خلاصه‌ی درآمدهای اپل و آیفون در سه تصویر – دیجیتال مارک

نشریه‌ی CNN، سه تصویر از تاریخچه‌ی درآمدهای شرکت اپل و محصولاتش، به‌ویژه آیفون منتشر کرده است که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

اگر اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که اپل تصمیم گرفته‌ است دیگر هیچ آمار فروش دقیقی از محصولاتش (آیفون، آیپد، مک) را به صورت عمومی منتشر نکند. آخرین آماری که کوپرتینویی‌ها از فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی اخیر منتشر کرده بودند، نشان می‌داد که میزان فروش این محصول در فصل آخر، رشد بسیار کمی داشته است.

فروش آیفون

البته اشتباه نکنید، درآمد حاصل از فروش آیفون‌ها بسیار بالا بوده و در واقع اپل نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی، هشت میلیارد دلار با افزایش درآمد مواجه شده است؛ درنتیجه این مورد در کوتاه‎‌مدت مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند.

آیفون

جالب است بدانید که این شرکت راه‌ حلی برای جبران درآمدهای خود در میان‌مدت هم پیدا کرده است. Apple با متقاعد کردن طرفدارانش به خرید حق اشتراک خدمات مختلفی از جمله اپل میوزیک (Apple Music) و اپل کر (Apple Care) موفق شده است نسبت به فصل قبل، یک میلیارد دلار بیشتر هم به جیب بزند و افزایش درآمد از این سرویس‌ها را (نسبت به سه‌ماهه‌ گذشته) به ۱۷% برساند.

آیفون

اما مشکل اصلی اینجا است که در نهایت اپل باید به فکر محصول جایگزینی برای آیفون باشد؛ در غیر این‌صورت، نمی‌تواند میزان درآمد بالایش را در دراز مدت حفظ کند. کوپرتینویی‌ها قادر نیستند تا ابد قیمت محصولاتشان را افزایش دهند. آیا فکر می‌کنید علاقه‌مندان خاضر خواهند بود در آینده دو هزار دلار برای آیفون جدید هزینه کنند؟ این مورد حتی روی خدمات حق اشتراکی هم تاثیر منفی می‌گذارد، چرا که با افت فروش آیفون، درآمد حاصل از این سرویس‌ها هم کاهش پیدا می‌کند.

تحلیل‌گران معتقد هستند که با حفظ روند فعلی، آیفون در نهایت به پاشنه آشیل اپل تبدیل خواهد شد. این شرکت سعی کرده بود این مشکل را بپوشاند، اما اکنون سعی دارد کاملا آن را نادیده بگیرد.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه