ایسوس به منظور تغییر استراتژی، مدیرعامل خود را برکنار کرد – دیجیتال مارک

ایسوس قصد دارد تمرکز بخش موبایل را روی موبایل‌های گیمینگ بگذارد و در همین راستا در اولین اقدام، جری شن، مدیرعامل خود را برکنار کرد.

ایسوس، روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد مدیرعامل کهنه‌کار خود، جری شن (Jerry Shen)، را به دلیل ایجاد یک تغییر راهبرد کلی برکنار کند. راهبرد جدید، دو مدیرعامل را به صورت مشترک جایگزین او کرده و تمرکز بخش موبایل را روی گیمرها معطوف می‌کند. به بیان دیگر، ذن‌فون‌های کمتر و ROG فون‌های بیشتری از ایسوس شاهد خواهیم بود که این خود به معنی پذیرش شکست از سوی این شرکت است؛ شکست در رقابتی که جانی شیه، رئیس هیئت مدیره‌ی ایسوس در مصاحبه‌ای از آن با عنوان جنگ خونین یاد کرده بود.

شن در دوره‌ی یازده ساله‌ی فعالیت خود به عنوان مدیرعامل، سری‌های پدفون، ترنسفورمر، ذن‌بوک و ذن‌فون را عرضه کرد. وی پیش از آن نیز به عنوان خالق اصلی Eee PC فعالیت داشت؛ دستگاهی که به نوعی سرآغاز رقابت نوت‌بوک‌ها در سال ۲۰۰۶ لقب گرفت.

Jerry Shen

شن در خصوص ادامه‌ی فعالیت حرفه‌ای خود گفته است که قصد دارد استارتاپی در حوزه‌ی AIoT را رهبری کند. این استارتاپ که iFast نام دارد، بازار تجارت را هدف قرار خواهد داد. از سوی دیگر، ارتباط شن با ایسوس قطع نخواهد شد. او که ۳۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد، اذعان داشته است که از هیچ تلاشی برای تبدیل هرچه بهتر ایسوس به یک شرکت فعال در زمینه‌ی AIoT دریغ نخواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

صندلی خالی شن در ایسوس از تاریخ اول ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ بین رئیس بخش تجارت رایانه، S.Y. Hsu و رئیس بخش جهانی خدمات مشتریان، Samson Hu تقسیم خواهد شد. دو مدیری که پیش‌تر هم در سال ۲۰۱۵ سابقه‌ی همکاری داشته و مشکلی در قرار گرفتن کنار هم ندارند.

تغییر استراتژی ایسوس برای این شرکت بدون‌هزینه نیست. آن‌ها در قبال این تغییر معادل ۱۹۰ میلیون دلار زیان مالی را متحمل می‌شوند؛ اما به گفته‌ی شن، این حرکت برای کمک به تیم موبایل لازم بود و آن‌ها نتیجه‌ی مثبت این تغییر راهبرد را در آینده ارزیابی خواهند کرد.

با تمام این تفاسیر باید اذعان داشت تلاش‌های ایسوس با سری ذن‌فون را می‌توان کاملا موفق ارزیابی کرد. از جمله این تلاش‌ها به خدمت گرفتن سوپراستار کره‌ای، Gong Yoo، به عنوان سخنگو از زمان عرضه‌ی ذن‌فون ۴ بود. ایسوس همچنین با عرضه‌ی ذن فون مکس پرو با قیمت زیر ۲۰۰ دلار توانست در هند با شیائومی رقابت خوبی داشته باشد. حال، با این تغییر استراتژی انتظار می‌رود نمایشگاه کامپیوتکس سال آینده شاهد رونمایی از محصولی باشد که به اندازه‌ی پدفون‌ها خارق‌العاده و جالب‌توجه به نظر بیاید.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه