تلاش شرکت نفتی روسی برای درآمدزایی با استخراج بیت کوین در دیجیتال مارک

با افزایش قیمت بیت کوین طی هفته‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های دنیا وسوسه شده‌اند در کنار فعالیت‌های خود به استخراج بیت کوین نیز بپردازند. یکی از این شرکت‌ها، گازپروم نفت نام دارد که درواقع از بزرگ‌ترین شرکت‌های روسیه در زمینه استخراج نفت و گاز شناخته می‌شود.

طبق گزارشی که رسانه خبری DigitalTrends منتشر کرده است، غول نفتی روسی در سیبری مزرعه‌ای تاسیس کرده که با استفاده از سوخت گازی به استخراج بیت کوین بپردازد. این مزرعه که در منطقه خانتی-مانسییسک، واقع در شمال سیبری، تاسیس شده است گاز مورد نیاز برای استخراج بیت کوین را از پالایشگاه‌های نفتی اطراف خود دریافت خواهد کرد و با تبدیل انرژی به دست آمده از سوزاندن گاز به الکتریسیته، فرایند استخراج بیت کوین را انجام خواهد داد.

شرکت گازپروم در نظر دارد سوخت لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک در جهت استخراج بیت کوین را تامین کند و در این راستا از شرکتی به نام Vekus کمک می‌گیرد. سران گازپروم در مصاحبه با رسانه‌ها گفته‌اند که برنامه‌ای بلند مدت در جهت توسعه مزرعه استخراج بیت کوین دارند؛ اما ظرفیت مدنظر مدیران ارشد شرکت روسی برای استخراج بیت کوین مشخص نشده است.

بااین‌حال، با توجه به ارزش روز افزون بیت کوین و همچنین غنی بودن منابع گازی و مالی در اختیار شرکت گازپروم، خبر از وسعت قابل توجه پروژه مدنظر شرکت روسی می‌دهد. فرایند استخراج بیت کوین به‌صورتی است که از کامپیوترها برای برطرف ساختن ایرادات محاسباتی استفاده می‌شود؛ اما استخراج بیت کوین آنچنان که تصور می‌شود ارزان‌قیمت نیست. در حال حاضر برای استخراج بیت کوین انرژی معادل با ۷ گیگاوات (۰/۲۱ درصد از انرژی مصرفی در دنیا) استفاده می‌شود که برابر با کل میزان مصرف برق سوئیس است. 

مقاله‌های مرتبط:

راهکاری که شرکت روسی ارائه می‌دهد، اما در نوع خود جالب بوده و درواقع مزایای بسیاری دارد. اصولا برای استخراج نفت، حجم قابل توجهی از گاز سوزانده می‌شود و شرکت گازپروم در نظر دارد از گاز سوزانده‌شده طی مراحل استخراج نفت برای تولید برق استفاده کند. برق تولیدشده نیز به مزارع استخراج بیت کوین منتقل خواهد شد تا نتیجه پروسه‌ی توضیح داده‌شده به سود قابل توجهی برای شرکت روسی تبدیل شود.

در آماری کوتاه، توضیح داده شده که طی ماه گذشته برای استخراج ۱/۸ بیت کوین، حجمی به میزان ۴۹،۵۰۰ متر مکعب گاز سوزانده شده است. شرکت گازپروم نیز با فروش بیت کوین به دست آمده می‌تواند به سودی برابر با ۵۲ هزار دلار برسد که رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود با توسعه زیرساخت مناسب در مزرعه شرکت روسی، میزان درآمد گازپروم از فروش بیت کوین طی ماه‌های آینده افزایش نیز یابد.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپبررسی نوت بوکخرید ایسوس یا لنووراهنمای خرید اپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه