سامسونگ رقیب AirDrop اپل را هم‌زمان با معرفی گلکسی S20 راه‌اندازی می‌کند – دیجیتال مارک

شایعات حاکی از آن است که سامسونگ هم‌زمان با معرفی گلکسی S20، سرویس ابری رقیب ایر‌دراپ را راه‌اندازی خواهد کرد.

ایر‌دراپ (AirDrop) یکی از سرویس‌های بسیار کاربردی اپل است. با استفاده از این سرویس می‌توان انواع فرمت‌های عکس، فیلم، ویدئو و… را بین دستگا‌ه‌های اکوسیستم اپل انتقال داد. گزارش‌های XDA Developers حاکی از آن است که سامسونگ در حال طراحی و تولید جایگزینی برای رقابت با سرویس ایردراپ اپل است؛ سرویسی به‌اشتراک‌گذاری که هم‌زمان با گوشی هوشمند جدید سامسونگ، یعنی گلکسی اس ۲۰، راه‌اندازی خواهد شد. اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهند این سرویس عملکردی همانند ایر‌دراپ اپل خواهد داشت. با استفاده از این قابلیت می‌توانید هنگام روشن‌بودن گزینه‌ی Quick Share، بلافاصله هر‌آنچه نیاز دارید، با افراد حاضر در نزدیکی‌تان به‌اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید اجازه دهید فقط مخاطبان بتوانند برایتان فایل ارسال کنند یا بدون محدودکردن دسترسی، به هر غریبه‌ای این امکان را بدهید.

باتوجه‌به کاربرد‌های فراوان ویژگی ایر‌دراپ که برای سیستم‌های عامل‌ iOS و macOS از سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده، اندروید همواره تلاش کرده تا بتواند رقیبی برای این سرویس معرفی کند. ابتدا اندروید مدتی را با نسخه‌ای به‌نام Android Beam سپری کرد که متکی به NFC دستگاه بود، تا اینکه هم‌زمان با رونمایی اندروید ۱۰، این برنامه متوقف شد. برنامه‌ی دیگر اپلیکیشن Google’s Files است که شباهت‌هایی به ایر‌دراپ دارد؛ اما ویژگی‌های Google’s Files مستقیما در اندروید وجود ندارند.

Android Beam &Google’s Files

اکنون نشانه‌هایی وجود دارند مبنی‌بر اینکه تغییراتی در حال انجام است. گزارش‌های مکرر XDA Developers حاکی از آن است که به‌زودی، شاهد اضافه‌شدن ویژگی جدیدی در اندروید با نام Nearby Sharing خواهیم بود که به‌سادگی از بخش تنظیمات سریع دردسترس است. ژوئن ۲۰۱۹، این ویژگی اولین‌بار با عنوان Fast Share مشاهده شد؛ اما به‌نظر می‌رسد تا ابتدای ماه جاری همچنان در دست توسعه بوده است.

با Quick Share نه‌تنها خواهید توانست بین گوشی‌های هوشمند سامسونگ فایل جابه‌جا کنید؛ بلکه با هر دستگاه هوشمند دیگری می‌توانید فایل‌های خود را به‌اشتراک بگذارید. برای انجام این کار ابتدا فایل‌ها قبل از ذخیره‌شدن در دستگاه مدنظر در سرویس ابری سامسونگ (Samsung Cloud) بارگذاری می‌شوند. به‌نظر می‌رسد این انتقال به یک گیگابایت برای هر مرتبه و دو گیگابایت درکل شبانه‌‌روز محدود شده باشد.

مقاله‌های مرتبط:

سامسونگ، تنها شرکتی نیست که مشغول کار روی رقیبی برای ایر‌دراپ است؛ زیرا سال گذشته، سه شرکت چینی بزرگ‌ سازنده‌‌ی گوشی هوشمند، یعنی شیائومی و اوپو و ویوو، اعلام کردند در حال کار روی پروتکل انتقالی نظیر‌به‌نظیر (peer-to-peer) هستند که به‌طور مشترک روی دستگاه‌هایشان کار خواهد کرد. انتظار داریم این ویژگی تا ماه آینده راه‌اندازی شود. در همین حال، وان‌‌پلاس نیز مشغول کار روی روش انتقال اختصاصی‌اش است که FileDash نام دارد و محدود به دستگاه‌های این شرکت است.

انتظار داریم گلکسی اس ۲۰ یازدهم فوریه عرضه شود و هم‌زمان با آن بتوانیم Quick Share را به‌طور رسمی مشاهده کنیم. انجمن XDA Developers اعلام کرده است به‌احتمال زیاد این ویژگی روی دستگاهای مجهز به رابط کاربری One UI 2.1 یا جدیدتر راه‌اندازی می‌شود؛ اما درنهایت، دستگا‌ه‌های قدیمی‌تر سامسونگ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه