اخبار زنده؛ یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در دیجیتال مارک

اخبار زنده دیجیتال مارک را در امروز یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.


خبر فوری

۱۱:۴۱

وزیر ارتباطات: نام ابررایانه بعدی ایران به احترام مریم میرزاخانی «مریم» است

وزیر ارتباطات اعلام کرد عملیات اجرایی ابررایانه بعدی برداشته شده و به احترام مریم میرزاخانی، نام آن «مریم» است.


۱۱:۳۳

شیائومی به‌دنبال عرضه‌ی مجدد ردمی نوت ۸ در برخی از بازارهای دنیا است

یکی از افشاگران سرشناس که اصولا اخبار و حواشی محصولات شیائومی را پوشش می‌دهد در توییتی به احتمال عرضه‌ی مجدد ردمی نوت ۸ اشاره کرده است.


۱۱:۳۰

اتاق بازرگانی تهران: ۱۲ میلیون نفر در ایران وارد بازار رمزارزها شده‌اند

به‌گفته نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲/۵ میلیون حساب کاربری رمز ارز در صرافی‌های داخلی وجود دارد که با احتساب کارکرد چهار یا پنج به یک، حدودا دوازده میلیون نفر در ایران رمزارز دارند. وی اشاره کرد که به‌دنبال ابلاغ بخشنامه شاپرک به شرکت‌های پرداختیار، طی ۹۰ ساعت ۵۰ میلیون دلار سرمایه از پلتفرم‌های داخلی خارج شد.


۱۱:۲۸

سرویس استیدیا همچنان به کار خود ادامه می‌دهد

اگرچه بسیاری سرویس گیمینگ استیدیا را یک پروژه شکستخورده می‌دانند، اما به‌تازگی یکی از اعضای آن اعلام کرد که استیدیا همچنان زنده است.

منبع


۱۱:۲۶

برخورد جدی با مدیران سازمان‌ها که بدون مجوز از ماینر استفاده می‌کنند

به‌گفته استاندار تهران: «دستگاه‌های استخراج رمزارز برق زیادی مصرف می‌کنند و امروز در شرایطی قرار داریم که باید الگوی بهینه مصرف را در دستور کار قرار دهیم؛ لذا هر دستگاه دولتی و هرجایی که مجوز لازم را برای استفاده از ماینرها را نداشته باشد به محض ارسال گزارش اقدام خواهیم کرد.» وی تأکید کرد اگر سازمان دولتی‌ای از این دستگاه‌ها استفاده کند، با مدیران آن‌ها برخورد جدی می‌کنیم.


۱۰:۲۹

هواوی قصد دارد با انتشار HarmonyOS تقریبا ۱۶ درصد از سهم بازار سیستم‌عامل را به‌دست آورد

هواوی قرار است در رویداد HarmonyOS Connect که ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد، شرکا و پرسنل خود را درباره‌ی هارمونی او اس و مزایای آن آشنا کند. غول فناوری چینی قصد دارد بیش از ۱۶ درصد از کل بازار سیستم‌عامل را به خود اختصاص دهد. هواوی در این باره می‌گوید:

پنج تا هفت سال طول کشید تا سیستم‌عامل‌های دیگر این درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهند. این در حالی است که هدف ما از ارائه‌ی هارمونی او اس جاه‌طلبانه‌تر خواهد بود و قصد داریم در مدت‌زمان کمتری به این مهم دست یابیم.

منبع


۹:۴۹

هفتمین نمایشگاه آنلاین کتاب دیجی‌کالا با تخفیف تا ۸۰ درصد آغاز شد

پوستر هفتمین نمایشگاه آنلاین کتاب دیجی‌کلا

دیجی‌کالا هفتمین نمایشگاه آنلاین کتاب را از ۲۵ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد برگزار می‌کند. در این نمایشگاه، کتاب‌ها تا ۸۰ درصد تخفیف دارند.


۸:۴۹


۷:۳۵

سدان برقی و اقتصادی بی وای دی e3 معرفی شد

خودرو برقی BYD

جدیدترین محصول الکتریکی بی وای دی، با شعاع حرکتی ۳۵۰ کیلومتر عرضه می‌شود. آستانه قیمت e3 با جعبه‌دنده خودکار، ۲۲ هزار دلار خواهد بود.


۷:۳۰

روزشمار؛ یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۶ می ۲۰۲۱

  • ساخت نخستین لیزر کاربردی جهان: امروزه لیزر در بسیاری از صنایع و حتی مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما جالب است بدانید که اختراع و پیدایش آن به قرن گذشته مربوط می‌شود. در ۱۶ می ۱۹۶۰، فیزیکدان تئودور مایمن، با استفاده از دستگاه بلوری یاقوت مصنوعی اولین نور لیزر را ایجاد کرد. وی اولین محققی نبود که مفاهیم و نظریه‌های پشت لیزر را توسعه داد؛ اما اولین مخترعی بود که یک دستگاه لیزر عامل ایجاد کرد. همان‌طور که امروزه به بیشتر لیزرها می‌بینیم، نوری که توسط این دستگاه تولید می‌شد یک پرتو واقعی نبود؛ بلکه یک پالس نوری بود.
  • زادروز ایوان ساترلند، مخترع و توسعه‌دهنده گرافیک رایانه‌ای تعاملی: چنین روزی در سال ۱۹۳۸، ایوان ساترلند در شهر هاستینگز واقع در ایالت نبراسکا زاده شد. وی مخترع و توسعه‌دهنده MIT’s Sketchpad بود که زمینه گرافیک رایانه‌ای تعاملی را راه‌اندازی کرد. بسیاری از نوآوری‌های Sketchpad شامل یک فایل نمایشگر برای تازه‌سازی صفحه، یک ساختار سلسله‌مراتبی بازگشتی برای مدل‌سازی اشیاء گرافیکی، روش‌های بازگشتی برای تبدیل هندسی و سبک برنامه‌نویسی شی‌گرا بود. ساترلند در سال ۱۹۶۸، شرکت ایوانز و ساترلند را تأسیس کرد. او همچنین از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰ به‌عنوان رئیس بخش علوم کامپیوتر در کالتک خدمت کرد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید


این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکدیجیتال مارک برترین فروشگاه اینترنتیفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه