اخبار زنده؛ اولین مرکز داده اپل در چین آغاز به کار کرد – دیجیتال مارک

اخبار زنده دیجیتال مارک را در امروز جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


۸:۳۰

اولین مرکز داده اپل در چین آغاز به کار کرد

لوگو اپل / Apple درکنار پرچم چین در پشت افراد تاریک

به نقل از مقامات چینی، مرکز داده جدید اپل واقع در جنوب غربی استان گوئیژو، از روز سه‌شنبه آغاز به کار کرده است. مرکز داده مذکور توسط GCBD، به‌منظور ذخیره داده‌های آی‌کلا مشتریان چینی در داخل این کشور اداره می‌شود. رسانه‌های دولتی مدعی هستند که اپل با بهره‌گیری از این مرکز داده، تجربه کاربران چینی را از نظر سرعت دسترسی و قابلیت‌های امنیتی بهبود می‌بخشد


۷:۳۰

روزشمار؛ پنج‌شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۰ – ۲۸ می ۲۰۲۱

  • اگران نخستین فیلم کاملا رنگی جهان: فیلم «On With the Sho» یک فیلم موزیکال Pre-Code آمریکایی است که چنین روزی در سال ۱۹۲۹ توسط برادران وارنر به نمایش در آمد. این فیلم تکنیکی موسوم به دو لبه فیلم‌برداری شده است و از آن به‌عنوان اولین فیلم بلند تمام رنگی و صدا هماهنگ و دومین فیلم رنگی منتشر شده توسط برادران وارنر یاد می‌شود. در این فیلم از تکنیک رنگی شرکت تکنی‌کالر و صداگذاری ویتافون استفاده شده بود که در آن مقطع تکنولوژی‌های کاملا پیشرفته‌ای محسوب می‌شدند. گفتنی است اولین موزیکال نیمه رنگی، سیاه و سفید The Desert Song بود که در همان سال به نمایش در آمد.
  • انتشار فورمت GIF: شرکت کامپیوسرو (CompuServe) در ۲۸ می ۱۹۸۷ استاندارد Graphicsange Format (GIF) را به‌عنوان فورمت جدید فایل‌های گرافیکی رایانه‌ای منتشر کرد. این فورمت در آن مقطع به‌دلیل محدودیت‌های رنگی، برای بازتولید عکس‌های رنگی نامناسب بود و بیشتر برای تصاویر ساده‌تر مانند لوگوهایی با رنگ ثابت استفاده می‌شد. این موضوع احتمالا محبوب‌ترین قالب گرافیکی برای اینترنت اولیه محسوب می‌شد تا اینکه بحث و جدال معروف صدور مجوز GIF بسیاری از طراحان را به استفاده از آن ترغیب کرد. ناگفته نماند قالب PNG نیز در همان سال‌ها به‌عنوان جایگزینی برای GIF و به‌منظور حل مشکلات صدور مجوز ایجاد شد. بااین‌حال، تمام حق ثبت اختراع مربوطه از آن زمان منقضی شده است و اکنون می‌توان از قالب GIF آزادانه استفاده کرد. امروزه می‌توان استفاده گسترده‌ای از این فورمت را خصوصا در تولید انیمیشن‌های ساده مشاهده کرد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه