خرید میکروفون حرفه‌ای برای تولید محتوا از نورنگار در دیجیتال مارک

موبایل را جلوی خودتان می‌گیرید و ویدئو ضبط می‌کنید؛ اما وقتی ویدئو خودتان را در اینستاگرام پست یا استوری می‌کنید، تازه متوجه می‌شوید که صدای ویدئو در مقایسه با ویدیوهای حرفه‌ای چقدر بد است! اینجا می‌فهمید که به خرید میکروفون نیاز دارید؛ یک میکروفون حرفه‌ای برای تولید محتوا.

فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید ویدیوهای کوتاه، مصاحبه، پادکست یا وبینار و ویدئو آموزشی ضبط کنید، در هر صورت میکروفون موبایل یا حتی دوربین‌های حرفه‌ای برای ضبط صدای باکیفیت مناسب نیستند.

پس اگر شما هم قصد خرید میکروفون برای تولید محتوا دارید و نمی‌دانید چه میکروفونی مناسب است، با ما همراه باشید تا چند مدل از بهترین میکروفون‌های مناسب تولید محتوا را معرفی کنیم.

۴ دلیل مهم برای اینکه میکروفون بخرید

  1. شنیدن صدای واضح و رسا توجه مخاطب را بالا می‌برد تا با آرامش بیشتری به صحبت‌هایتان گوش دهد.
  2. میکروفون صداهای پس‌زمینه را کاهش می‌دهد و نویزهای محیط را می‌گیرد.
  3. اکثر میکروفون‌ها وزن زیادی ندارند و می‌توانید با خود حمل کنید تا در هرمکانی که نیاز دارید از آن استفاده کنید.
  4. قابل استفاده برای لپ‌تاپ، دوربین و گوشی موبایل هستند. تقریبا طیف گسترده‌ای از میکروفون‌ها برای هر سه وسیله الکترونیکی قابل استفاده هستند.

برای خرید میکروفون چقدر هزینه کنیم؟

صدها مدل میکروفون در بازار هست که انتخاب از بین آن‌ها هم برای تازه‌کارها واقعاً گیج‌کننده است.

اگر هم بر اساس قیمت میکروفون‌ها را مرتب کنید می‌بینید که دود از سرتان بلند می‌شود!

بهتر است کمی ایده‌آل گرایی را کنار بگذارید. در بازار تکنولوژی انواع و اقسام میکروفون با کاربردها و  قیمت‌های مختلف وجود دارد.

فقط کافی است کمی در مورد مدل‌های مختلف میکروفون اطلاعات کسب کنید و بعد با خیال راحت بودجه مورد نظرتان برای خرید میکروفون را کنار بگذارید.

در حال حاضر میکروفون‌های ارزان‌قیمتی در بازار موجود است که نیازهای اکثر تولیدکننده‌های محتوا را برطرف می‌کند. پس زیاد نگران هزینه نباشید.

کدام میکروفون را بخریم؟

در ادامه با توجه به قیمت، کاربرد و کیفیت چند میکروفون محبوب بازار برای تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم.

یقه‌ای ارزان‌قیمت: میکروفون بویا M1

برای خرید میکروفون یقه‌‌ای BOYA M1 در نظر داشته باشید که یک میکروفون با سیم ۶ متری خریداری می‌کنید.

 این میکروفون ارزان‌ترین میکروفون سیمی باکیفیتی است که می‌توانید برای اتصال به موبایل یا دوربین‌های حرفه‌ای استفاده کنید.

دو مدل dm که دو میکروفونی است و مدل pro که حین ضبط صدا می‌توانید به آن هدفون متصل کنید و دکمه‌ای برای کاهش دادن حجم صدای اطراف دارد که برای استفاده در محیط‌های شلوغ مناسب است.

شاید تنها عیب این میکروفون سیم بلند آن باشد که گره می‌خورد و جمع کردن آن را کمی مشکل می‌کند. اما از نظر کیفیت صدا با این قیمت یک میکروفون حرفه‌ای برای ضبط محتوا حساب می‌شود.

نورنگار

میکروفون استودیویی: یانمای Q8

میکروفون استودیویی Yanmai Q8 یک میکروفون سیمی نسبتاً ارزان‌قیمت اما حرفه‌ای و با خروجی صدای با کیفیت است.

برای جلوگیری از تکان‌های ناگهانی میکروفون یک پایه ضد شوک و یک فیلتر صدا برای تضمین کیفیت بالای صدا در هنگام ضبط صدا دارد.

این میکروفون استودیویی برای ضبط صدای حرفه‌ای مثل دوبله و ضبط پادکست، اجرای ساز موسیقی، استریم بازی‌های آنلاین و… مناسب است.

می‌توانید این میکروفون را به‌طور مستقیم به موبایل، لپ‌تاپ، تبلت و دوربین وصل کنید.

بدنه این محصول بادوام است و ظاهری شیک و زیبا دارد. این میکروفون یک شریک آواز شگفت‌انگیز برای پخش صدای زیبای شما است.

میکروفون بی‌سیم یقه‌ای: Rode Wirlees Go

کمپانی رود ادعا دارد که با خرید میکروفون یقه‌ ای این برند کوچک‌ترین و تطبیق‌پذیرترین میکروفون یقه‌ای بازار را خواهید داشت. میکروفون بی‌سیم رود یک فرستند و گیرنده دارد. فرستنده و گیرنده کاملاً شبیه هم هستند.

میکروفون گیره‌ای دارد که می‌توانید آن را به لباس خود متصل کنید.

همچنین می‌توانید هر میکروفون یقه‌ای دیگر را به این فرستنده متصل کنید و از این فرستنده برای بی‌سیم کردن میکروفن خود استفاده کنید.

این میکروفن بی‌سیم تا ۷ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

در داخل جعبه یک کیف برای حمل‌و‌نقل و دو پد پشمی نویزگیر وجود دارد که برای محیط‌های باز که صدای باد می‌آید می‌توانید از آن استفاده کنید.

دو عدد کابل  USB-C هم در جعبه قرار دارد که به‌طور هم‌زمان گیرنده و فرستنده را شارژ کنید. میکروفون رود GO یکی از بهترین میکروفون ها برای تولید محتوا است.

نورنگار

میکروفون شاتگان موبایل و دوربین: کامیکا  V30 LITE

میکروفون شاتگان کامیکا برای نصب و استفاده روی دوربین‌های حرفه‌ای و همینطور موبایل‌ها کاربرد دارد.

کافی است میکروفون را روی پایه‌ای سوار کنید و کابل را به جک ۳.۵ میلی‌متری وصل کنید.

این میکروفون قابلیت‌های Shock-absorbing   و  Super Anti-interferenceدارد که امکان حذف نویز حاصل از لرزش دست هنگام فیلم‌برداری و امکان حذف نویز صداهای مغناطیسی و محیطی را می‌دهد.

این میکروفون به باتری نیاز ندارد و انرژی مورد نیاز خود را از دستگاه فیلم‌برداری تأمین ‌می‌کند.

میکروفون رومیزی حرفه‌ای: Rode NT

رود NT یکی از میکروفون‌های پرطرفدار و شناخته شده برای ضبط پادکست است.

این میکروفون رومیزی خروجی صدای شفاف و با کیفیتی دارد. حساسیت میکروفون به اندازه‌ای زیاد است که بعد از ضبط از صداهای نویز اضافی که ضبط شده تعجب خواهید کرد. به همین دلیل برای ضبط با این میکروفون باید یک محیط کاملاً ساکت داشته باشید.

وزن این میکروفون متعادل است و حین ضبط به‌راحتی با یک حرکت جا‌به‌جا نمی‌شود که تمرکزتان را برهم زند. هنگام ضبط هم نیاز نیست سر میکروفون به سمت خود تنظیم کنید. چون از اطراف هم صدا را دریافت می‌کند.

نکته دیگر اینکه با توجه به وزن محصول برای جا یه جایی راحت هستید چون نیازی به کابل یا XLR  ندارید و با یک کابل USB به‌راحتی به لپ‌تاپ وصل می‌شود. میکروفون رومیزی رود برای ضبط پادکست حرفه‌ای گزینه فوق‌العاده‌ای است و البته با توجه به کیفیتش قیمت مناسبی هم دارد.

میکروفون اصل را از کجا بخرم؟

با توجه به پرفروش بودن مدل‌هایی که معرفی کردیم، انواع فیک و تقلبی آن‌ها هم در بازار زیاد شده است. بهتر است میکروفون برای تولید محتوای خودتان را از فروشگاه‌های معتبری مثل فروشگاه نورنگار تهیه کنید.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه