ویدئو تست مقاومت پیکسل ۴ ایکس ال در برابر خراش و خم‌شدن منتشر شد – دیجیتال مارک

کانال محبوب JerryRigEverything در یوتیوب به‌تازگی گوشی پیکسل ۴ ایکس‌ال گوگل را از لحاظ مقاومت موردبررسی قرار داده است که در ادامه نگاهی به آن خواهیم انداخت.

گوگل چند هفته‌ی پیش گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال (Google Pixel 4 XL) را روانه‌ی بازار کرد؛ از همان زمان عرضه‌ی پیکسل ۴ و ۴ ایکس‌ال، این گوشی‌ها با چالش‌های زیادی مواجه شدند و برخی انتقادات مهم به‌سوی آن‌ها روانه شد. اکنون سه هفته از عرضه‌ی گوشی‌های گوگل خانواده‌ی پیکسل ۴ به‌بازار می‌گذرد و حاشیه‌های اخیر نشان می‌دهند که کاربران برای انتقاد کردن از این گوشی‌ها حق دارند. 

مشکلات مربوط به پیکسل ۴ از نمایشگر این گوشی آغاز شد. گوگل هنگام معرفی پرچم‌دار جدیدش مدعی شده بود که پیکسل ۴ از نمایشگری با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۹۰ هرتز بهره می‌گیرد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ نوسازی ۹۰ هرتز تنها در صورتی که روشنایی نمایشگر بالای ۷۵ درصد باشد،‌ فعال می‌شود. گوگل در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که روی این موضوع کار می‌کند و به‌زودی به‌روزرسانی جدیدی را برای‌ آن ارائه خواهد داد. کاربران پیکسل ۴ همچنین انتقاداتی به عملکرد کلی گوشی دارند. غالب انتقادات، به دلیل مشکلات نرم‌افزاری پیکسل ۴ ایجاد شده‌اند. 

پیکسل 4 ایکس ال گوگل / Google Pixel 4 XL

مقاله‌های مرتبط:

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد پیکسل ۴ از لحاظ سخت‌افزاری نیز با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و مقاومت چندان زیادی از خود نشان نمی‌دهد. JerryRigEverything یکی از کانال‌های بسیار محبوب یوتیوب است که همواره گوشی‌های هوشمند را در آزمایش‌های سختی قرار می‌دهد تا میزان مقاومت آن‌ها را بسنجد. این کانال به‌تازگی سراغ گوشی پیکسل ۴ ایکس‌ال گوگل رفته و نتایج به‌دست‌آمده تا حد زیادی مضحک هستند. JerryRigEverything ابزار خاصی را در اختیار دارد که هر یک از آن‌ها قدرت خراش‌شان متفاوت است. براساس بررسی این کانال، پیکسل ۴ با استفاده از ابزار سطح ششم شروع به خراشیده شدن می‌کند و در ابزار سطح هفتم شیارهای عمیقی برمی‌دارد.

پیکسل ۴ در آزمایش خم‌شدگی نیز شرکت داشت؛ در این آزمایش، به‌محض اعمال فشار روی پیکسل ۴ ایکس‌ال، این گوشی دچار شکستگی شد تا نشان که مقاومت چندان زیادی ندارد. در ادامه‌ی آزمایش دیدیم که پیکسل ۴، سه بار دیگر نیز دچار شکستی شد تا شمار شکستی‌های گوشی به عدد چهار برسد. آزمایش پیکسل ۴ ایکس‌ال نشان داد که پرچم‌دار جدید گوگل از لحاظ مقاومت عملکردی بسیار ضعیف دارد؛ درواقع در بین گوشی‌هایی که JerryRigEverything اخیرا بررسی کرده است، پیکسل ۴ ایکس‌ال در بین بدترین‌ها جای می‌گیرد. 

مدیر کانال JerryRigEverything با بررسی دقیق‌تر شکستگی پیکسل ۴ ایکس‌ال می‌گوید این شکستی‌ها در محل خطوط آنتن ایجاد شده‌اند؛ خطوط آنتن در پیکسل ۴ ایکس‌ال در دو طرف گوشی و زیر ماژول دوربین حضور دارند. JerryRigEverything در اظهارنظری تأمل‌برانگیز می‌گوید گوگل محصولاتی را با قیمت بالا عرضه می‌کند که نمی‌توان آن‌ها را از لحاظ سخت‌افزاری، محصولاتی پریمیوم به‌شمار آورد. البته این، اتفاق جدیدی نیست؛ مدل‌های پیشین گوشی‌های سری پیکسل نیز با مشکلاتی مشابه دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند. 

در انتها می‌توانید نظاره‌گر تست مقاومت پیکسل ۴ ایکس‌ال گوگل باشید:

دیدگاه شما کاربران دیجیتال مارک دراین‌زمینه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات دیجیتال مارک بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات دیجیتال مارک استفاده کنید.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه