بررسی آنر ۹X Pro – دیجیتال مارک در دیجیتال مارک

پیش‌تر در بررسی آنر ۹X، مهم‌ترین ضعف آن را استفاده از پردازنده‌ی قدیمی کرین ۷۱۰ دانستیم. چینی‌ها برای جبران این کاستی، مدتی پیش آنر ۹ ایکس پرو را معرفی کردند؛ میان‌رده‌ای مجهز به پردازنده‌ی قدرتمند کرین ۸۱۰ که در ابتدا به‌صورت اختصاصی در سرزمین مادری آنر فروخته می‌شد؛ اما اکنون در غیاب سرویس‌های گوگل و با اتکا بر HMS یا سرویس‌های موبایل هواوی به‌صورت جهانی عرضه می‌شود.


صرف‌نظر از ارتقای پردازنده، آنر ۹ ایکس پرو درمقایسه‌با نسخه‌ی عادی مبتنی‌بر سرویس‌های گوگلی برتری دیگری ندارد. میان‌رده‌ی جدید آنر از نمایشگر ۶/۵۹ اینچی تمام‌صفحه، دوربین سلفی پاپ‌آپ، دوربین پشتی سه‌گانه با ماژول اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. حال باید دید توان پردازشی کرین ۸۱۰ می‌تواند کاربر را به چشم‌پوشی از خلأ سرویس‌های گوگل و مشکلات آن ترغیب کند یا خیر. با بررسی آنر ۹X پرو همراه دیجیتال مارک باشید. برای مشاهده قیمت گوشی آنر ۹ ایکس پرو در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، مقایسه انواع گوشی هواوی، گوشی شیائومی، گوشی سامسونگ و‌ آیفون‌های اپل و همچنین طرح سوالات خود در محصولات از بخش محصولات دیجیتال مارک استفاده کنید.

طراحی

آنر ۹X Pro به‌لحاظ ساختاری تفاوتی با گوشی Y9s‌ هواوی ندارد. میان‌رده‌ی نسبتا جدید آنر در دو سوی خود ورق‌هایی شیشه‌ای می‌بیند؛ هرچند از نوع و سازنده‌ی ورق‌های شیشه‌ای یادشده اطلاعی نداریم. برخلاف آنچه پوشش مات و لبه‌های براق فریم به فرد القا می‌کنند، فریم آنر ۹X Pro به‌صورت یکپارچه از جنس آلومینیوم نیست و روکش پلاستیکی نسبتا ضخیمی روی آن وجود دارد.

آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro

پنل پشتی آنر ۹ ایکس پرو از دو سمت به لبه‌های انحناداری ختم می‌شود؛ ازاین‌رو، آنر ورق شیشه‌ای پشتی را Dual 3D Curved Glass می‌نامد. اگرچه انحنای لبه‌ها به قرارگیری بهتر گوشی در دست کمک می‌کند، وزن ۲۰۶ گرمی و ابعاد ۸/۸ × ۷۷/۲ × ۱۶۳/۱ میلی‌متری آن، حداقل برای کاربرانی با دستان متوسط چندان ارگونومیک نیست و مدیریت دستگاه، به‌ویژه حین جابه‌جاکردن دست برای دسترسی به لبه‌ی بالایی نمایشگر را به امری مشکل تبدیل می‌کند. آنر ۹ ایکس پرو حدود ۱۰ گرم از برادرش سنگین‌تر است.

آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro

آنر ۹X Pro در دو رنگ براق و لک‌پذیر Midnight Black و Phantom عرضه می‌شود که رنگ دوم طیفی از صورتی تا بنفش براق است؛ در‌حالی‌که با حرکت‌دادن گوشی، الگویی به‌شکل حرف X روی آن پدیدار می‌شود. دوربین سه‌گانه‌ی آنر ۹X Pro با چینشی عمودی و برآمدگی اندکی در گوشه‌ی سمت چپ آن قرار دارد و کمی پایین‌تر، فلش LED به‌چشم می‌خورد. برآمدگی دوربین به‌اندازه‌ای نیست که کارکردن با دستگاه روی سطوح صاف را دشوار کند.

آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro
آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro

نمایشگر ۶/۵۹ اینچی آنر ۹ ایکس پرو با گوشه‌های گِردش ۸۴/۷ درصد از نمای جلویی را دراختیار دارد؛ بنابراین، حاشیه‌های اطراف نمایشگر به‌جز لبه‌ی چندمیلی‌متری پایین بسیار باریک هستند. دوربین سلفی نه داخل بریدگی و درون حفره‌ای در دِل صفحه‌نمایش، بلکه روی مکانیزم جهنده‌ای سوار شده است که با فراخوانی کاربر از بطن گوشی و لبه‌ی بالایی بیرون می‌آید؛ هرچند این عمل اندکی کند انجام می‌شود. آنر به‌صورت رسمی درباره‌ی طول‌ عمر مکانیزم و تعداد دفعات ایمن استفاده از آن اطلاعاتی ارائه نمی‌دهد.

کلید پاور آنر ۹ ایکس پرو به‌همراه کلید کنترل صدا در ارتفاع مناسبی از لبه‌ی سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. برخلاف آنر ۹ ایکس، طراحان آنر حسگر اثرانگشت نسخه‌ی پرو را با کلید پاور ادغام کرده‌اند. مطابق انتظار، حسگر اثرانگشت میان‌رده‌ی جدید آنر عملکرد بسیار سریعی دارد؛ به‌طوری‌که کاربر با لمس کلید پاور، در کسری از ثانیه بدون مشاهده‌ی لاک‌اسکرین به صفحه‌ی هوم منتقل می‌شود؛ البته در منو تنظیمات می‌توان فعال‌شدن حسگر را به‌جای لمس، به فشردن کلید پاور منوط کرد.

درگاه سیم‌کارت‌ و کارت حافظه‌ی microSD (درگاه مشترک با سیم‌کارت دوم) در لبه‌ی بالای آنر ۹ ایکس پرو قرار دارد؛ درحالی‌که دریچه‌ی اسپیکر و پورت شارژ USB 2.0 Type-C و جک ۳/۵ میلی‌متر هدفون لبه‌ی پایین گوشی را اشغال کرده‌اند. مانند اغلب رقبای دیگر موجود در بازار دستگاه‌های اقتصادی، گوشی جدید آنر نیز به‌صورت رسمی گواهی IP برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار ندارد؛ بنابراین، از استفاده‌ی غیرمتعارف از آن باید اجتناب کرد.

نمایشگر و اسپیکر

عملکرد نمایشگر آنر ۹ ایکس پرو از برادرش آنر ۹ ایکس بهتر است؟ روی کاغذ با نمایشگری هم‌اندازه و پنلی از همان نوع روبه‌رو هستیم. نمایشگر ۶/۵۹ اینچی FullView آنر ۹ ایکس پرو با نسبت تصویر ۱۹/۵ به ۹ و رزولوشن ۲،۳۴۰ در ۱،۰۸۰ پیکسل در نگاه اول تشابه زیادی به نسخه‌ی عادی دارد. همچون گذشته از بریدگی در نمایشگر خبری نیست و بخش جلویی با نمایشگر (نسبت ۸۴/۷ نمایشگر به بدنه) پوشانده شده است. تراکم ۳۹۱ پیکسل در هر اینچ برای پنل LCD محصولی میان‌رده برای ارائه‌ی تصاویر شارپ کاملا کافی است.

آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro

در آزمایش روشنایی، نمونه‌ی بررسی‌شده‌ی ما با رسیدن به ۳۷۲ نیت از این نظر کمی پایین‌تر از نسخه‌ی معمولی قرار می‌گیرد؛ البته کاهش روشنایی رنگ مشکی به ۴ نیت کنتراست ۹۳ را به‌همراه دارد که تقریبا مشابه آنر ۹ ایکس و دیگر میان‌رده‌های آنر و هواوی است. حداقل روشنایی ۱/۳۵ نیتی و همراهی آن با Eye Comfort استفاده از گوشی در فضاهای تاریک را آسان‌تر می‌کند. متأسفانه استفاده‌نکردن از نمایشگر OLED مهم‌ترین مشکل گوشی‌های آنر و هواوی در بازار میان‌رده‌ها به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری‌که رقبا در این بخش یک پله بالاتر قرار می‌گیرند.

عملکرد نمایشگر محصولات میان‌رده و اقتصادی
محصول / پارامترهاحداقل روشناییحداکثر روشنایی دستیحداکثر روشنایی خودکارنسبت کنتراست Nativeخطای رنگی میانگین
سفیدمشکیسفیدمشکیسفیدحالت استاندارددقیق‌ترین حالت
آنر ۹ ایکس پرو۱/۳۵۴۳۷۲۴۳۷۲۹۳۹.۲۱/۴ (Natural)
وای ۹ اس۱/۲۲/۹۳۰۶۲/۹۳۰۶۱۰۵۵/۵۲/۹ (Natural)
گلکسی A51۲.۱۰۵۹۰۰۷۰۵۵۳/۳ (Natural)
نوای ۵ تی۰/۸۴/۷۴۰۰۴/۷۴۰۰۸۵۷/۵۳/۴ (Normal)
آنر ۹ ایکس۲/۲۴/۵۴۴۵۴.۵۴۴۵۹۹۶/۱۱/۹ (Normal)
وای ۹ پرایم ۲۰۱۹۱/۳۴/۴۳۹۱۴/۴۳۹۰۸۹۶/۹۱/۸ (Normal)
موتورولا وان اکشن۳/۴۳/۷۳۴۲۳/۵۳۶۰۱۰۳۶۵/۹ (Natural)
می ۹ لایت۳۰۷۸۰۰۱۰۴۰۳/۹۰/۸ (Standard)
ردمی ۸A۰/۶۱/۵۲۵۰۱/۵۳۱۰۲۰۷۴/۶۲/۴ (Standard)
شاهین ۲۳/۲۳۳۴۰۳۳۴۰۱۱۳۷/۵۷/۵
گلکسی A70۲/۳۰۵۸۰۰۶۷۰۵/۶ (Vivid)۳/۸ (Natural)
ردمی نوت ۸ پرو۰/۷۵۳/۸۳۸۵۵/۱۵۳۰۱۰۳۵/۹۴/۶ (Standard)
ردمی نوت ۸۱۴/۷۴۷۰۶۶۱۳۱۰۲۵/۹۱/۸ (Standard)
شیائومی می ای ۳۴/۳۷۰۵۳۰۰۵۳۰۴/۴۴/۴
شیائومی ردمی ۷۱/۳۵۲/۵۵۲۶۵۲/۵۵۲۶۵۱۰۴۵/۵۴/۳ (Standard)
شیائومی ردمی ۷A۰/۶۲/۹۷۲۶۰۲/۹۷۲۶۰۸۷/۵۵/۳۱/۹ (Standard)
شیائومی Mi 9T۲/۹۰۷۲۰۰۹۴۰۴/۹۱/۶ (Standard)
گلکسی A80۲/۶۵۰۶۶۰۰۹۷۰۵/۳۳/۱ (Natural Mode)
Mi 9 SE۲/۱۰۶۴۲۰۱۰۰۸۴/۸۱/۹ (Standard)
گلکسی A50۲/۳۰۶۶۰۰۸۲۰۵۲/۴ (AMOLED Cinema)
گلکسی M30۲/۴۰۶۳۰۵/۷۲/۹ (Video)
گلکسی M20۲/۸۳/۶۵۳۲۸۸۹/۹۵/۶۵/۶
پی اسمارت ۲۰۱۹۱/۲۳/۷۳۲۰۳/۷۳۲۰۸۶/۵۵/۸۱/۴ (Normal)
پی ۳۰ لایت۰/۶۴۳۰۵۴۳۰۵۷۶۵۲/۴ (Normal)
نوکیا X7۵/۸۳/۴۴۳۰۴/۴۶۵۳۰۱۲۵۱/۶۵/۴ (Dynamic)
نوا ۳۰/۷۵۲/۷۳۵۰۲/۹۵۳۲۵۱۳۰۸/۵۴/۸ (Normal Mode)

* تمامی نتایج جدول بالا را دیجیتال مارک با ابزاری مخصوص به‌‌دست آورده است.

حالت تنظیم خودکار روشنایی همانند اکثر نمایشگرهای LCD تأثیری بر بیشینه‌ی آن ندارد. در حالت تنظیم دستی روشنایی، در فضاهای باز نمایشگر خوانایی کافی را دارد؛ اما به‌هیچ‌وجه نزدیک نمونه‌های برتر بازار میان‌رده‌ها از این نظر نمی‌شود. درمجموع، دو حالت Normal و Vivid در تنظیمات رنگ گوشی به‌چشم می‌خورند؛ البته در حالت پیش‌فرض Vivid، امکان انتخاب دمای‌ رنگ گرم و سرد نیز تعبیه شده است. همان‌طورکه از نام این حالت‌ها نیز مشخص است، حالت پیش‌فرض برای ارائه‌ی رنگ‌های بزرگ‌نمایی‌شده و حالت نرمال برای ارائه‌ی رنگ‌‌های واقعی‌تر در نظر گرفته شده است.

پیش‌تر در بررسی آنر ۹ ایکس، به پشتیبانی‌نکردن از فضای رنگی گسترده در آن (پوشش ۸۳/۲ درصدی DCI-P3) اشاره کردیم؛ البته نسخه‌ی پرو عملکرد بهتری دارد و این پوشش در حالت Vivid به ۹۰/۵ درصد می‌رسد. پوشش کامل و ۹۹/۱ درصدی sRGB در حالت Normal نیز چندان دور از ذهن نبود. گرایش شدید رنگ‌ها، به‌ویژه سفید به آبی، در حالت Vivid کاملا مشهود است؛ به‌همین‌دلیل، حتما توصیه می‌کنیم برای کاهش خطای نمایش رنگ حتما حالت Warm را فعال کنید. در این صورت، خطا از ۹/۲ به ۶/۳ کاهش پیدا می‌کند و تعادل رنگ سفید اصلاح می‌شود؛ اما در حالت Normal، خطای میانگین ۱/۴ ثبت شد که نشان‌دهنده‌ی دقت رضایت‌بخش نمایشگر در فضای sRGB است. درادامه، می‌توانید تصاویر مربوط به آزمایش‌های رنگ این گوشی را مشاهده کنید:

اسپیکر تک‌کاناله‌ی آنر ۹X Pro از نظر حجم صدا متوسط عمل می‌کند و چیزی فراتر از میان‌رده‌های دیگر بازار ارائه نمی‌دهد و گوشی در بازتولید صداهای زیر و بم نیز چندان توانمند نیست. خوشبختانه آنر افکت‌های صوتی Histen را در تنظیمات صوتی گنجانده است که در زمان اتصال انواع هدفون‌ها می‌تواند صدای فراگیر با شخصی‌سازی مناسب ارائه کند.

نرم‌افزار و رابط کاربری

آنر ۹ ایکس پرو نیز مانند چند ۱۰ محصول اخیر گروه هواوی، به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری EMUI 9.1 به‌فروش می‌رسد، با این تفاوت که دیگر از سرویس‌های گوگل و فروشگاه پلی‌استور خبری نیست و آنر سرویس‌های موبایل انحصاری هواوی به‌همراه فروشگاه AppGallery را دراختیار کاربر می‌گذارد.

آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro

خلأ Play Services بدین مفهوم است که برخی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها به‌ویژه جیمیل و فروشگاه پلی‌استور که به Play Services وابسته هستند، به‌درستی اجرا نشوند. AppGallery راهکار جایگزین هواوی برای فروشگاه پلی‌استور براساس گفته‌ی روابط‌عمومی آنر در ایران، هم‌اکنون با IPهای کشور دردسترس نیست؛ البته متأسفانه با IP هیچ کشور دیگری نیز نتوانستیم AppGallery را بارگذاری کنیم؛ موضوعی که احتمالا به‌دلیل ایراد نرم‌افزاری در دستگاه بررسی‌شده‌ی ما رخ می‌دهد.

ازجمله‌ راهکارهای جایگزین دیگر برای نصب آسان‌تر نرم‌افزار می‌توان به استفاده از سرویس داخلی کافه‌بازار و وب‌سایت‌های متنوع دانلود اپلیکیشن و بازی اندرویدی یا سرویس فیلترشده‌ی APKPure اشاره کرد. پروژه‌ی microG راهکار دیگری به‌حساب می‌آید که استفاده از آن مستلزم صرف زمان بسیار خواهد بود. به‌موجب این راهکار کاربر می‌تواند بدون نیاز به Google Play Services، اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر آن را روی گوشی خود نصب کند. بی‌شک، شرح چگونگی استفاده از پروژه‌ی microG نیازمند مقاله‌ای جداگانه است.

نگارنده برای ارزیابی وضعیت و کارایی گوشی‌های گروه هواوی بدون سرویس‌های گوگل، تعدادی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد تحریریه‌ی دیجیتال مارک را روی آنر ۹X Pro‌ نصب کرده است که در جدول زیر، می‌توانید وضعیت اجرای آن‌ها را مشاهده کنید:

نام نرم‌افزار یا بازیاجرا روی آنر ۹ ایکس پرونام نرم‌افزار یا بازیاجرا روی آنر ۹ ایکس پرو
گوگل مپاجرا شدشیپوراجرا همراه‌با پیغام خطا
جیمیلاجرا بدون امکان استفاده از سرویس جیمیلآچارهاجرا شد
گوگل کروماجرا شداستادکاراجرا شد
یوتیوباجرا نشدهمراه مناجرا شد
گوگل کیپاجرا نشدایرانسل مناجرا شد
توئیتراجرا شدسینماتیکتاجرا شد
اینستاگراماجرا شدآپاجرا شد
واتساپاجرا شدتومناجرا شد
تلگراماجرا شدفون‌پیاجرا شد
ترلواجرا همراه‌با پیغام خطاهمراه کارتاجرا نشد
مایکروسافت تیمزاجرا همراه‌با پیغام خطاهمراه بام ملیاجرا شد
ویزاجرا شدهمراه بانک سپهاجرا شد
نشاناجرا شدنوردوی‌پی‌اناجرا شد
بلداجرا شدلست‌پساجرا شد
تپسیاجرا نشدشیر-ایتاجرا شد
اسنپاجرا نشداسپاتیفایاجرا شد
اسنپ‌مارکتاجرا همراه‌با پیغام خطاآپاراتاجرا شد
دیجی‌کالااجرا شدخلافیاجرا شد
کافه‌بازاراجرا شدآسفالت ۹ و ۸فقط نسخه‌ی ۸ اجرا شد
دیواراجرا شدCall of Dutyبا گرافیک و نرخ‌فریم Very High‌ اجرا شد

براساس بررسی‌های دیجیتال مارک، درحال‌حاضر تپسی و اسنپ مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی ایرانی هستند که براثر نبود Google Play Services روی آنر ۹X Pro اجرا نمی‌شوند. روابط‌عمومی آنر در پاسخ به دیجیتال مارک می‌گوید توسعه‌دهنده‌های داخلی در حال مذاکره با گروه هواوی برای ارائه‌ی نسخه‌ی سازگار اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایشان با HMS هستند؛ اما هم‌اکنون تاریخی برای انتشار آن‌ها مشخص نشده است.

ازجمله‌ ویژگی‌های مهم‌ EMUI 9.1 می‌توان به فایل‌سیستم EROFS با افزایش ۲۰ درصدی نرخ خواندن تصادفی، دو گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بیشتر از گذشته، امنیت بیشتر ازطریق ایزوله‌سازی حافظه‌ی read-only، قابلیت GPU Turbo 3.0 سازگار با ۲۵ بازی محبوب، کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی پردازنده و بهینه‌سازی تجربه‌ی بازی مداوم و اپلیکیشن AR Measure برای سنجش ابعاد اجسام اشاره کرد.

رابط کاربری آنر 9X Pro

مانند سایر دستگاه‌های مبتنی‌بر EMUI، در آنر ۹ ایکس پرو به‌صورت پیش‌فرض از منو اپلیکیشن‌ها خبری نیست؛ اما کاربر می‌تواند از تنظیمات گوشی این منو را اضافه کند. با سوایپ به‌سمت راست از داخل نمایشگر، گوگل فید ظاهر می‌شود که اطلاعاتی همچون آب‌وهوا یا اخبار سفارشی‌شده را به‌نمایش می‌گذارد. 

آنر درکنار راهکار ناوبری قدیمی اندروید مبتنی‌بر سه کلید هوم و بازگشت و اپلیکیشن‌های اخیر، امکان استفاده از ژست‌های حرکتی را دراختیار کاربر می‌گذارد؛ بدین‌ترتیب که با سوایپ از کناره‌های پایینی نمایشگر، می‌توان به عقب بازگشت؛ با سوایپ از لبه‌ی پایین به‌سمت بالا، وارد صفحه‌ی هوم شد یا با مکثی کوتاه، به فهرستی افقی از اپلیکیشن‌های اجرا‌شده‌ دسترسی داشت؛ برای دسترسی به منو همبرگی اپلیکیشن‌ها نیز باید از کناره‌های بالایی نمایشگر سوایپ کرد. نگارنده راهکار چینی‌ها برای ناوبری را نه‌چندان شهودی و کمی گیج‌کننده می‌داند.

دوربین

مجموعه‌ی دوربین‌های پشت و سلفی آنر ۹ ایکس پرو تفاوتی با نمونه‌های به‌کاررفته در آنر ۹ ایکس و تعدادی از محصولات میان‌رده‌ی هواوی ندارند. دوربین پشتی از ترکیب ماژول اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و ماژول ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و ماژول عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و دوربین جلو نیز برای ثبت‌ عکس‌ها یا ویدئوهای سلفی به ماژولی ۱۶ مگاپیکسلی اتکا دارد.

آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro

نرم‌افزار دوربین آنر ۹X پرو با میان‌رده‌های دیگر آنر و هواوی یکسان است و با اسکرول روی نوار باریکی می‌توان بین حالت‌های مختلف استفاده از دوربین شامل فیلم‌برداری (با وضوح حداکثری ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه)، عکاسی خودکار، پرتره و حالت Night جابه‌جا شد. حالت Aperture نیز برای پیاده‌سازی افکت بوکه روی سوژه‌های بی‌جان به‌چشم می‌خورد. با لمس آیکون More، می‌توان به تعدادی حالت دیگر، شامل عکاسی حرفه‌ای (با امکان تغییر سطح ایزو، نوردهی و سرعت شاتر)، HDR، اسلوموشن (با وضوح ۷۲۰p و نرخ ۴۸۰ یا ۱۲۰ فریم‌برثانیه) و تایم‌لپس دسترسی داشت.

در لبه‌ی انتهایی رابط کاربری دوربین آنر ۹X Pro، گزینه‌های مربوط به تنظیمات، هوش مصنوعی، فلش و HiVision‌ دیده می‌شود که مورد آخر برای تشخیص سوژه از غذا و کالری آن گرفته تا نقاشی‌های مشهور کاربرد دارد. براساس ادعای آنر، الگوریتم AI می‌تواند بیش از ۲۲ دسته‌بندی و ۵۰۰ صحنه را به‌صورت بی‌درنگ شناسایی و پارامترهای عکاسی را به‌صورت خودکار تنظیم کند. براساس تجربه‌ی ما، با روشن‌بودن AI رنگ‌ها اندکی اشباع و گستره‌ی دینامیکی پایدارتر هستند.

عکس در طول روز با و بدون کمک AI

Honor 9X Pro AI on

AI on

Honor 9X Pro AI off

AI off


درون منظره‌یاب، آیکون‌هایی برای عکاسی در حالت ۱X و ۲X و واید به‌چشم می‌خورد؛ اما براثر خلأ دوربین تله‌فوتو، آنچه به‌عنوان عکس ۲X ثبت می‌شود، کراپی از عکس‌های ۱X است. آنر ۹ ایکس پرو به‌مدد حسگر ۴۸ مگاپیکسلی‌اش دراین‌زمینه عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

عکس‌های ۲X  و۱X و واید در طول روز


عکس‌های ۲X و ۱X و واید در طول شب

Honor 9X Pro 2X Night

۲X – Night mode

Honor 9X Pro 1x Night

۱X – Night mode

Honor 9X Pro Ultrawide Night

Wide – Photo mode


دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آنر ۹ ایکس پرو در پسِ لنزی با F/1.8 و فاقد لرزش‌گیر اپتیکال تصویر قرار دارد. مطابق انتظار، دوربین اصلی از فیلتر Quad Bayer برای تجمیع داده‌های هر ۴ پیکسل مجاور و ثبت عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱/۶ میکرومتری استفاده می‌کند؛ البته دو حالت عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی عادی و ۴۸ مگاپیکسلی AI Ultra Clarity نیز دردسترس هستند که آنر مورد آخر را برای عکاسی از سوژه‌های ثابت در شرایط نوری ایدئال مناسب می‌داند.

تفاوت عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی عادی و ۴۸ مگاپیکسلی AI Ultra Clarity در سطح جزئیات

Honor 9X Pro 48MP v 12MP

عکس‌های آنر ۹X Pro با دوربین اصلی را چه از حیث سطح جزئیات و چه گستره‌ی دینامیکی، می‌توان متوسط ارزیابی کرد و نمی‌توان آن‌ها را در ردیف بهترین‌های دسته‌ی میان‌رده دانست. عکاسی در حالت ۴۸MP AI Ultra Clarity حدود ۶ ثانیه به‌طول می‌انجامد و حجم آن‌ها نیز تقریبا به‌ ۲۰ مگابایت می‌رسد؛ اما نتیجه‌ی کار عکس‌هایی با جزئیات بیشتر درمقایسه‌با حالت عادی است.

گالری عکس‌های آنر ۹X Pro در طول روز

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی آنر ۹ ایکس پرو نور محیط را از لنزی با دیافراگم F/2.4 عبور می‌دهد. عکس‌های این دوربین در طول روز از حیث گستره‌ی دینامیکی و سطح جزئیات تا حدودی به دوربین اصلی شباهت دارد؛ اما رنگ‌های آن اندکی سردتر هستند. وظیفه‌ی سنجش عمق برای پیاده‌سازی بهتر افکت بوکه در عکس‌های پرتره برعهده‌ی ماژول ۲ مگاپیکسلی قرار دارد و تفکیک سوژه از پس‌زمینه اغلب مواقع رضایت‌بخش است.

عکس در طول شب با و بدون Night mode

Honor 9X Pro Night mode

Night

Honor 9X Pro Photo mode

Photo


به‌لطف حالت Night که سازوکار آن مانند محصولات پرچم‌دار گروه هواوی براساس نوردهی حدود چهارثانیه‌ای و تلفیق چندین فریم انجام می‌شود، عکس‌های دوربین اصلی آنر ۹ ایکس پرو در تاریکی نیز روشن هستند و نویز نسبتا کمی دارند و نواحی روشن آن‌ها در مجاورت منابع نور مصنوعی از بین نرفته است؛ اما جزئیات کلی عکس‌ها چندان رضایت‌بخش نیست. دوربین اولتراواید از حالت Night بهره‌ای نمی‌برد و مطابق انتظار در تاریکی عکس‌های ناامیدکنند‌ه‌ای تولید می‌کند.

گالری عکس‌های Honor 9X Pro در طول شب

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آنر ۹ ایکس پرو از لنز F/2.2 استفاده می‌کند و مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های هوشمند، از فوکوس خودکار در آن خبری نیست. عکس‌های سلفی در روشنایی روز، جزئیات زیاد و رنگ‌هایی جذاب دارند؛ اما الگوریتم نرم‌افزاری آن‌ درزمینه‌ی پیاده‌سازی افکت بوکه و تفکیک سوژه از پس‌زمینه، عملکرد پایدار و مطلوبی به‌نمایش نمی‌گذارد.

کارایی و عملکرد

شاخص‌ترین تفاوت‌ سخت‌افزاری آنر ۹ ایکس پرو با نسخه‌ی عادی به نوع پردازنده‌ی آن بازمی‌گردد. این گوشی موبایل از پردازنده‌‌ی کرین ۸۱۰ قدرت می‌گیرد؛ تراشه‌ای ۷ نانومتری که حدودا ۹ ماه پیش معرفی شد. بااین‌حال، گروه هواوی به‌دلیل محدودیت‌های اِعمال‌شده‌ی ایالات متحده، تا امروز عموما از این پردازنده فقط در گوشی‌های هوشمند انحصاری بازار چین استفاده می‌کرد.

آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro

کرین ۸۱۰ از ترکیب دو هسته‌ی قدرتمند و بزرگ Cortex-A76 با فرکانس بیشینه‌ی ۲/۲۷ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانسی بالغ‌بر ۱/۸۸ گیگاهرتز به‌عنوان پردازنده‌ی مرکزی استفاده می‌کند؛‌ درحالی‌که برای پردازش‌های گرافیکی به ماژول Mali-G52 MP6 آرم اتکا دارد که به‌گفته‌ی هواوی، می‌تواند حداکثر ۴۴ درصد نرخ‌ فریم بیشتری از GPU به‌کاررفته در اسنپدراگون ۷۳۰ به‌ارمغان آورد.

هواوی واحد پردازش عصبی مجزای (NPU) را مهم‌ترین ماژول موجود در پردازنده‌ی کرین ۸۱۰ می‌نامد؛ ماژولی که نخستین NPU شرکت سازنده با الگوریتم اختصاصی هواوی موسوم به «داوینچی» به‌حساب می‌آید. چینی‌ها می‌گویند NPU‌ جدید به GPU و CPU و حافظه کمک خواهد کرد سریع‌تر با یکدیگر در ارتباط باشند و درنهایت، عملکرد بهینه و پایداری در طولانی‌مدت ارائه دهند. هوش مصنوعی با پیش‌بینی بار پردازشی GPU فرکانس را تنظیم خواهد کرد و پایش مواردی همچون نرخ فریم بازی‌ها و تغییرات نرخ لمس نمایشگر را برعهده خواهد داشت.

کرین ۸۱۰ در برابر رقبا
پارامترها / پردازندهکرین ۸۱۰کرین ۷۱۰Fاسنپدراگون ۷۳۰
CPU۲ هسته‌ی Cortex A76 با فرکانس ۲.۲۷ گیگاهرتز
۶ هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس ۱.۸۸ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Cortex A73 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی Kryo 470 Gold مبتنی بر A76 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
۶ هسته‌ی Kryo 470 Silver مبتنی بر A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
GPUآرم Mali-G52 MP6آرم Mali-G51 MP4آدرنو ۶۱۸
حافظه‌ی رم

۴ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز

۲ کانال ۱۶ بیتی
LPDDR4

۲ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز
پهنای باند ۱۴.۹ گیگابایت‌برثانیه
رابط حافظه‌ی ذخیره‌سازیUFS 2.1UFS 2.1UFS 2.1
ان‌کُد / دی‌کُدان‌کُد ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
دی‌کُد ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
ان‌کُد ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
دی‌کُد ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
ان‌کُد ۲۱۶۰p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
دی‌کُد ۲۱۶۰p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
مودمLTE Cat.12/13
دانلود ۶۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
LTE Cat.12/13
دانلود ۶۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
اسنپدراگون X15
LTE Cat.15/13
دانلود ۸۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
NPUAscend D100 Liteکوالکام AI Engine نسل چهارم
فرایند ساخت۷ نانومتری۱۲ نانومتری۸ نانومتری

مودم LTE به‌کاررفته در کرین ۸۱۰ از اتصال Cat. ۱۲/۱۳ پشتیبانی می‌کند؛ بدین مفهوم که سرعت دانلود و آپلود در وضعیت آزمایشگاهی به‌ترتیب به ۶۰۰ و ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه نیز می‌رسد. کرین ۸۱۰ با اتصال بلوتوث نسخه‌ی ۵ نیز سازگاری دارد؛ اما مدل عرضه‌شده از آنر ۹ ایکس پرو در بازارهای جهانی از بلوتوث ۴/۲ بهره می‌برد. گفتنی است چینی‌ها مدعی هستند پردازنده‌ی سیگنال تصویر کرین ۸۱۰ به‌لطف الگوریتم بهبودیافته‌ی تراز سفیدی و کاهش نویز، به ثبت عکس‌هایی با جزئیات بیشتر در محیط‌های تاریک کمک می‌کند.

آنر ۹ ایکس در بازار چین با ۸ گیگابایت رم به‌همراه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی فروخته می‌شود؛ اما نسخه‌ای که برای بررسی دراختیار ما قرار دارد، از ۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد. در هر صورت، ماژول رم به‌کاررفته در آنر ۹ ایکس پرو به تجربه‌ای نسبتا ایدئال از چندوظیفگی کمک و وجود درگاه کارت microSD خیالمان را از کافی‌بودن حافظه‌ی ذخیره‌سازی آسوده می‌کند.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
مدل‌ها / عملکردنرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
آنر ۹X Pro۱۰۱۲/۳۹۲۱۷/۰۱۷۵/۳۷۱۸۶/۹۱
هواوی Y9s۸۱۶/۹۴۱۹۳/۲۳۱۴۲/۸۳۱۵۳/۸۵
گلکسی A51۴۹۵/۸۳۱۸۱/۳۵۱۱۳/۸۸۱۱۳/۹۷
هواوی نوا ۵T۸۰۰/۱۴۳۰۳/۳۴۲۱۰/۳۲۱۵۹/۴۷
آنر ۹X۸۱۴/۳۹۱۹۵/۴۱۵۳/۰۹۱۵۶/۴۹
Y9 پرایم ۲۰۱۹۲۸۱/۰۱۱۹۹/۰۸۴۵/۵۴۷۶/۴۷
موتورولا وان اکشن۴۹۹/۲۴۱۹۰/۰۳۱۱۱/۱۲۱۲۹/۲۲
می ۹ لایت۴۳۰/۲۸۲۴۹/۳۷۱۱۳/۶۱۱۲۲/۲۷
ردمی ۸A۲۷۹/۷۸۱۰۷/۲۷۵۵/۷۳۱۵/۲۱
شاهین ۲۲۹۶/۹۵۱۹۰/۳۷۸۹/۵۶۲۰/۷
گلکسی A70۵۰۳/۳۲۱۹۳/۰۲۱۳۱/۰۷۲۲/۱
ردمی نوت ۸ پرو۵۲۵/۲۱۱۹۵/۹۷۱۴۹/۳۵۱۷۲/۴۳
ردمی نوت ۸۳۰۲/۴۷۲۳۷/۸۱۵۹/۷۳۱۱۴/۲۳
شیائومی می ای ۳۵۰۶/۸۱۱۹۱/۰۴۱۲۶/۴۸۱۰۳/۲۴
شیائومی Mi 9T۴۸۷/۸۱۱۸۹/۹۴۱۲۷/۸۶۹۶/۳۱
گلکسی A80۴۹۷/۱۱۱۹۱/۹۲۱۱۴/۹۴۲۱/۸۷
شیائومی Mi 9 SE۴۸۵/۲۷۱۸۴/۶۴۱۱۸/۳۲۶/۹
سامسونگ گلکسی A50۴۹۴/۸۱۹۲/۵۵۱۰۳/۵۲۱۸/۹۶
سامسونگ گلکسی M30۲۸۰/۳۵۱۰۱/۴۶۶۴/۸۹۶۱/۲
سامسونگ گلکسی M20۳۰۹/۹۷۱۴۳/۶۶۷/۷۷۴۵/۴۷
هواوی پی اسمارت ۲۰۱۹۲۹۷/۵۱۵۹/۸۴۴/۱۵۷۸/۲۴
هواوی پی ۳۰ لایت۳۰۴/۵۱۲۱۶/۱۹۶۵/۷۳۴۹/۰۳
نوکیا X7۲۹۱/۰۲۰۸/۳۵۸۴/۲۱۱۷/۰۶
نوا ۳۸۷۹/۸۳۱۷۶/۵۳۱۵۰/۵۳۱۵۷/۷۶

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را دیجیتال مارک اجرا کرده است.

در منو تنظیمات آنر ۹ ایکس، سه پروفایل Power Saving و Performance و Ultra Power Saving برای مدیریت مصرف باتری به‌چشم می‌خورد که در حالت پیش‌فرض هیچ‌کدام فعال نیستند؛ اما برای ارزیابی تأثیر پروفایل Performance بر عملکرد گوشی، بنچمارک‌های متداول دیجیتال مارک را با و بدون فعال‌سازی آن اجرا می‌‌کنیم.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
محصول / بنچمارکAnTutu 8۳DMark

PCMark
Work 2.0

GeekBench 5GFXBench
IceStorm
Unlimited
Sling Shot Extreme Overall / Web Browsing Single / MultiAztec Ruins Vulkan
Normal Tier
Manhattan 3.1 Car ChaseT-Rex
Unlimited(Onscreen / Offscreen (FPS
آنر ۹X Pro
(Perf. mode)
۳۱۷۵۳۵۳۶۶۳۷۲۵۵۳۸۷۷۰
۷۵۶۷
۵۹۸
۱۹۰۶
۱۱
۱۶
۳۰
۳۴
۱۸
۲۱
۵۹
۸۸
آنر ۹X Pro۳۰۳۱۴۹۲۸۹۷۴۲۴۴۴۷۵۹۷
۶۰۸۰
۵۸۰
۱۸۵۳
۱۱
۱۶
۲۴
۲۸
۱۷
۱۷
۵۵
۷۴
شیائومی Mi 9T۲۵۱۳۷۷۳۲۷۵۴۲۳۳۸۷۵۰۸
۷۲۰۴
۵۴۵
۱۷۲۰
۱۳
۱۶
۲۳
۲۷
۱۳
۱۶
۵۸
۷۷
آنر ۹X
(Perf. mode)
۱۹۱۶۵۷۲۱۲۶۳۹۸۹۷۱۸۱
۷۹۵۴
۳۳۳
۱۳۶۶
۴.۷
۵.۶
۱۲
۱۴
۶.۵
۷.۷
۳۵
۳۹
هواوی Y9s
(Perf. mode)
۱۹۲۸۹۰۲۰۷۱۸۹۸۷۷۰۷۹
۷۰۸۲
۳۲۹
۱۳۰۱
۴/۷
۵/۶
۱۲
۱۴
۶/۵
۷/۷
۳۵
۳۹
گلکسی A51۱۸۹۰۶۳۲۳۴۹۰۱۶۳۵۵۳۶۸
۴۵۸۸
۳۴۶
۱۳۰۶
۸/۳
۱۱
۱۴
۱۶
۹/۰
۱۰
۴۲
۴۸
گلکسی A50۱۷۲۷۶۳۱۶۵۲۰۱۳۴۹۵۸۳۹
۵۲۶۹
۷/۹
۹/۷
۱۳
۱۴
۸/۳
۹/۱
۳۷
۴۱
هواوی نوا ۵T
(Perf. mode)
۳۴۳۲۵۶۵۴۵۴۷۴۴۱۰۹۱۳۵
۹۰۵۳
۶۹۳
۲۴۴۳
۲۰
۳۲
۵۰
۵۶
۳۰
۳۳
۶۰
۱۳۶
می ۹ لایت ۱۹۵۶۴۰۲۹۲۲۳۱۹۴۵۶۷۶۳
۶۴۱۱
۳۴۴
۱۴۰۷
۱۱
۱۲‍
۲۱
۲۳
۱۲
۱۳
۵۶
۶۵
وای ۹ پرایم ۲۰۱۹
Perf. mode
۱۷۵۵۶۷۲۱۳۱۱۹۹۴۷۰۰۸
۷۳۹۴
۳۳۳
۱۴۱۵
۴.۵
۵.۶
۱۲
۱۴
۶.۲
۷.۷
۳۴
۳۹
موتورولا وان اکشن۱۸۵۸۲۶۲۳۴۸۲۱۳۵۴۶۶۵۱
۶۴۵۸
۳۴۱
۱۳۶۱
۷.۳
۹.۷
۱۳
۱۴
۷.۹
۹.۳
۳۶
۴۰
شیائومی Mi 9 SE۲۱۹۹۷۱۳۱۶۵۳۲۲۰۹۶۸۷۵
۶۴۷۰
۳۹۴
۱۵۱۵
۱۳
۱۴
۲۴
۲۶
۱۳
۱۵
۵۸
۷۴
ردمی ۸AFailed۱۳۲۰۴Failed۴۶۱۱
۵۰۷۶
Not Installed۶/۱
۳/۳
۱۴
۶/۴
۷/۱
۳/۵
۳۴
۲۲
شاهین ۲۱۵۵۶۹۸۱۹۰۸۷۱۱۵۳۸۰۵۶
۸۷۱۹
۲۸۵
۱۴۳۲
۶/۹
۷/۵
۱۱
۱۲
۶/۷
۷/۴
۳۳
۳۹
گلکسی A70۱۹۹۶۸۲۲۴۵۲۰۱۱۱۸۷۳۳۷
۶۷۳۴
۵۰۷
۱۶۰۶
Failed۱۳
۱۵
۶/۹
۸/۱
۳۷
۴۱
ردمی نوت ۸ پرو۲۸۱۴۶۷۳۴۰۹۰۲۰۳۸۱۰۲۰۲
۹۵۵۷
۴۹۸
۱۶۴۰
۱۳
۱۳
۱۶
۱۹
۱۱
۱۱
۴۵
۵۲
ردمی نوت ۸ ۱۶۵۶۱۹۲۳۷۸۱۱۱۲۴۶۷۱۹
۶۵۸۳
۳۱۳
۱۳۸۹
Failed۱۲
۱۳
۶/۲
۷/۰
۳۳
۳۶
شیائومی می ای ۳۱۷۳۲۵۲۲۳۶۶۰۱۱۳۲۶۶۲۶
۶۱۶۲
Failed۲۶
۱۳
۱۳
۷/۲
۵۲
۳۶
ردمی نوت ۷۱۷۲۹۷۴۲۶۲۵۷۱۴۱۰۶۳۴۱
۵۹۰۱
۷
۸
۱۳
۱۵
۷/۷
۹/۱
۴۴
۵۰
گلکسی A80۳۷۷۶۲۲۳۹۳۷۰۹۹
۱۵
۱۸
۲۴
۲۵
۱۴
۱۷
۵۹
۸۴
گلکسی M30۱۳۲۲۸۵۸۴۵۱۴۲
۵۳۳۵
۴/۳
۴/۸
۴/۳
۴/۹
۷
۷/۹
۲۲
۲۵
گلکسی M20۱۳۲۴۸۵۸۱۵۱۲۰
۵۳۴۰
۲/۳
۲/۶
۲/۴
۲/۶
۳/۸
۴/۳
۱۲
۱۴
هواوی پی ۳۰ لایت
(Performance)
۲۲۰۶۶۹۷۵۷۰۷۳
۷۶۶۹
۵/۰
۵/۷
۱۳
۱۴
۶/۹
۷/۷
۳۷
۳۵

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را دیجیتال مارک اجرا کرده است.

هواوی می‌گوید کرین ۸۱۰ در پردازش‌های گرافیکی ۱۶۲ درصد بهتر از نسل گذشته عمل می‌کند و عملکرد CPU در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای را به‌ترتیب ۱۱ و ۱۳ درصد بهتر از اسنپدراگون ۷۳۰ می‌داند؛ البته آنر پا را فراتر می‌گذارد و ادعای ۷۵ درصد بهبود عملکرد در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و ۵۰ درصد بهره‌وری بیشتری انرژی را دارد.

مشخص نیست معیار آنر برای بهبود عملکرد CPU چیست؛ چراکه براساس نتایج حاصل از اجرای GeekBench، با فعال‌سازی پروفایل انرژی Performance، شاهد بهبود ۳۹ درصدی در حالت تک‌هسته‌ای هستیم. در حالت کلی، کرین ۸۱۰ به‌ویژه‌ درزمینه‌ی پردازش‌های گرافیکی بهبود چشمگیری درمقایسه‌با کرین ۷۱۰ تجربه می‌کند و هواوی بحق آن را رقیبی برای اسنپدراگون ۷۳۰ می‌داند.

باتری

آنر ۹ ایکس پرو برای تأمین انرژی موردنیاز خود به باتری نسبتا حجیم ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی متکی است. طبق ادعای آنر، میان‌رده‌‌ی جدید این شرکت با چنین منبع تغذیه‌ای می‌تواند حداکثر ۱۰۰ ساعت پخش موسیقی، ۱۰ ساعت پخش ویدئو، ۱۰ ساعت بازی و ۱۲ ساعت موقعیت‌یابی شارژدهی کند؛ اما این آمار و ارقام چقدر با واقعیت هم‌خوانی دارد؟ برای یافتن پاسخ، آزمون‌های متداول دیجیتال مارک را گوشی آنر اجرا می‌کنیم.

آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro

آزمون پخش ویدئو در حالی اجرا می‌شود که روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت قرار دارد و همه‌ی اتصالات بی‌سیم به‌همراه صدای اسپیکر دستگاه قطع شده‌اند. در این حالت، آنر ۹ ایکس پرو ویدئو معیار دیجیتال مارک با وضوح HD را ۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه به‌صورت مداوم پخش کرد که بهبودی ۲۰ درصدی درمقایسه‌با آنر ۹ ایکس را نشان می‌دهد.

بنچمارک باتری PCMark با الهام‌گرفتن از کاربری‌های روزمره مانند ویرایش عکس و فیلم یا وب‌گردی می‌تواند معیاری از زمان روشن‌ماندن نمایشگر (SoT) با روشنایی ۲۰۰ نیت باشد. در این آزمون، آنر ۹X Pro با ثبت زمان ۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه، حدود ۱۱ درصد بهتر از آنر ۹ ایکس عمل می‌کند؛ بنابراین، چنانچه مدت‌ روشن‌ماندن نمایشگر را در استفاده‌های عادی معادل پنج ساعت در نظر بگیریم، با کمی خوش‌بینی احتمالا میان‌رده‌ی جدید آنر تا دو روز نیز دوام خواهد آورد.

چینی‌ها مدعی هستند میان‌رده‌ی جدیدشان به‌مدد سیستم‌ خنک‌کننده‌ی مایع می‌تواند عملکرد پایداری زیر بارهای پردازشی سنگین داشته باشد و دمای بدنه را در سطح معقولی حفظ کند. برای اعتبارسنجی ادعای اخیر و نمایش تأثیر پروفایل انرژی Performance بر پایداری عملکرد و شارژدهی، آزمون گرافیکی GFXBench را در دو حالت روی آنر ۹ ایکس پرو اجرا می‌کنیم.

محصول / آزمایشنمایشگرباتریویدئو GFXBenchManhattan 3.1PCMark
Work 2.0
ابعاد و رزولوشنمیلی‌آمپرساعتدقیقه:ساعتطول‌عمر باتری
(دقیقه)
عملکرد طولانی‌مدت
(فریم)
درصد افت عملکرددمای بیشینه
(درجه‌ی سلسیوس)
دقیقه:ساعت
آنر ۹X Pro۶/۵۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۲۶۶/۷
Perf. mode
۱۸۴۵
Perf. mode
۰/۷∼
Perf. mode
۴۲/۵
Perf. mode
۱۳:۴۹۳۶۸/۴۱۴۹۰۱۸/۹۴۲/۵۱۰:۱۵
آنر ۹X۶/۵۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۳۰۲.۳
Perf. mode
۷۶۹.۷
Perf. mode
۰/۵∼
Perf. mode
۴۴
Perf. mode
۱۱:۳۱۴۶۶/۵۶۵۲/۵۱۶/۷۴۱۹:۱۱
هواوی Y9s۶/۵۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۲۹۵/۱
Perf. mode
۷۳۹/۳
Perf. mode
۰/۹∼
Perf. mode
۴۲
Perf. mode
۱۰:۴۷۴۳۵/۷۶۲۴/۱۱۷∼۴۰۸:۴۸
گلکسی A51۶/۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۱۴:۴۱۳۴۸/۵۵۵۱/۸۳۶/۷۳۶/۲۵۱۰:۰۷
نوا ۵T۶/۲۶ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۷۵۰۲۴۴/۸
Perf. mode
۱۳۳۷
Perf. mode
۵۷∼
Perf. mode
۴۷/۵
Perf. mode
۱۳:۳۰۴۵۱/۰۱۰۷۵۶۳∼۴۰۹:۱۲
وای ۹ پرایم ۲۰۱۹۶/۵۹ اینچ
۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۲۴۵/۲
Perf. mode
۷۳۸/۶
Perf. mode
۰/۷∼
Perf. mode
۴۲/۸
Perf. mode
۱۱:۳۰۳۰۹/۵۶۸۷/۳۸/۵∼۴۱۹:۴۲
موتورولا وان اکشن۶/۳ اینچ
۲۵۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۵۰۰۱۰:۴۴۲۷۹/۸۷۷۹/۵۰/۱۹∼۳۷/۶۸:۱۳
می ۹ لایت۶/۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۳۰۱۷:۵۳۳۶۳/۳۱۲۸۲‍‍‍‍۰∼۳۷/۵۰۱۲:۰۶
ردمی ۸A۶/۲ اینچ
۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل
۵۰۰۰۱۴:۱۷۵۵۴/۶۸۱۰/۶۰/۹۱۳۲/۵۰۱۲:۰۷
شاهین ۲۶/۲۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۹۵۰۱۱:۴۵۵۰۶/۲۶۷۲/۳۰/۲۵۳۹۷:۱۶
گلکسی ای ۷۰۶/۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰۱۶:۴۰۴۴۹/۱۶۳۴/۳۲۴/۶۳۵.۷۱۰:۵۷
ردمی نوت ۸ پرو۶/۵۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰۱۴:۰۳۴۳۱۱۰۲۵۳۶/۹۴۱/۲۵۸:۱۱
ردمی نوت ۸۶/۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۱۶:۲۳۳۷۸۶۸۹/۵۲/۵۳۷/۵۱۱:۰۲
شیائومی می ای ۳۶/۰۱ اینچ
۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل
۴۰۳۰۱۵:۲۵۳۷۸/۶۱۵۵۶۵۳۹۱۲:۴۰
شیائومی Mi 9T۶/۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۱۸:۱۱۳۶۸/۹۱۲۴۹۱۱۴۰۱۲:۳۷
گلکسی A80۶/۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۷۰۰۱۶:۳۴۳۱۷/۵۱۲۸۹۸:۲۵
شیائومی Mi 9 SE۵/۹۷ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۰۷۰۱۴:۰۵۳۰۳/۷۱۰۳۰۳۰۴۲۸:۳۶
گلکسی A50۶/۴ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۱۶:۲۰۵۳۳/۲۴۶۸/۹۱۱:۲۳
گلکسی M30۶/۴ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰۲۰۲۳۴۸۵۷/۶۱۳:۵۳
گلکسی M20۶/۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰۱۴:۲۰۲۳۸۸۴۳/۲۱۱:۰۰
پی اسمارت ۲۰۱۹۶/۲۱ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۴۰۰۱۰:۰۶۳۴۱/۲۵۵۴/۸۱۸/۴۴۱۷:۵۲
هواوی پی ۳۰ لایت۶/۱۵ اینچ
۲۳۱۲ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۳۴۰۱۱:۰۶۳۱۰۵۵۸/۹۴۴۴۱۷:۳۷

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را دیجیتال مارک اجرا کرده است.

مطابق انتظار، افزایش قدرت GPU در دو محصول با حجم باتری یکسان، به‌مفهوم کاهش شارژدهی در آزمون گرافیکی GFXBench است؛ اما نکته‌ی جالب‌ درباره‌ی آنر ۹ ایکس پرو، بهبود ۹۶ درصدی پایداری عملکرد دستگاه و ثابت‌ماندن دمای بیشینه‌ی بدنه با فعال‌سازی پروفایل Performance است؛ بنابراین، اگر به کاهش حدود ۳۰ درصدی شارژدهی اعتنا نمی‌کنید، برای تجربه‌ی بازی بهتر، استفاده از پروفایل یادشده را توصیه می‌کنیم. آنر ۹X Pro برای شارژکردن باتری غول‌پیکر ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی‌اش به شارژری ۱۰ واتی (۵ ولت/ ۲ آمپر) اتکا دارد؛ شارژری که گوشی آنر را در ۳۰ دقیقه، ۲۷ درصد شارژ می‌کند.

جمع‌بندی

آنر ۹ ایکس پرو به‌لطف پردازنده‌ی کرین ۸۱۰ بهبود چشمگیری در ردیف میان‌رده‌های قدرتمندی همچون می ۹T شیائومی قرار می‌گیرد؛ اما قدرت پردازشی صِرف نمی‌تواند خلأ سرویس‌های گوگل را جبران کند. دسترسی‌نداشتن کاربران ایرانی به AppGallery درحال‌حاضر، دردسرهای نصب اپلیکیشن از فروشگاه‌های متفرقه، ناسازگاری برخی از اپ‌ها و بازی‌ها با HMS و آینده‌ی نرم‌افزاری مبهم ازجمله‌ مشکلات اصلی‌ آنر ۹X Pro به‌شمار می‌آیند.

آنر ۹ ایکس پرو / Honor 9X Pro

اگرچه تنها تغییر سخت‌افزاری آنر ۹ ایکس پرو به ارتقای پردازنده‌ بازمی‌گردد، شارژدهی این گوشی هوشمند نیز در سایه‌ی کرین ۸۱۰ بهبود درخورتوجهی تجربه می‌کند. عملکرد رضایت‌بخش دوربین و بدنه‌ی شیشه‌ای و جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون از دیگر ویژگی‌های مثبت آنر ۹X Pro‌ به‌شمار می‌آیند.

نکات مثبت

  • پردازنده‌ی توانمند
  • بدنه‌ی شیشه‌ای
  • نمایشگر ۶/۵۹ اینچی تمام‌صفحه و عاری از بریدگی
  • شارژدهی بسیار خوب
  • عملکرد رضایت‌بخش دوربین در طول روز

نکات منفی

  • عرضه با اندروید ۹ و مشکلات ناشی از فقدان سرویس‌های گوگل
  • وزن زیاد گوشی
  • روشنایی پایین نمایشگر
  • شارژ نسبتا کند

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکدیجیتال مارک برترین فروشگاه اینترنتیفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه