با ویژگی ها دوربین هواوی نوا ۵ تی آشنا شوید – دیجیتال مارک

نوا ۵T یکی از میان‌رده‌های جدید هواوی است که سیستم دوربین چهارگانه‌ی آن به قابلیت‌های جذاب متعددی مجهز شده است.

هواوی نوا ۵ تی میان‌رده‌ی جدید سری گوشی‌های نوا هواوی است. صفحه‌نمایش ۶/۲۶ اینچی نوا ۵T از نوع IPS LCD است و با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خود چگالی ۴۱۲ پیکسل‌براینچ را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. زیر این صفحه‌نمایش ۶ یا ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، پردازنده‌ی ۷ نانومتری کرین ۹۸۰ و باتری ۳،۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی قرار گرفته است تا گوشی جدید هواوی بتواند به‌راحتی از پس انجام وظایفی برآید که از گوشی میان‌رده انتظار می‌رود.

مقاله‌های مرتبط:

پیش‌تر جعبه‌گشایی و بررسی نوا ۵T در دیجیتال مارک منتشر شده است؛ با‌این‌حال با‌توجه‌به محبوبیت بسیار زیاد میان‌رده‌ی جدید و توانمند هواوی در بازار کشورمان، درادامه نگاهی عمیق‌تر به دوربین و فناوری‌های به‌کاررفته در آن و عملکردش خواهیم انداخت.

شاید یکی از مشخصه‌های مهم Nova 5T دوربین اصلی چهارگانه‌ی آن باشد که از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۱۶ مگاپیکسلی، حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و نمونه‌ی ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو تشکیل شده است. هواوی دوربین‌های چهارگانه‌ی نوا ۵ تی را AI Quad Camera می‌نامد. همان‌طورکه از نام‌گذاری تجاری هواوی مشخص است، این مجموعه دوربین قرار است با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت‌هایی فراتر از دوربین‌های دیگر گوشی‌های میان‌رده با مشخصات مشابه را دراختیار کاربر قرار بدهد. 

مشخصات دوربین هواوی نوا ۵ تی / Huawei Nova 5t camera features

هواوی برای بهبود کیفیت تصاویر نوا ۵ تی از تکنیک‌های «عکاسی محاسباتی» استفاده می‌کند

در سال‌های اخیر، روند جدیدی پای خود را به دنیای عکاسی گوشی‌های هوشمند بازکرده است. بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند به‌جای اینکه به‌ فکر افزایش رزولوشن حسگر دوربین گوشی‌ها و به‌اصطلاح «جنگ مگاپیکسلی» باشند، به استفاده از تکنیک‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بهبود کیفیت تصاویر ثبت‌شده روی آورده‌اند. به مجموعه‌ی این تکنیک‌ها «عکاسی محاسباتی» (Computational Photography) می‌گویند و می‌توان نمونه‌هایی از آن را در گوشی‌های پیکسل گوگل و آیفون‌های اپل پیدا کرد. به‌‌گفته‌ی هواوی، دوربین اصلی نوا ۵ تی با استفاده از تکنیک ادغام پیکسل که هواوی آن را ۴in1 pixel fusion می‌نامد، تصاویر روشن‌تر و واضح‌تری ثبت می‌کند.

هواوی در توضیح قابلیت‌های دوربین اصلی نوا ۵ تی می‌گوید:

حسگر ۱/۲ اینچی ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی امکان ثبت تصاویر حرفه‌ای در طول روز را دراختیارتان قرار می‌دهد. حالت عکاسی در شب (Super Night Mode) با استفاده از هوش مصنوعی امکان تشخیص هوشمند میزان نور و حذف نویز از تصاویر و ثبت عکس با نوردهی زیاد (long exposure) را فراهم می‌کند تا بتوان تصاویر واضح و بدون تاری در طول شب ثبت کرد.

دوربینرزولوشنمشخصات حسگرلنزتوضیحات
اصلی (واید)۴۸ مگاپیکسل۱/۲.۰″, ۰.۸µmf/1.8, 28mmفیلم‌برداری ۲۱۶۰p@30fps 
۱۰۸۰p@30/60fps
فوق‌عریض (اولتراواید)۱۶ مگاپیکسل۱/۳.۱″f/2.2, 13mmمیدان دید ۱۱۷ درجه‌ای
تشخیص عمق۲ مگاپیکسل۱/۵.۰″, ۱.۷۵µmf/2.4 برای ثبت تصاویر با افکت بوکه
ماکرو۲ مگاپیکسل۱/۵.۰″, ۱.۷۵µmf/2.4, 27mm
سلفی۳۲ مگاپیکسل۱/۲.۸″, ۰.۸µm f/2.0, 26mm۳D Portrait Lighting

دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نوا ۵ تی به لنز Super Macro مجهز شده است تا به‌گفته هواوی، کاربران بتوانند تصاویر واضحی از سوژه‌ها در فاصله‌ی چهار سانتی‌متری ثبت کنند و دوربین ۲ مگاپیکسلی Depth Assist با کمک پردازنده‌ی تصویر (ISP) موجود در تراشه کرین امکان ثبت تصاویر پرتره را با افکت بوکه فراهم می‌کند.

دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی نوا ۵ تی که درون روزنه‌ای به قطر ۴/۵ میلی‌متر در قسمت بالا سمت چپ صفحه‌نمایش دستگاه قرار گرفته‌، همان دوربینی است که هواوی از آن در برخی گوشی‌های پرچم‌دار خود نیز استفاده می‌کند. هواوی می‌گوید نرم‌افزار دوربین نوا ۵ تی با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند نوردهی و نور زمینه و پس‌زمینه‌ی تصاویر پرتره را بهینه کند.

هواوی نوا ۵ تی / Huawei Nova 5T

رابط کاربری دوربین هواوی نوا ۵ تی

ازلحاظ نرم‌افزاری، هواوی گزینه‌ای به‌نام Pro در نرم‌افزار دوربینش تعبیه کرده است که با استفاده از آن کاربر به ISO بیشتری (تا ۱۰۲،۴۰۰) دسترسی خواهد داشت. ایزو حساس به‌همراه سرعت سریع شاتر که در سریع‌ترین حالت به ۱/۴۰۰۰s (یک‌چهارهزارم ثانیه) می‌رسد، امکان ثبت تصاویر واضح در شرایط نور کم را تضمین می‌کند. همچنین، بازه‌ی سرعت شاتر نرم‌افزار دوربین به کاربر این امکان را می‌دهد تا با باز نگه‌داشتن دهانه‌ی دیافراگم به‌مدت ۳۰ ثانیه، تصاویری با نوردهی درخورتوجه خلق کند.

درکنار دکمه‌ی حالت Pro، گزینه‌ی Slow-mo قرار گرفته است که با فعال‌کردن آن می‌توان ویدئوهای سوپراسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کرد. ضبط ویدئو با چنین نرخ فریمی باعث می‌شود هنگام بازپخش با سرعت عادی، ویدئویی با سرعت ۳۲ برابر آهسته‌تر دراختیار داشته باشید که در میان گوشی‌‌های میان‌رده بی‌سابقه است. همچنین، دوربین نوا ۵ تی هنگام ضبط ویدئوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، لرزش‌های دست کاربر را به‌صورت دیجیتالی حذف می‌کند. به‌گفته‌ی هواوی، قابلیت لرزش‌گیری دیجیتال هنگام فیلم‌برداری به‌لطف استفاده از هوش مصنوعی ممکن شده است. باتوجه‌به اینکه حتی گوشی‌های پرچم‌دار هواوی نیز از ضبط ویدئو ۴K/60p پشتیبانی نمی‌کنند، نبود این گزینه در گوشی میان‌رده‌ی نوا ۵ تی نیز چندان جای تعجب ندارد. از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین نوا ۵ می‌توان به ثبت تصاویر پانوراما، نقاشی با نور (Light Painting)، ضبط ویدئو تایم‌لپس و افزودن صورتک با استفاده از لنز واقعیت افزوده (AR lens) اشاره کرد.

جمع‌بندی

نیازها و انتظارات هر شخص از گوشی هوشمند متفاوت است و درنتیجه، افراد هنگام خرید این گجت هوشمند، اولویت‌های متفاوتی دارند. به‌نظر می‌رسد هواوی با گوشی نوا ۵ تی سعی می‌کند نظر آن دسته از کاربرانی را به‌خود جلب کند که دوربین گوشی برایشان از اولویت بیشتری برخوردار است. به‌عنوان شاهدی برای این مدعا، درحالی‌که بیشتر گوشی‌های هوشمند در بازه‌ی قیمتی نوا ۵ تی از سه دوربین در قسمت پشتی دستگاه استفاده می‌کنند، هواوی گوشی میان‌رده‌ی خود را به سیستم دوربین چهارگانه تجهیز کرده است. همچنین، همان‌طورکه اشاره شد، بسیاری از قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری نوا ۵ تی (مانند ضبط ویدئو اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم‌برثانیه) تنها در گوشی‌های پرچم‌دار دیده می‌شود. اگر دوربین تلفن هوشمند برایتان در اولویت است؛ اما بودجه‌ی خرید گوشی پرچم‌دار را ندارید یا سایر قابلیت‌های گوشی‌های پرچم‌دار برایتان مهم نیست، هواوی نوا ۵ تی انتخاب مناسبی خواهد بود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه