پردازنده کرین ۹۹۰ هواوی ۱۵ شهریور از راه می‌رسد – دیجیتال مارک

هواوی با انتشار ویدئویی درباره‌ی پردازنده‌ی کرین ۹۹۰، رونمایی این تراشه در تاریخ ۱۵ شهریور را تأیید کرد.

در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه IFA برلین، هواوی تأیید کرد که پردازنده‌ی پرچم‌دار و اختصاصی کرین ۹۹۰ طی رویدادی در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) معرفی خواهد شد. چینی‌ها با انتشار ویدئویی، به‌صورت ضمنی به قابلیت اتصال پردازنده‌ی جدیدشان به شبکه‌ی نسل پنجم (۵G) اشاره داشتند. براساس شایعات پیشین، Kirin 990 از مودم ۵G یکپارچه بهره خواهد برد.


گفته می‌شود که کرین ۹۹۰ براساس فرایند ساخت ۷ نانومتری EUV شرکت TSMC تولید خواهد شد؛ فرایندی که بر تراکم ترانزیستورها ۲۰ درصد می‌افزاید و بدین ترتیب بهره‌وری انرژی را در پردازنده‌‌ها افزایش می‌دهد. براساس گزارش‌های پیشین، کرین ۹۹۰ نخستین پردازنده از سری Kirin با پشتیبانی از فیلم‌برداری ۴K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه خواهد بود. ظاهرا می‌توان از پردازنده‌ی جدید NPU بهبودیافته برمبنای معماری داوینچی هواوی و جدیدترین هسته‌های پردازشی و گرافیکی آرم را نیز انتظار داشت.

از آنجا که طی چند سال اخیر، خانواده‌ی میت نخستین گوشی‌های هواوی با پردازنده‌های پرچم‌دار جدید این شرکت بوده‌اند؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که فبلت موردانتظار هواوی میت ۳۰ با پردازنده‌ی کرین ۹۹۰ در اختیار کاربران قرار گیرد. ناگفته نماند که پیش‌تر اطلاعاتی درباره‌ی عرضه‌ی گوشی تاشدنی میت ایکس با پردازنده‌ی یادشده منتشر شده بود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه