اخبار زنده؛ شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ در دیجیتال مارک

اخبار زنده دیجیتال مارک را در امروز شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


۲۲:۳۱

سامسونگ صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ را می‌سازد

نمایشگر LTPO در آیفون ۱۳

طبق گزارش‌ها منتشره شده سامسونگ تولید نمایشگر LTPO ۱۲۰ هرتزی را برای آیفون ۱۳، ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس را شروع کرده است. بر اساس این گزارش اپل برای مدل‌های ارزان‌تر با ال جی برای استفاده از نمایشگر‌های LTPS همکاری می‌کند.

LTPO نوعی صفحه‌نمایش OLED منحصر‌به‌فرد است که به‌جای داشتن نرخ ثابت که در آیفون‌های فعلی شاهدش هستیم، نرخ نوسازی متغیر ارائه می‌دهد. این فناوری را اولین‌بار در آیپد پرو با نام ProMotion دیده بودیم. این قابلیت برای پیمایش بسیار روان صفحات و پاسخ‌دهی بهتر، نرخ نوسازی نمایشگر را به‌صورت خودکار تا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کند؛ اما زمانی‌که کاربر در حال خواندن یا مشاهده‌ی عکس است، نرخ نوسازی کاهش می‌یابد و این امر باعث مصرف انرژی کمتر می‌شود.

مطلب مرتبط:


۲۱:۵۴

NFT که در صورت افزایش ۲ درجه‌ای گرمای زمین خود را نابود می‌کند

توکن NFT دو درجه

سازمان نامتمرکز خودگردان terra0 توکن NFT ساخته است که در صورت رسیدن گرمای کره زمین به‌حدی مشخص خود را نابود می‌کند. Two Degrees (دو درجه) نام ویدیویی ۲۰ ثانیه ای است که به‌صورت توکن غیرقابل معاوضه یا NFT ساخته شده است و دمای جهانی را توسط داده‌های جمع آوری شده‌ی ناسا، پایش می‌کند. این داده ها از طریق اوراکلی به اتریوم منتقل می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع


۱۸:۲۴

فهرست احتمالی از محصولات هواوی منتشر شد که سیستم‌عامل هارمونی را به‌صورت آپدیت دریافت می‌کنند

هواوی پی ۴۰ پرو / Huawei P40 Pro

در گزارشی اشاره شده که ممکن است دستگاه‌هایی ازقبیل میت ۴۰، میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس، میت ۴۰ آر اس، میت ایکس ۲، نوا ۸، نوا ۸ پرو و میت پد پرو اولین محصولاتی از هواوی باشند که کاربر می‌تواند سیستم‌عامل آن‌ها را به هارمونی ۲ تغییر دهد.

مطلب مرتبط:


۱۷:۰۶

به گزارش مایکروسافت هکرهای روسی به سازمان‌های دولتی و غیر دولتی آمریکا حمله کرده‌اند

طرح گرافیکی دنیای دیجیتالی اعداد صفر و یک سبز

مایکروسافت از حمله سایبری گسترده‌ای توسط گروه هکری روسی خبر می‌دهد که در گذشته عامل اصلی حمله به شرکت سولار ویندز بود‌ه‌اند. به گفته مایکروسافت گروه هکری نوبلیوم در تلاش تازه خود، به بسیاری از سازمان‌های دولتی و غیر دولتی آمریکا از جمله سازمان‌هایی که در زمینه مسائل بشردوستانه و حقوق بشر فعالیت می‌کرند حمله کرده‌اند. مایکروسافت در ادامه اعلام کرده است که بیش از ۲۴ کشور مختلف درگیر این حمله هکری شده‌اند. روسیه هرگونه ارتباط با این گروه را رد کرده است و از مایکروسافت می‌خواد در مورد اینکه چگونه این حملات به روسیه نسبت داده شده‌ است توضیح دهد.

حمله هکر‌ها به SolarWinds به قدری بزرگ و پیچیده بود که روی ایران نیز اثر گذاشته بود.

مطلب مرتبط:


۱۶:۱۷

روزنامه نیویورک تایمز؛ مؤسسه رازی را در کنار ۳۷ شرکت معتبر واکسن‌سازی جهان قرار دارد

واکسن رازی کووپارس

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی، مؤسسه رازی را در کنار ۳۷ شرکت معتبر واکسن‌سازی جهان قرار داد که وارد مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن کووید ۱۹ شده‌اند. در این گزارش آمده که مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۱ مطالعات بالینی دومین واکسن تولید داخل با نام «رازی کووپارس» را آغاز کرد. واکسن مؤسسه رازی با نام کووپارس روز پنجشنبه وارد فاز دوم کارآزمایی بالینی شد. این مرحله دو ماه به طول خواهد انجامید.


۲:۱۰

تردد بین استانی از چهارشنبه تا دوشنبه ممنوع است

ترافیک

ستاد ملی مقابله با کرونا امروز اعلام کرد سفر در تعطیلات پیش رو در سراسر کشور ممنوع است. بر این اساس، تردد بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه، ۱۲ خرداد تا ۱۲ ظهر دوشنبه، ۱۷ خرداد ممنوع است. سفر از شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی و از شهرها و مناطق نارنجی و زرد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهد داشت.


۱۳:۲۵

آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال از هفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر از آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای افراد ۶۵ سال به بالا از هفته آینده داد. به‌گفته رئیسی، واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و جامانده‌ها از واکسیناسیون، همین هفته تکمیل می‌شود و افراد بالای ۶۵ ساله‌ فراخوانده می‌شوند.

مقاله‌های مرتبط:


۱۲:۴۳

مجموعه داده‌های پالی‌گان اکنون روی گوگل کلاد در دسترس است

تصویری از لوگو بلاک چین پالی‌گان

مجموعه داده‌های بلاک چین پالی‌گان (Polygon) اکنون توسط ابزار BigQuery گوگل کلاد قابل ردیابی است. تیم پروژه پالی‌گان گفته‌اند که این به‌روزرسانی برای رشد شبکه حیاتی است.


۱۲:۴۲

با آماده‌شدن مرکز تبادل داده بین‌المللی ایران، انحصار واردات اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت برداشته شد

وزیر ارتباطات امروز خبر از راه‌اندازی اولین مرکز تبادل داده (IXP) بین‌المللی ایران در منطقه ویژه اقتصادی پیام داد. با شکسته‌شدن این انحصار، واردات پهنای باند ازطریق شرکت‌های مختلف به‌جز شرکت ارتباطات زیرساخت امکان‌پذیر می‌شود.


۱۰:۳۳

عملکرد واتساپ برای کاربرانی که سیاست حفظ حریم خصوصی جدید را نپذیرند محدود نمی‌شود

واتساپ

چندی پیش واتساپ اعلام کرد که اگر کاربران سیاست حریم خصوصی جدید را قبول نکند به مرور زمان دسترسی آن‌ها به قابلیت‌های واتساپ محدود خواهد شد، اما واتساپ در بیانیه جدید خود از این سیاست عقب‌نشینی کرده است و در حال حاضر کاربران را برای تأیید نکردن سیاست‌های جدید محدود نمی‌کند.


۱۰:۳۲

اوپو واچ ۲ با سیستم عامل Wear OS معرفی خواهد شد

طبق گزارش‌های منتشرشده، ساعت هوشمند بعدی اوپو از سیستم‌عامل Wear OS گوگل استفاده خواهد کرد. قلب تپده این ساعت هوشمند احتمالا Snapdragon 4100 خواهد بود و نکته قابل‌توجه این است که این ساعت در چین با سیستم‌عاملی به غیر از Wear OS عرضه می‌شود.


۱۰:۲۱

کاهش قابل‌توجه حجم بازی Microsoft Flight Simulator

شبیه ساز پرواز مایکروسافت / Microsoft Flight Simulator هواپیما درحال پرواز روی شهر شب

مایکروسافت در آپدیت جدید Microsoft Flight Simulator، حجم این بازی شبیه‌ساز هدایت هواپیما را به کمتر از نصف کاهش داده است.


۱۰:۱۰

وان پلاس نورد سی‌ای ۵G‌ به‌زودی معرفی خواهد شد

طبق گزارش منتشر‌شده، وان پلاس نورد CE فایوجی از صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی  ۹۰ هرتز، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۵۰G به‌همراه دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. گفته شده است وان پلاس نورد CE 5G در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد ۱۴۰۰) معرفی خواهد شد.


۱۰:۰۷

پلیس بریتانیا از مزرعه‌ای مشکوک به کاشت ماری‌جوآنا، دستگاه‌های استخراج رمزارز کشف کرد

پلیس

پس از مشکوک شدن پلیس به رفت و آمدهای مکرر در منطقه‌ای که مزرعه قرار داشته است با احتمال کاشت ماری‌جوآنا نیروهایی را برای تجسس مزرعه فرستاد، اما ماموران پلیس متوجه شدند که خبری از کاشت ماری‌جوآنا نیست و صاحبان مزرعه به استخراج رمزارز مشغول هستند. اصولا استخراج رمزارز در بریتانیا منع قانونی ندارد؛ اما صاحبان مزرعه با سرقت برق، بیت کوین استخراج می‌کردند.


۱۰:۰۳

تسلا از دوربین داخل کابین برای خودروهای مجهز به فناوری خودران استفاده می‌کند

تسلا

مدیران تسلا تصمیم گرفته‌اند با هدف بهبود ایمنی و نظارت بر عملکرد رانندگان، خودروهای مجهز به فناوری اتوپایلوت را به دوربین داخل کابین مجهز کنند. این ادوات در صورت بروز حادثه، سهل‌انگاری راننده را ثبت خواهد کرد.


۱۰:۰۰

سری تبلت گلکسی تب اس ۸ سامسونگ در سه مدل روانه‌ی بازار خواهد شد

سامسونگ اصولا هر سری از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را در سه مدل معرفی می‌کند. گویا شرکت کره‌ای در نظر دارد چنین اقدامی را در مورد تبلت‌ها نیز انجام داده و سری گلکسی تب اس ۸ در سه مدل رونمایی شود. این مد‌ل‌ها شامل نسخه‌ی استاندارد، گلکسی تب اس ۸ پلاس و تب اس ۸ اولترا می‌شوند. از ویژگی‌های مهم محصولات جدید سامسونگ استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود.


۹:۵۳

زنی در اسپانیا به دلیل استفاده از نسخه‌ی غیرقانونی ویندوز و آفیس به زندان افتاد

زن اسپانیایی به جرم نقض قانون کپی رایت به تحمل ۶ سال حبس و پرداخت ۳،۶۰۰ یورو جریمه شده است. برای اولین‌بار است که در تاریخ اسپانیا چنین حکمی صادر می‌شود.


۹:۵۰

احتمال تولید انبوه گوشی‌های تاشدنی در تابستان ۲۰۲۱

گوشی تاشو

براساس اخبار منتشرشده، از سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ تعداد زیادی گوشی هوشمند تاشو توسط سامسونگ، شیائومی، اوپو و ویوو راهی بازار خواهد شد.افزون‌براین احتمال دارد اوپو نسخه‌ای تجاری از گوشی هوشمند رول‌شونده را به بازار عرضه کند.


۹:۴۹

پوکو F3 GT شیائومی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار می‌شود

شیائومی در نظر دارد محصول جدید برند پوکو را همراه‌با تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک به بازار عرضه کند. از دیگر مشخصات پوکو F3 GT برخورداری از صفحه‌نمایشی ۶/۶۷ اینچی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از +HDR10 خواهد بود.


۹:۴۸

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

در فهرست بنچمارک می‌توان مشاهده کرد که هسته‌های پردازنده‌ی اصلی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس از سه خوشه تشکیل می‌یابند که به احتمال فراوان شامل ۱ هسته‌ی کرتکس X1 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، ۳ هسته‌ی کرتکس A78 با فرکانس ۲/۴۲ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کرتکس A55 با  فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز می‌شود.

بنچمارک منتسب به اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس


۹:۳۷

آنر به انجمن GSM پیوست

گویا روند بازگشت شرایط به حالت عادی برای آنر پس از جدا شدن از هواوی ادامه دارد و حتی اتفاقات جالبی نیز برای برند مستقل چینی در حال رخ دادن است. آنر توانسته به عضوی از انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار یا به اختصار GSMA بپیوندد. چنین اقدامی به برند مستقل چینی شانس بیشتری برای حضور در بازارهای مختلف دنیا را خواهد داد.


۹:۳۵

iPadOS تنها اجازه‌ی استفاده از ۵ گیگابایت حافظه‌ی رم را به اپلیکیشن‌ها می‌دهد

محیط سیستم عامل ipad os آیپد پرو 2020

گزارش‌هایی منتشر شده که اپل توسعه‌دهندگان را با محدودسازی میزان استفاده از حافظه‌ی رم، تحت فشار قرار می‌دهد تا اپلیکیشن‌های بهتری بسازند.


۹:۳۱

بوگاتی سه ساعت هوشمند جدید با طراحی مدرن معرفی کرد

ساعت هوشمند بوگاتی

بوگاتی برای سه ساعت هوشمند جدید خود، نام‌های خودروهای محبوب را انتخاب کرده و در نظر دارد با طراحی پریمیوم و سخت‌افزاری بالارده روانه‌ی بازار کند.


۹:۲۵

هواوی نام تجاری «Luban» را به ثبت رساند

به نظر می‌رسد هواوی در آینده محصولات جدیدی تحت برند لوبان (Luban) را به بازار عرضه خواهد کرد. ازجمله محصولاتی که تحت برند لوبان معرفی می‌شوند، گوشی هوشمند خواهند بود. برند جدید هواوی الهام‌گرفته از نام یکی از دانشمندان و معماران معروف چینی است.


۹:۲۴

هواوی با انتشار تیزری معرفی سری پی ۵۰ را در ۱۲ خرداد تأیید کرد

تیزر تبلیغاتی مراسم Harmony OS هواوی

هواوی تاکنون تأیید کرده که علاوه بر سیستم‌عامل هارمونی ۲ در ۱۲ خرداد، محصولات مبتنی بر این سیستم‌عامل ازجمله ساعت هوشمند هواوی واچ ۳، تبلت میت‌پد پرو ۲ و سری گوشی هوشمند هواوی پی ۵۰ را رونمایی خواهد کرد.


۹:۰۵

شایعه: ایرپاد ۳ در سال ۲۰۲۱ و ایرپاد پرو ۲ در سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود

تصویر مفهومی از ایرپاد ۳

تاکنون، شایعات متعددی دال‌بر معرفی نسل بعدی هدفون‌های بی‌سیم اپل در سال جاری میلادی منتشر شده است. حال در آخرین مورد، گفته می‌شود اپل ایرپاد استاندارد را با بازنگری در مؤلفه‌های طراحی در ماه‌های آتی رونمایی و روانه‌ی بازار خواهد کرد و متعاقب آن، نسل بعدی ایرپاد پرو در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. همچنین، ادعا می‌شود که گزینه‌های رنگی جدید ایرپاد مکس نیز در همان سال ارائه خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

به‌طورکلی، شواهد حاکی از آن است که اپل قصد دارد مدل استاندارد را در کالبد و قابلیت‌های جدید به‌روز کند. گفته می‌شود طراحی ایرپاد نسل سوم مشابه ایرپاد پرو فعلی، ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی قابل تعویض خواهد داشت؛ اما برای کاهش قیمت از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال بی‌بهره خواهد بود. از سوی دیگر، نسل بعدی ایرپاد پرو نیز شاهد تغییرات زیادی در زبان طراحی خواهد بود؛ ازاین‌رو، گفته می‌شود ساقه به‌کلی حذف می‌شود و از قرار معلوم، محصول نهایی یک طراحی گِرد و جمع‌وجور را ارائه می‌دهد.


روزشمار؛ شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ – ۲۹ می ۲۰۲۱

  • اپل از نخستین دستیار دیجیتال شخصی جهان رونمایی کرد: چنین روزی در سال ۱۹۹۲، در خلال نمایشگاه CES شیکاگو، جان اسکالی، مدیرعامل وقت اپل، ابتدا از انتشار دستیار دیجیتال شخصی نیوتن برای گروهی از خبرنگاران خبر داد و توضیح داد که نیوتن چیزی کمتر از یک انقلاب نیست. از زمان عرضه مکینتاش (هشت سال زودتر)، نیوتن نخستین خط تولید عمده اپل محسوب می‌شد. رونمایی از نیوتن سروصدای زیادی ایجاد کرد؛ اما به دلیل برخی عوامل و مشکلات متعدد، در نهایت از اعلامیه اسکالی به‌عنوان یک اشتباه تاریخی یاد می‌شود. این اعلامیه توجه رقبا را به محصول جدید اپل جلب کرد و انتظارات مصرف‌کننده را به‌شدت بالا کرد. عرضه‌ی نیوتن تا آگوست سال ۱۹۹۳ به تأخیر افتاد و هنگامی که روانه‌ی بازار شد، آن‌طور که انتظار می‌رفت کاربردی و کاربر پسند نبود. به‌طور خاص، ویژگی اصلی تشخیص دست‌خط پر از ایراد بود و مورد انتقاد قرار گرفت. این در حالی است که فناوری مذکور در بازنگری‌های بعدی بسیار بهبود یافته بود؛ اما دیگر وقتی برای خودنمایی نیوتن وجود نداشت. نیوتن هرگز موفقیت تجاری زیادی کسب نکرد و اندکی پس از بازگشت استیو جابز در سال ۱۹۹۸، تولید آن برای همیشه پایان یافت.


۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید


این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکدیجیتال مارک برترین فروشگاه اینترنتیفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه