تصاویر رندر نسل بعدی مجیک ماوس با طراحی ارگونومیک منتشر شد – دیجیتال مارک

طبق گزارش‌های اخیر، اپل در حال توسعه نسل بعدی مک پرو با طراحی جدید و بسیاری از بهبودهای دیگر است که از قرار معلوم، قلب تپنده‌ی آن را قدرتمندترین تراشه‌ی ساخت این شرکت تشکیل خواهد داد. جدا از تغییرات ظاهری و سخت‌افزاری، مک پرو به تحولات اساسی در ایجاد و بهبود ارتباط با کاربران نیاز دارد و این دقیقا جایی است که اهمیت ماوس و صفحه‌کلید، اصلی‌ترین دستگاه‌های ارتباطی کاربر با دنیای کامپیوتر مشخص می‌شود. حال تصاویر رندر جدید و باکیفیتی از محصولی که با نام پرو ماوس از آن یاد می‌شود، منتشر شده است که می‌تواند دید بسیار خوبی از نسل بعدی ماوس اپل ارائه بدهد.

یک ماوس خوب درگاهی برای لذت بردن از قابلیت‌های رایانه است؛ زیرا همان‌گونه که گوشی‌های هوشمند به صفحات حساس به لمس متکی هستند، کامپیوترها از ماوس برای ارتباط با کاربر بهره می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید، اپل اولین ماوس تجاری جهان را به بازار عرضه کرد و در توسعه‌ی نشانگر ماوس پیش‌قدم بود؛ بنابراین چه شرکتی بهتر از اپل می‌تواند این بخش را متحول کند و بهبود بدهد؟

متأسفانه غول دنیای فناوری مدت‌ها است که ماوس خود را تغییر نداده و تنها تغییر مجیک ماوس معرفی‌شده با آی‌مک ۲۴ اینچی به گزینه‌های رنگ جدید مربوط می‌شود. در حقیقت مجیک ماوس همچنان با تکامل فاصله دارد و نیازمند تغییرات بنیادی است.

کانسپتی از پرو ماوس اپل

برای دیدن تصاویر رندر پرو ماوس در ابعاد اصلی می‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید

به‌تازگی طراحی به نام وینسنت لین تصاویر مفهومی از اپل پرو ماوس منتشر کرده است که دارای طراحی برگشت‌پذیر، بهبود ارگونومی، نوار کناری تپتیک برای سفارشی‌سازی حرکات و ایجاد بازخورد است. همچنین از این ماوس می‌توان در هنگام شارژ نیز استفاده کرد. پرو ماوس شکلی کامل از طراحی ارگونومیک برای هر دو دست و سایر بهبودها را به نمایش می‌گذارد. درواقع، مفهوم پرو ماوس بسیار فراتر از رنگ خاکستری فضایی است و به عبارتی، طراحی مینیمال مجیک ماوس کنونی را با ارگونومی موجود در ماوس‌هایی مانند سری MX Master شرکت لاجیتک ادغام می‌کند و درعین‌حال، آن را با طراحی برگشت‌پذیر نشان می‌دهد تا کاربران راست‌دست و چپ‌دست بتوانند دستگاه را مطابق با دست تخصصی‌شان سفارشی کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

مسئله‌ی مهم این است که اپل هنوز در سایه‌ی استیو جابز و جانی آیو و تقاضای بی‌امان آن‌ها برای مینیمالیسم (سادگی) گرفتار مانده. این میراث به طریقی دیگر در مجیک ماوس خود را نشان می‌دهد. طراحی ماوس مطمئنا روان و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد؛ اما در واقع  یک کابوس ارگونومیک است. وقتی محصولات شما باعث نارضایتی کاربران می‌شود، می‌دانید که زمان تغییر رسیده است. سحر و جادوی ماوس اپل باید به فرم بسیار راحت‌تری تغییر شکل یابد؛ البته شکل محدب‌تر نباید با ژست‌های حرکتی تداخل داشته باشد که در حال‌ حاضر یکی از برترین نقاط فروش مجیک ماوس محسوب می‌شود.

در ایده‌پردازی اینسنت آمده است که پرو ماوس به یک موتور تپتیک برای ارائه بازخورد مجهز خواهد شد که آن را از فناوری مشابه آیفون وام گرفته است. ویژگی مذکور در هنگام کلیک و پیمایش با حرکات قابل تنظیم متناسب با هر جریان کار، بازخورد دقیقی ارائه می‌دهد. افزون بر این، کوپرتینویی‌ها می‌توانند از چندین ژست حرکتی دیگر پشتیبانی کنند. به‌عنوان مثال، در شرایط کنونی هیچ راهی برای باز کردن لانچ‌پد یا نمایش دسکتاپ وجود ندارد. این دو مورد از مفیدترین حرکات ترک‌پد مک‌بوک‌ها هستند و ما دوست داریم کوپرتینویی‌ها آن را به مجیک ماوس اضافه کنند.

به‌طور کلی مجیک ماوس کنونی با شرایط ایده‌آل هنوز فاصله دارد و اپل می‌تواند آن را در نسل بعدی بسیار بهبود بدهد. برای مثال، قابلیت جفت‌ شدن چند دستگاه به ماوس می‌تواند یک شروع عالی باشد. سال‌ها پیش، مجیک ماوس اپل فقط به داشتن یک دکمه بدنام بود و گاهی کاربران کامپیوتر شخصی (PC) آن را به دلیل نداشتن کلیک راست تمسخر می‌کردند. خوشبختانه آن روزها گذشته است؛ اما همچنان مجیک ماوس فقط دو دکمه دارد. البته این به‌معنی ضعف آن تلقی نمی‌شود؛ زیرا اپل با تعبیه حسگرهایی در سطح مجیک ماوس و بهره‌گیری از ژست‌های حرکتی، تجربه‌ی دل‌پذیری را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، مجیک ماوس برای تمامی کارها و اشخاص مناسب نیست. مثلاً گیمرها معمولا به دکمه‌های فیزیکی بیشتری روی ماوس نیاز دارند و حتی استفاده از چند دکمه‌ی فیزیکی شاید مکان مناسبی برای ادغام حسگر تاچ‌آیدی باشد.

در رابطه با نسل بعدی مک پرو، اعتقاد بر این است که اپل حرفه‌ای‌ترین کامپیوتر خود را با توجه به ضرب‌الاجل دوساله و برای تکمیل مهاجرت به پردازنده‌های سفارشی مبتنی بر آرم، در سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار کند. گفته می‌شود اپل برای به رخ کشیدن قدرت پردازشی پردازنده‌های اپل سیلیکون، دو تراشه با اسم رمز «Jade 2C-Die» و «Jade 4C-Die» در دست توسعه دارد که به ۲۰ و ۴۰ هسته‌ی پردازشی آراسته شده‌اند و به‌ ترتیب ۱۶ و ۳۲ هسته با عملکرد بالا به همراه چهار یا هشت هسته با بازده بالا، چینش موسوم به Big.Little آرم را تشکیل می‌دهند. تراشه‌های مذکور قدرت پردازشی مک پرو را تأمین خواهند کرد و احتمالا به همراه آن‌ها نخستین گرافیک‌ها گسسته‌ی اپل نیز معرفی شود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه