شیائومی می ۱۰ و می ۱۰ پرو در مقایسه با نسل قبل – دیجیتال مارک

شیائومی دقایقی پیش جدیدترین پرچم‌دار سری mi را رونمایی کرد. این محصول نسبتا گران‌قیمت نسبت به نسل پیشین خود پیشرفت‌های محسوسی داشته است.

شیائومی (xiaomi) که امسال به دلیل شیوع ویروس مرگبار کرونا، به معرفی آنلاین سری جدید محصولات خود روی آورده است، دقایقی پیش در سالنی خالی از جمعیت، جدیدترین پرچمدارهای خود، یعنی می ۱۰ و می ۱۰ پرو را معرفی کرد. گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید شیائومی در مقایسه با نسل قبل خود در بخش‌های مهمی مثل نمایشگر و دوربین پیشرفت چشمگیر داشته‌اند.

نمایشگر

چینی‌ها که در می ۹ از نمایشگر ۶/۴ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ استفاده کرده بودند، با وجود افزایش ابعاد نمایشگر به ۶/۵ اینچ در می ۱۰ و ۶/۶۷ اینچ در می ۱۰ پرو، رزولوشن دست‌خوش هیچ بهبودی نشده تا در هر دو محصول تراکم پیکسلی کمتری را نسبت به نسل قبل شاهد باشیم.

Xiaomi Mi 10 / شیائومی می 10

مهم‌ترین تغییر در نمایشگر جدید را باید نرخ بازسازی تصویر آن دانست. شیائومی در جدیدترین گوشی اندرویدی خود از نمایشگر ۹۰ هرتز بهره گرفته و امکان افزایش آن تا ۱۸۰ هرتز را نیز فراهم کرده است. این امکان باعث می‌شود، حرکت تصاویر از جمله هنگام اسکرول کردن، نرم‌تر و روان‌تر به چشم بیاید. نمایشگر می ۱۰ پرو روشنایی ۱۲۰۰ نیت و کنتراست داینامیک ۱: ۵۰۰۰,۰۰۰ را ارائه می‌دهد که از این حیث با گوشی‌هایی همچون آیفون ۱۱ پرو قابل مقایسه است.xiaomi mi 10 pro / شیائومی می ۱۰ پرو

مقاله‌های مرتبط:

قلب تپنده‌ی می ۱۰، اسنپدراگون ۸۶۵ است. محصول یادشده با دو روز اختلاف نسبت به گلکسی اس ۲۰، دومین دستگاهی لقب می‌گیرد که از این تراشه بهره‌مند است. اسنپدراگون ۸۶۵ از هسته‌های قدرتمند Kryo 585 برخوردار است. این هسته‌های پردازشی نسبت به هسته‌های پردازشی Kryo 485 که در پردازنده‌ی گوشی می ۹ یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ به‌کار رفته بود، ۲۰ درصد عملکرد بهینه‌تری دارند. همچنین پردازنده‌ی آدرنو ۶۴۰ به‌کاررفته در نسل قبل به آدرنو ۶۵۰ در تراشه‌ی جدید ارتقا یافته است.

دوربین

چینی‌ها در می ۱۰ نه‌تنها تعداد حسگرها را در مقایسه با می ۹ افزایش داده‌اند، بلکه کیفیت حسگر اصلی را نیز تا حد زیادی بهبود داده‌اند. شیائومی که در می ۹ از دوربین سه‌گانه‌ی ۴۸/۱۲/۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده بود، پس از به‌کارگیری حسگر ۶۴ مگاپیکسلی در ردمی نوت ۸ پرو، برای می ۱۰ مستقیم سراغ حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ رفته و آن را در کنار یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی در پشت می ۱۰ به‌کار بسته است؛ اما چینی‌ها در می ۱۰ پرو از این هم فراتر رفته‌اند و با به‌کارگیری دوربین چهارگانه‌ی ۱۰۸، ۱۲، ۸ و ۲۰ مگاپیکسلی موفق به کسب امتیاز بی‌سابقه‌ی ۱۲۴ از وب‌سایت DxO Mark شده‌اند.

Mi Note 10

قسمت دست‌نخورده در بخش دوربین، حسگر دوربین سلفی است که همان حسگر ۲۰ مگاپیکسلی در نسل قبل به‌کار گرفته شده است.

باتری

درحالی‌که باتری‌های می ۹ و می ۹ پرو به‌ترتیب ظرفیت‌های ۳۳۰۰ و ۴۰۰۰میلی‌آمپرساعتی داشتند، می ۱۰ و می ۱۰ پرو به لطف ابعاد بزرگتر، به باتری‌های ۴۷۸۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده‌اند. به‌علاوه، شارژ سریع ۳۰ وات نیز برای می ۱۰ و ۵۰ وات برای می ۱۰ پرو در نظر گرفته شده است تا مدت‌زمان شارژ گوشی به حداقل برسد.

در خصوص قیمت گوشی، شرکت چینی نسخه‌ی ۸/۱۲۸ گیگابایت می ۱۰ را ۵۷۲ دلار و نسخه‌ی ۸/۲۵۶ می ۱۰ پرو را ۷۱۵ دلار قیمت‌گذاری کرد که همان‌طور که بنیان‌گذار این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود نسبت به پرچمدارهای پیشین این شرکت چندان ارزان نیست.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات دیجیتال مارک بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه