خودروساز هلندی نیلز ون روژ دیزاین (Niels van Roij Design) خود را در فصل مبهمی از تاریخ فراری درگیر و یکی از نسخههای فراری ۵۵۰ مارانلو را به شوتینگ بریک منحصربهفردی به نام بردون هومیج (Breadvan Homage) تبدیل کرده است. بهگزارش اتوبلاگ، این مدل بهدرخواست کلکسیونری متمول فقط در یک نسخه ساخته شده تا برداشتی مدرن از خودرو مسابقهای Breadvan مبتنیبر فراری ۲۵۰ GT مدل سال ۱۹۶۲ ارائه دهد.
فراری از پذیرفتن درخواست مشتریان ثروتمند نیز بسیار خوشحال است؛ اما نمیخواست با نسخه اصلی Breadvan کاری داشته باشد؛ بنابراین، شایسته بود که خودروساز سومی مأموریت یابد و این طرح را در قرن بیستویکم ایجاد کند. نیلز ون روژ، بنیانگذار این شرکت، توضیح داد که میخواست بدون کپیکردن از Breadvan، نسخه اصلی را تولید کند.
متخصصان این شرکت بهویژه با افزودن سپر جلویی با ظاهر جدید، دریچههای هوا و کاپوت برجسته گنبدیشکل، قسمت جلو خودرو را کاملا دوباره طراحی کردند؛ اما ژنهای اصلی فراری ۵۵۰ مارانلو در پیکر بردون هومیج کاملا از بین نمیروند. در عقب خودرو، داستان متفاوتی وجود دارد؛ جایی که خط سقفی تقریبا صاف باقی میماند تا اینکه ناگهان با زاویهای نزدیک به ۹۰ درجه شکسته میشود. مانند نسخه اصلی Breadvan، بردون هومیج امروزی نیز چهار چراغ گرد جداگانه در عقب و چهار خروجی اگزوز دارد که از بدنه خارج میشوند و پنجرهای شیشهای نیز برای عقب شوتینگ بریک وجود دارد.
ون روژ به اتوبلاگ گفت:
این پروژه کاملا پیچیده بود. بهعنوان مثال، قراردادن جوهره زیباییشناسی Breadvan در بالای وسیله نقلیهای با مبنای بسیار متفاوت کار دشواری است. دشوارترین قسمت ماجرا درستکردن جزئیات طراحی خودرو دقیقا شبیه مدل اصلی بود. بهعنوان مثال، شیشهها درمقایسهبا خودرو اصلی خطوط بستهشدن جعلی دارند. رعایت نسبتهای اجزا و قطعات هنگام تغییر سقف نیز مسئله بزرگی بهشمار میرود.
در داخل کابین، صندلیهای اسپرت فیبرکربنی با روکشهای سفید و کلیدهای ساختهشده با آلومینیوم ماشینکاریشده نصب شده است. روکش چرم مشکی و قطعات تزیینی آلومینیومی دستساز جلوهای از روح مسابقهای خودروهای دهه ۱۹۶۰ را به کابین میبخشند. بااینحال، هیچیک از نشانههای یادشده در ظاهر طراحی خودرو بدون سیستم انتقال قدرت مناسب ارزشمند نیستند. خوشبختانه فراری ۵۵۰ مارانلو یکی از آخرین خودروهایی بود که فراری با جعبهدنده ششسرعته دستی به بازار عرضه کرد.
مقالههای مرتبط:
ون روژ به اتوبلاگ گفت که تیم طراحی تغییر مکانیکی درخورتوجهی در شاسی اصلی و سیستم مولد قدرت خودرو ایجاد نکرده است؛ یعنی قدرت از پیشرانه تنفسطبیعی ۵/۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر تأمین میشود که ۴۷۸ اسببخار قدرت و ۵۶۸ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. پیشرانه گازهای خروجی را ازطریق سیستم اگزوز دستساز به بیرون ارسال میکند و چرخهای عقب را ازطریق جعبهدنده ششسرعته یادشده میچرخاند. شرکت Koni مجموعه منحصربهفردی از کمکفنرها را بهطورخاص برای Breadvan طراحی کرده است؛ بنابراین، رانندگی با آن باید خیلی نرم و روان باشد.
نمیدانیم چه کسی Breadvan را سفارش داده است یا پس از تحویل به مشتری، چه اتفاقی برای آن میافتد. ممکن است این خودرو بقیه روزهای خود را در گاراژی گرم نگه داشته و از دید عموم خارج شود یا هرازگاهی در خارج رستورانهای شیک ظاهر شود. همچنین، ممکن است نانوایی این نسخه را سفارش داده باشد که قصد دارد از آن برای تحویل نان استفاده کند؛ چه کسی میداند؟!
این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد
ایسوسبررسی تخصصی لپ تاپبررسی تخصصی موبایلجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکقروشگاه اینترنتیلنوونقد و بررسی موبایل
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.