حمله سایبری یکی از بزرگ‌ترین خطوط انتقال سوخت ایالات متحده را مختل کرد در دیجیتال مارک

اپراتور یکی از بزرگ‌ترین خطوط لوله در ایالات متحده، به‌ دلیل حملات سایبری آن را از حالت عملیاتی خارج کرد. کولونیال پایپ‌لاین (Colonial Pipeline) که ۴۵ درصد از منابع سوخت بخش شرقی ایالات متحده را منتقل می‌کند، جمعه‌ی گذشته در اطلاعیه‌ای گفت شماری از سیستم‌های خود را آفلاین کرده است تا تهدید را تحت کنترل دربیاورد. تهدیدی که کولونیال پایپ‌لاین از آن می‌گوید به شکل موقت تمامی عملیات خط لوله را معلق کرده و روی شماری از سیستم‌های IT این شرکت اثر گذاشته است.

بر اساس گزارش ورج، خط لوله‌ی کولونیال پایپ‌لاین ۵۵۰۰ مایل (۸۸۵۱ کیلومتر) طول دارد و سوخت هواپیما و بنزین را از ساحل خلیج آمریکا به نیویورک منتقل می‌کند. به ادعای نیویورک تایمز، این خط لوله‌ به‌صورت روزانه ۲٫۵ میلیون بشکه سوخت منتقل می‌کند.

در حال حاضر نمی‌دانیم حملات سایبری سیستم‌های کنترل صنعتی کولونیال پایپ‌لاین را هدف قرار داده‌‌اند یا خیر. همچنین مشخص نیست حمله‌ به کولونیال پایپ‌لاین توسط هکرهای دولت‌های خارجی انجام شده است یا خیر. واشینگتن پست به‌ نقل از یک مقام رسمی آمریکا می‌نویسد حادثه‌ی اخیر حمله‌ای باج‌افزاری بوده است.

مقاله‌ی مرتبط:

کولونیال پایپ‌لاین که دفتر اصلی‌ آن در آلفارتای ایالت جورجیا واقع شده است، می‌گوید با یک شرکت امنیت سایبری متفرقه‌ی برجسته همکاری کرده است تا تحقیقاتی روی ماهیت و گستردگی حادثه‌ی اخیر انجام بدهد. این شرکت همچنین نهادهای دولتی ایالات متحده را از موضوع باخبر ساخته است. کولونیال پایپ‌لاین  در حال حاضر روی ترمیم سرویس‌ها به شکل ایمن و مؤثر تمرکز کرده و در تلاش است وضعیت را به حالت عادی برگرداند. این شرکت با تمام توان در حال کار است تا اختلال در کار مشتریان و سایر کسانی که به خدمات کولونیال پایپ‌لاین وابسته هستند به حداقل برساند. 

به نظر می‌رسد تعلیق فعالیت خط لوله‌ی کولونیال پایپ‌لاین به‌صورت فوری روی مشتریان این شرکت اثر نگذاشته است؛ چون بیشتر سوخت‌ وارد مخازن ذخیره‌سازی می‌شود و مصرف انرژی در ایالات متحده به‌ دلیل دنیاگیری ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است. هنوز مشخص نیست فعالیت این خط لوله‌ کِی به حالت عادی بازخواهد گشت.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه