رقبای چینی به دنبال مغلوب کردن سامسونگ در بازار هستند – دیجیتال مارک

سامسونگ که همواره از عرضه‌کنندگان مطرح گوشی‌های هوشمند در جهان بوده، این بار در حال مغلوب شدن در برابر رقبای چینی خود است.

فروش تلفن‌های همراه سامسونگ در سال جاری یک سقوط جدید را تجربه کرده است. این روند نزولی در طول تعطیلات سال گذشته شروع شد و تا سال ۲۰۱۸ هم ادامه پیدا کرد. هر دو تحلیل‌گر استراتژی آنالیتیکز و IDC در گزارشات خود اعلام کردند که فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه‌ی جاری با افت ۱۳ درصدی مواجه شده است. ضمن اینکه افت فروش این محصول در سه ماهه‌ی دوم ۱۰ درصد، در سه ماهه‌ی اول یک درصد و در سه ماهه‌ی پایانی سال گذشته معادل ۴ درصد گزارش شد.

واضح است که محصولاتی مانند گلکسی نوت ۹ و  گلکسی اس ۹ در رقابت موجود بین محصولات بالارده‌ جایگاهی ندارند؛ ضمن اینکه سامسونگ در بازار محصولات میان‌رده و پایین‌رده هم در حال از دست دادن بازار است.

آینده سامسونگ

در این میان، فروش هوآوی به‌عنوان رقیب اصلی چینی سامسونگ با افزایش همراه بوده است. در سه ماهه‌ی جاری، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هوآوی   در دنیا توانسته رشد ۳۲ درصدی داشته باشد و این شرکت موفق شده است تا برای سومین بار اپل را به‌عنوان دومین برند تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند پشت سر بگذارد. بخش عمده‌ی رشد Huawei به لطف پرچم‌دار محبوبش P20 است که توجه مصرف‌کنندگان را به دستگاه‌های میان‌رده‌ی مدل آنر جلب کرده است. هر چند هوآوی حضور کم‌رنگی در ایالات متحده داشته است، اما گر بتواند تذکرهای امنیتی وارده از سازمان‌های اف‌بی‌آی، سیا و ان‌اس‌ای را اجرایی کند، به رشد بیشتری دست پیدا خواهد کرد.

شیائومی ، از دیگر رقبای بزرگ چینی سامسونگ است که هم‌زمان با افت فروش سامسونگ، بازارش با رشد همراه بوده؛ به طوری که در سه ماهه‌ی اخیر، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند شیائومی رشد ۲۰ درصدی داشته و این شرکت توانسته است در جایگاه چهارم بعد از اپل قرار بگیرد. نیل ماستون، مدیر اجرایی استراتژی آنالیتیکز می‌گوید:

سامسونگ در حالت باختن میدان به هوآوی، Xiaomi و دیگر رقبای چینی در بازارهای چین و هند است. از این رو، پیش از اینکه دیر شود، باید بتواند مشکلات خود را حل کند.

Samsung اذعان می‌کند که در خصوص بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده دست به تلاش و تکاپو زده؛ اما پیش‌بینی این شرکت حاکی از آن است که اوضاع فروش آن به‌زودی بهبود پیدا خواهد کرد. سامسونگ انتظار دارد که عرضه‌ی محصولاتش در سه‌ ماهه‌ی چهارم سال افزایش پیدا کند؛ به‌خصوص در این برهه‌ی زمانی که تولید انبوه خود را افزایش داده و مدل‌های جدید گلکسی A7 و A9 را وارد بازار خواهد کرد؛ سامسونگ همچنین پیش‌بینی می‌کند که بازار گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۱۹ رشد فزاینده‌ای پیدا کند اما اینکه سامسونگ‌ هم سهمی از این رشد داشته باشد، نامشخص است. بنا بر گزارش سامسونگ، این شرکت در ابتدای سال آینده سه مدل از محصول گلکسی اس ۱۰ و یک مدل گوشی تاشدنی را به بازار عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود از گوشی تاشدنی سامسونگ برای اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان در هفته‌ی آینده رونمایی شود.

در حالی که دستگاه‌های رده بالا برای حفظ حیات برند سامسونگ ضروری هستند، رقابت این شرکت با رقبای چینی خود در خصوص محصولات میان‌رده و پایین‌رده، آینده‌ی بازار سامسونگ را در سال ۲۰۱۹ رقم خواهند زد. این در حالی است که شرکت‌های هوآوی و شیائومی استاد افزودن ویژگی‌های بالارده به گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی خود هستند. ضمن اینکه دیگر رقبای چینی هم خود را آماده کرده‌اند تا تسلط سامسونگ را بر بازار گوشی به چالش بکشند.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه