سامسونگ ۸۰ درصد از نمایشگرهای OLED سری آيفون ۱۲ را تامین می‌کند – دیجیتال مارک

سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده نمایشگر OLED برای گوشی‌های هوشمند است و درواقع بهترین نوع از چنین پنل‌هایی را نیز تولید می‌کند. شاید همین امر باعث شده است که اپل برای جدیدترین سری آیفون، بیشتر سفارشات خود را به سمت شرکت کره‌ای ببرد.

بخش تولید پنل نمایشگر شرکت کره‌ای که سامسونگ دیسپلی نام دارد هم‌اکنون به غول‌های فناوری دنیا خدمات ارائه می‌دهد که می‌توان به اپل، هواوی، وان‌پلاس، اوپو و شیائومی اشاره کرد. با این حال، آنچه نظرمان را به خود جلب کرده، گزارشی است که سطح همکاری شرکت کره‌ای با اپل را نشان می‌دهد.

طبق گزارش‌های منتشرشده، اپل برای تأمین پنل‌های نمایشگر مورد نیاز سری گوشی آيفون ۱۲ با سه شرکت ال‌جی، BOE و سامسونگ وارد همکاری شده است؛ اما بیشترین تعداد پنل مورد نیاز برای آیفون‌های نسل بعدی را سامسونگ تأمین می‌کند. منبع خبر در گزارش خود ذکر می‌کند که ۸۰ درصد از پنل OLED استفاده‌شده در سری آیفون ۱۲ از محصولاتی است که سامسونگ تولید خواهد کرد.

در حال حاضر می‌دانیم ۲۰ درصد از پنل‌های باقیمانده را دو شرکت ال‌جی دیسپلی و BOE تأمین خواهند کرد؛ اما میزان دقیق سهم هریک در تولید پنل‌های موردنیاز مشخص نشده است. با این حال، جالب است بدانید که سامسونگ در سال ۲۰۱۷ به‌صورت انحصاری تأمین پنل‌های OLED مورد نیاز برای آیفون ایکس را به عهده داشت.

اپل در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که بخشی از پنل‌های مورد نیاز برای آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس را ال‌جی تأمین کند و طی سال‌های بعد نیز تأمین‌کننده‌ی سومی نیز وارد میدان شد. انتظار می‌رود شرکت چینی BOE نیز درکنار ال‌جی و سامسونگ از تأمین‌کنندگان پنل مورد نیاز برای سری آیفون ۱۲ باشد.

با این حال، توانایی BOE در تولید نمایشگرهای باکیفیت بسیار کمتر از سامسونگ و ال‌جی است. همین امر نیز باعث شده برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کنند که BOE احتمالا وظیفه تأمین پنل‌های OLED برای مدل‌های پایین‌رده سری آیفون ۱۲ را به عهده دارد و در مدل‌های پریمیوم تنها از پنل‌های سامسونگ و احتمالا ال‌جی استفاده خواهد شد.

گفته می‌شود که سری آيفون ۱۲ تنها از پنل‌های OLED استفاده می‌کند. درواقع این سری شامل ۴ گوشی هوشمند است که متشکل از نسخه استاندارد آيفون با نمایشگر ۵/۴ اینچی، آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶/۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶/۷ اینچی می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

در شایعات نه‌تنها به ابعاد نمایشگرهای مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۲ اشاره شده است؛ بلکه انتظار می‌رود دو مدل پایین‌رده‌تر‌آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نمایشگر برخوردار شوند و مدل‌های پریمیوم آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس دارای نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باشند.

برخورداری از نمایشگری با نرخ نوسازی بالا به بهبود تجربه کاربری می‌انجامد و لذت گیمینگ نیز چند برابر خواهد شد. درواقع ناوبری در رابط کاربری گوشی هوشمندی که نمایشگر آن از نرخ نوسازی بالایی استفاده می‌کند، بسیار روان‌تر از مدل‌هایی است که نرخ نوسازی کمتری دارند.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه