شیائومی Mi 10 به حافظه رم LPDDR5 مجهز خواهد بود – دیجیتال مارک

شیائومی در پرچم‌دار آتی خود، Mi 10، از حافظه‌ی رم LPDDR5 ساخت شرکت‌های سامسونگ و میکرون استفاده می‌‌کند.

شیائومی در رویداد Snapdragon Tech Summit سال گذشته تأیید کرد پرچم‌دار جدیدش، یعنی Mi 10، به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز خواهد بود. پس از مدتی مشخص شد این شرکت چینی محصول دیگری نیز به‌نام Mi 10 Pro به‌همراه Mi 10 معرفی خواهد کرد. نسخه‌ی پرو در بررسی کدهای MIUI 11 مخصوص گوشی Redmi K30 ۵G رؤیت شد و بررسی کدها نام هر دو دستگاه را درکنار نام تجاری آن‌ها تأیید می‌کرد. همچنین، اخبار پیشین تأیید کردند Mi 10 پرو به شارژر سریع ۶۶ واتی مجهز خواهد بود.

در روزهای ابتدایی ماه جاری، اطلاعات جدیدی از فایل build.prop گوشی‌های جدید شیائومی منتشر شد که استفاده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در آن‌ها را تأیید می‌کرد. اکنون اطلاعات جدیدی به‌دست رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها رسیده که جزئیات بیشتری از Mi 10 را فاش می‌کند.

برخی رسانه‌های چینی ادعا می‌کنند شرکت آمریکایی میکرون (Micron) موفق شده است اولین تراشه‌های LPDDR5 DRAM کم‌مصرف را تولید کند که در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار آتی استفاده خواهد شد. حافظه‌ی رم جدید میکرون از فناوری‌های پکیجینگ مدرن بهره می‌برد که پیاده‌سازی ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم را در قالب تکی ممکن می‌کند. حافظه‌ی رم LPDDR5 حداکثر نرخ انتقال ۶/۴ گیگابیت‌برثانیه را ارائه می‌کند. چنین عملکردی دوبرابر سریع‌تر از LPDDR4 و ۲۰ درصد بهتر از LPDDR4x خواهد بود. به‌علاوه، سرعت دسترسی به داده را نیز ۵۰ درصدی بهبود می‌بخشد و ۲۰ درصد نیز کم‌مصرف‌تر از نسل‌ قبلی است.

مقاله‌های مرتبط:

درادامه‌ی گزارش منتشرشده درباره‌ی تولید حافظه‌های LPDDR5، ادعا می‌شود شیائومی Mi 10 از همین حافظه‌ها استفاده خواهد کرد. مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شیائومی، لی جون، ازطریق ویبو این اطلاعات را تأیید و در پست اخیرش ادعا کرده است شرکتش ماژول‌‌های LPDDR5 را تنها در نسخه‌های حرفه‌ای Mi 10 به‌کار خواهد برد. به‌هرحال درادامه و به‌‌دلیل مزیت‌های بسیار زیاد ماژول‌های جدید،‌ شیائومی تصمیم گرفت از آن‌ها در تمامی نسخه‌های پرچم‌دار جدید استفاده کند.

سامسونگ و میکرون ماژول رم Mi 10 را تأمین می‌کنند

میکرون ادعا می‌کند شرکت‌های مجهز به ماژول‌ رم LPDDR5 علاوه‌بر ارائه‌‌ی سرعت عملکردی بهتر، در مصرف باتری بهبود ۵ تا ۱۰ درصدی خواهند داشت. ماژو‌ل‌های جدید در‌مقایسه‌با ماژول‌های LPDDR4 در کاربردهای واقعیت افزوده با نیازهای پردازشی بیشتر نیز کارایی گوشی هوشمند را افزایش می‌دهند. همچنین، زمان پردازش عکس‌‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی و ویرایش ویدئو با بهره‌گیری از LPDDR5 کاهش می‌یابد. میکرون درادامه می‌گوید گوشی‌های مجهز به LPDDR5 در نیمه‌ی اول سال جاری با ۸ تا ۱۲ گیگابایت حافظه و در نیمه‌ی دوم با حافظه‌های ۱۶ گیگابایتی معرفی می‌شوند؛ درنتیجه، Mi 10 احتمالا به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی LPDDR5 مجهز خواهد بود.

پس از تأیید استفاده از ماژول LPDDR5 در گوشی جدید شیائومی، معاون ارشد این شرکت در ویبو به تأمین ماژول‌ها از دو سازنده اشاره کرد و نام سامسونگ را نیز درکنار میکرون آورد. تأمین قطعات از دو یا چند تولیدکننده در محصولاتی پرتقاضا روندی مرسوم محسوب می‌شود. چنین تصمیمی باعث خواهد شد کمبود احتمالی ظرفیت تولید در شرکتی را شرکت دیگر جبران کند. درنهایت، باید بگوییم تصمیم شرکت چینی عجیب نیست؛ اما تفاوت کارایی و سرعت ماژول‌های ساخت سامسونگ و میکرون باید در بررسی‌های عملی و کاربردی مقایسه شود و نمی‌توان انتظار تفاوت چندانی را بین ماژول‌های ساخت این دو شرکت در نگاه مصرف‌کننده متصور شد.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی موبایلخرید اینترنتی موبایلفروشگاه موبایل دیجیتال مارکمعرفی برترین گوشی های موبایلموبایل اپل
admin
ارسال دیدگاه