شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا در ویتنام

نگوین تان‌لانگ، وزیر بهداشت ویتنام، اعلام کرده است که دانشمندان ساختار ژنتیکی ویروسی را بررسی و نسخه جدیدی از ویروس را پیدا کردند که اخیرا برخی افراد را در این کشور آلوده کرده بود. به‌گفته تان‌لانگ، آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهند که گونه جدید ممکن است درمقایسه‌با نسخه‌های دیگر ویروس راحت‌تر منتشر شود.

ویروس‌ها اغلب هنگام تکثیر دچار تغییرات ژنتیکی کوچکی می‌شوند و گونه‌های جدید ویروس کرونا تقریبا از همان ابتدای شناسایی آن در چین در اواخر سال ۲۰۱۹ دیده شده است. سازمان جهانی بهداشت چهار گونه از گونه‌های ویروس کرونا را در فهرست گونه‌های نگران‌کننده قرار داده است که گونه‌هایی را شامل می‌شود که اولین‌بار در بریتانیا، هند، آفریقای‌جنوبی و برزیل شناسایی شد.

نگوین تان لانگ می‌گوید گونه جدید می‌تواند علت افزایش اخیر موارد در ویتنام باشد که به مناطق مختلف کشور گسترش پیدا کرده است. ویتنام در ابتدا در مبارزه با ویروس موفق بود. اوایل ماه می، این کشور از زمان آغاز دنیاگیری فقط کمی بیش از ۳،۱۰۰ مورد تأیید‌شده داشت و ۳۵ مورد مرگ ثبت کرده بود. بااین‌حال در چند هفته گذشته، ویتنام بیش از ۳،۵۰۰ مورد جدید و ۱۲ مورد مرگ را تأیید کرده که کل تلفات ناشی از بیماری را در کشور به ۴۷ مورد رسانده است.

بیشتر انتقال‌های جدید در استان‌های باک‌نین و باک‌گیانگ دیده شد که دو استان با مناطق صنعتی متراکم هستند که در آن صدهاهزار نفر برای شرکت‌های بزرگی، ازجمله سامسونگ و کانن و لاکس‌شیر کار می‌کنند. با وجود مقررات بهداشتی دقیق، شرکتی در باک‌گیانگ متوجه شد نتیجه آزمایش ویروس کرونا در یک‌پنجم از کارکنان شرکت مثبت است.

وزارت بهداشت ویتنام گفت در هوشی‌مین، بزرگ‌ترین کلان‌شهر ویتنام و محل زندگی نُه‌میلیون نفر، نتیجه آزمایش حداقل ۸۵ نفر به‌عنوان بخشی از خوشه‌ای از موارد در یکی از کلیساها مثبت شده‌ است. نیایش‌گران بدون استفاده از ماسک مناسب یا رعایت اقدامات احتیاطی دیگر نزدیک هم نشسته بودند و آواز می‌خواندند و دعا می‌کردند. از آن زمان، ویتنام همه رویدادهای مذهبی را در کشور ممنوع کرده است. مقام‌های ویتنامی در شهرهای بزرگ اجتماعات بزرگ را ممنوع و کسب‌و‌کارهای غیرضروری را نیز تعطیل کرده‌اند.

تاکنون، ویتنام یک‌میلیون نفر را با استفاده از واکسن آسترازنکا واکسینه کرده است. هفته گذشته، این کشور قراردادی با فایزر برای دریافت ۳۰ میلیون دُز واکسن امضا کرد که قرار است در سه‌ماهه سوم و چهارم سال جاری تحویل داده شود. همچنین، ویتنام در حال مذاکره با مدرنا است تا واکسن کافی بگیرد و بتواند ۸۰ درصد از جمعیت ۹۶ میلیون نفری خود را کاملا واکسینه کند.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : ایسوسبررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکفروش موبایلقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپنقد و بررسی موبایل
admin
ارسال دیدگاه