کاهش ۲.۹ درصدی فروش گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ – دیجیتال مارک

آمار جدید IDC نشان می‌دهد که فروش گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی نخست سال میلادی جاری کاهش یافته است.

بر اساس جدیدترین آمار فروش گوشی‌ هوشمند، اپل در سه‌ماهه‌ی اخیر جای سامسونگ را گرفته و در این بازه زمانی، لقب اولین تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند از نظر تعداد فروش را از آن خود کرده است. این در حالی است که قبلا سامسونگ در جایگاه اول و اپل در جایگاه دوم برترین شرکت‌های فروشنده گوشی‌ هوشمند قرار داشتند. معمولا سامسونگ از نظر میزان فروش گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌‌های اول سال عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و اپل در سه‌ماهه‌ی‌های پایانی.

تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی‌ نخست سال ۲۰۱۸ جمعا ۳۳۴.۴ میلیون دستگاه گوشی به بازار عرضه کرده‌اند که نسبت به سه‌ماهه‌ی‌ نخست سال ۲۰۱۷ معادل ۲.۹ درصد کاهش داشته است. شایان ذکر است که میزان فروش گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال گذشته‌‌ معادل ۳۴۴.۴ میلیون دستگاه بوده است. از میان پنج شرکت برتر فروشنده‌ی گوشی‌ هوشمند (اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی و اوپو) سه شرکت اپل، هواوی و شیائومی تعداد بیشتری گوشی به فروش رسانده‌اند. در زیر می‌توانید آمار فروش گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی‌ اول سال ۲۰۱۸ را که توسط IDC منتشر شده است مشاهده کنید.

آمار فروش گوشی در ۲۰۱۸

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، سهم بازار شرکت سامسونگ معادل ۰.۱ درصد افزایش داشته و از ۲۳.۳ به ۲۳.۴ درصد رسیده؛ اما میزان فروش این شرکت در سه‌ماهه‌ی‌ نخست ۲۰۱۸ با رقم ۷۸.۲ میلیون گوشی هوشمند، ۱.۲ میلیون دستگاه کم‌تر شده است. سامسونگ در کل حدود یک‌پنجم از کل بازار را در اختیار دارد و این سهم همچنان بدون تغییر نسبت به قبل باقی مانده است. عملکرد دو گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس خوب ارزیابی می‌شود و این در حالی است که بسیاری از کاربران از همین حالا منتظر معرفی فبلت‌ گلکسی نوت ۹ سامسونگ هستند.

بر اساس این آمار، اپل رشدی ۰.۹ امتیازی داشته و سهم این شرکت از ۱۴.۷ به ۱۵.۶ درصد رسیده است. گوشی‌های هوشمند جدید اپل یعنی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ فروش خوبی تجربه می‌کنند. لازم به ذکر است که آیفون در هر هفته از سه‌ماهه‌ی‌ نخست سال میلادی جاری به‌عنوان محبوب‌ترین گوشی هوشمند شناخته شده است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که هواوی به امتیاز ۱.۸ دست یافته و این یعنی سهم بازار آن به رقم ۱۱.۸ درصد رسیده است. اگرچه اپل جایگاه سامسونگ را در این لیست تصاحب کرده؛ اما هواوی سعی دارد همچنان گرمای رقابت را افزایش دهد. شیائومی با کسب ۴.۱ امتیاز در لیست یادشده سهمی ۸.۴ درصدی دارد و در نهایت اوپو با امتیاز ۰.۴ (معادل ۷.۱ درصد) در رده‌ بعدی قرار گرفته‌ است. در کل می‌توان گفت حضور سه شرکت چینی هواوی، شیائومی و اوپو باعث شده از شدت دوقطبی بودن بازار بین اپل و سامسونگ کاسته شود.

همچنان که تب رقابت بین شرکت‌های مختلف گرم‌تر می‌شود، می‌توان انتظار داشت که جایگاه این شرکت‌ها مستحکم‌تر شود. فراموش نکنیم که بر اساس آمار جدید IDC، سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند به‌جز پنج شرکت اشاره شده در بالا، در مجموع ۶.۵ امتیاز از دست داده‌اند. شرکت‌های چینی همچنان از استراتژی ارائه محصولاتی که ارزش خرید بالایی دارند بهره می‌برند و این در حالی است که رهبران فعلی بازار گوشی‌ هوشمند یعنی اپل و سامسونگ، برای پاسخ به نیاز بازار چندین محصول مختلف به بازار عرضه می‌کنند. علاوه بر این به‌ نظر می‌رسد کاربران همانند سابق تمایل زیادی به ارتقاء دستگاه خود به جدیدترین و بهترین مدل ارائه شده ندارند.

ملیسا چاو، مدیر پژوهش‌های IDC، در بخشی از بیانیه‌ی خود می‌گوید: «در سراسر جهان و همچنین در چین، خریداران گوشی‌ هوشمند، دستگاه‌های رده‌بالای بیشتری معامله کرده‌اند؛ اما تعداد خرید‌ گوشی‌های رده‌بالا کاهش یافته و این وضعیت باعث کاهش فروش گوشی‌ هوشمند شده است.»

به گفته‌ی وی، هنگامی که از زاویه دید ارزش یک دلار به موضوع بنگرید، ارزش بازار گوشی‌ هوشمند همچنان در حال افزایش است و این روند در سال‌های آينده ادامه خواهد یافت؛ زیرا نیازهای محاسباتی کاربران و تکیه بر این دستگاه‌ها برای رفع نیازهای یادشده، رفته‌رفته افزایش می‌یابد.

نظر شما در این مورد چیست؟

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



admin
ارسال دیدگاه