کاهش بی‌سابقه عرضه گوشی های هوشمند در چین – دیجیتال مارک

تحلیل‌گران از مدت‌ها پیش هشدار داده بودند که رشد بازار گوشی‌های هوشمند در چین در نهایت به پایان می‌رسد؛ اکنون به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌های این افراد رنگ واقعیت به خود گرفته است.

رشد بازار گوشی‌های هوشمند به منزله‌ی داستانی خوش برای تولید کنندگان چینی بود؛ چرا که این شرکت‌ها، به ویژه با اتکا به عرضه‌ی اینترنتی محصولات خود توانسته بودند میلیاردها دلار به جیب بزنند. اما در سال ۲۰۱۷، برای اولین بار رشد بازار گوشی‌های هوشمند در چین متوقف شد که نشانه‌ای از رسیدن این بازار به نقطه‌ی اشباع بود. لیکن در سه‌ماهه‌ی آغازین سال جاری میلادی، تولید کنندگان با نتایج بدتری نیز مواجه شده‌اندگوشی‌های هوشمند.

مقاله‌های مرتبط:

گزارشی که توسط موسسه‌ی تحقیقاتی کانالیس منتشر شده خبر از افت ۲۱ درصدی عرضه‌ی گوشی‌های همراه در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ در مقایسه با سه‌ماهه‌ی آغازین سال گذشته‌ی میلادی می‌دهد. تعداد کل گوشی‌های عرضه شده در چین طی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ کمتر از ۱۰ میلیون دستگاه بوده که از سال ۲۰۱۳ تا کنون بی‌سابقه بوده است. بر اساس گزارش موسسه‌ی کانالیس:

از میان ۱۰ عرضه‌ کننده‌ی گوشی‌های همراه، هشت عرضه کننده با افت فروش مواجه شده‌اند. در این میان آمار فروش جیونی، میزو و سامسونگ به کمتر از نیمی از آمار فروش این سه شرکت در سه‌ماهه‌ی ابتدایی ۲۰۱۷ رسیده است.

تعییرات بازار گوشی هوشمند در چین

تعییرات بازار گوشی هوشمند در چین از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸

مقاله‌های مرتبط:

برخلاف اغلب شرکت‌ها، شیائومی که در آستانه‌ی عرضه‌ی عمومی سهام خود به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار است، توانسته ۱۲ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند که به معنای رشد ۳۷ درصدی است. به لطف افزایش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند، شیائومی موفق شده تا با پیشی گرفتن از اپل، رتبه‌ی چهارم را در بازار چین به دست آورد؛ اما از میان گوشی‌های عرضه شده توسط این تولید کننده‌ی چینی، بخش زیادی از آن‌ها گوشی‌های ۱۵۰ دلاری سری Redmi بوده‌اند که فروش آ‌ن‌ها به اندازه‌ی فروش محصولات رده‌بالا سودآورد نیست.

هواوی، اوپو و ویوو نیز رهبری بازار را در اختیار دارند و در کمال تعجب، توانسته‌اند سهم ۷۳ درصدی از آمار گوشی‌های عرضه شده را به خود اختصاص دهند. به اعتقاد کانالیس، سلطه‌ی این سه تولید کننده بر بازار چین می‌تواند خبر بدی برای مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند در چین باشد.

باز گوشی هوشمند چین ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

مقایسه سهم شرکت‌های مختلف از بازار چین در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

تحلیل‌گری به نام مو جیا معتقد است:

سطح بالای رقابت باعث شده تمام تولید کنندگان به تقلید از طراحی و استراتژی‌های بازاریابی دیگر شرکت‌ها بپردازند. از طرفی هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی باید با کوچک شدن بازار گوشی‌های هوشمند در چین کنار بیایند؛ اما از سوی دیگر، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که بازار به ثبات خواهد رسید و قدرت آن‌ها در این بازار موجب خواهد شد که در مقایسه با شرکت‌های کوچک‌تر، مدت زمان بیشتری در گردونه‌ی رقابت باقی بمانند.

با این وجود هنوز روزنه‌ی امیدی باقی مانده است. کانالیس پیش‌بینی می‌کند که با عرضه‌ی پرچم‌دارهای جدید اوپو، ویوو و هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸، شاهد رشد بازار خواهیم بود. اما در هر حال، صنایع چین که زمانی رو به رشد بودند، اکنون با همان مشکلی روبه‌رو هستند که آمریکایی‌ها نیز در حال مواجهه با آن هستند: مصرف کنندگان با آن سرعتی که شرکت‌ها انتظار دارند گوشی‌هایشان را تعویض نمی‌کنند.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



admin
ارسال دیدگاه