سوپراسپرت کلکسیونی لانچیا EVO37 معرفی شد – دیجیتال مارک

با تصویب قوانین جدید گروه B فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) در دهه ۸۰ میلادی، لانچیا مجبور شد خودروی جدیدی برای مسابقات اتومبیل‌رانی تولید کند؛ از این رو Lancia 037 متولد شد. البته به‌عنوان بخشی از قوانین همسان‌سازی، تعداد کمی از ۰۳۷ استراداله ساخته شده است؛ اما به یقین می‌توان گفت امروزه فقط تعداد کمی از این خودروهای اسپرت پیشرانه‌وسط همچنان در خیابان‌ها دیده می‌شوند.

نمای بالا کیمرا ایوو 37 لانچیا 037 / Kimera EVO37 Lancia 037 قرمز رنگ

به گزارش موتوروان، شرکت ایتالیایی کیمرا اتومبیلی (Kimera Automobili) می‌خواهد با بازیابی و اصلاح ۰۳۷، روزهای شکوه و عظمت این خودرو را دوباره زنده کند. کیمرا EVO37 مدلی بازسازی‌شده است که می‌تواند به‌عنوان جانشین لانچیا ۰۳۷ برای دوران مدرن باشد. کیمرا از EVO37 به‌عنوان «ادای احترام به خودروهای افسانه‌ای قهرمانان دهه ۱۹۸۰ مسابقات جهانی رالی» یاد می‌کند. این پروژه با مشارکت قطعه‌سازان و مهندسانی که در مسابقات اتومبیل‌رانی اصلی لانچیا نیز کار می‌کردند، از جمله سرجیو لیمونه و ویتوریو روبرتی و میکی بیاسیون، قهرمان دو دوره مسابقات جهانی رالی به پایان رسید.

کیمرا EVO37 به نسخه‌ی اصلی لانچیا ۰۳۷ وفادار مانده است. شکل‌ها و خطوط یکسان هستند و تنها تغییر در طراحی خارجی، چراغ‌های LED هستند. کیمرا EVO37 کمی با طول بیشتر از لانچیای اصلی ساخته می‌شود؛ درحالی‌که کیمرا در بدنه خودرو اکنون به‌جای فایبرگلاس استفاده‌شده در ۰۳۷، از فیبر کربن بهره می‌برد. از بال عقب ماکسی گرفته تا شکل سقف، همه چیز به همان شکلی است که در مدلی قدیمی لانچیا ۰۳۷ بود.

نماهای مختلف کیمرا ایوو 37 لانچیا 037 / Kimera EVO37 Lancia 037 قرمز رنگ

مطمئناً پیشرانه‌ای که در موقعیت طولی پشت صندلی‌ها قرار دارد، همچنان یکسان است؛ پیشرانه ۲٫۱ لیتری چهار سیلندر ساخت شرکت Italtecnica، با راهنمایی مهندس کلودیو لومباردی از متخصصان لانچیا، دوباره از ابتدا بازطراحی و مهندسی مجدد شد. با بهره‌گیری از توربوشارژ، پیشرانه اکنون ۵۰۵ اسب‌ بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو قادر است در زمانی حدود ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مقاله‌های مرتبط:

به گزارش اتوکار، کیمرا هنوز وزن نهایی این مدل ​​را تأیید نکرده است؛ اما نسبت قدرت به وزن ۱ اسب‌ بخار بر ۲ کیلوگرم را ادعا می‌کند و وزن نهایی احتمالا بیش از ۱ تن است. کیمرا EVO37 هنوز محرک عقب است و همراه‌با جعبه‌دنده دستی ارائه می‌شود. اهلینز (Öhlins) از سیستم تعلیق چهارضلعی مراقبت می‌کند؛ درحالی‌که لاستیک‌های اسپرت پیرلی و ترمزهای کربن و سرامیکی برمبو (Brembo) برای چرخ‌ها موجود هستند. کاپوت و بخش عقب خودرو نیز از نو طراحی شده است؛ درحالی‌که اورهنگ‌ها در جلو و عقب کمی کوتاه شده‌اند. 

در داخل کابین، روکش‌های فیبر کربن و چرم آلکانترا دیده می‌شود که EVO37 را از نسخه اصلی دهه ۱۹۸۰ متمایز می‌کند. اما برخی قسمت‌ها مانند ترمز دستی هیدرولیک، جلوداشبورد آنالوگ و کمربندهای مسابقه‌ای چهارنقطه‌ای همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند. 

نمای کناری دو دستگاه کیمرا ایوو 37 لانچیا 037 / Kimera EVO37 Lancia 037 قرمز رنگ

فقط ۳۷ دستگاه کیمرا EVO37 ساخته می‌شود که با قیمت پایه ۴۸۰ هزار یورو (با نرخ ارز فعلی حدود ۵۸۵ هزار دلار) به فروش می‌رسد و ۱۱ نمونه از آن فروخته شده است. این خودرو اولین‌ بار طی ماه جولای در جشنواره سرعت گودوود به‌صورت رسمی رونمایی و تحویل به مشتریان از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه