می نوت بوک ۱۴ هورایزن ادیشن و می نوت بوک ۱۴ شیائومی رونمایی شدند

شیائومی پیش‌تر در سال ۲۰۱۶ در بازار لپ‌تاپ‌ها ورود کرده و تاکنون توانسته است محصولاتی متنوع تولید کند. نخستین لپ‌تاپ این شرکت، می نوک‌بوک ایر نام داشت و روانه‌ی بازار چین شد. از آن زمان تاکنون شاهد عرضه‌ی چندین مدل از لپ‌تاپ‌های شیائومی در بازار چین بوده‌‌ایم که شامل می نوت‌بوک، می نوت‌بوک پرو و می گیمینگ هستند.

گوشی‌های شیائومی به‌دلیل داشتن قیمت مناسب و سخت‌افزار توانمند همواره در بازار هند طرفداران زیادی داشته‌اند. طرفداران شیائومی در هند بارها از این شرکت خواسته بودند که لپ‌تاپ‌هایش را برای آن‌ها نیز عرضه کند، اما این شرکت تاکنون چنین کاری انجام نداده بود. با همه‌ی این‌ها شیائومی سرانجام تصمیم گرفته است به درخواست طرفداران پاسخ مثبت بدهد. در همین راستا چینی‌ها ساعاتی پیش دو لپ‌تاپ می نوت‌بوک ۱۴ و می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن (Xiaomi Mi Notebook 14 Horizon Edition) را برای بازار هند رونمایی کردند.

شیائومی می نوت بوک 14 هورایزن ادیشن / Xiaomi Mi Notebook 14 Horizon Edition

می نوت بوک ۱۴ هورایزن ادیشن شیائومی

می‌ نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن لپ‌تاپی باریک و سبک‌وزن است که برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی نسل دهمی سری کامت لیک اینتل استفاده می‌کند. در نگاه اول لپ‌تاپ جدید شیائومی تا حد زیادی ما را یاد مک‌‌بوک پروهای اپل می‌اندازد؛ بدین‌ترتیب در می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن شاهد بدنه‌ی فلزی صاف هستیم که از جنس آلومینیوم و آلیاژ‌ منیزیم ساخته شده است. در لپ‌تاپ شیائومی شاهد صفحه‌نمایشی ۱۴ اینچ با وضوح فول HD هستیم؛ می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن با وجود بهره‌مندی از صفحه‌نمایش ۱۴ اینچ، بدنه‌‌ای با ابعاد لپ‌تاپ‌های ۱۳/۳ اینچ دارد.

بهره‌مندی از حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه‌نمایش باعث شده است شیائومی بتواند صفحه‌نمایشی ۱۴ اینچ را درون بدنه‌ای کوچک‌تر از لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچ قرار دهد. شیائومی می‌گوید حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش برابربا سه میلی‌متر است. داشتن این حاشیه‌ی کوچک باعث می‌شود می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۱ درصد باشد. بدین ترتیب می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن در بین برترین لپ‌تاپ‌های بازار ازلحاظ نسبت نمایشگر به بدنه قرار می‌گیرد.

شیائومی می نوت بوک 14 هورایزن ادیشن / Xiaomi Mi Notebook 14 Horizon Edition

شیائومی قصد دارد می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن را در کانفیگ‌های مختلف با یکی از دو پردازنده‌ نسل دهمی Intel Core i5 10210U یا Intel Core i7 10510U دردسترس قرار دهد. لپ‌تاپ موردبحث شیائومی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 دارد و به ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی M.2 NVMe مجهز شده است.

می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن برای پردازش وظایف گرافیکی از کارت گرافیک Nvidia GeForce MX350 استفاده می‌کند. در زمینه‌ی درگاه‌های ورودی و خروجی نیز محصول جدید شیائومی عملکرد مناسبی دارد. براساس اطلاعات رسمی، این لپ‌تاپ دو درگاه USB 3.1 Type-A، یک درگاه USB 2.0 Type-A، یک درگاه USB Type-C، یک جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون و یک درگاه HDMI 1.4 دارد. می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن از وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac به‌همراه بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می نوت بوک 14 هورایزن ادیشن / Xiaomi Mi Notebook 14 Horizon Edition

در لپ‌تاپ موردبحث شیائومی از باتری با ظرفیت ۴۶ وات‌ساعت استفاده شده است که طبق ادعای این شرکت می‌تواند با یک‌بار شارژ تا ۱۰ ساعت دوام بیاورد. شیائومی در جعبه‌ی لپ‌تاپ خود شارژر ۶۵ وات جای داده است که می‌تواند درصد باتری محصول را در عرض تنها ۳۰ دقیقه از صفر به ۵۰ برساند. در زمینه‌ی نرم‌افزار، شیائومی می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ هوم مایکروسافت استفاده می‌کند که به‌مدت ۳۰ روز اشتراک سرویس مایکروسافت ۳۶۵ را ارائه می‌دهد.

گوشی‌های ساخته‌شده توسط شیائومی که مبتنی‌بر اندروید هستند عموما قابلیت‌های اختصاصی زیادی دارند و تفاوت‌های نرم‌افزاری متعددی بین آن‌ها و رقبا دیده می‌شود. بااین‌حال برخلاف گوشی‌ها، می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن میزبان تنها دو قابلیت اختصاصی است که با نام می بلیز آنلاک (Mi Blaze Unlock) و می اسمارت شر (Mi Smart Share) از آن‌ها یاد می‌شود. می بلیز آنلاک به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از دستبند تناسب اندام می‌ بند قفل لپ‌تاپ خود را باز کنند، ازطرفی می اسمارت شر را داریم که کاربران را قادر می‌سازد فایل‌های مدنظر خود را در بین دستگاه‌های مختلف به‌اشتراک بگذارند.

شیائومی می نوت بوک 14 / Xiaomi Mi Notebook 14

می نوت بوک ۱۴ شیائومی

شیائومی افزون بر مدل هورایزن ادیشن، مدل استاندارد می نوت‌بوک ۱۴ را هم معرفی کرده است که طراحی مشابه‌ مدل بالارده‌تر دارد، بااین‌حال از حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه‌نمایش استفاده نمی‌کند. بنابراین هورایزن ادیشن نسبت‌به مدل استاندارد ظاهری مدرن‌تر دارد. حاشیه‌های بالا و کناری در می نوت‌بوک ۱۴ به‌شکل محسوسی ضخیم‌تر هستند و همین موضوع باعث شده است ابعاد کلی محصول نسبت‌به مدل هورایزن ادیشن افزایش پیدا کند.

در زمینه‌ی سخت‌افزار، می نوت‌بوک ۱۴ شیائومی با پردازنده‌ اینتل نسل دهمی Core i5 10210U روانه‌ی بازار می‌شود و از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 بهره می‌گیرد. قوی‌ترین کانفیگ ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌‌سازی از نوع SATA 3 SSD دارد و به کارت گرافیک انویدیا GeForce MX250 GPU مجهز شده است. شیائومی دو کانفیگ دیگر نیز از این لپ‌تاپ عرضه می‌کند که به‌جای MX250 به پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics 620 مجهز شده‌اند.

شیائومی می نوت بوک 14 / Xiaomi Mi Notebook 14

هر دو لپ‌تاپ می‌ نوت‌بوک ۱۴ و می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن قرار است از روز ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۸ خرداد ۱۳۹۹) ازطریق وب‌سایت رسمی شیائومی، آمازون و چند فروشگاه دیگر روانه‌ی بازار هند شوند. براساس اعلام شیائومی، می نوت‌بوک ۱۴ دارای قیمت پایه‌ی ۴۱٬۹۹۰ روپیه (تقریبا ۵۵۰ دلار) است. این کانفیگ از لپ‌تاپ پردازنده‌ی Core i5 به‌همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics 620 دارد. کانفیگ دوم که از همین پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی استفاده می‌کند، به ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است و برچسب قیمت ۴۴٬۹۹۹ روپیه (تقریبا ۵۹۰ دلار) را یدک می‌کشد.

درنهایت به قوی‌ترین کانفیگ می‌رسیم، جایی که شاهد پردازنده‌ی Core i5، کارت گرافیک GeForce MX250 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستیم. این کانفیگ با قیمت ۴۷٬۹۹۹ روپیه (تقریبا ۶۳۰ دلار) عرضه می‌شود. در نظر داشته باشید که اعداد یادشده قیمت‌های اولیه هستند و از روز ۱۶ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۷ خرداد ۱۳۹۹) قیمت لپ‌تاپ شیائومی در تمامی کانفیگ‌ها به‌میزان ۲٬۰۰۰ روپیه (تقریبا ۲۶ دلار) افزایش پیدا خواهد کرد.

شیائومی می نوت‌بوک ۱۴ هورایزن ادیشن با قیمت پایه‌ی ۵۴٬۹۹۹ روپیه (تقریبا ۷۲۵ دلار) عرضه می‌شود. کانفیگ پایه از پردازنده‌ی Core i5، کارت گرافیک Nvidia MX350 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. دومین کانفیگ محصول دارای همین کارت گرافیک و حافظه‌ی ذخیره‌سازی است، اما از پردازنده‌ی مرکزی Core i7 استفاده می‌کند و قیمت آن ۵۹٬۹۹۹ روپیه (تقریبا ۷۹۰ دلار) اعلام شده است.

شما کاربران دیجیتال مارک چه دیدگاهی درمورد لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی دارید؟

قیمت لپ‌ تاپ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات دیجیتال مارک بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق انواع لپ‌تاپ ایسوس، لپ‌تاپ‌ ایسر، مک ‌بوک‌ اپل، لپ‌ تاپ لنوو و لپ‌تاپ دل و لپ‌تاپ HP و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپبررسی تخصصی موبایلجعبه گشایی لپ تاپجعبه گشایی موبایلدیجیتال مارکدیجیتال مارک برترین فروشگاه اینترنتیفروش لپ تاپفروش موبایلقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه