دل تجهیزات کامل گیمینگ شامل لپ‌تاپ، نمایشگر و کامپیوتر رومیزی معرفی کرد

دل بالاخره نسخه‌ی بازطراحی شده و جدید لپ‌تاپ گیمینگ G7 15 را معرفی کرد که با جدیدترین پردازنده‌های اینتل و انویدیا با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه خواهد شد. سری G از لپ‌تاپ‌های گیمینگ دل همیشه در میان برترین محصولات بازار قرار داشته و تحسین کارشناسان را به‌همراه داشته‌اند. به‌‌عنوان مثال می‌توان لپ‌تاپ Dell G5 15 SE را نام برد که با وجود ارائه‌ی مجموعه‌ی کاملی از سخت‌افزارهای مخصوص بازی، طراحی آن‌چنان عجیب و غریبی ندارد. لپ‌تاپ‌های جدید G7، با کمی تغییر در زبان طراحی و استفاده از لبه‌ها و گوشه‌های تیز معرفی شده‌اند و به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دارهای سری G شناخته می‌شوند. در مجموع می‌توان Dell G7 15 را انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به گیمینگ و قدرت پردازشی بالا دانست که با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه دردسترس خواهد بود.

لپ‌تاپ جدید دل G7 15 در تاریخ ۲۹ ژوئن (هفتم تیرماه) به بازار عرضه می‌شود. زمان عرضه‌ی لپ‌تاپ جدید که با فصل تابستان و ادامه‌دار شدن قرنطینه و تعطیلی سراسری در نقاط متعدد جهان هماهنگ شده است، به‌عنوان فاکتور مهمی در فروش بالای احتمالی لپ‌‌تاپ جدید دل به شمار می‌رود.

Dell G7 15

همان‌طور که گفته شد، شرکت آمریکایی لپ‌تاپ جدید خود را با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه وارد بازار می‌کند. درواقع در G7 برخلاف G5 و G3 شاهد قیمت‌گذاری متعلق به دسته‌ی میان‌رده‌ی بازار گیمینگ هستیم. درنتیجه کاربران با پرداخت هزینه‌ای پایین‌تر نسبت به غول‌هایی همچون الین‌ور، می‌توانند یک لپ‌تاپ قدرتمند را تهیه کنند. قیمت پایه‌ی لپ‌تاپ G7 15 در بازار ایالات متحده ۱،۴۲۹/۹۹ دلار عنوان می‌شود. چنین قیمتی برای لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ چهار هسته‌ای نسل دهم اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce 1650 Ti با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی، بسیار مناسب محسوب می‌شود.

اگرچه لپ‌تاپ دل G7 15 مجهز به برترین سخت‌افزارهای موجود در بازار نیست، اما توانایی ارائه‌ی قدرت پردازشی کافی برای اجرای جدیدترین بازی‌ها در رزولوشن ۱۰۸۰p و تنظیمات بالا و حتی حداکثر را دارد. به‌علاوه، نسخه‌ی پایه‌ی لپ‌تاپ جدید دل نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را دراختیار کاربر قرار می‌دهد که برای یک محصول پایه، بسیار عالی به شمار می‌رود. شرکت سازنده هنوز اطلاعاتی درباره‌ی قیمت نسخه‌های پیشرفته‌تر لپ‌تاپ جدید منتشر نکرده است، اما باتوجه‌به ارائه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX ۲۰۷۰ Max-Q گرافیک در آن، می‌توان بازه‌ی قیمتی را تا دو هزار دلار هم پیش‌بینی کرد.

Dell G7 15

جدول مشخصات لپ‌تاپ دل G7 15

مشخصهمقدار
قیمتاز ۱،۴۲۲/۹۹ دلار
پردازنده‌ی مرکزی

چهار هسته‌ای Core i5-10300H با فرکانس ۴/۵ گیگاهرتز

۶ هسته‌ای Core i7-10750H با فرکانس ۵ گیگاهرتز

۸ هسته‌ای Core i9-10885J با فرکانس ۵/۳ گیگاهرتز

حافظه‌ی رم

۸ گیگابایت، قابل افزایش تا ۳۲ گیگابایت

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت از نوع M.2 SSD

پردازنده‌‌ی گرافیکی

انویدیا GeForce GTX ۱۶۵۰ Ti

انویدیا GeForce GTX 1660 Ti

انویدیا GeForce RTX 2060

انویدیا GeForce RTX 2070 Max-Q

باتری

۵۶ یا ۸۶ وات‌ساعت

نمایشگر

۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز

۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز

۱۵ اینچی OLED با رزولوشن ۲۱۶۰*۳۸۴۰ نرخ نوسازی ۶۰ هرتز

پورت‌های ارتباطی

سه پورت USB 3.2 Type-A، یک پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۳، یک پورت HDMI 2.0، یک پورت مینی دیس‌پلی پورت، کارت‌خوان میکرو اس‌دی، جک ۳/۵ میلی‌متری صدا

ابعاد 

۱۸*۳۵۸*۲۶۶ میلی‌متر

وزن

۲/۱ کیلوگرم

همان‌طور که در جدول بالا می‌بینید، لپ‌تاپ جدید دل با پیکربندی‌های متنوعی دردسترس کاربران قرار دارد. سه نوع پردازنده‌ اینتل نسل دهمی از Core i5 تا Core i9، انتخاب‌های اصلی خریدار هستند. در بخش حافظه‌ی رم نیز می‌توان از ماژول‌های هشت یا ۱۶ گیگابایتی ۲،۹۳۳ مگاهرتزی استفاده کرد که تا ۳۲ گیگابایت قابلیت افزایش دارد. حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی نیز از پیکربندی ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت SSD دردسترس خواهد بود.

پردازنده‌‌ی گرافیکی G7 15 تا هشت گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 قابل پیکربندی خواهد بود

پردازنده‌های گرافیکی که به‌عنوان گزینه‌های انتخابی پیکربندی به خریدار ارائه می‌شوند، از نسخه‌های مجهز به چهار گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 تا حرفه‌ای‌ترین نسخه یعنی RTX 2070 Max-Q دردسترس قرار دارند که هشت گیگابایت GDDR6 دراختیار کاربر قرار می‌دهد. با نگاهی کلی به انتخاب‌های موجود می‌توان ادعا کرد که دل G7 15 از پیکربندی لپ‌تاپی قابل قبول در دسته‌ی گیمینگ تا یک غول پردازشی همه فن حریف به بازار عرضه می‌شود.

دل لپ‌تاپ جدید خود را با سه نوع نمایشگر و سه نوع نرخ نوسازی به بازار عرضه می‌کند که هرکدام، برای بخشی از جامعه‌ی هدف جذاب خواهند بود. دو نمونه نمایشگری که با نرخ نوسازی ۱۴۴ و ۳۰۰ هرتز ارائه می‌شوند، قطعا تجربه‌ی جذابی را از بازی به ارمغان می‌آورند، اما نمایشگر OLED با رزولوشن بسیار بالاتر و ۴۰۰ نیت روشنایی و ۶۰ هرتز نرخ نوسازی، برای افرادی که به‌دنبال ترکیبی عالی از کیفیت رنگ و نور هستند، کاربردی‌تر است.

Dell G7 15

همان‌طور که گفته شد، طراحی محصولات سری G دل آن‌چنان در مسیر فریاد زدن کاربرد گیمینگ لپ‌تاپ حرکت نمی‌کند، اما در G7 شاهد کمی تغییرات و طراحی خاص‌تر هستیم. لبه‌های تیز با طراحی پنل پشتی به‌صورت مستطیلی به‌جای ذوزنقه‌ای، G7 15 را به یک کامپیوتر شخصی خاص برای گیمرها و تولیدکننده‌های محتوا تبدیل می‌کند. از تغییرات دیگر طراحی می‌توان به کیبورد RGB اشاره کرد که کمی در جانمایی دکمه‌ها نسبت به نسل‌های پیش تفاوت دارد. همچنین نمایشگر هم روی لولایی در مرکز حرکت می‌کند که حالتی شبیه به آزادی بیشتر و شناور بودن را ایجاد می‌کند. هنوز نمی‌دانیم که آیا این حالت به‌خاطر خنک‌کنندگی بهتر یا هدف دیگری بوده است. به‌هرحال G7 15 تفاوت‌های مهمی در بخش طراحی نسبت به G7 قبلی دارد.

نمایشگرهای گیمینگ جدید دل

دل یک مانیتور ۲۷ اینچی خمیده‌ی مخصوص بازی به‌نام S2721HGF هم معرفی کرد که با قیمت ۲۷۹/۹۹ دلار، مقرون‌به‌صرفه‌تر از نسل‌های قبلی به‌نظر می‌رسد. این مانیتور دل که رزولوشن ۱۰۸۰p و پشتیبانی از انویدیا G-Sync را به کاربر ارائه می‌کند، برای گیمرهایی که از جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی انویدیا بهره می‌برند، گزینه‌ی جذابی خواهد بود. نمایشگر خمیده‌ی جدید شرکت آمریکایی، شعاع ۱۵۰۰R دارد و از پنل VR بهره می‌برد که نسبت تصویر ۱۶:۹ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را با زمان پاسخگویی یک میلی‌ثانیه به کاربر ارائه می‌کند. در مجموع می‌توان نمایشگر جدید دل را یک گزینه‌ی کاملا مجهز به بهترین مشخصات عملیاتی دانست که قیمت مناسبی هم دارد.

نمایشگر جدید خمیده‌ی دل با قابلیت هماهنگی با مانت VESA عرضه می‌شود که از ورودی‌های DisplayPort 1.4 و HDMI 1.4 پشتیبانی می‌کند. البته شرکت سازنده با نمایشگر جدید تنها یک کابل HDMI ارائه می‌کند. نمایشگر جدید دل در تاریخ ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) به بازار عرضه می‌شود.

نمایشگر گیمینگ دل

مقاله‌های مرتبط:

دل یک نمایشگر گیمینگ دیگر هم معرفی کرد که برای کاربران حرفه‌ای‌تر انتخابی جذاب محسوب می‌‌شود. S2721DGF با بهره‌مندی از پنل VESA، رزوشون ۱۴۴۰p را به کاربر ارائه می‌کند که در نمایش پشتی شباهت زیادی به طراحی‌های الین‌ور و XPS همین شرکت دارد. این مدل با پنل IPS و نسبت تصویر ۱۶:۹ طراحی شد که کیفیت رنگ، کنتراست و زاویه‌ی دید عریض‌تر را نسبت به پنل VA نمایشگر قبلی به کاربر ارائه می‌کند. کاربر با استفاده از پورت دیسپلی‌پورت می‌تواند نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز را از نمایشگر ۲۷ اینچی جدید دل استخراج کند. درصورت استفاده از پورت HDMI، نرخ نوسازی به ۱۴۴ هرتز کاهش می‌یابد. زمان پاسخگویی هم در تمامی حالت‌ها یک میلی‌ثانیه گزارش می‌شود. این مدل، از HDR400 با طیف نور DCI-P3 بهره می‌برد که از هر دو فناوری مرسوم AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-Sync پشتیبانی می‌کند. کاربر می‌تواند با استفاده از پورت‌های USB Type-A 3.0 در پشت نمایشگر، تا چهار تجهیز جانبی را به آن متصل کند. نمایشگر پیشرفته‌تر دل در تاریخ ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) با قیمت ۵۶۹/۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

کامپیوتر شخصی رومیزی دل G5

دل برای تکمیل خانواده‌ی محصولات گیمینگ خود، یک نسخه‌ی جدید از کامپیوتر رومیزی مخصوص بازی هم معرفی کرد. G5 که قبلا هم به بازار عرضه شده بود، اکنون با بازطراحی نه‌چندان خاص مجددا در نسخه‌ای جدید برای کاربرهای حرفه‌ای معرفی شد. همان طراحی قبلی کامپکت با جلوه‌‌های خاص در نسخه‌ی جدید هم دیده می‌شود و مهم‌ترین تغییر، بهره‌مندی از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل است.

کامپیوتر رومیزی گیمینگ G5

خریداران می‌توانند کامپیوتر رومیزی جدید دل را با پیکربندی تا پردازنده‌ی Core i9 خریداری کنند. کارت گرافیک کامپیوتر جدید دل نیز تا GeForce RTX 2070 Super با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم قابل انتخاب خواهد بود. همچنین گزینه‌های رنگ‌آمیزی RG در داخل و بیرون کیس کامپیوتر هم دردسترس خریداران قرار دارد که در ترکیب با پنل شفاف کناری، جلوه‌ی خاصی از کامپیوتر رومیزی جدید دل نمایش می‌دهد.

کامپیوتر رومیزی جدید دل در تاریخ نهم ژوئیه (۱۹ تیر) با قیمتی حدود ۷۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. دل همچنین یک کیبورد گیمینگ هم با برند الین‌ور رونمایی کرد که با سه زاویه‌ی تایب و رنگ‌آمیزی RGB و دکمه‌های Cherry MX Brown، با قیمت ۱۳۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : ایسوسبررسی تخصصی لپ تاپبررسی تخصصی موبایلجعبه گشایی لپ تاپجعبه گشایی موبایلدیجیتال مارکفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی موبایل
admin
ارسال دیدگاه