سامسونگ سوددهی فراتر از حد انتظار را برای فصل سوم ۲۰۱۹ اعلام کرد – دیجیتال مارک

سامسونگ به‌دلیل فروش درخورتوجه گلکسی نوت ۱۰، آمار مناسبی در سوددهی بازار موبایل تجربه کرد و سود فصل سوم آن‌ها بیشتر از انتظارها شد.

سامسونگ الکترونیکس در جدیدترین گزارش مالی خود، سوددهی بیشتر از پیش‌بینی‌ها را اعلام کرد. فروش چشمگیر گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰ به‌عنوان یکی از دلایل افزایش سود در فصل سوم سال جاری میلادی بیان می‌شود. البته کره‌ای‌ها در کسب‌وکار تراشه‌های حافظه‌ای با مشکلات فروش و درآمد روبه‌رو بوده‌اند که تأثیر زیادی بر سوددهی دوره‌ی مذکور نگذاشته است.

مقاله‌های مرتبط:

غول کره‌ای دنیای فناوری اخیرا سند قانونی درآمد ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۱۹ خود را ارائه کرده است؛ البته سند جزئی‌تر درآمدی تا پایان ماه جاری میلادی ارائه می‌شود. در سند کنونی، گفته می‌شود سود عملیاتی شرکت با افزایش ۵۶ درصدی، به ۶/۴۴ میلیارد دلار (۷/۷ تریلیون وون) رسیده است. تحلیلگران بازار همچون Refinitiv SmartEstimate، سود ۷/۱ تریلیون وون را برای سامسونگ پیش‌بینی می‌کردند. کارشناسان اعتقاد دارند به‌لطف فروش درخورتوجه گوشی‌های خانواده‌ی جدید سری نوت از زمان عرضه در ۲۳ اوت در کره‌‌جنوبی و همچنین اروپا، سوددهی سامسونگ بیش از انتظارها بوده است.

سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان، ادعا می‌کند بیش از یک‌میلیون دستگاه از مدل ۵G پرچم‌دار سری نوت ۱۰ را در کره‌‌جنوبی فروخته است. چنین آماری، فروش محصول جدید را به رکورد سریع‌ترین فروش پرچم‌دار در کره می‌رساند. تحلیلگران می‌گویند سامسونگ از فشارها و تحریم‌های آمریکا علیه هواوی هم بهره می‌برد؛ تحریم‌هایی که شرکت‌های حاضر در این کشور را از فروش تجهیزات به رقیب چینی سامسونگ منع می‌کند.

گوشی هوشمند هواوی میت ۳۰ از ماه جاری میلادی در اروپا عرضه می‌شود. تحریم‌های آمریکا باعث شد این گوشی از دسترسی به نسخه‌ی مجوزدار سیستم‌عامل اندروید محروم شود. به‌علاوه، شرکت آمریکایی گوگل دسترسی هواوی به سرویس‌های موبایلی حاوی پلی‌استور و اپلیکیشن‌های محبوبی همچون جی‌میل و یوتیوب و گوگل‌مپس را هم محدود کرده است.

پارک سونگ سون، تحلیلگر Cape Investment & Securities، درباره‌ی تأثیر تحریم هواوی برای سامسونگ می‌گوید:

تا زمانی‌که تحریم و ممنوعیت هواوی وجود داشته باشد، سامسونگ از محبوبیت در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا بهره خواهد برد. به‌علاوه، آن‌ها می‌توانند مجددا مشتریان اروپایی را جذب کنند که زمانی به محصولات هواوی کوچ کرده بودند.

گلکسی نوت 10

مشکل در بخش تراشه

همان‌طورکه گفته شد، سامسونگ از فشارهای واردشده بر هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند بهره‌ی زیادی برد. بااین‌حال، مشکلات هواوی مشکلاتی نیز در بخش نیمه‌هادی برای شرکت کره‌ای ایجاد کرد. سامسونگ قطعا از کاهش خرید شرکت بزرگی همچون هواوی ضرر می‌بیند. فراموش نکنید هواوی یکی از بزرگ‌ترین خریداران تراشه‌های حافظه از سامسونگ محسوب می‌شود.

تحریم‌های هواوی هم‌زمان تأثیر مثبت و منفی بر سامسونگ گذاشته‌ است

ضعف در اقتصاد جهانی و کاهش هزینه‌ی مشتریان مرکز داده، به توقف دو سال رونق در بازار بزرگ تراشه‌های حافظه منجر شده است. سامسونگ دوسوم از کل سوددهی خود را از این بازار کسب می‌کند. در گزارش اخیر غول کره‌ای، درآمد آن‌ها از بازار تراشه در فصل سوم سال جاری ۶۲ تریلیون وون عنوان می‌شود که در مقایسه با ۶۵/۵ تریلیون وون سال گذشته، کاهش ۵/۳ درصدی را نشان می‌دهد. با نگاهی به آمار متوجه می‌شویم کسب‌وکار سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند در مقایسه با کسب‌وکار تراشه‌های حافظه بسیار کوچک‌تر است و تنها ۲۰ درصد از درآمد را تأمین می‌کند.

پارک درادامه‌ی تحلیل خود از گزارش درآمدی سامسونگ می‌گوید:

فروش فراوان گوشی‌های هوشمند توانایی زیادی برای حل مشکلات سامسونگ ندارد. امروزه، مشتریان بازار مرکز داده، یکی از بزرگ‌ترین نیروهای محرکه‌ی کسب‌وکار تراشه‌ی حافظه، سرمایه‌گذاری‌های محافظه‌کارانه‌ای می‌کنند؛ درنتیجه، هزینه‌های آن‌ها سود زیادی برای سامسونگ ندارد.

سامسونگ به‌همراه دیگر تولیدکنندگان تراشه همچون رقیب کوچک کره‌ای SK Hynix پیش‌بینی می‌کنند تا پایان سال جاری میلادی، بازار تراشه رونق می‌یابد. به‌هرحال، شاید شرایط کنونی برای تراشه‌های حافظه مناسب نباشد؛ اما با توجه به نیاز روزافزون قطعات مرتبط در آن بازار، شاید هزینه‌های بیشتر مشتریان مرکز داده، اجتناب‌ناپذیر و به سوددهی بهتر شرکت‌هایی همچون سامسونگ منجر شود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه