گوگل روی قابلیت جلوگیری از رهگیری فعالیت‌های کاربر در اندروید کار می‌کند

اپل مدتی پیش اعلام کرد به‌روزرسانی آیفون‌ حاوی ابزاری تحت عنوان شفافیت رهگیری اپلیکیشن (App Tracking Transparency) است که به کاربران امکان می‌دهد بهتر روی حریم خصوصی خود کنترل داشته باشند. براساس گزارش GSMArena به ‌نقل از بلومبرگ، گوگل اکنون به طراحی قابلیتی مشابه برای اندروید فکر می‌کند تا به‌واسطه‌ی آن، جلوی رهگیری کاربر در اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل گرفته شود. البته این قابلیت اندروید در مراحل اولیه قرار دارد و فرایند توسعه‌ی آن آغاز نشده است. 

گوگل همواره به‌ دنبال راه‌هایی می‌گردد تا به‌منظور بالا بردن سطح حریم خصوصی در عین فراهم‌سازی اکوسیستمی سالم برای اپلیکیشن‌ها که شامل تبلیغات نیز می‌شود،  با توسعه‌دهندگان کار کند. منابعی ناشناس که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود می‌گویند گوگل به ‌دنبال پیدا کردن راهی است تا بتواند بین مشتریان آگاه‌ به مباحث حریم خصوصی و توسعه‌دهندگان و نیازهای مالی تبلیغ‌دهندگان، تعادل ایجاد کند.

مقاله‌ی مرتبط:

گوگل یکی از ثروتمندترین شرکت‌های حوزه‌ی تبلیغات دیجیتال است و سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند. بخش عظیمی از این درآمد، نتیجه‌ی هدف قرار دادن دارندگان دستگاه‌های اندرویدی با تبلیغات است. بدین صورت که اگر کاربر در مرورگر کروم به ‌دنبال محصولی خاص بگردد، بنر تبلیغاتی مربوط ‌به فروش آن محصول در اپلیکیشن‌های دیگر به ‌نمایش گذاشته می‌شود؛ حتی اگر هدف کاربر از جست‌وجو، صرفا وقت‌گذرانی باشد.

دیدگاه شما کاربران دیجیتال مارک درباره‌ی این خبر چیست؟

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : ایسوسبررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکدیجیتال مارک برترین فروشگاه اینترنتیفروش لپ تاپفروش موبایلقروشگاه اینترنتیلنوونقد و بررسی موبایل
admin
ارسال دیدگاه