اخبار زنده؛ چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ در دیجیتال مارک

اخبار زنده دیجیتال مارک را در امروز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


۱۵:۴۶


۱۴:۱۷

گلکسی M31s  و گلکسی M51 به‌روزرسانی امنیتی ماه می را دریافت می‌کنند

پنل پشت و جلو گلکسی ام 31 اس سامسونگ / Galaxy M31s

جدیدترین پَچ امنیتی ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) برای گلکسی ام ۳۱ اس و گلکسی ام ۵۱ در برزیل و روسیه منتشر شده است و به‌تدریج در سایر مناطق دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برخی از تغییرات آپدیت گلکسی M51 شامل بهبود قابلیت Quick Share، بهبود عملکرد گوشی، پشتیبانی از Google RCS است. درحال حاضر به جزئیات به‌روزرسانی گکسی M31s دسترسی نداریم و باید صبر کنیم تا با شروع آپدیت مذکور در نقاط بیشتر، تغییرات این آپدیت مشخص شود.


۱۳:۲۳

امیر ناظمی مجری پروژه توسعه خدمات دولت الکترونیکی در شبکه ملی اطلاعات شد

وزیر ارتباطات طی حکمی امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران را به‌عنوان مجری پروژه «توسعه خدمات دولت الکترونیک، محتوا و کسب و کارهای دیجیتال بر بستر شبکه ملی اطلاعات با استفاده از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای و با مشارکت حداکثری بخش غیردولتی» منصوب کرد.


۱۳:۱۹

ستاد کرونا: هرگونه قطع برق در زمان تولید واکسن کرونا، کل محصول را غیرقابل استفاده می‌کند 

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت اگر قطعی برق طول بکشد و دما از حد مشخصی در یخچال کاهش یابد، دیگر واکسن قابل استفاده نیست. البته الان قطعی برق به‌شکلی تنظیم شده که زنجیره سرد دچار مشکل جدی نشود؛ اما در تولید مسئله متفاوت است.

مقاله‌ی مرتبط:

مصطفی قانعی اضافه کرد: در تولید واکسن، باید زنجیره کاملا رعایت شود و اگر در وسط تولید، ماشین خاموش شود، دیگر آن تولید به درد نمی‌خورد و باید از ابتدا تولید را آغاز کرد و ممکن است میلیون‌ها دلار آسیب به تولیدکنندگان وارد شود تا زنجیره ساخت را کامل کنند و با این شکل هزینه‌های تولید واکسن در ایران خیلی بالا می‌رود؛ زیرا باید موتور برق و UPS تهیه شود که حتی چند لحظه هم زنجیره تولید قطع نشود. البته تاکنون گزارشی از قطعی برقی که منجر به قطع زنجیره تولید شود به دستمان نرسیده است.


۱۳:۰۵

دانستنی‌ها

کامپیوتر appel II

اولین کامپیوتر اپل ۲، در ۱۰ ژوئن ۱۹۷۷ با ریزپردازنده‌ی MOS Technology 6502 با سرعت کلاک ۱٫۰۲۱ مگاهرتز، ۴ کیلوبایت رم و رابط گرافیکی رنگی راهی بازار شد. کیبورد یکپارچه، حافظه‌ی قابل ارتقا، کارت‌ صدا و محیط برنامه‌نویسی بیسیک (Integer BASIC) که در رام دستگاه تعبیه شده بود، از قابلیت‌های کلیدی آن به حساب می‌آمد که اغلب رقبا از آن‌ها بی‌بهره بودند. همچنین به‌همراه هر کامپیوتر اپل ۲، یک اینترفیس کاسِت صوتی برای بارگذاری برنامه‌ها و ذخیره‌سازی دیتای عرضه می‌شد.


۱۳:۰۱


۱۲:۰۹

رئیس‌جمهور: استخراج رمزارز تا آخر شهریور ممنوع است

رئیس جمهور حسن روحانی در ستاد مقابله با کرونا

به‌دستور رئیس‌جمهور، استخراج رمزارز به هر نحو تا پایان شهریور به‌دلیل مشکلات کمبود برق ممنوع است. روحانی وزارت نیرو و صمت را مسئول نظارت در این خصوص اعلام کرد.


۱۱:۴۱

مارک کوبان به‌طور رسمی از رمزارز پالی‌گان حمایت می‌کند

فونت پالی‌گان (ماتیک سابق)

میلیاردر معروف مارک کوبان اخیرا در وب‌سایت خود اعلام کرده است که از پروژه پالی‌گان حمایت می‌کند. رمزارز Polygon که با نام مَتیک (Matic) نیز شناخته می‌شود، راه‌حل مقیاس‌پذیری چند زنجیره‌ای است که برای بهبود تراکنش‌های مبتنی بر اتریوم طراحی شده است.


۱۰:۱۴

وان پلاس نورد ۲ در صفحه‌ی سوالات متداول وان پلاس دیده شد

دوربین وان پلاس نورد

نام وان پلاس ۲ در بخش سوالات متداول وب‌سایت وان پلاس تأیید شده است و به‌نظر می‌رسد پیش از تاریخ ۸ مهر ۱۴۰۰ معرفی شود. طبق شایعات منتشرشده احتمالا نورد ۲ به تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک مجهز خواهد شد.


خبر فوری

۹:۵۹

مشاهده مواردی از ابتلا به عفونت قارچ سیاه در تهران

تصویر از دکتر مسعود مردانی پشت میز

یک نوع عفونت قارچی نادر و بالقوه کشنده طی هفته‌های اخیر در برخی از بیماران کووید ۱۹ در هند دیده شد که قارچ سیاه نام دارد. عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا می‌گوید مواردی از قارچ سیاه در بیماران کرونایی دیده شده است. مسعود مردانی گفت:

به‌صورت رسمی موردی اعلام نشده اما موارد تکی بوده که بیمار کرونایی بهبود پیدا کرده ولی به دلیل مصرف کورتون و دگزامتازون به عفونت قارچی یا هوی مایکوزین مبتلا شده است که در بیمارستان لقمان تهران بستری و با درمان مناسب ضدقارچی مرخص شد.

به‌گفته مردانی، عفونت قارچی به‌دنبال مصرف کورتون یا دگزامتازون به وجود می‌آید که این روزها این دو دارو به‌عنوان درمان انتخابی ضدالتهابی برای بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان استفاده می‌شود. وی خاطرنشان کرد:

این بیماری، عارضه شایعی نیست و عوارض خاصی ندارد اما اگر در سطح جامعه عفونت قارچی مهاجم فراگیر شود منجر به مرگ و میر خواهد شد؛ مانند کشور هندوستان که این روزها درگیر واریانت خطرناکی است و موارد ابتلا به بیماری کرونا در آن افزایش شدیدی داشته و از آنجایی که بی‌رویه، بی حساب و کتاب کورتون و دگزامتازون تجویز می‌کنند، عفونت قارچی به وجود آمده است.


۹:۱۰

چین اطلاعاتی جدید در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال منتشر کرده است

ارز دیجیتال چین

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط کمیسیون منطقه‌ی مغولستان داخلی متعلق به کشور چین، مراکز داده، نیروگاه‌های برق مستقل و سایر نهادهایی که برای استخراج رمزارزها خدمات فراهم می‌آورند، در صورت عدم گزارش فعالیت‌های خود، مجرم شناخته می‌شوند و مجوزکسب‌وکارهای تجاری و شرکت‌ها IT درگیر در زمینه‌ی ماینینگ نیز لغو خواهد شد. افزون‌براین، کافی‌نت‌هایی که خدمات استخراج ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند از طرف مقامات از ادامه فعالیت منع خواهند شد.


۹:۰۵

روپیه دیجیتال: بانک اندونزی نیز وارد رالی CBDCها شد

اندونزی پس از ممنوع کردن ارزهای دیجیتال در ۲۰۱۷، این بار به‌دنبال انتشار روپیه دیجیتال است. بانک مرکزی اندونزی اعلام کرده است که در حال بررسی مزایای «ارز دیجیتال بانک مرکزی» یا CDBDC و قانون‌گذاری برای آن همچون پول نقد و کارت‌های اعتباری برای شهروندان این کشور است.


۸:۳۹

بی‌ام‌و M4 کانورتیبل با سرعت‌گیری صفرتاصد کیلومتربرساعت ۳٫۶ ثانیه معرفی شد

بی‌ام‌و M4 کانورتیبل

پرفروش‌ترین خودرو دودر بی‌ام‌و، سال آینده با سقف جمع شونده و سیستم دو دیفرانسیل Xdrive تولید خواهد شد. نسل جدید M4 کانورتیبل، ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و ۳٫۶ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد.


۸:۱۳

مبدل توکن ERC20 کاردانو به‌زودی در شبکه آزمایشی تست می‌شود

ارز دیجیتال کاردانو / Cardano یا ADA

مبدل ERC20 کاردانو با اتصال به زنجیره‌ی کاردانو، امکان پورت کردن توکن‌های اتریوم روی بلاک چین کاردانو را فراهم خواهد کرد و باعث جذب توسعه‌دهندگان به این بلاک چین خواهد شد. راه‌اندازی این مبدل با هاردفورک آلونزو هم‌زمان شده که آخرین قطعه‌ی پازل در آوردن امکان قراردادهای هوشمند به بلاک‌چین کاردانو است.

مقاله‌های مرتبط را می‌توانید از لینک‌های زیر مرور کنید:


۷:۳۰

روزشمار؛ چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ – ۲۶ می ۲۰۲۱

  • بیل گیتس اینترنت را مهم‌ترین توسعه واحد اعلام کرد: در ۲۶ می ۱۹۹۶، بیل گیتس، مدیرعامل شرکت مایکروسافت که متوجه شد شرکت وی در ارزیابی تأثیر و محبوبیت دچار اشتباه شده است، یادداشتی را با عنوان «موج جزر و مد اینترنت» منتشر کرد که نشانگر تمرکز مجدد ردموندی‌ها بر مباحث اینترنت و شبکه جهانی وب بود. در این یادداشت، گیتس اعلام کرد که اینترنت «مهم‌ترین پیشرفت توسعه واحد» از زمان رایانه شخصی IBM است؛ تحولی که وی بالاترین سطح اهمیت را برای آن قائل بود.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید


این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپبررسی نوت بوکخرید ایسوس یا لنووراهنمای خرید اپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه