اخبار زنده؛ دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در دیجیتال مارک

 اخبار زنده دیجیتال مارک را در امروز یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


۱۶:۵۷

نسل دوم سرفیس دوئو دارای پایه نگهدارنده خواهد بود

پتنت نسل دوم سرفیس دوئو

طبق گزارش‌ها منتشر شده مایکروسافت در حال کار روی نسل دوم Surface Duo است. برا اساس تصاویر فاش شده Surface Duo بعدی احتمالا مانند خانواده سرفیس پرو، داری پایه نگهدارنده خواهد بود.


۱۶:۱۰

وان پلاس ۹T از پنل منعطف LTPO E4 ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد

شرکت چینی از چنین فناوری در وان‌پلاس ۹ پرو نیز استفاده کرده بود و به نظر می‌رسد رضایت از عملکرد پنل منعطف LTPO E4 سامسونگ به‌حدی بوده که قرار است در وان‌پلاس ۹T نیز به کار گرفته شود. در گزارش ذکر شده که سری وان‌پلاس ۹T تنها شامل مدل استاندارد می‌شود و خبری از نسخه‌ی پرو نخواهد بود.


۱۵:۵۵


۱۵:۰۳

تمبر به مرسولات پستی بازگشت

به‌گفته مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست، الصاق تمبر روی بسته‌ها و پاکت‌های پستی بین‌المللی با هدف معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ کشور از سر گرفته شد. حسن عمیدی تصریح کرد بازگشت تمبر به چرخه پستی به دستور وزیر ارتباطات صورت گرفته و برای بسته‌های بین‌المللی از ۱۵ روز پیش آغاز شده است. قرار است الصاق تمبر به پاکت‌های ارسالی در داخل کشور نیز انجام شود.


۱۴:۵۰

طراح یوان دیجیتال: CBDC را می‌توان به‌طور مستقیم روی شبکه اتریوم راه‌اندازی کرد

رئیس کمیسیون رگولاتوری اوراق بهادار چین و طراح یوان دیجیتال (Yao Qian) گفته است که می‌توان ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDC) را به‌طور مستقیم روی بلاک چین اتریوم یا بلاک چین فیسبوک به نام Diem راه‌اندازی کرد.


۱۴:۴۸

ال‌جی از امروز تولید گوشی هوشمند را متوقف و روی ساخت لوازم خانگی متمرکز می‌شود

الجی موبایل

چندی پیش شرکت کره‌ای اعلام کرد که از بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت خارج خواهد شد؛ اما برای توقف فعالیت کارخانه‌ها و تغییر کاربری به زمان نیاز دارد. حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که از امروز کارخانه‌های ال‌جی در ویتنام که روی ساخت گجت‌های هوشمند شرکت کره‌ای فعالیت داشتند برای ساخت لوازم خانگی استفاده خواهند شد. سران ال‌جی توضیح دادند در روند تغییر کاربری کارخانه‌ها، شغل کارکنان حفظ شده و از این پس می‌توانند در موقعیت شغلی جدیدشان به فعالیت خود ادامه دهند.


۲:۰۵

مجوز استفاده وسیع و داوطلبانه از دو واکسن ایرانی از هفته آینده صادر می‌شود

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت باتوجه به موفقیت کارآزمایی بالینی دو واکسن برکت و واکسن مشترک انستیتو پاستور و کوبا، طی روزهای آینده مجوز استفاده وسیع و داوطلبانه از این واکسن ها در کشور صادر می‌شود. کیانوش جهانپور توضیح داد:

هر دو این واکسن‌ها در مراحل نهایی فاز سه کارآزمایی بالینی هستند و نتایج مراحل میانی این مطالعات نیز موفقیت‌آمیز بوده است. با توجه به ایمنی و اثربخشی این واکسن‌ها به‌زودی مجوز مصرف وسیع و داوطلبانه این دو واکسن در ایران صادر می‌شود.

جهانپور درخصوص اثربخشی این دو واسکن نیز اضافه کرد که تا پایان کارآزمایی‌ها نمی‌توان به‌طور دقیق میزان ایمنی‌زایی را اعلام کرد اما به‌صورت کلی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد اثربخشی دارند.


۱۳:۴۳

مدیرعامل اینتل: کمبود تراشه می‌تواند تا چند سال ادامه داشته باشد

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، در مورد کمبود قطعات نیمه‌رسانا و ایجاد خلل در عرضه‌ی برخی از محصولات توضیح داد که افزایش میزان دورکاری کارمندان و ادامه تحصیل دانش‌آموزان از خانه به دلیل شیوع بیماری کرونا سبب شد تا بازار گجت‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی با رشدی فراتر از حد انتظار روبه‌رو شود. چنین رشدی در میزان تقاضا نیز به کمبود شدید قطعات نیمه‌رسانا ختم شده است که امکان دارد تا چند سال ادامه یابد.


۱۳:۳۸

ریپل پیروزی دیگری را در مقابل کمیسون بورس و اوراق بهادار آمریکا بدست آورد

سکه ریپل

قاضی پرونده ریپل، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را برای دسترسی به مشاوران حقوقی ریپل رد کرد. SEC از سال ۲۰۱۸ در تلاش است تا ریپل را متهم به فروش بدون مجوز اوراق بهادار کند اما از آن زمان تاکنون این پرونده ادامه دارد اما ریپل معتقد است که کوین‌های این شرکت اوراق بهادار نیست و باید با آن مانند بیت کوین و اتریوم رفتار شود.


۱۳:۱۵

الکامپ ۱۴۰۰ در بازه‌ی ۱۸ تا ۲۱ تیرماه برگزار می‌شود

نمایشگاه الکامپ

بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. ثبت‌نام نمایشگاه از روز چهارشنبه، ۱۲ خرداد ماه آغاز می‌شود. الکامپ ۱۴۰۰ با رویکرد آینده بهتر برگزار خواهد شد و محورهای اصلی برگزاری نمایشگاه نیز بهداشت آنلاین، آموزش الکترونیک، بانکداری الکترونیک و خدمات دولت در بستر شبکه ملی اطلاعات است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به نشانی www.Iran-elecomp.com مراجعه کنند.


۱۲:۰۵

وان‌پلاس نورد CE با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۵۰G معرفی می‌شود

دوربین وان پلاس نورد

در گزارش به زمان عرضه‌ی محصول جدید شرکت وان‌پلاس نیز اشاره شده و انتظار می‌رود وان‌پلاس نورد CE در ۲۶ خرداد راهی بازارهای مختلف جهان شود. از مشخصات سخت‌افزاری دیگر نورد CE به صفحه‌نمایش ۶/۴۳ اینچی، پنل AMOLED و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی می‌توان اشاره کرد.


۱۲:۱۸

آپدیت نرم‌افزاری با هدف بهبود عملکرد دوربین برای سری وان پلاس ۹ منتشر شد

سری وان پلاس 9

وان‌پلاس تأیید کرده با نصب آپدیت جدید، عملکرد وان‌پلاس ۹ و وان‌پلاس ۹ پرو در زمینه‌های مختلف ازجمله میزان مصرف انرژی بهبود می‌یابد. آپدیت جدید بر مبنای اندروید ۱۱ توسعه داده شده است؛ اما انتظار می‌رود سری وان‌پلاس ۹ در ماه اکتبر (بازه‌ی زمانی مهر تا آبان) آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت کنند.


۱۲:۰۷

گسترش بیماری کرونا در ویتنام ممکن است اپل و سامسونگ را با کمبود قطعات مورد نیاز مواجه سازد

گزارش‌هایی از ویتنام در فضای مجازی منتشر شده که شیوع بیماری کرونا و عدم توانایی دولت این کشور برای کنترل آن، ضربه‌ی سختی به تولیدات کارخانه‌های ویتنامی وارد کرده است؛ به‌صورتی‌که بسیاری از کارخانه‌ها با کاهش شدید ظرفیت تولید مواجه شده‌اند. برخی از این کارخانه‌ها وظیفه‌ی ساخت قطعات مورد نیاز محصولات سامسونگ و اپل را به عهده دارند و ایجاد خلل در ظرفیت تولیدشان می‌تواند تأثیر بسیار بدی روی زنجیره‌ی تأمین قطعات مورد نیاز این دو شرکت بگذارد.


۱۱:۵۴

ژاپن ربات تبدیل‌شونده به ماه ارسال می‌کند

ربات تبدیل‌شونده ژاپنی

ربات مدنظر در حالت عادی طراحی شبیه توپ بسکتبال دارد که اجزای داخلی ازجمله دوربین و حسگرها را محافظت می‌کند. این ربات به سفارش آزانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن یا به اختصار JAXA توسط شرکت‌های سونی، تاکارا تامی و دانشگاه دوشیشا ساخته و به ماه ارسال خواهد شد.


۱۱:۳۱

سرویس امضای الکترونیکی روی اپلیکیشن دولت همراه فعال شد

آموزش ساخت امضای الکترونیکی

به‌گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، سرویس امضای الکترونیکی روی اپلیکیشن دولت همراه فعال شد و کارتابل خدمات قابل استفاده با این سرویس تا پایان خردادماه پیاده‌سازی می‌شود. بهنام ولی‌زاده اضافه کرد امضای دیجیتال بیشتر برای کارتابل خدمات دولت در ارتباط بین مردم و سازمان‌های دولتی کاربرد خواهد داشت و زمانی قابل استفاده است که سایت یا نرم‌افزار مورد نظر سازمان‌ها قابلیت پشتیبانی از آن را داشته باشد.


۱۱:۲۸

سازمان غذا و دارو بالاخره مجوز واردات واکسن کرونا بخش خصوصی را صادر کرد

دارو / drug

به‌گفته عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران، یک شرکت خصوصی درنهایت موفق شد نامه مجوز لازم برای واردات واکسن کرونا را دریافت کند و از امروز با انتقال منابع مالی، برای واردات واکسن اقدام خواهد کرد. ناصر ریاحی توضیح داد:

در گام نخست یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا خریداری شده که به کشور وارد خواهد شد. در گام بعدی که بلافاصله پس از این قرارداد پیگیری می‌شود، سه میلیون دوز واکسن سینوفارم چین خریداری می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:


۱۲:۲۳


۱۰:۰۸

اکبر کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی شد

اکبر کمیجانی

پس از موافقت هیئت وزیران با خاتمه مسئولیت همتی در سمت ریاست کل بانک مرکزی، کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی، به سمت ریاست کل منصوب شد. جایگزینی عبدالناصر همتی پس از اعلام کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد که به گفته هیات وزیران، مانع از حضور کافی وی در بانک مرکزی و ایفای وظایف و مسئولیت‌های خطیر رئیس کل در حوزه‌های حساس پول و ارز می‌شد.


۱۰:۰۶

تصویر رندر میت پد پرو۲ هواوی با رابط کاربری HarmonyOS فاش شد

رندر منتسب به هواوی میت‌پد پرو ۲

رویداد ویژه‌ی هواوی ۱۲ خرداد برگزار خواهد شد و قرار است از محصولات جدید و سیستم‌عامل هارمونی او اس رونمایی ‌شود. تصویر رندری از تبلت میت پد پرو ۲ منتشر شده که حاشیه‌های بسیار نازک و صفحه‌نمایش بزرگی دارد. رابط کاربری جدید هارمونی نیز روی تبلت جدید هواوی دیده می‌شود؛ همچنین نسل دوم قلم M-Pencil و صفحه‌کلید برای پشتیبانی از این تبلت وجود دارد.


۱۰:۰۳

اندروید ۱۲ ویژگی مخصوص به گوشی‌های هوشمند سری پیکسل گوگل دارد

اندروید ۱۲

ویژگی جدید اندروید ۱۲ به دارندگان گوشی‌های هوشمند پیکسل اجازه می‌دهد که متون رابط کاربری اپلیکیشن‌های مختلف را به زبان دلخواهشان تغییر دهند. چنین ویژگی تقریبا شبیه به حالت ترجمه‌ی خودکار در مرورگر کروم کار خواهد کرد و کاربر می‌تواند با استفاده از تنظیمات موجود در اندروید ۱۲ زبان دلخواه خود را انتخاب کرده و هوش مصنوعی سیستم‌عامل گوگل نیز متون مختلف اپلیکیشن‌ها را به زبان مدنظر ترجمه کند.


۹:۴۲

محصولات قدیمی آنر نیز امکان نصب سیستم‌عامل هارمونی ۲ هواوی را خواهند داشت

احتمال امکان نصب سیستم‌عامل هارمونی ۲ روی برخی از محصولات آنر در حالی مطرح شده که در خبری اشاره شد آنر هنوز مجوز استفاده از سرویس‌های گوگل را کسب نکرده است. درحالی‌که انتظار می‌رود برخی از محصولات قدیمی آنر امکان جایگزینی سیستم‌عامل اندروید با هارمونی ۲ را داشته باشند، اما سرنوشت محصولات جدید آنر هنوز مشخص نیست.


۹:۳۹

مشخصات گوشی ارزان‌قیمت سری A سامسونگ فاش شد

تصویر منتسب به گلکسی A03S

براساس گمانه‌زنی‌ها، سامسونگ درحال کار روی گوشی اقتصادی با نام گلکسی A03s است که جانشین نسل قبل، یعنی گلکسی A02s خواهد بود. طبق اخبار منتشر شده، پشت بدنه‌ی گوشی از جنس پلاستیک بوده و از صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی با بریدگی قطره‌ای بهره می‌برد. در پنل پشت نیز دوربین سه‌گانه به چشم می‌خورد که از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است.


۹:۳۸

محصولات جدید آنر همچنان فاقد سرویس‌های گوگل خواهند بود

آنر

با مستقل شدن برند آنر و امکان استفاده‌ی محصولات جدید آن از تراشه‌های کوالکام، شایعاتی مطرح شد که احتمالا آنر می‌تواند در گوشی‌های هوشمند آینده‌ی خود از سرویس‌های گوگل یا GMS استفاده کند؛ اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند برند مستقل چینی همچنان اجازه‌ی استفاده از سرویس‌های گوگل در محصولات جدید خود را ندارد. 


۹:۳۳

تصاویر منتشر شده، وجود نسخه‌ی پرو هواوی واچ ۳ را تأیید می‌کنند

تصویری منتسب به جعبه هواوی واچ ۳ پرو

تصاویری واقعی از نسل بعدی ساعت‌های هوشمند هواوی منتشر شده که اطلاعاتی از جمله دایره‌ای شکل بودن صفحه‌نمایش هواوی واچ ۳ را در اختیارمان قرار می‌دهد، اما آنچه در تصاویر نظرمان را جلب کرده، جعبه‌ای با نام هواوی واچ ۳ پرو است. محصول جدید هواوی ۱۲ خرداد معرفی می‌شود.


۹:۲۸

درخواست صدور مجوز اضطراری استفاده از واکسن کووایران برکت

مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت از وزارت بهداشت درخواست کرد مجوز اورژانسی استفاده از این واکسن ایرانی را صادر کند. مینو محرز گفت امروز کشورهای بسیاری در مرحله سوم تست بالینی واکسن کرونا، با مجوز تزریق اضطراری اقدام به تزریق واکسن به مردم کردند و ما از وزارت بهداشت می‌خواهیم این مجوز را صادر کند تا از دغدغه‌های مردم در این زمینه کاسته شود. مطالعات واکسن کووایران برکت از پنجم دی ماه در کشور آغاز شد.


۹:۱۹

فناوری شارژ ۲۰۰ وات شیائومی می‌تواند گوشی هوشمند را در ظرف ۸ دقیقه شارژ کامل کند

فناوری شارژ سریع گوشی

شیائومی با انتشار ویدئویی مدعی شد که رکورد شارژ گوشی هوشمند در حالت بی‌سیم و باسیم را شکسته است. در این ویدئو نسخه‌ای از می ۱۱ پرو با باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دیده می‌شود که در حالت باسیم (شارژ ۲۰۰ وات) در ظرف ۸ دقیقه شارژ کامل شد و در حالت بی‌سیم (۱۲۰ وات) نیز تنها به ۱۵ دقیقه برای شارژ کامل نیاز داشت.


۹:۰۷

پردازنده‌ی جدید اینتل در حالت توربو بوست به فرکانس ۵ گیگاهرتز می‌رسد

پردازنده اینتل

اینتل دو پردازنده به نام‌های Core i5-1155G7 و Core i7-1195G7 معرفی کرده که مدل Core i7-1195G7 در حالت عادی روی فرکانس ۲/۹ گیگاهرتز کار می‌کند، اما با استفاده از فناوری توربو بوست مکس ۳ اینتل می‌توان فرکانس آن را تا سقف ۵ گیگاهرتز افزایش داد.


۸:۲۶

روزشمار؛ دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ – ۳۱ می ۲۰۲۱

  • خالق زبان برنامه‌نویسی بیسیک متولد شد: جان كمنی، سازنده زبان برنامه‌نویسی بیسیک (BASIC)، در بوداپست مجارستان متولد شد.  کمنی در زندگی ۶۶ ساله خود، به‌ویژه در سال‌های تحصیل در کالج دارتموث، تأثیر مهمی در تاریخ صنعت نوپای کامپیوتر داشت؛ جایی‌که با توماس کورتز کار کرد تا بیسیک، یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا و درعین‌حال آسان را برای دانشجویان رشته کامپیوتر خود ایجاد کند. کمنی همچنین در سال‌های جنگ جهانی دوم با پروژه منهتن با جان فون نویمان در لوس آلاموس، نیومکزیکو کار کرده بود.


۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید


این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپبررسی نوت بوکخرید ایسوس یا لنووراهنمای خرید اپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه