اخبار زنده، امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ در دیجیتال مارک

اخبار زنده دیجیتال مارک را در امروز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


۲۲:۳۰


۲۰:۳۷

کوالکام از کیت توسعه برنامه‌های ویندوزی مبتنی بر آرم رونمایی کرد

کیت توسعه برنامه‌های ویندوزی مبتنی بر آرم

هم‌زمان با معرفی نسل دوم پردازنده Snapdragon 7c، کوالکام از کیت توسعه‌دهنده مخصوص توسعه برنامه‌های ویندوزی رونمایی کرد.

با استفاده از این این کیت، توسعه‌دهندگان با قیمت بسیار کم می‌توانند برنامه‌های ویندوز خود را به‌صورت بومی روی نسل دوم Snapdragon 7c تست کنند و نیازی به خرید دستگاهای گران‌قیمت برای تست برنامه‌ها نیست. کیت توسعه‌دهنده کوالکام همراه‌با تمام نرم‌افزارهای مورد نیاز برنامه نویسی به دست توسعه‌دهنده‌ها می‌رسد، طبق گفته کوالکام این کیت توسعه تابستان امسال از طریق فروشگاه مایکروسافت در دسترس خواهد بود. کوالکام برای آشنایی بیشتر توسعه‌دهندگان با این کیت، در کنفرانس بلید ۲۰۲۱ حضور دارد.


۲۰:۲۷

کوالکام از نسل دوم پردازنده Snapdragon 7c برای کامپیوترهای میان‌رده رونمایی کرد

لوگوی کوالکام / نسل دوم پردازنده Snapdragon 7c

کوالکام لحظاتی پیش از نسل دوم پردازنده Snapdragon 7c برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی و کروم بوک‌ها رونمایی کرد. طبق گفته‌ی کوالکام، نسل دوم Snapdragon 7c تا می‌تواند با یکبار شارژ تا ۱۹ ساعت به‌صورت مداوم کاربر را همراهی کند.


۱۶:۴۲


۱۵:۴۵

محدودیت‌های کرونایی سفر در تعطیلات خرداد

جاده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از تصمیم‌گیری نهایی برای تعطیلات خرداد ماه در روز دوشنبه، سوم خرداد ماه خبر داد. سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، تعیین تکلیف در مورد وضعیت محدودیت یا منع تردد سفر در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه منوط به اعلام نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا دانست و تأکید کرد:

تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است؛ اما با توجه به اینکه این تعطیلات در روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه قرار گرفته و معمولا پنجشنبه نیز به آن متصل است در این زمینه باید وزارت بهداشت بررسی های لازم را انجام داده و با توجه به چگونگی شیوع و شرایط شهرها نظر خود را اعلام کند.


۱۴:۴۳


خبر فوری

۱۲:۱۰

جزییات اینترنت رایگان مردمی برای انتخابات اعلام شد

آذری جهرمی وزیر ارتباطات درحال نوشتن در دفتر وزارت ارتباطات با آی مک اپل و سرفیس مایکروسافت

به نقل از محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، ۷ گیگابایت اینترنت یک‌ماهه رایگان با محوریت انتخابات به‌زودی در اختیار تمامی افراد قرار خواهد گرفت. با فعال‌سازی بسته‌ی مذکور، بسته کنونی شما رزرو می‌شود و پس از پایان اینترنت هدیه، جایگزین آن خواهد شد. وزیر ارتباطات در این باره می‌گوید:

ما برای شما یک بسته ۷ گیگابایتی اینترنت یک‌ماهه به‌عنوان هدیه در نظر گرفتیم. به هر کدملی یک بسته تعلق میگیرد و ثبت‌نام در یک هفته انجام می‌شود؛ تقسیم‌بندی ثبت‌نام براساس رقم آخر کدملی خواهد بود و هر بسته از زمان فعال‌سازی تا یک ماه اعتبار دارد. از امروز عصر، ثبت‌نام آغاز خواهد شد. این بسته‌ها فقط روی اپراتورهای تلفن همراه ارائه خواهند شد. بسته‌های فعال فعلی شما، در حال رزرو نگه‌داری می‌شوند و پس از اتمام بسته هدیه، باقیمانده بسته قبلی شما قابل استفاده خواهد بود.


۱۰:۰۲

نهنگ‌های بیت کوین در جریان سقوط اخیر بیت کوین، بیش از ۱۲۲ هزار بیت کوین خریده‌اند

نهنگ بیت کوین

به‌نظر می‌رسد دارندگان بزرگ بیت کوین در جریان کاهش اخیر بیت کوین، شدیدا اقدام به خرید این ارز دیجیتال کرده‌اند. این نهادها که بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بیت کوین دارند، در پایین‌ترین قیمت بیت کوین در هفته پیش ۱۲۲۵۸۸ بیت کوین خریداری کرده‌اند. اکثر این خریدها از ایالات متحده انجام شده است.


۱۰:۵۲

انویدیا به انتشار درایورهای جدید برای کارت‌های گرافیکی مبتنی بر معماری کپلر خاتمه می‌دهد

شواهد نشان می‌دهد انویدیا در نظر دارد به انتشار آپدیت بیشتر برای برخی از کارت‌های گرافیکی سری GTX 600، سری GTX 700 و GeForce 800M که مبتنی بر معماری کپلر ساخته شده‌اند، خاتمه دهد. اصولا بخشی از آپدیت‌های انویدیا به تنظیم کارت گرافیکی با بازی‌های روز خلاصه می‌شود تا به بهبود عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی در هنگام اجرای بازی‌ها کمک کند. با اتمام پشتیبانی نرم‌افزاری، دیگر چنین اتفاقی برای کارت‌های گرافیکی مبتنی بر معماری کپلر رخ نخواهد داد.


۱۰:۴۰

سامسونگ دو مانیتور هوشمند جدید با ابعاد ۲۴ و ۴۳ اینچ معرفی کرد

مانیتور جدید سامسونگ مبتنی بر تایزن

آنچه مانیتورهای جدید سامسونگ را با محصولات دیگر متفاوت می‌سازد برخورداری از سیستم‌عامل تایزن، بلندگوهای استریو و ویژگی‌های مختص تلویزیون‌های هوشمند است که درواقع باعث می‌شود بتوان از مانیتورهای سامسونگ به‌جای تلویزیون هوشمند نیز استفاده کرد. مدل ۲۴ اینچی از رزولوشن FHD و مدل ۴۳ اینچ نیز از رزولوشن ۴K برخوردار خواهد بود. سامسونگ هنوز قیمت مانیتورهای هوشمند جدید خود را اعلام نکرده است.


۱۰:۴۰

سامسونگ در تبلیغات تلویزیونی جدید، دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس را مسخره می‌کند

سامسونگ در تبلیغات تلویزیونی عادت دارد که گوشی‌های پرچم‌دار خود را با گوشی‌های اپل مقایسه کند. به‌تازگی شرکت کره‌ای دو تبلیغ تلویزیونی منتشر کرده است و می‌گوید اگر به‌دنبال بهترین عملکرد دوربین هستید، چرا باید گلکسی اس ۲۱ اولترا را به‌جای آیفون ۱۲ پرومکس خریداری کنید.


۱۰:۳۳

گلکسی زد فولد ۳ احتمالا از دکمه‌های لمسی به‌جای دکمه‌های فیزیکی استفاده می‌کند

اخیرا پتنتی به ثبت رسیده که محصولی از سامسونگ را با ویژگی‌های ظاهری متفاوت به نمایش می‌گذارد. در توضیحات پتنت آمده که به دلیل ساختار ظاهری محصول (گلکسی زد فولد ۳) ممکن است استفاده از دکمه‌های فیزیکی باعث آسیب رسیدن به لولاها شود. به همین علت در لبه‌های گوشی از دکمه‌های لمسی (خازنی) استفاده خواهد شد تا کاربر با انجام ژست‌های حرکتی، فرامین مختلف را به گوشی هوشمند صادر کند.


۱۰:۲۷

قابلیت‌های بیشتری به صفحه‌نمایش ثانویه‌ی می ۱۱ اولترا شیائومی افزوده می‌شود

شیائومی می ۱۱ اولترا

در حال حاضر کاربران از صفحه‌نمایش ۱/۱ اینچی در پنل پشتی برای با خبر شدن از تماس‌های ورودی، اعلانات و ظرفیت باتری می‌توانند استفاده کنند؛ اما شیائومی در نظر دارد امکانات بیشتری به‌خصوص در زمینه‌ی فیلم‌برداری را به صفحه‌نمایش ثانویه‌ی می ۱۱ اولترا اضافه کند؛ برای مثال زمانی‌که کاربران در حال ضبط فیلم با دوربین اصلی هستند، صفحه‌نمایش ثانویه می‌تواند پیش‌نمایشی از فیلم در حال ضبط را به کاربر نشان دهد.


۱۰:۲۳

به‌زودی می‌توانید گوشی هوشمندتان را با فرمان صوتی خاموش کنید

به‌روزرسانی آینده‌ی گوگل اسیستنت ویژگی‌های مختلفی را به دستیار هوشمند گوگل خواهد افزود که البته یکی از این موارد، امکان خاموش کردن گوشی هوشمند با استفاده از فرمان صوتی است.


۱۰:۲۲

شاسی‌بلند آخرالزمانی لندکروزر SVi مکس معرفی شد

لندکروز SVi

خودروی  SVI Max 3 Troopy یک محصول سفارشی ساخت کشور آفریقای جنوبی براساس لندکروزر سری ۷۹ است. این مدل با بدنه ضدگلوله و ۸ صندلی، امکانات ویژه برای رانندگی در مسیرهای سخت دارد.


۱۰:۱۷

آپدیت‌های بعدی سرویس‌های گوگل ممکن است به بهبود عملکرد تراشه‌های اسنپدراگون کمک کند

اسنپدراگون 835

گوگل و کوالکام توضیح داده‌اند که آپدیت‌های جدید سرویس‌های گوگل پلی که در زمینه‌ی شبکه‌ی عصبی واسط برنامه‌نویسی کاربردی یا به اختصار (NNAPI) خواهد بود به پایدارتر و سریع‌تر شدن اپلیکیشن‌ها کمک خواهد کرد.


۱۰:۱۰

تراشه‌ی مورد استفاده در ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ شیائومی مشخص شد

پوستر تبلیغاتی پردازنده ردمی Note 8 2021

شیائومی با انتشار تیزرهای تبلیغاتی بیشتر از ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ مشخص می‌کند که محصول جدید برند ردمی از تراشه‌ی هلیو G85 استفاده خواهد کرد.


۱۰:۰۸

سرویس‌های گوگل به گوشی‌های هوشمند آنر برمی‌گردند

هواوی در ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۸) با تحریم‌های سختگیرانه‌ی ایالات متحده روبه‌رو شد و دسترسی به سروس‌های گوگل برای غول چینی میسر نبود. تحریم‌های آمریکا هواوی را مجبور به فروش زیر مجموعه‌اش، یعنی آنر کرد. حال گوگل با آنر همکاری تازه‌ای آغاز کرده است و آنر ۵۰ اولین گوشی هوشمند این شرکت خواهد بود که با خدمات گوگل راهی بازار خواهد شد. افزون‌براین، رابط کاربری Magic UI با ویژگی‌های جدیدی ارائه خواهد شد.


۸:۲۶

مرسدس AMG GT R اسپیدلجند معرفی شد

مرسدس بنز AMG GT R اسپیدلجند

یک شرکت تیونینگ آلمانی به نام باسینک، نسخه‌ای ویژه از مرسدس AMG GT R ساخته است که قدرت بیشتر و بدنه متفاوت با مدل استاندارد دارد. این محصول با نام اسپیدلجند، فاقد سقف است، اما مشابه خودروهای فرمول یک، با ستون مورب روی بدنه تویلد می‌شود.


۷:۵۰

روزشمار؛ دوشنبه ۳ خرداد اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۲۳ می ۲۰۲۱

  • راه‌اندازی نخستین سرویس تلگراف: در ۲۳ می سال ۱۸۴۴، ساموئل مورس اولین پیام تلگرافی را از طریق خط واشنگتن دی‌سی به بالتیمور ارسال کرد. پیام، «خدا چه ساخته است!» به شریک زندگی خود، آلفرد ویل منتقل شد، وی مجددا همان پیام را به مورس ارسال کرد.  این به‌طور رسمی اولین خط تلگراف آمریکا را باز کرد و به‌واسطه‌ی آن، اولین شکل ارتباط فوری آمریکا در تاریخ آغاز شد. گفتنی است متن کتاب مقدس توسط آنی السورث، دختر نوجوان کمیساریای ثبت اختراعات ایالات متحده انتخاب شده است.
  • آغاز به کار وِس کلارک در آزمایشگاه لینکولن ام‌ای‌تی: چنین روزی در سال ۱۹۶۱، وِس کلارک کار خود را در LINC یا همان آزمایشگاه رایانه‌ای در آزمایشگاه Lincoln MIT آغاز کرد. برنامه او ایجاد رایانه‌ای برای تحقیقات زیست پزشکی بود، برنامه.ریزی و نگه‌داری آن آسان بود، در حین کار با آن ارتباط برقرار می.شد و می توانست مستقیما سیگنال.های بیوتنیکی را پردازش کند. با استفاده از تجربه قبلی خود در زمینه تولید Whirlwind ، TX-0 و سایر رایانه‌های ابتدایی، کلارک شروع به کار روی یکی از اولین نمونه‌های دستگاه «کاربر پسند» کرد که به موجب آن، استانداردی برای طراحی رایانه‌های شخصی در دهه‌های بعدی ایجاد شد.

۷:۴۹

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید


این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپبررسی نوت بوکخرید ایسوس یا لنووراهنمای خرید اپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه