در سهماههی اول سال ۲۰۲۱، اوپو با کسب ۲۱ درصد از بازار موبایل کشور چین، به بزرگترین تولیدکننده گوشی در این کشور تبدیل شد؛ درمقابل، هواوی بخش زیادی از سهم بازار چین را از دست داد.
ژانویهی ۲۰۲۱، اوپو و ویوو بهترتیب حدودا ۲۱ و ۲۰ درصد از سهم بازار موبایل چین را دراختیار داشتهاند. بعد از این دو شرکت، هواوی و شیائومی و اپل در ردههای سوم تا پنجم جای گرفته و رویهمرفته، ۱۶ درصد از بازار چین را ازآنِ خود کردهاند. کاهش سهم هواوی کاملا محسوس است؛ زیرا این شرکت در سهماههی دوم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۶ درصد بازار چین را دراختیار داشت. گفتنی است تحریمهای آمریکا باعث شد هواوی شرکت آنر را هم بفروشد.
مقالهی مرتبط:
گزارش منتشرشده دربارهی سهم شرکتهای مختلف از بازار گوشیهای هوشمند چین به این موضوع اشاره میکند که فروش گوشیهای اوپو درمقایسهبا ماه گذشته ۳۳ درصد و درمقایسهبا سال گذشته ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است. اوپو در سهماههی چهارم سال ۲۰۲۰ تنها ۱۶ درصد از بازار کشور چین را ازآنِ خود کرده بود.
یکی از دلایل موفقیت اوپو عرضهی گوشیهای میانردهی باکیفیت محسوب میشود. گوشیهای میانرده این شرکت با تراشههایی قدرتمند و باتری حجیم راهی بازار شدهاند. درحالحاضر، هواوی با کمبود تراشه مواجه است؛ ازاینرو، نمیتواند محصولات زیادی عرضه کند و نمیدانیم وضعیت عرضهی گوشیهایی مانند میت ایکس ۲ و پی ۵۰ چگونه خواهد بود.
این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد
بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.