مشخصات موتورولا اج لایت فاش شد – دیجیتال مارک

مدتی پیش بود که اعطای گواهی ازسوی کمیسیون ارتباطات فدرال به گوشی جدیدی با نام موتورولا اج لایت (Motorola Edge Lite) به‌صورت غیرمستقیم فاش کرد که چنین دستگاهی در حال ساخت است. بنابراین به‌لطف گواهی FCC، امروزه از ساخت مدل لایت گوشی‌های خانواده‌ی اج موتورولا باخبر هستیم. درحالی‌که زمان زیادی از اعطای گواهی FCC نمی‌گذرد، به‌تازگی مشخصات فنی موتورولا اج لایت در فضای وب فاش شده است.

همان‌طور که از نامش مشخص است، گوشی موردبحث موتورولا قرار است نسخه‌ی ضعیف‌شده‌ی خانواده‌ی اج باشد که درحال‌حاضر شامل دو عضو است؛ این یعنی اج لایت سومین عضو از این خانواده خواهد بود. با وجود داشتن نام اج، گوشی مذکور قرار نیست از صفحه‌نمایش واترفال به‌کاررفته در اج و اج پلاس بهره‌مند باشد. آن‌طور که اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهند، موتورولا اج لایت دارای صفحه‌نمایشی ۶/۷ اینچ با وضوح ۲٬۵۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل خواهد بود و از نسبت تصویر ۲۱:۹ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز استفاده خواهد کرد.

درکنار این‌ها گفته می‌شود که حسگر اثر انگشت اج لایت به زیر صفحه‌نمایش منتقل شده است. پنل جلویی دستگاه میزبان حفره‌ای بیضی‌شکل برای جای‌دادن دوربین سلفی دوگانه خواهد بود. در اج لایت از حسگرهای ۸ و ۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد؛ حسگر ۸ مگاپیکسلی همان دوربین اصلی است و از حسگر ۲ مگاپیکسلی برای عمق‌سنجی صحنه‌ها استفاده می‌شود.

موتورولا اج لایت در پنل پشتی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد. در پنل پشتی سه دوربین دیگر نیز با حسگرهای ۱۶ و ۸ و ۵ مگاپیکسلی حضور خواهند داشت تا شمار کل دوربین‌های پشتی دستگاه به ۴ عدد برسد. درحال‌حاضر نمی‌دانیم که سه حسگر ۱۶ و ۸ و ۵ مگاپیکسلی چه کارکردی دارند، اما دو حسگر اول احتمالا به‌ترتیب از لنز فوق عریض و تله‌فوتو بهره خواهند گرفت. حسگر ۵ مگاپیکسلی نیز احتمالا در نقش دوربین عمق‌سنج ظاهر خواهد شد. امکان دارد دوربین ۵ مگاپیکسلی به لنز ماکرو مجهز شود.

براساس اطلاعات، موتورولا اج لایت همچون مدل اج برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ کوالکام استفاده خواهد کرد. کانفیگ‌های مختلف گوشی دارای ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR4X درکنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.1 خواهند بود. در اج لایت از باتری ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۸ وات استفاده خواهد شد.

NFC و ۵G و پشتیبانی از دو سیم‌کارت و درگاه USB-C جزو دیگر مشخصات موتورولا اج لایت هستند؛ البته ظاهرا تمامی مدل‌ها از دو سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند. در گوشی جدید موتورولا از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده خواهد شد. مدل بین‌المللی محصول از کلیدی مجزا برای دسترسی به دستیار صوتی گوگل بهره‌مند خواهد بود. مدل ساخته‌شده برای اپراتور ورایزن ممکن است از این کلید بهره‌مند نباشد. 

ظاهرا موتورولا قصد دارد گوشی اج لایت را در رنگ‌های آبی تاریک، آبی روشن، آبی فیروزه‌ای و سفید روانه‌ی بازار ایالات متحده، ژاپن، اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه کند. قیمت گوشی موتورولا اج لایت در اروپا قرار است ۳۹۹ یورو یا در حول‌و‌حوش همین قیمت باشد. این قیمت احتمالا به کانفیگ پایه‌ی محصول با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تعلق دارد. درحال حاضر مشخص نیست که موتورولا گوشی جدید خود را در چه تاریخی رونمایی می‌کند.

دیدگاه شما کاربران دیجیتال مارک درمورد مشخصات منتسب به موتورولا اج لایت چیست؟

*تصویر اصلی مقاله، گوشی موتورولا اج پلاس را نشان می‌دهد.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه