بررسی گوشی Honor 9X – آنر ۹ ایکس در دیجیتال مارک

آنر ۹ ایکس، میان‌رده‌‌ی جدید آنر در دو نسخه‌ی مخصوص چین و بازار جهانی عرضه شده است؛ با بررسی نسخه‌ی گلوبال گوشی محبوب آنر ۹ ایکس همراه باشید.

شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر به مرور سهم قابل‌توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرده‌اند. برند‌های آنر و هواوی در کنار یکدیگر با وجود چالش‌های پیش آمده در سال جاری همچنان بازیگران مهمی در دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند. آنر ۹ ایکس به‌عنوان میان‌رده‌ی جدید آنر، جایگزین یکی از گوشی‌های پرفروش این برند یعنی آنر ۸ ایکس در دو دو نسخه‌ی مخصوص بازار چین و بازار جهانی عرضه شده است؛ نسخه‌ی چین به تراشه‌ی قدرتمند کرین ۸۱۰ مجهز بوده، در صورتی که نسخه‌ی جهانی با کرین ۷۱۰ اف روانه‌ی بازار شده است.


افزوده شدن دوربین اولتراواید به نسخه‌ی جهانی و جابه‌جا شدن حسگر اثرانگشت و انتقال آن به پشت دستگاه دیگر تفاوت‌‌های بارز این دو گوشی محسوب می‌شوند. سال‌ها از اولین انتقادها به سیستم انتخاب نام محصولات آنر و هواوی می‌گذرد؛ با این حال هنوز شاهد عرضه‌ی محصولات با تشابه‌های بسیار و نام‌های متفاوت از جانب هر دو برند هستیم. آنر ۹ ایکس با DNA تقریبا یکسانی با گوشی‌های هواوی مانند پی اسمارت زد روانه‌ی بازار شده است، ردپای این شباهت‌ها در نام مدل و شناخته شدن آنر ۹ ایکس در برخی از اپلیکیشن‌ها با نام پی اسمارت زد نیز دیده می‌شود. 

آنر ۹X فاقد هرگونه بریدگی در بالای نمایشگر است و تلفیقی از ترندهای بازار روز و گذشته در آن به چشم می‌خورد. آنر ۹ ایکس با Google Mobile Services عرضه شده است، اما چگونه؟ کرین ۷۱۰ اف در عمل چه تفاوت‌هایی با کرین ۷۱۰ دارد؟ مزیت‌‌های رقابتی و ضعف‌‌های این گوشی تا چه اندازه بزرگ هستند؟ با بررسی آنر ۹ ایکس همراه باشید.

آنر ۹X توسط دفتر آنر در ایران برای بررسی در اختیار دیجیتال مارک قرار گرفته است. برای مقایسه‌ مشخصات فنی و قیمت انواع گوشی هواوی، گوشی آنر، سامسونگ، شیائومی و اپل از بخش محصولات دیجیتال مارک استفاده کنید.

طراحی

آنر در ۹ ایکس به‌طور کامل بریدگی بالای نمایشگر را حذف کرده و از مکانیزم پا‌‌پ‌آپ برای استفاده از دوربین سلفی در این گوشی بهره گرفته است؛ موردی که باعث شده تا با یک طراحی مدرن‌تر نسبت به آنر ۸ ایکس رو‌به‌رو باشیم. طبق انتظار، در پایین نمایشگر حاشیه‌ای را شاهد هستیم که نسبت نمایشگر به بدنه را به ۸۴.۳ رسانده است؛ طراحی جلوی آنر ۹ ایکس را از نظر مدرن بودن قابل قبول ارزیابی می‌کنیم. قاب پشتی دستگاه به‌نظر از جنس پلاستیک ساخته شده و متاسفانه باز هم اطلاعاتی در مورد نوع شیشه‌‌‌ی استفاده شده در جلوی آنر ۹ ایکس رسانه‌ای نشده است.

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

آنر ۹X با نزدیک به ۱۹۷ گرم وزن گوشی سبکی محسوب نمی‌شود و از نظر ابعاد نیز به دلیل استفاده از نمایشگر ۶.۵۹ اینچی یک گوشی بزرگ محسوب می‌شود که به هیچ وجه نمی‌توان لقب خوش‌دست را به آن نسبت داد؛ بدنه‌ی دستگاه شاید به اندازه‌ی برخی رقبا لغزنده نباشد اما توصیه می‌کنیم به دلیل ابعاد و لغزنده بودن از قاب محافظ استفاده کنید؛ آنر ۹ ایکس همراه‌با یک قاب شفاف عرضه می‌شود و برای آن محافظی نیز روی شیشه‌ی جلو به‌صورت پیش‌فرض قرار داده شده است. 

نسخه‌ی گلوبال آنر ۹ ایکس در دو مدل «Sapphire Blue» و «Midnight Black» عرضه می‌شود؛ مورد نخست با الگویی از ایکس‌های هم‌مرکز (Dynamic X Design) در پشت همراه است که با تکان دادن گوشی نمایان می‌شود. چینی‌ها از چراغ اعلان در میان‌رده‌ی جدید خود بهره نبرده‌اند و جای خالی آن حس می‌شود. کلیدهای پاور و تغییر حجم صدا جای مناسبی در لبه‌ی سمت راست دارند اما کمی کوچک‌ به‌نظر می‌رسند. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، درگاه USB نوع C و خروجی اسپیکر در لبه‌ی پایینی به چشم می‌خورند و لبه‌ی بالایی نیز علاوه بر دوربین سلفی میزبان شیار سیم‌کارت است. 

برخلاف نسخه‌ی چین آنر ۹ ایکس با حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور، آنر نسخه‌ی جهانی را با حسگری در پشت دستگاه روانه‌ی بازار کرده است؛ در دورانی که حسگرهای زیر نمایشگر به‌شدت محبوب شده‌اند استفاده از حسگرهای خازنی تصمیم پرخطری از جانب آنر محسوب می‌شود اما با درنظر گرفتن عملکرد ضعیف حسگرهای زیر نمایشگر در برخی میان‌رده‌ها، نمی‌توان به چینی‌ها چندان خرده گرفت. خوشبختانه سرعت این حسگر و محل قرارگیری آن در پشت دستگاه مناسب است.

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

بیرون‌زدگی دوربین پشتی آنر ۹ ایکس به اندازه‌ای نیست که باعث تکان خوردن شدید گوشی در استفاده روی سطوح صاف شود؛ اما به اندازه‌ی میان‌رده‌های سامسونگ نیز کم نیست. در دست گرفتن آنر ۹ ایکس حس یک کالای باکیفیت را القا می‌کند و تلفیقی از المان‌های ترند و وفاداری به گذشته در آن به چشم می‌خورد. 

نمایشگر

تجربه‌ی محتوا در یک نمایشگر بزرگ و بدون بریدگی یا حفره همان چیزی است که علاقه‌مندان گوشی‌های با سایز بزرگ می‌طلبند. نمایشگر FullView آنر با قطر ۶.۵۹ اینچی و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ تجربه‌ی دیداری مناسبی را ارائه می‌دهد. آنر و هواوی هنوز اعتقادی به استفاده از نمایشگر OLED در میان‌رده‌های خود ندارند و از نمونه‌های LTPS IPS LCD در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند؛ عموما نمایشگرهای OLED از نظر روشنایی، کنتراست و توانایی تولید رنگ‌های زنده نسبت به LCD‌ها برتری دارند. رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۳۹۱ پیکسل کاملا پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود و تصاویر به اندازه‌ی کافی در چنین نمایشگرهایی شارپ نمایش داده خواهند شد.

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

در بحث روشنایی، آنر ۹X با ثبت ۴۴۵ نیت روشنایی در حالت تنظیم خودکار، عملکرد قابل‌قبولی از خود نشان داد. البته روشنایی ایجاد شده توسط رنگ مشکی بالاتر از حد انتظار ما بود که رسیدن به کنتراست مناسب را چالش‌برانگیز کرده است؛ رنگ مشکی روشنایی ۴.۵ نیتی تولید می‌کند که به هیچ‌وجه با نمونه‌های موفق بازار میان‌رده‌ها قابل مقایسه نیست. خوشبختانه روشنایی حداقل نمایشگر در بازه‌ی ۲.۲ نیت محدود می‌شود که در کنار Eye Comfort استفاده از گوشی در فضاهای تاریک را ممکن کرده است. 

عملکرد نمایشگر محصولات میان‌رده و اقتصادی
محصول / پارامترهاحداقل روشناییحداکثر روشنایی دستیحداکثر روشنایی خودکارنسبت کنتراست Nativeخطای رنگی میانگین
سفیدمشکیسفیدمشکیسفیدحالت استاندارددقیق‌ترین حالت
آنر ۹ ایکس۲.۲۴.۵۴۴۵۴.۵۴۴۵۹۹۶.۱۱.۹ (Normal)
وای ۹ پرایم ۲۰۱۹۱/۳۴/۴۳۹۱۴/۴۳۹۰۸۹۶/۹۱.۸ (Normal)
موتورولا وان اکشن۳.۴۳.۷۳۴۲۳.۵۳۶۰۱۰۳۶۵.۹ (Natural)
می ۹ لایت۳۰۷۸۰۰۱۰۴۰۳/۹۰/۸ (Standard)
ردمی ۸A۰/۶۱/۵۲۵۰۱/۵۳۱۰۲۰۷۴/۶۲/۴ (Standard)
شاهین ۲۳/۲۳۳۴۰۳۳۴۰۱۱۳۷/۵۷/۵
گلکسی A70۲/۳۰۵۸۰۰۶۷۰۵/۶ (Vivid)۳/۸ (Natural)
ردمی نوت ۸ پرو۰/۷۵۳/۸۳۸۵۵/۱۵۳۰۱۰۳۵/۹۴/۶ (Standard)
ردمی نوت ۸۱۴/۷۴۷۰۶۶۱۳۱۰۲۵/۹۱/۸ (Standard)
شیائومی می ای ۳۴/۳۷۰۵۳۰۰۵۳۰۴/۴۴/۴
شیائومی ردمی ۷۱/۳۵۲/۵۵۲۶۵۲/۵۵۲۶۵۱۰۴۵/۵۴/۳ (Standard)
شیائومی ردمی ۷A۰/۶۲/۹۷۲۶۰۲/۹۷۲۶۰۸۷/۵۵/۳۱/۹ (Standard)
شیائومی Mi 9T۲/۹۰۷۲۰۰۹۴۰۴/۹۱/۶ (Standard)
گلکسی A80۲/۶۵۰۶۶۰۰۹۷۰۵/۳۳/۱ (Natural Mode)
Mi 9 SE۲/۱۰۶۴۲۰۱۰۰۸۴/۸۱/۹ (Standard)
گلکسی A50۲/۳۰۶۶۰۰۸۲۰۵۲/۴ (AMOLED Cinema)
گلکسی M30۲/۴۰۶۳۰۵/۷۲/۹ (Video)
گلکسی M20۲/۸۳/۶۵۳۲۸۸۹/۹۵/۶۵/۶
پی اسمارت ۲۰۱۹۱/۲۳/۷۳۲۰۳/۷۳۲۰۸۶/۵۵/۸۱/۴ (Normal)
پی ۳۰ لایت۰/۶۴۳۰۵۴۳۰۵۷۶۵۲/۴ (Normal)
نوکیا X7۵/۸۳/۴۴۳۰۴/۴۶۵۳۰۱۲۵۱/۶۵/۴ (Dynamic)
نوا ۳۰/۷۵۲/۷۳۵۰۲/۹۵۳۲۵۱۳۰۸/۵۴/۸ (Normal Mode)

* تمامی نتایج جدول بالا را دیجیتال مارک با ابزاری مخصوص به‌‌دست آورده است.

خوانایی نمایشگر در فضاهای بیرونی قابل‌قبول است و حتی در زیر نور خورشید چالش جدی برای مطالعه‌ی محتوا نخواهید داشت. در بحث زاویه‌ی دید نیز باتوجه به پنل استفاده شده مشکل خاصی وجود نداشت اما اگر این مورد برای شما مهم است توصیه می‌کنیم گزینه‌های مجهز به OLED را در اولویت قرار دهید. دو حالت کلی «Normal» و «Vivid» در بخش تنظیمات رنگ و دمای آن به چشم می‌خورد و همانند سال‌های گذشته چینی‌ها اسلایدر دو‌بعدی دمای رنگ را نیز در این بخش تعبیه کرده‌اند. 

باتوجه به پوشش ۸۳.۲ درصدی فضای رنگی DCI P3 در حالت Vivid می‌توان گفت که نمایشگر آنر ۹ ایکس از فضای رنگی گسترده پشتیبانی نمی‌کند؛ در حالت Normal نیز نمایشگر ۹۸.۸ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد که رقم معقولی به‌نظر می‌رسد. در بحث دقت رنگ به ترتیب برای حالت‌های Normal و Vivid خطاهای میانگین ۱.۹ و ۶.۱ در فضاهای رنگی متناظرشان به‌دست آمد که ارقامی رضایت‌بخش هستند؛ سردی رنگ‌ها در حالت ویوید مشهود است که تا حدی می‌توان با کمک استلایدر دما از شدت آن کاست. 

تک اسپیکر دستگاه از نظر حجم صدا متوسط عمل می‌کند و چیزی فراتر از میان‌رده‌های دیگر بازار ارائه نمی‌کند؛ آنر ۹ ایکس در بازتولید صداهای زیر و بم چندان توانمند نیست اما با درنظرگرفتن میان‌رده بودن گوشی نمی‌توان انتظار بیشتری از آن داشت. متاسفانه خبری از هندزفری‌ در جعبه‌ی آنر ۹ ایکس مورد بررسی ما نبود. خوشبختانه آنر ویژگی صوتی Histen را در تنظیمات صوتی گنجانده که در زمان اتصال انواع هدفون‌ها قادر به ارائه‌ی صدای فراگیر با شخصی‌سازی مناسب است. 

رابط کاربری

آنر میان‌رده‌ی جدید خود را با نسخه‌ی ۹.۱ رابط کاربری EMUI که مبتنی بر اندروید ۹ پای توسعه داده شده به بازار جهانی عرضه کرده است. رابط کاربری گوشی‌های هواوی و آنر طرفداران و مخالفان سرسخت به خود را دارد؛ از این رو تجربه‌ی گذشته‌ از نسخه‌های پیشین این رابط کاربری تأثیر زیادی در جذب شما خواهد داشت. خبر خوب برای کاربران، دسترسی کامل به گوگل‌پلی است؛ بنابراین باتوجه به حواشی پیش‌آمده، نگرانی خاصی در مورد نصب اپلیکیشن وجود نخواهد داشت. اپلیکیشن‌ها به‌صورت پیش‌فرض پس از نصب به صفحه‌ی اصلی اضافه می‌شوند اما شما می‌توانید از بخش تنظیمات صفحه اپلیکیشن‌ها (اپ‌دراور) را نیز فعال کنید.

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

بخش اعلان‌ها طراحی بهتری نسبت به نسخه‌ی هشتم پیدا کرده است ولی با وجود نزدیک‌تر شدن به اندروید خالص هنوز هم با بهترین‌های دنیای اندروید فاصله دارد. اپلیکیشن‌های اخیر به‌صورت کارت‌هایی با حرکت افقی در دسترس هستند و قابلیت اسپلیت‌اسکرین نیز در بخش بالایی کارت‌ها گنجانده شده است. ژست‌های حرکتی نیز هنوز همانند بسیاری از رقبا پخته نیست و استفاده از روش سنتی ناوبری همچنان توصیه می‌شود. همان‌طور که در بررسی‌های پیشین نیز بیان کردیم، قابلیت Navigation Dock (دایره‌ای با قابلیت جابجایی برای ایفای نقش کلید بازگشت، هوم و…) چندان کاربردی نیست.

در نمونه‌ی مورد بررسی ما خبری از تشخیص چهره نبود که می‌توان از آن به‌عنوان یک نکته‌ی منفی در سال ۲۰۱۹ نام برد. باتوجه به بزرگ بودن ابعاد گوشی احتمالا دسترسی به اعلان‌ها چالش‌برانگیز خواهد بود؛ از این رو امکان نمایش، بستن و حذف اعلان‌ها از طریق سوایپ و ضربه روی حسگر اثرانگشت تعبیه شده است. تغییر انیمیشن‌های حرکت در صفحه‌ی هوم نیز همچون گذشته در رابط کاربری EMUI وجود دارد. ضبط ویدئو از نمایشگر، تغییر حالات مصرف باتری و تغییر رزولوشن از دیگر ویژگی‌های رابط کاربری گوشی‌های آنر محسوب می‌شود. 

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

رابط کاربری EMUI به برخورد تهاجمی با اپلیکیشن‌های درحال اجرا شهره است؛ گاهی ممکن است به‌دلیل بسته شدن یک اپلیکیشن در پس‌زمینه، اعلان‌های آن را دریافت نکنید؛ اما سرعت آورده‌ی چنین راهکاری محسوب می‌شود. خوشبختانه شما می‌توانید به‌صورت دستی اجازه‌ی بقای اپلیکیشن در پس‌زمینه را بدهید. انیمیشن‌ها، حرکت در منوها، جابجایی در بین اپلیکیشن‌ها سرعت قابل‌قبولی دارند و لگ خاصی در استفاده‌ی روزمره مشاهده نخواهید کرد. 

دوربین

گوشی‌های بالارده‌ی آنر همانند برادران خود از برند هواوی در بخش دوربین حرف‌هایی برای گفتن دارند اما آیا آنر ۹ ایکس از این شهرت چیزی به ارث برده است یا خیر؟ آنر از ۳ دوربین با حسگرهای ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسلی بهره گرفته است؛ دوربین نخست با لنز واید و f/1.8 وظیفه‌ی اصلی ثبت تصاویر را برعهده دارد و دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید ۱۲۰ درجه خود عکس‌های عریض ثبت می‌کند. دوربین ۲ مگاپیکسلی نیز به‌تنهایی تصویری ثبت نمی‌کند و تنها از آن برای سنجش عمق در عکاسی پرتره استفاده می‌شود. 

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

تصاویر به‌صورت پیش‌فرض توسط حسگر ۱/۲ اینچی IMX582 و با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند؛ اما علاوه بر عکس‌های گرفته شده با فناوری پیکسل‌بینینگ، آنر ۹ ایکس قادر به ثبت عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی نیز خواهد بود. دوربین اولتراواید آنر ۹X طبق انتظار فوکوس ثابت بوده و گشودگی f/2.4 برای لنز آن در نظر گرفته شده است. چینی‌ها از دوربینی با مکانیزم پا‌پ‌آپ بهره گرفته‌اند که کمی از نظر سرعت آماده‌سازی برای عکاسی کند عمل می‌کند؛ دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه با فوکوس ثابت خود قادر به عکاسی پرتره نیز خواهد بود.

متاسفانه دوربین‌های آنر ۹ ایکس امکان فیلم‌برداری ۴K ندارند؛ دوربین اصلی حداکثر ویدئوهایی با رزولوشن FHD با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه و دوربین اولتراواید نیز ویدئوهایی با رزولوشن FHD و ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ثبت می‌کند. دوربین سلفی نیز حداکثر ویدئوهایی با رزولوشن FHD و ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ثبت می‌کند. حالت Night تنها برای دوربین اصلی در دسترس بوده و رزولوشن عکس‌ها در این حالت ۸ مگاپیکسل است. شایان ذکر است که آنر برای کاهش لرزش‌های ویدئو از لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر الکترونیکی تصویر بهره نگرفته و به هوش مصنوعی اکتفا کرده است.

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

عکس‌های گرفته شده در طول روز با دوربین اصلی به‌صورت پیش‌فرض با فعال یا غیرفعال بودن AI با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شوند. عکس‌های روز از نظر جزئیات نمره‌ی قبولی می‌گیرند ولی نباید انتظار زیادی از جزئیات در سطح پیکسلی داشت. عکس‌‌های ۴۸ مگاپیکسلی جزئیات بهتری نسبت به عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی دارند اما از نظر رنگ‌ها و کنتراست، عکس‌های ۱۲ مگایپسکلی در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند. خوشبختانه رنگ‌ها در عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی زنده و البته نزدیک به واقعیت هستند. کنتراست و گسترده‌ی دینامیکی را نیز متوسط ارزیابی می‌کنیم؛ البته در برخی مواقع شاهد سوختگی تصویر و از دست رفتن جزئیات در مناطق روشن بودیم که چندان شایع نبود. 

مقایسه دوربین واید و اولتراواید:

نمونه تصویر دوربین اولتراواید آنر ۹ ایکس

اولتراواید

نمونه تصویر دوربین اصلی آنر ۹ ایکس

واید

عکس‌های پرتره از نظر جداسازی سوژه از پس‌زمینه رضایت‌بخش هستند؛ همان‌طور که در نمونه‌ی تصاویر دیده می‌شود دوربین در تشخیص مرز مرز موهای سوژه قابل‌قبول و بهتر از بسیاری از رقبای مستقیم خود عمل کرده است. جزئیات تصاویر سلفی آنر ۹ ایکس در نور کافی بسیار خوب و رنگ‌ها نیز باطراوت ثبت می‌شوند؛ رنگ پوست در طول روز نزدیک به واقعیت ثبت می‌شود. لازم به ذکر است که رعایت فاصله‌ی مناسب دوربین تا چهره و فراهم بودن شرایط نوری لازمه‌‌ی اصلی ثبت جزئیات مناسب در تصاویر سلفی است. خبری از حالت Night در عکاسی سلفی توسط آنر ۹ ایکس نیست. 

طبق انتظار، عکس‌های اولتراواید جزئیات کمتری نسبت به دوربین اصلی دارند. تاریک‌تر بودن عکس‌های اولتراواید نسبت به عکس‌های واید دوربین اصلی ضعف بزرگی محسوب نمی‌شود و این مسئله در دوربین اکثر گوشی‌ها وجود دارد. همانند دوربین اصلی، جزئیات با زوم کردن عکس‌های گرفته شده افت می‌کنند؛ با این حال رنگ‌ها زنده و کنتراست نیز قابل‌قبول است. ما در دیجیتال مارک، دوربین‌های اولتراواید بهتری نیز در این رده‌ی قیمتی تجربه کرده‌ایم.

نمونه عکس‌های سلفی:

عکس‌های حالت Photo همانند بسیاری از میان‌رده‌ها از نظر ثبت بافت‌ها موفق نیستند اما حالت Night در آنر ۹ ایکس تا حدی عکس‌های گرفته شده در شب را قابل استفاده می‌کند. نویز در تصاویر گرفته شده در محیط‌های تاریک زیاد است اما نباید انتظار زیادی از یک میان‌رده داشت. عکس‌های اولتراواید در تاریکی شب تقریبا غیرقابل استفاده هستند و خبری از عکاسی اولتراواید در حالت Night در آنر ۹ ایکس نیست. خوشبختانه رنگ‌ها در تصاویر شب گرفته شده با حالت Night مرده نیستند و از طراوت و روشنایی خوبی برخوردار هستند.

مقایسه حالت Night و Photo

نمونه تصویر شب گرفته شده با دوربین آنر ۹ ایکس - حالت Night

Night

نمونه تصویر شب گرفته شده با دوربین آنر ۹ ایکس - حالت Photo

Photo



بازده و عملکرد

مشخصات فنی آنر ۹X هیچ‌تفاوتی با پی‌اسمارت زد، گوشی هوشمند میان‌رده‌ی هواوی ندارد و حتی شماره‌مدل یکسانِ STК-LX1 برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. شاید راز موفقیت آنر در دریافت مجوز استفاده از سرویس‌های گوگل در آنر ۹X نیز همین نکته باشد؛ چرا که در زمان عرضه‌ی پی‌اسمارت زد، هنوز هیچ تحریمی از سوی ایالات متحده بر شرکت هواوی اِعمال نشده بود. در هر صورت اکنون حتی بنچمارک‌های نرم‌افزاری نیز محصول جدید آنر را با نام P Smart Z می‌شناسند!

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

آنر ۹X از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی Kirin 710F قدرت می‌گیرد. متأسفانه و در کمال تعجب، در وب‌سایت HISILICON، زیرمجموعه‌ی هواوی و سازنده‌ی تراشه‌های سری Kirin، هیچ اطلاعاتی درباره‌ی کرین ۷۱۰F در دسترس نیست؛ اما ظاهرا برخلاف آنچه نام پردازنده القا می‌کند، کرین ۷۱۰F نسخه‌ای ارتقا‌یافته از کرین ۷۱۰ به‌حساب نمی‌آید و تنها تفاوت آن با مدل یادشده به استفاده از راهکار FCCSP (بسته‌بندی در مقیاس تراشه‌ی Flip Chip) برای بسته‌بندی ماژول‌های پردازنده بازمی‌گردد و در حقیقت پسوند F نیز از نام همین راهکار گرفته شده است.

کرین ۷۱۰F در برابر رقبا
پارامترها / پردازندهکرین ۷۱۰Fاسنپدراگون ۷۱۰اکسینوس ۹۶۱۰
CPU۴ هسته‌ی Cortex A73 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی Kryo 360 Gold مبتنی بر A75 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
۶ هسته‌ی Kryo 360 Silver مبتنی بر A55 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Cortex A73 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز
GPUآرم Mali-G51 MP4آدرنو ۶۱۶آرم Mali-G72 MP3
حافظه‌ی رم

۲ کانال ۱۶ بیتی
LPDDR4

۲ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز
پهنای باند ۱۳.۹۱ گیگابایت‌برثانیه
۴ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز
رابط حافظه‌ی ذخیره‌سازیUFS 2.1UFS 2.1UFS 2.1, eMMC 5.1
ان‌کُد / دی‌کُدان‌کُد ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
دی‌کُد ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
ان‌کُد ۲۱۶۰p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
دی‌کُد ۲۱۶۰p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
ان‌کُد ۲۱۶۰p با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه
دی‌کُد ۲۱۶۰p با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه
مودمLTE Cat.12/13
دانلود ۶۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
اسنپدراگون X15
LTE Cat.15/13
دانلود ۸۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
LTE Cat.12/13
دانلود ۶۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
NPUکوالکام AI Engine نسل سوم
فرایند ساخت۱۲ نانومتری۱۰ نانومتری۱۰ نانومتری

برخلاف پردازنده‌ای همچون اسنپدراگون ۷۱۰ که از هسته‌های قدرتمند‌ترِ A75 و A55 بهره می‌برد، تراشه‌ی چینی‌ها از ترکیب ۴ هسته‌ی ۲.۲ گیگاهرتزی A73 با ۴ هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتزی A53 به‌عنوان پردازنده‌ی مرکزی استفاده می‌کند. کرین ۷۱۰F برای پردازش‌های گرافیکی نیز از ماژول Mali G51 MP4 کمک می‌گیرد؛ البته در بازار چین که دغدغه‌‌ای به‌نام «سرویس‌های گوگل» مفهومی ندارد، آنر ۹ ایکس با پردازنده‌ی بسیار قدرتمندتر کرین ۸۱۰ به‌فروش می‌رسد. 

آنر ۹ ایکس در برخی بازارها در سه نسخه‌ی ۴ | ۶۴، ۴ | ۱۲۸ و ۶ |‌ ۱۲۸ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد؛ اما در بازارهای بین‌المللی تنها می‌توان آن را با ۶ گیگابایت رم خریداری کرد که به‌خودی خود خبر خوشحال‌کننده‌ای است، چرا که وجود ۶ گیگابایت رم تا حدود زیادی خیالمان را از چندوظیفگی کم‌نقص گوشی آسوده می‌سازد. چینی‌ها امکان ارتقاء حافظه از طریق درگاه microSD مشترک با سیمکارت دوم را نیز تا سقف ۵۱۲ گیگابایت فراهم کرده‌اند. ما نسخه‌ی ۶ | ۱۲۸ گیگابایتی آنر ۹ ایکس را برای بررسی در اختیار داشتیم که در جدول زیر سرعت خواندن و نوشتن حافظه‌ی آن آمده است:

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
مدل‌ها / عملکردنرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
آنر ۹X۸۱۴.۳۹۱۹۵.۴۱۵۳.۰۹۱۵۶.۴۹
Y9 پرایم ۲۰۱۹۲۸۱/۰۱۱۹۹/۰۸۴۵/۵۴۷۶/۴۷
موتورولا وان اکشن۴۹۹.۲۴۱۹۰.۰۳۱۱۱.۱۲۱۲۹.۲۲
می ۹ لایت۴۳۰.۲۸۲۴۹.۳۷۱۱۳.۶۱۱۲۲.۲۷
ردمی ۸A۲۷۹/۷۸۱۰۷/۲۷۵۵/۷۳۱۵/۲۱
شاهین ۲۲۹۶/۹۵۱۹۰/۳۷۸۹/۵۶۲۰/۷
گلکسی A70۵۰۳/۳۲۱۹۳/۰۲۱۳۱/۰۷۲۲/۱
ردمی نوت ۸ پرو۵۲۵/۲۱۱۹۵/۹۷۱۴۹/۳۵۱۷۲/۴۳
ردمی نوت ۸۳۰۲/۴۷۲۳۷/۸۱۵۹/۷۳۱۱۴/۲۳
شیائومی می ای ۳۵۰۶/۸۱۱۹۱/۰۴۱۲۶/۴۸۱۰۳/۲۴
شیائومی Mi 9T۴۸۷/۸۱۱۸۹/۹۴۱۲۷/۸۶۹۶/۳۱
گلکسی A80۴۹۷/۱۱۱۹۱/۹۲۱۱۴/۹۴۲۱/۸۷
شیائومی Mi 9 SE۴۸۵/۲۷۱۸۴/۶۴۱۱۸/۳۲۶/۹
سامسونگ گلکسی A50۴۹۴/۸۱۹۲/۵۵۱۰۳/۵۲۱۸/۹۶
سامسونگ گلکسی M30۲۸۰/۳۵۱۰۱/۴۶۶۴/۸۹۶۱/۲
سامسونگ گلکسی M20۳۰۹/۹۷۱۴۳/۶۶۷/۷۷۴۵/۴۷
هواوی پی اسمارت ۲۰۱۹۲۹۷/۵۱۵۹/۸۴۴/۱۵۷۸/۲۴
هواوی پی ۳۰ لایت۳۰۴/۵۱۲۱۶/۱۹۶۵/۷۳۴۹/۰۳
نوکیا X7۲۹۱/۰۲۰۸/۳۵۸۴/۲۱۱۷/۰۶
نوا ۳۸۷۹/۸۳۱۷۶/۵۳۱۵۰/۵۳۱۵۷/۷۶

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را دیجیتال مارک اجرا کرده است.

آنر نیز همانند هواوی با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی در گوشی هوشمند جدیدش، بهره‌گیری کاربر از نهایت توان پردازشی دستگاه رو منوط به فعال‌سازی حالتی موسوم به Performance Mode کرده است؛ اسلایدری که به‌صورت پیش‌فرض روی حالت Balanced Mode قرار دارد و با فعال‌سازی آن گوشی بالافاصله به کاربر در مورد احتمال داغ‌شدن بیش از حد و افزایش مصرف انرژی هشدار می‌دهد. ظاهرا حتی در حالت Balanced نیز گوشی در مواقع نیاز، توان پردازشی را به بالاترین سطح می‌رساند.

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

مطابق روند جاری در بررسی‌های دیجیتال مارک، بنچمارک‌های نرم‌افزاری انتوتو (ارزیابی عملکرد کلی دستگاه)، PCMark (شبیه‌سازی کاربری‌های روزمره)، GeekBench (سنجش عملکرد پردازنده‌ی مرکزی) و دو آزمون ۳DMark و GFXBench (ارزیابی عملکرد واحد پردازش گرافیکی) را با دو حالت مصرف انرژی Performance و Balanced روی آنر ۹ ایکس اجرا می‌کنیم. همان‌طور که نتایج نشان می‌دهند، در پاره‌ای از موارد همچون گیک‌بنچ و GFXBench تفاوت‌ بین دو حالت ناچیز است؛ اما در آزمون انتوتو، PCMark و آزمون‌های گرافیکی ۳DMark، اختلاف عملکرد بیشتر می‌شود.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
محصول / بنچمارکAnTutu 8۳DMark

PCMark
Work 2.0

GeekBench 5GFXBench
IceStorm
Unlimited
Sling Shot Extreme Overall / Web Browsing Single / MultiAztec Ruins Vulkan – Normal TierManhattan 3.1 Car ChaseT-Rex
Unlimited(Onscreen / Offscreen (FPS
آنر ۹X
(Perf. Mode)
۱۹۱۶۵۷۲۱۲۶۳۹۸۹۷۱۸۱
۷۹۵۴
۳۳۳
۱۳۶۶
۴.۷
۵.۶
۱۲
۱۴
۶.۵
۷.۷
۳۵
۳۹
آنر ۹X۱۶۳۲۶۶۱۵۹۸۱۸۲۵۶۰۰۷
۵۸۸۲
۳۲۱
۱۳۴۹
۴.۷
۵.۵
۱۲
۱۴
۶.۵
۷.۷
۳۵
۳۹
می ۹ لایت ۱۹۵۶۴۰۲۹۲۲۳۱۹۴۵۶۷۶۳
۶۴۱۱
۳۴۴
۱۴۰۷
۱۱
۱۲‍
۲۱
۲۳
۱۲
۱۳
۵۶
۶۵
وای ۹ پرایم ۲۰۱۹
Perf. mode
۱۷۵۵۶۷۲۱۳۱۱۹۹۴۷۰۰۸
۷۳۹۴
۳۳۳
۱۴۱۵
۴.۵
۵.۶
۱۲
۱۴
۶.۲
۷.۷
۳۴
۳۹
موتورولا وان اکشن۱۸۵۸۲۶۲۳۴۸۲۱۳۵۴۶۶۵۱
۶۴۵۸
۳۴۱
۱۳۶۱
۷.۳
۹.۷
۱۳
۱۴
۷.۹
۹.۳
۳۶
۴۰
شیائومی Mi 9 SE۲۱۹۹۷۱۳۱۶۵۳۲۲۰۹۶۸۷۵
۶۴۷۰
۳۹۴
۱۵۱۵
۱۳
۱۴
۲۴
۲۶
۱۳
۱۵
۵۸
۷۴
شیائومی Mi 9T۲۵۱۳۷۷۳۲۷۵۴۲۳۳۸۷۵۰۸
۷۲۰۴
۵۴۵
۱۷۲۰
۱۳
۱۶
۲۳
۲۷
۱۳
۱۶
۵۸
۷۷
ردمی ۸AFailed۱۳۲۰۴Failed۴۶۱۱
۵۰۷۶
Not Installed۶/۱
۳/۳
۱۴
۶/۴
۷/۱
۳/۵
۳۴
۲۲
شاهین ۲۱۵۵۶۹۸۱۹۰۸۷۱۱۵۳۸۰۵۶
۸۷۱۹
۲۸۵
۱۴۳۲
۶/۹
۷/۵
۱۱
۱۲
۶/۷
۷/۴
۳۳
۳۹
گلکسی A70۱۹۹۶۸۲۲۴۵۲۰۱۱۱۸۷۳۳۷
۶۷۳۴
۵۰۷
۱۶۰۶
Failed۱۳
۱۵
۶/۹
۸/۱
۳۷
۴۱
ردمی نوت ۸ پرو۲۸۱۴۶۷۳۴۰۹۰۲۰۳۸۱۰۲۰۲
۹۵۵۷
۴۹۸
۱۶۴۰
۱۳
۱۳
۱۶
۱۹
۱۱
۱۱
۴۵
۵۲
ردمی نوت ۸ ۱۶۵۶۱۹۲۳۷۸۱۱۱۲۴۶۷۱۹
۶۵۸۳
۳۱۳
۱۳۸۹
Failed۱۲
۱۳
۶/۲
۷/۰
۳۳
۳۶
شیائومی می ای ۳۱۷۳۲۵۲۲۳۶۶۰۱۱۳۲۶۶۲۶
۶۱۶۲
Failed۲۶
۱۳
۱۳
۷/۲
۵۲
۳۶
ردمی نوت ۷۱۷۲۹۷۴۲۶۲۵۷۱۴۱۰۶۳۴۱
۵۹۰۱
۷
۸
۱۳
۱۵
۷/۷
۹/۱
۴۴
۵۰
گلکسی A80۳۷۷۶۲۲۳۹۳۷۰۹۹
۱۵
۱۸
۲۴
۲۵
۱۴
۱۷
۵۹
۸۴
گلکسی A50۱۷۲۷۶۳۱۶۵۲۰۱۳۴۹۵۸۳۹
۵۲۶۹
۷/۹
۹/۷
۱۳
۱۴
۸/۳
۹/۱
۳۷
۴۱
گلکسی M30۱۳۲۲۸۵۸۴۵۱۴۲
۵۳۳۵
۴/۳
۴/۸
۴/۳
۴/۹
۷
۷/۹
۲۲
۲۵
گلکسی M20۱۳۲۴۸۵۸۱۵۱۲۰
۵۳۴۰
۲/۳
۲/۶
۲/۴
۲/۶
۳/۸
۴/۳
۱۲
۱۴
هواوی پی ۳۰ لایت
(Performance)
۲۲۰۶۶۹۷۵۷۰۷۳
۷۶۶۹
۵/۰
۵/۷
۱۳
۱۴
۶/۹
۷/۷
۳۷
۳۵

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را دیجیتال مارک اجرا کرده است.

موانع موجود بر سر راه گروه هواوی،‌ آنر را واداشت تا پردازنده‌ی قدیمی‌تری را در نسخه‌ی جهانی آنر ۹ ایکس به‌کار بگیرد. بدین ترتیب میان‌رده‌ی جدید آنر در برخی از بنچمارک‌ها، نتایج ضعیف‌تری را نسبت به رقبای هم‌رده به‌جای می‌گذارد؛ البته باید توجه داشت که آنر ۹ ایکس در دنیای واقعی، کاربری با استفاده‌‌های عادی و نیمه‌سنگین را ناامید نمی‌کند و تقریبا در اغلب مواقع، عملکردی سریع و عاری از لگ دارد. 

باتری

آنر ۹ ایکس برای تأمین انرژی موردنیاز خود به باتری نسبتا حجیمی با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت اتکا دارد. تجربه‌ی ما از بررسی دستگاه‌های مختلف نشان می‌دهد که چنین ظرفیتی می‌تواند شارژدهی مناسبی را به‌همراه داشته باشد. آنر ادعا می‌کند که آنر ۹ ایکس تا ۱۲۰ ساعت پخش موسیقی، ۱۳ ساعت پخش ویدئو، ۲۴ ساعت مکالمه‌ی ۳G و ۸ ساعت بازی کاربر را همراهی خواهد کرد؛ اما این آمار و ارقام تا چه اندازه با واقعیت هم‌خوانی دارد؟ برای یافتن پاسخ، آزمون‌های متداول دیجیتال مارک را روی آنر ۹X‌ اجرا می‌کنیم.

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

برای اجرای آزمون پخش فیلم، ابتدا روشنایی نمایشگر آنر ۹X را روی ۲۰۰ نیت قرار می‌دهیم و سپس در شرایطی که خروجی صدا و اتصالات بی‌سیم قطع شده است، ویدئو معیار دیجیتال مارک با وضوح HD را به‌صورت مداوم تا اتمام کامل شارژ باتری روی گوشی پخش می‌کنیم. گوشی میان‌رده‌ی آنر در این آزمون ۱۱ ساعت و ۳۱ دقیقه دوام آورد؛ بنابراین با آنر ۹ ایکس می‌توانید چهارگانه‌ی انتقام‌ جویان (Avengers) را به‌صورت کامل تماشا کنید و نگاهی نیز به نقد آن‌ها در زومجی بیاندازید!

محصول / آزمایشنمایشگرباتریویدئو GFXBenchManhattan 3.1PCMark
Work 2.0
ابعاد و رزولوشنمیلی‌آمپرساعتدقیقه:ساعتطول‌عمر باتری
(دقیقه)
عملکرد طولانی‌مدت
(فریم)
درصد افت عملکرددمای بیشینه
(درجه‌ی سلسیوس)
دقیقه:ساعت
آنر ۹X۶.۵۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۳۰۲.۳۷۶۹.۷۰/۵∼۴۴
۱۱:۳۱۴۶۶.۵۶۵۲.۵۱۶.۷۴۱۹:۱۱
وای ۹ پرایم ۲۰۱۹۶.۵۹ اینچ
۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۲۴۵/۲
Perf. mode
۷۳۸/۶
Perf. mode
۰/۷∼
Perf. mode
۴۲/۸
Perf. mode
۱۱:۳۰۳۰۹/۵۶۸۷/۳۸/۵∼۴۱۹:۴۲
موتورولا وان اکشن۶.۳ اینچ
۲۵۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۵۰۰۱۰:۴۴۲۷۹/۸۷۷۹/۵۰/۱۹∼۳۷/۶۸:۱۳
می ۹ لایت۶.۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۳۰۱۷:۵۳۳۶۳/۳۱۲۸۲‍‍‍‍۰∼۳۷/۵۰۱۲:۰۶
ردمی ۸A۶.۲ اینچ
۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل
۵۰۰۰۱۴:۱۷۵۵۴/۶۸۱۰/۶۰/۹۱۳۲/۵۰۱۲:۰۷
شاهین ۲۶.۲۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۹۵۰۱۱:۴۵۵۰۶/۲۶۷۲/۳۰/۲۵۳۹۷:۱۶
گلکسی ای ۷۰۶.۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰۱۶:۴۰۴۴۹/۱۶۳۴/۳۲۴/۶۳۵.۷۱۰:۵۷
ردمی نوت ۸ پرو۶.۵۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰۱۴:۰۳۴۳۱۱۰۲۵۳۶/۹۴۱/۲۵۸:۱۱
ردمی نوت ۸۶.۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۱۶:۲۳۳۷۸۶۸۹/۵۲/۵۳۷/۵۱۱:۰۲
شیائومی می ای ۳۶.۰۱ اینچ
۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل
۴۰۳۰۱۵:۲۵۳۷۸/۶۱۵۵۶۵۳۹۱۲:۴۰
شیائومی Mi 9T۶.۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۱۸:۱۱۳۶۸/۹۱۲۴۹۱۱۴۰۱۲:۳۷
گلکسی A80۶.۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۷۰۰۱۶:۳۴۳۱۷/۵۱۲۸۹۸:۲۵
شیائومی Mi 9 SE۵.۹۷ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۰۷۰۱۴:۰۵۳۰۳/۷۱۰۳۰۳۰۴۲۸:۳۶
گلکسی A50۶.۴ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰۱۶:۲۰۵۳۳/۲۴۶۸/۹۱۱:۲۳
گلکسی M30۶.۴ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰۲۰۲۳۴۸۵۷/۶۱۳:۵۳
گلکسی M20۶.۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰۱۴:۲۰۲۳۸۸۴۳/۲۱۱:۰۰
پی اسمارت ۲۰۱۹۶.۲۱ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۴۰۰۱۰:۰۶۳۴۱/۲۵۵۴/۸۱۸/۴۴۱۷:۵۲
هواوی پی ۳۰ لایت۶.۱۵ اینچ
۲۳۱۲ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۳۴۰۱۱:۰۶۳۱۰۵۵۸/۹۴۴۴۱۷:۳۷

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را دیجیتال مارک اجرا کرده است.

در مرحله‌ی بعدی نوبت به دو آزمون نرم‌افزاری PCMark و GFXBench‌ می‌رسد تا به‌ترتیب شارژدهی آنر ۹ ایکس را در کاربری‌های روزمره (Screen-on-Time) و پردازش مداوم محتوای گرافیکی سنگین ارزیابی کنند. بنابر نتیجه‌ی ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه‌ای آزمون PCMark که درحقیقت مدت‌زمان روشن‌ماندن نمایشگر با روشنایی ۲۰۰ نیتی را نشان می‌دهد، می‌توان نتیجه گرفت آنر ۹ ایکس در کاربری‌های عادی حدود ۱/۵ روز شخص را همراهی خواهد کرد.

برای نمایش تفاوت پروفایل‌های مصرف انرژی Performance و Balanced، آزمون گرافیکی GFXBench را در دو حالت روی آنر ۹‌ ایکس اجرا می‌کنیم. درحالی‌که پروفایل انرژی Performance حدود ۳۵ درصد از مدت‌زمان شارژدهی آنر ۹ ایکس در کاربری‌هایی همچون اجرای بازی می‌کاهد، اما پایداری عملکرد به‌میزان چشم‌گیری بهبود می‌یابد. 

میا‌ن‌رده‌ی اقتصادی آنر از فناوری شارژ بی‌سیم بهره‌ای نمی‌برد و به‌صورت پیش‌فرض با شارژری ۱۰ واتی (۵ ولت/ ۲ آمپر) به‌فروش می‌رسد؛ شارژری که آنر ۹ ایکس را ظرف ۳۰ دقیقه به میزان ۲۷ درصد شارژ می‌کند.

جمع‌بندی

آنر ۹ ایکس میان‌رده‌‌ی جدید آنر در بازار کشورمان از نظر طراحی مدرن‌‌تر از نسل گذشته شده است و با طراحی بدون بریدگی و یکپارچه‌‌ی جلو خود امتیاز قبولی در این بخش می‌گیرد. نمایشگر این گوشی تفاوت فاحشی با دیگر محصولات برندهای آنر و هواوی ندارد. از نظر نرم‌افزاری نیز طبق انتظار آنر ۹ ایکس با اندروید ۹ پای روانه‌ی بازار شده است و این گوشی دسترسی کامل به گوگل‌پلی دارد.

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

متاسفانه نسخه‌ی جهانی آنر ۹ ایکس به پردازنده‌ی قدرتمند کرین ۸۱۰ مجهز نشده است بنابراین نمی‌توان انتظار عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوبی (به‌خصوص بخش گرافیکی) از این گوشی داشت. شارژدهی گوشی مناسب ارزیابی می‌شود اما محدود شدن دستگاه به شارژ ۱۰ واتی قابل‌دفاع نیست. عکس‌های گرفته شده در روز و دوربین دستگاه قطعا بهترین در رده‌ی قیمتی آن نیست اما عکاسی شب و حالت Night بهترین ویژگی دوربین آنر ۹ ایکس محسوب می‌شود.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا
  • نمایشگر ۶/۵۹ اینچی تمام‌صفحه و عاری از بریدگی
  • شارژدهی نسبتا خوب
  • عملکرد رضایت‌بخش دوربین در شب

نکات منفی

  • شارژ ۱۰ واتی
  • استفاده نکردن از پردازنده‌ی قدرتمند کرین ۸۱۰ برخلاف نسخه‌ی چین
  • روشنایی بالای رنگ مشکی

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکدیجیتال مارک برترین فروشگاه اینترنتیفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه