تور مشهد | بهترین قیمت تور مشهد هوایی و با قطار | بهار ۱۴۰۰ در دیجیتال مارک

تور مشهد

مشهد شهری است که به واسطه وجود حرم امام رضا (ع)، به گردشگرپذیرترین شهر ایران تبدیل شده و در تمام اوقات سال مملو از گردشگران و زائران است. تور مشهد یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به این شهر محبوب است. اما نکاتی وجود دارد که با دقت به آن‌ها می‌توانید سفر خود را لذت‌بخش‌تر کنید و سفری بدون دغدغه و به‌یادماندنی را رقم بزنید.

پیش از خرید تور مشهد باید بدانید

بهترین زمان سفر با تور مشهد

از لحاظ آب و هوا، بهار را می‌توان بهترین زمان سفر به مشهد در نظر گرفت، زمانی‌که نه از هوای داغ تابستان خبری است و نه از زمستان سرد و خشک. در هر فصلی از سال که سفر می‌کنید، بهتر است ایام غیر تعطیل را برای سفر انتخاب کنید. در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها قیمت بلیط پرواز مشهد با افزایش نرخ روبه‌رو است. همچنین در تعطیلات نوروز و ایام شهادت و ولادت امام رضا (ع)، تقاضای سفر به شدت افزایش پیدا می‌کند و سفر در این ایام علاوه بر هزینه‌های بیشتر، ازدحام مضاعف در مقصد، خصوصا در حرم را نیز به همراه دارد.

اگر تمایل به شرکت در مناسبات خاص مذهبی دارید، ایام ماه مبارک رمضان (خصوصا شب‌های قدر)، محرم و اربعین را فراموش نکنید. هرچند که در مناسبت‌های خاص، قیمت تورها به بیشترین مقدار خود می‌رسند. برای خرید تور ارزان مشهد، در صورت امکان می‌توانید ایام امتحانات مدارس (خرداد و دی) و همچنین فصول سرد را برای سفر انتخاب کنید.

مشهد

تور مشهد هوایی یا زمینی؟

شهر مشهد به دلیل تعدد ورپازهایی که به این شهر انجام می‌شود، دارای یکی از ارزان‌ترین نرخ‌های پروازی در کشور است. قیمت پرواز تهران به مشهد در حدود ۲۰۰ هزار تومان است. ار این رو تور هوایی مشهد در همه حال با صرفه است. تقریبا تمام شرکت‌های هواپیمایی کشور پرواز رفت و برگشت به مشهد را اجرا می‌کنند که از میان آن‌ها بهتر است خطوط هواپیمایی ایران ایر و ماهان را برگزینید تا آسودگی بیشتری در سفر به مشهد با هواپیما تجربه کنید. قیمت فروشنده‌های مختلف را می توانید در ساین کجارو مقایسه کنید و بهترین بلیط هواپیما را خریداری نمایید.

چنانچه از علاقه‌مندان به سفر زمینی هستید، می‌توانید تور مشهد با اتوبوس یا تور مشهد با قطار را خریداری کنید. ده‌ها قطار مختلف با امکانات گوناگون در اوقات شبانه‌روز از تهران روانه مشهد می‌شوند که با توجه به فاصله ۱۰ تا ۱۴ ساعته تهران تا مشهد، بهتر است قطارهای شبانه را خریداری کنید تا پس از رسیدن به مقصد، یک روز کامل را در اختیار داشته باشید. گزینه دیگری که پیش رو دارید استفاده از  قطار تندروی مشهد (پردیس) است که فاصله تهران تا مشهد را درعرض ۸ ساعت می‌پیماید.

بهترین مدت اقامت در مشهد

برای علاقه‌مندان به زیارت حرم امام هشتم، اقامت در مشهد انتها ندارد. اما اگر قصد بازدید از سایر دیدنی‌های مشهد و اطراف آن را دارید، اختصاص دادن ۳ روز برای سفر به مشهد کفایت می‌کند. در نظر داشته باشید انتخاب مدت اقامت مناسب در مشهد،‌ به فاصله محل سکونت شما از این شهر بستگی دارد، خصوصا اگر قصد خرید تور زمینی مشهد را داشته باشید. پیشنهاد ما به شما، برنامه‌ریزی برای گذراندن دو شب و سه روز در مشهد است تا علاوه بر زیارت، بتوانید با خیال راحت، به بازدید از مهم‌ترین جاذبه‌های مشهد نیز بپردازید.

در تور مشهد کجا اقامت کنم؟

هتل پارک حیات مشهد

شهر مشهد مانند هر شهر توریستی دیگری مملو از واحدهای اقامتی و هتل‌های گوناگون است اما وجه تمایز امکانات اقامت در مشهد با دیگر شهرها در تعدد هتل آپارتمان‌های این شهر است. هتل آپارتمان‌های مشهد اغلب در خیابان‌های اطراف حرم قرار دارند و امکان اقامت با هزینه کم را برای گردشگران فراهم می‌کنند. اقامت در آن‌ها اغلب به صورت فول‌برد (اقامت همراه با تمام وعده‌های غذایی) است. اقامت در هتل آپارتمان های ارزان مشهد می‌تواند سفر شما را به یکی از ارزان‌ترین سفرهای عمرتان تبدیل کند، حتی اگر با هواپیما به سفر بروید!

اگر اقامت در هتل را به هتل آپارتمان ترجیح می‌دهید، می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از هتل های مشهد را انتخاب کنید؛ در این میان می‌توان از هتل درویشی، هتل بین‌المللی قصر و هتل‌های الماس ۱ و ۲ به عنوان بهترین هتل های مشهد نزدیک حرم و هتل‌های هما ۱ و ۲  که کمی دورتر از حرم قرار دارند، نام برد. هتل پارک حیات نیز یکی از بهترین هتل های مشهد است که در منطقه توریستی و خوش آب و هوای طرقبه احداث شده است.

خدمات رایج در تور مشهد چیست؟

به دلیل استقبلال بالای گردشگران از تور مشهد در تمام اوقات سال، اغلب تورهای مشهد به صوت انفرادی (اختصاصی) برگزار می‌شوند. در تور انفرادی مشهد بلیط رفت و برگشت (قطار ، اتوبوس یا هواپیما) بر اساس تاریخ مورد نظر شما و محل اقامت با توجه به سلیقه شما، در قالب یک بسته مسافرتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اغلب واحدهای اقامتی مشهد (هتل آپارتمان‌ها یا هتل‌ها) برای میهمانان مقیم خود، سرویس ترانسفر از فرودگاه، ایستگاه راه آهن یا ترمینال را فراهم می‌کنند. وعده‌های غذایی ناهار و شام نیز با توجه به انتخاب شما و مبلغ پرداختی، ممکن است در هزینه اقامت لحاظ شده باشد یا خیر. در این تورها، ایاب و ذهاب در مقصد و برنامه‌ریزی برای بازدیدها به عهده خود شما خواهد بود.

تور گروهی مشهد به آن دسته از تورهایی گفته می‌شود که آژانس مسافرتی از تعدادی گردشگر ثبت نام به عمل بیاورد تا در تاریخ مشخص با یکدیگر همسفر شوند. در این تورها وسیله رفت و برگشت، هتل محل اقامت، برنامه گشت‌ها و وضعیت وعده‌های غذایی مشخص است و یک راهنمای تور همواره با گروه همراه است.

تور مشهد ارزان

تور ارزان مشهد لزوما تور بی‌کیفیت نیست و در بسیاری از مواقع یک تور خوب و در عین حال به‌صرفه است؛ با این حال، همه چیز به سطح توقع و انتظار شما از تور برمی‌گردد. بهترین تورهای ارزان مشهد معمولا به شرکت‌های چارترکننده قطار یا پرواز مشهد تعلق دارد که چارترکننده هتل نیز هستند و پکیج مناسبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. علاوه بر این، می‌توان به تورهای لحظه آخری مشهد اشاره کرد که اغلب قیمت خوبی دارند؛ اما همیشه جزو ارزان‌ترین تورها نیستند.

به‌طور کلی، وقتی تعداد مسافران مشهد کاهش می‌یابد، هتل‌ها، قطارها و هواپیما‌ها برای رقابت بیشتر، قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند و به این ترتیب، شرایط مناسبی برای سفر ارزان فراهم می‌شود. مهر ماه که مصادف با شروع مدارس است و دی ماه به‌خاطر آغاز امتحانات مدارس، روزهای پایانی سال‌، اواخر فروردین هم‌زمان با شروع مدارس و ادارات و همین طور اواخر اردیبهشت و خرداد به‌واسطه شروع امتحانات مدارس، از زمان‌هایی هستند که تورهای ارزان مشهد بیشتر ارائه می‌شوند.

قیمت تور مشهد

قیمت تور مشهد در مناسبت‌ها نظیر اعیاد، ولادت‌ها، شهادت‌ها و روزهای آخر هفته به بالاترین حد خود می‌رسد؛ زیرا متقاضیان تور مشهد در این ایام افزایش می‌یابد. معمولا تور مشهد در اوایل هفته و پس از تعطیلات، قیمت مناسب‌تری پیدا می‌کند. از عوامل مهم دیگری که در قیمت این تور تاثیر دارد، خدمات هتل است که شامل غذا، ترانسفر فرودگاه یا راه‌آهن، مینی بار، چای و قهوه می‌شود. علاوه بر این، بسته به اینکه تور مشهد با هواپیما، قطار یا اتوبوس انجام می‌شود، قیمت‌ها تفاوت دارد. به‌عنوان مثال، تور هوایی مشهد از تهران در خرداد سال ۱۴۰۰ برای دو شب، از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و بسته به هتل محل اقامت تا دو میلیون تومان وجود دارد. همچنین تور هوایی مشهد از تبریز یا اصفهان برای دو شب، از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. اگر از یزد راهی مشهد هستید، در ازای پرداخت مبلغی بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای تور هوایی می‌توانید دو شب اقامت را در این شهر زیارتی تجربه کنید.

تور لحظه آخری و ارزان مشهد با قطار ۶ تخته نیز جزو تورهای پرطرفدار به حساب می‌آید که قیمت آن برای سه شب اقامت از ۴۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان متغیر است.

عواملی همچون مناسبت‌های ویژه مثل دهه محرم، نوع قطار، نوع ایرلاین، کیفیت هتل و هتل آپارتمان، تعداد نفرات و غیره بر قیمت تور مشهد تاثیر می‌گذارند.

تور مشهد با قطار

در تور مشهد با قطار باید مدت‌زمان سفر را در نظر بگیرید که بین هشت تا ۱۳ ساعت طول می‌کشد و برای کسانی که عجله‌ای ندارند، مناسب است. ضمن اینکه در این تور، شما هستید که هتل موردنظرتان را انتخاب می‌کنید. در واقع، اکثر مسافران تور زمینی با قطار، به‌دنبال اقامت در هتلی متناسب با شرایط مالی خود هستند و به‌عبارتی، هنگام سفر با قطار پنج ستاره، هتل آپارتمان ارزان معمولا جزو فهرست انتخابی مسافران نیست و بالعکس، کسانی که با قطارهای ارزان‌قیمت سفر می‌کنند، اقامتگاهی با قیمت پایین‌تر را در برنامه خود می‌گذارند.

وجود راه‌آهن در مراکز شهرهای کشور (زنجان، تبریز، شیراز، کرج، اصفهان، اهواز و…)، نظم در سفر، عدم محدودیت بار مسافر، راحتی فیزیکی فوق العاده و… از جمله مزایای سفر با قطار هستند. از آنجا که تور زیارتی-سیاحتی مشهد با قطار،‌ ارزان‌تر از تور هوایی تمام می‌شود و می‌توانید از مسیر سفر نهایت لذت را ببرید، این نوع تور انتخاب بسیاری از گردشگران است. قطارهای پنج ستاره فدک، زندگی و نورالرضا جزو بهترین گزینه‌ها برای سفر ریلی هستند؛ هرچند که قیمت آن‌ها در مقایسه با قطارهای اتوبوسی و سه ستاره، گران‌تر است.

در سفر به مشهد از کجا دیدن کنیم؟

آرامگاه فردوسی در توس مشهد

محبوبیت بالای مشهد در میان گردشگران به عنوان یک مقصد مذهبی، موجب شده که به دیگر جاذبه‌های آن نیز پرداخته شود و به یک مقصد سیاحتی-زیارتی تبدیل شود. در کنار حرم مطهر امام رضا(ع)، از معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد می توان به آراماه شیخ بهایی، مسجد گوهرشاد، موزه بزرگ خراسان، باغ و موزه نادری، خانه داروغه و بقعه هارونیه اشاره کرد که در داخل شهر قرار گرفته‌اند. پارک ملت، پارک کوهسنگی و باغ وکیل آباد نیز از بزرگ‌ترین و معروف ترین پارک های مشهد هستند.

آرامگاه فردوسی نیز دیگر دیدنی معروف مشهد است که در شهر توس و در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است. چالیدره، ییلاق شاندیز و ییلاق طرقبه هم از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های خارج شهر مشهد محسوب می‌شوند که می‌توانید برای صرف شامی دلپذیر در رستوران‌های این منطقه یا استراحتی کوتاه پس از یک روز طولانی سری به آن‌ها بزنید.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه