دوربین گلکسی S20 اولترا به‌ حالتی شبیه ‌به ماکرو مجهز شد – دیجیتال مارک

گلکسی اس ۲۰ اولترا (Samsung Galaxy S20 Ultra) جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ است که در پنل پشتی مجموعه‌دوربینی قدرتمند با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. دوربین این گوشی از زمان عرضه همواره در کانون توجه بوده است؛ به‌خصوص به‌دلیل دست‌و‌پنجه‌ نرم‌کردن با برخی مشکلات مهم. سامسونگ در چند وقت اخیر تلاش کرد با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری بخشی از مشکلات دوربین اس ۲۰ اولترا را کاهش دهد و قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کند. 

گلکسی اس ۲۰ اولترا به‌لطف بهره‌مندی از حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌تواند درمقایسه‌با حسگر اصلی گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس بیشتر روی سوژ‌ه‌ها بزرگ‌نمایی کند و کیفیت تصاویر بزرگ‌نمایی‌شده در آن نیز بیشتر است. بااین‌حال، محدودیتی خاص در گلکسی اس ۲۰ اولترا وجود دارد: دوربین اصلی درمقایسه‌با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس هنگام فوکوس روی سوژه‌های نزدیک عملکردی ضعیف‌تر نشان می‌دهد. دلیل اصلی این موضوع به طولانی‌بودن بیش‌از‌حد معمول فاصله‌ی کانونی مربوط می‌شود.

به‌بیان‌دیگر، دوربین گلکسی گلکسی اس ۲۰ اولترا به شما امکان نمی‌دهد به‌اندازه‌ی دوربین مدل‌های عادی و پلاس بدون از‌دست‌رفتن فوکوس، به سوژ‌‌ه‌ها نزدیک شوید. این مشکل نوعی محدودیت سخت‌افزاری است و نمی‌توان آن را با به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع کرد. سامسونگ برای اینکه مشکل یادشده را تا حدی از بین ببرد، با به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید قابلیتی جالب به دوربین اس ۲۰ اولترا آورده است که عملکردی شبیه به دوربین‌های ماکرو دارد؛ اما نه به‌طورکامل.

پس از نصب به‌روزرسانی جدید، هرگاه با دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا بیش‌از‌حد به سوژه‌ها نزدیک شوید و گوشی تشخیص دهد از آن فاصله‌ی نزدیک نمی‌تواند به‌درستی روی سوژه‌ فوکوس کند، گزینه‌ای روی صفحه ظاهر خواهد کرد که روی آن عبارت استفاده از بزرگ‌نمایی نمای نزدیک (Use Close-Up Zoom) دیده می‌شود. ضربه‌زدن روی این گزینه باعث می‌شود دوربین سوژه را ۱/۵ برابر بزرگ‌نمایی کند. بدین‌ترتیب می‌توانید بدون اینکه گوشی را در فاصله‌ی نزدیک سوژه قرار دهید، تصویری از فاصله‌ی نزدیک از آن بگیرید. 

ویدئویی که درادامه می‌آید، نحوه‌ی عملکرد قابلیت جدید گلکسی اس ۲۰ اولترا را به‌خوبی نشان می‌دهد:

با درنظرگرفتن این توضیحات، قطعا می‌دانید اس ۲۰ اولترا میزبان حالت ماکرو نشده است و سامسونگ قصد دارد امکان تصویربرداری از فاصله‌ی نزدیک را با اتکا بر بزرگ‌نمایی ارائه دهد. تاکنون شمار درخورتوجهی از کاربران اس ۲۰ اولترا از چنین روشی استفاده کرد‌‌ه‌اند؛ بنابراین، حضور گزینه‌ی Use Close-Up Zoom چندان ضروری به‌نظر نمی‌رسد. البته درهرصورت این گزینه روند ثبت تصاویر نمای نزدیک را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. به‌علاوه، Use Close-Up Zoom می‌تواند برای آن‌دسته از کاربرانی کاربردی باشد که تاکنون موفق نشده بودند تصاویر نمای نزدیک از سوژه‌ها را ثبت کنند.

بدین‌ترتیب، سامسونگ ازطریق قابلیت Use Close-Up Zoom به کاربر اعلام می‌کند برای ثبت تصاویر باکیفیت از نمای نزدیک، باید دوربین را از سوژه فاصله دهد و به بزرگ‌نمایی متکی شود. در نظر داشته باشید تصاویر این‌چنینی با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند؛ ازاین‌رو، حتی با بزرگ‌نمایی ۱/۵ برابری خواهید توانست به تصاویری با وضوح عالی و بدون افت کیفیت دست پیدا کنید. 

مقاله‌ی مرتبط:

در نظر داشته باشید سامسونگ قابلیت Close-Up Zoom را برای گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس منتشر نکرده است که البته اتفاقی تعجب‌برانگیز به‌حساب نمی‌آید. دو مدل یادشده درزمینه‌ی فوکوس روی سوژ‌ه‌ها عملکردی بهتری از مدل اولترا دارند و نیازی به استفاده از Close-Up Zoom در آن‌ها دیده نمی‌شود. به‌علاوه درصورت بزرگ‌نمایی ۱/۵ برابری، کیفیت تصویری که ازطریق دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ به‌دست می‌آید، کمتر از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اس ۲۰ اولترا خواهد بود. به‌همین‌دلیل، سامسونگ تصمیم گرفته است قابلیت جدید را تنها برای اس ۲۰ اولترا دردسترس قرار دهد.

دیدگاه شما کاربران دیجیتال مارک درباره‌ی به‌روزرسانی جدید گلکسی اس ۲۰ اولترا چیست؟

قیمت گوشی و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ را در بخش محصولات دیجیتال مارک بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S ،J ،M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی آن‌ها دردسترس خواهد بود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه