اخبار زنده؛ گوگل قابلیت جدید Entertainment Space را برای تبلت‌های اندروید رونمایی کرد در دیجیتال مارک

اخبار زنده دیجیتال مارک را در امروز پنج‌شنبه، ١۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


١١:١٧

۱۰:۵۶

فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه با سقف تارگا معرفی شد

در اقدامی نادر برای محصولات فراری، یک سوپراسپرت با سقف متحرک فلزی و سبک تارگا ساخته شده است. فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه، پیشرانه ۱۲ سیلندر ۸۳۰ اسب‌بخار دارد.

منبع

١٠:٣٨

اسپیس ایکس سرانجام استارشیپ را برای نخستین‌بار فرود آورد

بامداد امروز به وقت ایران، اسپیس ایکس توانست نسخه اولیه SN15 استارشیپ را پس از پرتاب در تست پرواز ارتفاع بالا برای نخستین‌بار فرود آورد. این موفقیت، بیانگر غلبه بر چالشی مهم در مسیر پرفراز و نشیب ساخت سامانه موشکی چندبارمصرف استارشیپ است.

به‌گفته‌ی ماسک، نسخه‌ی SN15 درمقایسه با تمام دیگر نسخه‌های تمام‌اندازه‌ی استارشیپ که حین تلاش برای فرود منفجر شدند، حاوی «صدها بهبود در طراحی» است. با موفقیت امروز، اسپیس ایکس یک گام مهم دیگر به پرتاب محموله و انسان به ماه و مریخ و دیگر مقاصد دوردست فضایی نزدیک‌تر شد.


١٠:٢٨

شیائومی درحال توسعه‌ی نسخه‌ی ۵G از گوشی ردمی نوت ١٠ پرو است

طبق شایعه‌ای جدید و با استناد به تصویر افشاشده، ممکن است شیائومی در حال کار روی گوشی ردمی Note 10 Pro 5G باشد. به نظر می‌رسد این یک تصویر تبلیغاتی رسمی برای بازار اسپانیا است و آنچه به تصویر کشیده‌شده، گوشی هوشمندی است که نمای پشتی‌اش شباهت زیادی به Redmi Note 10 Pro دارد و احتمالا تنها قابلیت متمایزکننده‌ی آن، به استفاده از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (۵G) مربوط می‌شود. به‌طور کلی، اعتقاد بر این است که قلب تپنده‌ی این محصول را تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۵۰G تشکیل خواهد داد؛ بنابراین، شاید بهتر است که به اسنپدراگون ۷۸۰G امیدوار نباشیم؛ زیرا استفاده از آن قطعا در فروش Mi 11 Lite 5G که اخیرا به بازار عرضه شده تأثیر خواهد گذاشت.


٨:٠٠

سامسونگ تولید انبوه گلکسی S21 FE را در ماه جولای آغاز می‌کند

رندر غیررسمی گلکسی S21 FE سامسونگ نمای جلو و پشت

سال گذشته، سامسونگ گلکسی S20 FE را معرفی کرد و قطعا این محصول با توجه به استقبال خریداران، یک موفقیت بزرگ برای کره‌ای‌ها محسوب می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که در اواخر امسال جانشین آن معرفی خواهد شد. حال گفته می‌شود که گلکسی S21 FE دوماه دیگر و در ماه جولای وارد مرحله‌ی تولید انبوه می‌شود و از قرار معلوم، تاریخ عرضه‌ی نهایی نیز برای ماه آگوست درنظر گرفته شده است.

در گذشته، رندرهایی از این دستگاه منتشر شد که به‌طور غیرمنتظره ای از زبان طراحی گلکسی S21 پیروی می‌کرد. انتظار می‌رود S21 FE به یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی از نوع AMOLED با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، پردازنده‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدراگون ۸۸۸ بسته به منطقه و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت مجهز شود. همچنین، شواهدی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری حکایت دارد و احتمالا این گوشی در رنگ‌های سفید، خاکستری، صورتی و بنفش روانه‌ی بازار شود.


٧:٢٨

گوگل ویژگی Entertainment Space را برای تبلت‌های اندرویدی معرفی کرد

تبلت‌های اندرویدی با وجود تمام مشکلات همچون ناسازگاری در نسبت تصویر و سیستم‌عامل، نداشتن برنامه‌های تخصصی و تَردشدن از سوی گوگل، هنوز تولید می‌شوند و ممکن است عده‌ی زیادی آن‌ها را خریداری کنند. امروز در یک سُنت‌شکنی، غول جست‌وجو جهان ویژگی جدیدی را تحت عنوان Entertainment Space (فضای سرگرمی)، به‌صورت انحصاری برای تبلت‌های اندرویدی معرفی کرد.

گوگل قابلیت جدید را که فضای سرگرمی نامیده می‌شود، به‌عنوان خانه‌ای شخصی برای تمامی فیلم‌ها، نمایش‌ها، بازی‌ها و کتاب‌های مورد علاقه کاربر توصیف می‌کند. ویژگی مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد که با تلاش برای جست‌وجوی بین برنامه‌ها، متوجه شوند که در کجا قرار دارند و با ارائه یک نمای کلی از محتوای برنامه‌های خود که براساس نوع گروه‌بندی می‌شود، از آن‌ها مراقبت کنند.

منبع

٧:٢۵

روزشمار؛ پنج‌شنبه ١۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۶ می ۲۰۲۱

  • پرواز نخستین هواپیما بدون سرنشین: فرودگاه شماره ۵ ساموئل پیرپوینت لانگلی اولین پرواز موفقیت آمیز هواپیمای بدون خلبان، موتور محرک و سنگین‌تر از هوا را با اندازه قابل‌توجه انجام داد.

  • پیش‌نمایش سیستم‌عامل Mac OS 10.2 gaguar: استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل در مراسم سخنرانی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان، پیش‌نمایشی از سیستم‌عامل Mac OS X 10.2 Jaguar را ارائه داد.این پیش‌نمایش شامل یک فناوری دست‌خط با نام Inkwell، سرویس گیرنده و پیام‌رسان فوری iChat، ادغام QuickTime 6 و موارد دیگر بود.

  • نخستین عملیات محاسباتی کامپیوتر EDSA: در چنین روزی EDSA به‌عنوان نخستین کامپیوتر برنامه ذخیره‌شده جهان، اولین محاسبه خود را انجام داد. این رایانه با سرعت ٧١۴ عملیات‌درثانیه کار می‌کرد.

٧:٢٠

اخبار کوتاه دیروز را می‌توانید از اینجا مرور کنید.


این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپبررسی نوت بوکخرید ایسوس یا لنووراهنمای خرید اپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه