یوتیوب بیش از ۵۰۰ هزار ویدئو نادرست درباره ویروس کرونا را حذف کرده است در دیجیتال مارک

سوزان وجیسکی، مدیرعامل یوتیوب، اعلام کرد این شبکه‌ی اجتماعی از فوریه‌ی ۲۰۲۰ (بهمن و اسفند ۱۳۹۸) تاکنون، بیش از نیم‌میلیون ویدئو حاوی اطلاعات غلط درباره‌ی ویروس کرونا را حذف کرده است. براساس گزارش خبرگزاری سی‌نت، سرویس ویدئومحور بزرگ یوتیوب که زیرنظر گوگل فعالیت می‌کند، به‌طور جدی با ویدئوهای دربردارنده‌ی اطلاعات غلط درباره‌ی نحوه‌ی درمان و پیشگیری کووید ۱۹ مقابله می‌کند.

اکتبر گذشته (مهر و آبان ۱۳۹۹)، یوتیوب صفحه‌ی سیاست‌های خود را به‌روزرسانی کرد تا به‌صراحت بگوید ویدئوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره‌ی واکسیناسیون ویروس کرونا نیز حذف می‌شوند. یوتیوب گفت به‌طورکلی برای حذف ویدئوهایی تلاش می‌کند که با اطلاعات تأییدشده‌ی سازمان بهداشت جهانی (WHO) یا مقام‌های محلی بهداشتی در تناقض هستند. یوتیوب ‌صراحتا می‌گوید ویدئوهایی را از روی پلتفرم خود برمی‌دارد که می‌گویند واکسن کرونا باعث اضافه‌شدن ریزتراشه به بدن مردم می‌شود یا آن‌ها را نابارور می‌کند. 

سوزان وجیسکی هر فصل نامه‌ای برای جامعه‌ی یوتیوبرها ارسال می‌کند. در جدیدترین نامه‌ی ارسال‌شده، وجیسکی می‌گوید یوتیوب موظف است به رویکرد مسئولیت‌پذیرانه‌ی خود ادامه دهد تا مردم ‌هنگام مراجعه به یوتیوب به اطلاعات باکیفیت دسترسی پیدا کنند. مدیرعامل یوتیوب اعلام کرد این پلتفرم ویدئومحور همواره تلاش می‌کند در عین پیروی از رهنمودهای تعیین‌شده‌ی دولت‌های سراسر جهان، تعادلی مناسب در بین مسئولیت‌پذیری و سیاست‌های بازِ خود ایجاد کند.

نامه‌ی وجیسکی در حالی منتشر می‌شود که در چند وقت اخیر، شرکت‌های بزرگ فعال در سیلیکون‌ولی به‌دلیل پخش‌شدن اطلاعات نادرست در پلتفرم‌های اجتماعی‌شان زیرنظر نهادهای دولتی قرار گرفته‌اند؛ البته این پلتفرم‌ها اقدامات مختلفی نیز انجام داده‌اند. برای مثال، در پی حمله‌ به ساختمان محل برگزاری جلسات کنگره‌ موسوم ‌به کپیتول (Capitol)، یوتیوب اعلام کرد ویدئوهایی را حذف می‌کند که مدعی تقلب در انتخابات ایالات متحده‌ی آمریکا هستند. در اوایل ماه جاری میلادی، یوتیوب حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور قبلی آمریکا را به‌دلیل نقض کردن قوانین تعلیق کرد.

نهادهای قانون‌گذار از مدتی پیش فشار به شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری را آغاز کرده‌اند تا جلو انتشار اخبار نادرست درباره‌ی واکسیناسیون کووید ۱۹ را بگیرند. در سال ۲۰۱۹، یکی از نماینده‌های دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای سرگشوده به سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، فرستاد و از او درخواست کرد هرچه سریع‌تر به مشکل انتشار محتوای ضدواکسن در پلتفرم‌های تحت مدیریت گوگل رسیدگی کند. 

وجیسکی در نامه‌ای که به‌تازگی برای یوتیوبرها فرستاده است، به آثاری اشاره کرده که دنیاگیری ویروس کرونا روی یوتیوب گذاشته است. مدیرعامل یوتیوب می‌گوید در سه‌ماهه‌ی نخست سال گذشته‌ی میلادی، مدت تماشای ویدئو در این پلتفرم به‌صورت جهانی ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ همان دورانی بود که نخستین دوره‌ی قرنطینه‌ها آغاز شد. همچنین براساس گفته‌های سوزان وجیسکی، در سال گذشته‌ی میلادی بیش از نیم‌میلیون کانال یوتیوب نخستین‌بار قابلیت پخش زنده را امتحان کرده‌اند. به‌گفته‌ی ویجسکی، دنیاگیری ویروس کرونا به زندگی دیجیتالی ما شتاب بخشیده است. 

مقاله‌های مرتبط:

مدیرعامل یوتیوب می‌گوید خالقان محتوای ویدئویی امروزه بیشتر از هر زمان دیگری از یوتیوب برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. ظاهرا در سال ۲۰۲۰، تعداد کانال‌های اضافه‌شده به برنامه‌ی شریک یوتیوب (YouTube Partner Program) رشد سالانه‌ی دوبرابری تجربه کرده است. YouTube Partner Program به صاحبان کانال‌ها امکان می‌دهد ازطریق نمایش تبلیغات روی محتوای ویدئویی درآمد کسب کنند. طبق اعلام وجیسکی، یوتیوب در سه سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد دلار به خالقان ویدئو و هنرمندان و شرکت‌های مربوط به محتوای چندرسانه‌ای پرداخت کرده است. 

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه