بر اساس گزارش رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی، طبق قانون حمایت از مصرفکنندگان، تمامی گوشیهای وارداتی به کشور باید ۱۸ ماه خدمات پس از فروش به خریداران ارائه دهند.
مهدی محبی مهمترین دستاورد طرح رجیستری گوشیهای موبایل را امکان نظارت بر خدمات پس از فروش گوشیهای وارداتی عنوان و اعلام کرد که تمامی شرکتهایی که به صورت رسمی گوشی موبایل وارد کشور میکنند و این گوشیها رجیستر میشوند، باید نسبت به ارائه خدمات پس از فروش به خریداران گوشی نیز اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم اصلی بودن گارانتی و خدمات پس از فروش گوشیها نظارت دارد، گفت که واردکنندگان گوشی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه دستگاههای مخابراتی هستند و این اتحادیه بر عملکرد صحیح این شرکتها در ارائه خدمات به خریداران نظارت دارد.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با بیان اینکه مطابق با قانون سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان، هر گوشی وارداتی باید دارای ۱۸ ماه خدمات پس از فروش باشد، گفت:
خریداران گوشی موبایل در زمان خرید باید علاوه بر دریافت کد فعالسازی طرح رجیستری و شناسه گوشی از فروشنده، نسبت به دریافت برگه گارانتی ۱۸ ماهه نیز اهتمام ورزند تا امکان ارائه خدمات پس از فروش کالا برای آنها وجود داشته باشد.
محبی تأکید کرد که هرگونه شکایت در این زمینه از طریق اعلام به اتحادیه دستگاههای مخابراتی مورد پیگیری قرار میگیرد.
این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد
admin
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.