسی روی صفحه OnePlus 7t به‌‌سرعت با واکنش همراه می‌شود؛ موضوعی که به‌طرز عجیبی لذت‌بخش جلوه می‌کند. به‌باور نویسنده‌ی ورج، رزولوشن ۱۰۸۰p صفحه‌نمایش دستگاه به‌هیچ‌عنوان در هنگام کار به‌چشم نمی‌آید. روشنایی ۱۰۰۰ نیتی صفحه‌نمایش در محیط‌های پرنور و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 وان‌پلاس ۷ تی را از لحاظ بصری با هیچگونه کم‌و‌کسری تنها نمی‌گذارند. بریدگی صفحه‌نمایش نیز که به‌صورت قطره‌ای تعبیه شده، در هنگام کار با دستگاه به‌هیچ‌عنوان تداخلی در تجربه‌ی کاربری ایجاد نمی‌کند. با‌ تمامی این اوصاف، نمایشگر جدیدترین پرچم‌دار وان‌پلاسی‌ها تنها از لحاظ بصری حائزاهمیت نیست؛ زیرا درست در زیر این صفحه‌ی روشن، حسگر اثرانگشت تعبیه شده است؛ حسگری که به‌عقیده‌ی دن سایفرت، سریع‌ترین عملکرد را نسبت‌به دیگر حسگر‌های مشابه ارائه می‌کند. به‌باور منتقد وب‌سایت ورج، باوجود کاهش اندازه‌ی نمایشگر وان‌پلاس ۷T و حذف لبه‌های خمیده، همچنان با گوشی بزرگی روبه‌رو هستیم که استفاده از آن را برای افرادی با دست‌های کوچک سخت می‌کند. 

از صفحه‌نمایش که بگذریم، به‌ ظاهر دستگاه می‌رسیم که این‌بار در پوشش شیشه‌ای مات ظاهر شده است؛ ظاهری که اگرچه زیبا جلوه می‌کند؛ اما نسبت‌به وان پلاس ۷ پرو که از شیشه‌ای براق بهره می‌برد، احتمال سرخوردگی بالاتری دارد. 

نوبتی هم باشد، نوبت سخت‌افزار است؛ سخت‌افزاری که از تراشه‌ی پردازشی کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌‌برد. پردازنده‌ی جدیدترین پرچم‌دار چینی‌ها نسبت‌به وان پلاس ۷ پرو اندکی سریع‌تر عمل می‌کند؛ اما برای درک این تفاوت باید توان بسیاری را خرج کنید. با‌این‌حال، نویسنده مطلب از وان پلاس ۷ تی به‌عنوان سریع‌ترین گوشی‌ هوشمند در بازار گوشی‌های اندرویدی یاد می‌کند. مزایای سخت‌افزاری پرچم‌دار نورسیده‌ی وان‌پلاس به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا فناوری شارژ سریع Warp Charge 30t به‌لطف بهبود ۲۳ درصدی نسبت‌به نسل پیشین، سریع‌تر از هر زمان دیگری گوشی را شارژ می‌کند. دن سایفرت برای آزمایش این فناوری، گوشی را با ۲۲ درصد شارژ به برق متصل می‌کند و پس‌از گذشت ۳۰ دقیقه با ۸۷ درصد شارژ مواجه می‌شود. اگرچه این مقدار قابل‌توجه و چشمگیر است؛ اما توجه داشته باشید که برای استفاده از فناوری شارژ سریع باید همیشه شارژر و کابل را به‌ همراه داشته باشید. 

وان پلاس 7 پرو / وان پلاس 7t

طبق نظر نویسنده‌ی ورچ، صدای بلندگوهای استریم وان‌پلاس ۷ تی اگرچه غنی و رضایت‌بخش است؛ اما کیفیتی که روی گلکسی نوت ۱۰ یا آیفون ۱۱ پرو دریافت می‌کنید، بالاتر از جدیدترین ساخته‌ی وان‌پلاس قرار می‌گیرد. 

در ادامه به سراغ نرم‌افزار و اکسیژن او اس می‌رویم که این‌بار با اندروید ۱۰ عجین شده است. باوجود تمامی بهبود‌هایی که در این نسخه صورت گرفته، ژست‌های لمسی اختصاصی وان‌پلاس در نسخه‌ی جدید حذف شده‌اند و کاربران چاره‌ای جز استفاده از ژست‌های گوگل یا سه دکمه‌ی سنتی نوار ناوبری ندارند. 

در انتها، وب‌سایت ورج دوربین غیرقابل رقابت با پرچم‌داران گران‌قیمت رقبا، اندازه‌ی بزرگ دستگاه را درکنار شارژدهی متوسط باتری و عدم پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم، نقاط منفی وان پلاس ۷ تی معرفی کرده و نمره‌ی ۸.۵ از ۱۰ را به دستگاه داده است. 

CNET؛ ۶۰۰ دلاری دوست‌داشتنی

وان پلاس 7t

لین لا، نویسنده‌ی سایت CNET برخلاف دیگر منتقدین، اندازه‌ی نمایشگر وان‌پلاس ۷ تی را مناسب ارزیابی می‌کند. از سویی دیگر، نبود مکانزیم پاپ‌آپ در وان پلاس ۷ تی که پیش‌تر در وان‌پلاس ۷ پرو شاهدش بودیم، به‌عنوان یکی از مزیت‌های پرچم‌دار جدید عنوان کرده است. 

در قسمت دوربین، امکان عکس‌برداری میکرو و قابلیت عکس‌برداری شبانه‌ دو موردی بوده که نویسنده‌ی سی‌نت از آن‌ها به‌عنوان نکات مثبت وان‌پلاس ۷ تی یاد می‌کند. وی باور دارد که تصاویر ثبت‌شده در شب نسبت‌به گوشی پیکسل ۳ از کیفیت بالاتری برخوردار است و حاشیه‌‌های اجسام به راحتی از پس‌زمینه قابل‌جداسازی هستند.

سی‌نت در ادامه به اندروید ۱۰ و پشتیبانی نرم‌افزاری تحسین‌برانگیز وان‌پلاس از گوشی‌هایش اشاره می‌کند. هم‌نشینی اندروید ۱۰ و پوسته‌ی اکسیژن او اس موجب شده تا یکی‌از شسته‌رفته‌ترین تجربه‌های کاربری بین تمام گوشی‌های اندرویدی را در وان پلاس ۷ تی شاهد باشیم. این وب‌سایت قابلیت Zen Mode را هم به‌دلیل کمک شایانی که برای دورکردن کاربران از فضای مجازی انجام می‌دهد، ستایش می‌کند. نمایشگر ۹۰ هرتزی درکنار سخت‌افزار قدرت‌مند دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا پیمایش در سیستم‌عامل، اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن و هرکاری که نیاز به پردازش داشته باشد، به سرعت و روانی خاصی صورت بپذیرد. 

با تمامی این اوصاف، نویسنده به کاربرانی که توانایی پرداخت ۷۰ دلار بیشتر برای خرید گوشی دارند، پیشنهاد می‌کند وان پلاس ۷ پرو را خریداری کنند؛ زیرا تفاوت سخت‌افزار چندانی را در این نسل شاهد نیستیم و از آن‌ سو اغلب ویژگی‌های نرم‌افزاری در قالب یک‌ به‌روزرسانی برای گوشی‌های قدیمی‌تر وان‌پلاس نیز دردسترس قرار می‌گیرد. 

تک‌رادار؛ قلب تپنده‌ی قدرت

وان پلاس 7t

نویسنده‌ی تک‌رادار وان پلاس ۷ تی را به‌روزرسانی درخورتوجهی نسبت‌به نسل قبلی می‌داند. کاهش اندازه‌ی نمایشگر باعث شده تا دست‌گرفتن دستگاه راحت‌تر شود. همچنین حذف ساختار پاپ‌آپ برای دوربین سلفی و جایگزینی آن با بریدگی نمایشگر، نگرانی خرابی این قطعه مکانیکی را از بین می‌برد. 

تک‌رادار نیز به‌مانند دیگر وب‌سایت‌های فناوری، صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی، سخت‌افزار قدرت‌مند و نرم‌افزار روان را درکنار دوربین قابل‌قبول جزو مواردی ذکر می‌کند که از وان‌پلاس ۷ تی دستگاهی ارزشمند می‌سازد.

اندروید سنترال؛ قیمت، قدرت و دوباره قیمت

وان پلاس 7t

طبق عقیده‌ی اندروید سنترال، وان‌پلاس ۷ تی تمام نکات مثبتی نسل‌های پیشین را به‌جز گوشه‌های خمیده، و طراحی تمام‌صفحه حفظ کرده است. وان‌پلاس با مدل جدید قصد داشته کاربران سنتی دنیای موبایل را هدف قرار دهد و اندکی از حس‌و‌حال آینده‌‌محور فاصله بگیرد.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت بالارده
  • شارژدهی باتری فوق‌العاده
  • دوربین پایدار و مناسب برای شرایط مختلف
  • تجربه‌ی نرم‌افزاری فوق‌العاده اکسیژن او اس ۱۰
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه

نکات منفی

  • نبود گواهی‌نامه رسمی مقاومت در برابر آب
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • نبود لرزشگیر OIS در لنز تله‌فوتو

دیجیتال‌ ترند؛ سادگی در عین کیفیت

وان پلاس 7t

دیجیتال ترند معتقد است که تمامی جوانب در وان پلاس ۷ تی چه در بخش نرم‌افزار و چه در بخش سخت‌افزار درنظر گرفته شده و بابت هر دلاری که پرداخت می‌کند، به‌همان‌اندازه کیفیت و کارایی را تحویل می‌گیرد. پردازنده‌ی قدرت‌مند، فناوری شارژ سریع، نرم‌افزار روان و دوربینی که عکس‌های عالی ثبت می‌کند، از جمله نکات مثبتی بوده که دیجیتال ترند به آن‌ها اشاره کرده است. 

نکات مثبت

  • عملکرد پایدار و پویا دوربین
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی 
  • عملکرد سخت‌افزاری عالی
  • شارژ فوق‌سریع باتری

نکات منفی

  • وجود برخی گلیچ‌های نرم‌افزاری
  • ۱۲۸ گبگایایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی غیرقابل ارتقاء

Android Authority؛ توان‌مند، اما فروتن

وان پلاس 7t

وب‌سایت اندروید آتوریتی با طرح یک‌ سؤال از کاربران، به ارزش بالای وان‌پلاس ۷ تی اشاره می‌کند. این وب‌سایت می‌گوید که با پرداخت ۶۰۰ دلار می‌توانید تقریبا به تمام قابلیت‌های وان‌پلاس ۷ پرو از جمله‌ نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین سه‌گانه‌ قدرت‌مند دسترسی پیدا کنید؛ حال این سؤال پیش می‌آید که آیا همچنان ترجیحتان خرید دستگاه‌های میان‌رده با قیمت مشابه است؟

نکات مثبت

  • دوربین خارق‌العاده
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی 
  • عملکرد سخت‌افزاری عالی
  • شارژ فوق‌سریع باتری
  • اندروید ۱۰
  • رابط کاربری فوق‌العاده
  • مقرون‌به‌صرفه

نکات منفی

  • باتری متوسط
  • نبود جک هدفون
  • عدم پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر آب
  • نبود فناوری شارژ بی‌سیم

GSM Arena؛ فریاد قدرت

وان پلاس ۷ تی

این وب‌سایت در بررسی خود به‌مانند دیگر بررسی‌ها درباره‌ی سخت‌افزار توان‌مند و نمایشگر ۹۰ هرتزی به‌عنوان دو نکته‌ی مثبت صحبت می‌کند؛ با‌این‌حال به‌نظر بررسی‌کننده، دوربین هنوز در حد‌و‌اندازه‌ی یک دستگاه پرچم‌دار نیست و وان‌پلاس باید در نسل‌های آتی‌ بهبود‌های ریز و درشتی را در آن اعمال کند. 

نکات مثبت

  • عملکرد پایدار و پویا دوربین
  • نمایشگر فوق‌العاده با روشنایی عالی در روز 
  • عملکرد سخت‌افزاری عالی
  • شارژ فوق‌سریع باتری
  • عملکرد سریع حسگر اثرانگشت
  • شخصی‌پذیری بیشتر سیستم‌عامل نسبت‌به قبل
  • طراحی جذاب بدنه پشتی

نکات منفی

  • نبود جک هدفون
  • عدم پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر آب
  • طراحی سنتی قسمت جلویی بدنه

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکدیجیتال مارک برترین فروشگاه اینترنتیفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه