طرح مفهومی آئودی برای ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی معرفی شد در دیجیتال مارک

آئودی در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ مدل خودروی الکتریکی به بازار عرضه کند و می‌داند چنین طرحی هرگز موفقیت‌آمیز نخواهد بود؛ مگر اینکه زیرساخت شارژ به‌طور چشم‌گیری بهبود یابد. به گزارش carscoops، با توجه به این موضوع، خودروساز آلمانی از نوعی مرکز شارژ رونمایی کرده است که به‌عنوان «طرح مفهومی شارژ سریع برای سطح ممتاز حمل‌ونقل برقی» معرفی می‌شود.

اساساً ایستگاه شارژ آینده‌نگرانه آئودی، مرکزی دارای شارژرهای خودروی الکتریکی در طبقه همکف و اتاق نشیمن در طبقه بالا است. طبقه دوم به سالن فرودگاه درجه یک شباهت دارد و از امکانات متنوعی بهره می‌برد تا شارژ مجدد را به تجربه‌ای آرامش‌بخش و لذت‌بخش تبدیل کند.

نشستن در اتاق نشیمن مطمئناً بهتر از نشستن در داخل خودرو است و البته فناوری و تفکر بسیار هوشمندانه‌ای در پشت صحنه‌ی این طرح وجود دارد. به‌طور خاص، این مرکز شارژ باتری‌های لیتیوم یون را از خودروهای تولیدی بازیافت می‌کند و به ایستگاه اجازه می‌دهد مقدار درخور توجهی انرژی ذخیره کند. با این کار دیگر نیازی به خطوط فشار قوی و ترانسفورماتورهای گران‌قیمت نیست.

مرکز شارژ آئودی / Audi‌ برای خودروهای برقی

پیش‌بینی می‌شود مرکز شارژ آئودی ۲.۴۵ مگاوات ساعت ذخیره انرژی و همچنین ۶ ایستگاه شارژ با حداکثر ظرفیت ۳۰۰ کیلووات داشته باشد. از آنجا که فقط به اتصال استاندارد ۴۰۰ ولت نیاز است، مسئولان آئودی می‌گویند مرکز شارژ را می‌توان در مکان‌های مختلف بدون برنامه‌ریزی قبلی و نیاز گسترده به آماده‌سازی محیط نصب کرد.

مرکز شارژ از «مکعب‌های کانتینری» تشکیل شده است و حداکثر انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را برای سازنده و مشتریان فراهم می‌کند. آئودی همچنین «انتقال، نصب و سازگاری» مراکز شارژ را به مکان‌‌های مختلف عمدتاً مستقل از قابلیت‌های شبکه محلی را ممکن می‌کند.

طرح مفهومی آئودی فقط به‌صورت تئوری نیست؛ زیرا آئودی قصد دارد آن را به‌صورت پروژه آزمایشی در آلمان انجام بدهد. این خودروساز در حال گفت‌وگو با شرکای احتمالی و به‌دنبال مکانی برای نصب اولین مرکز شارژ خود است.

مقاله‌های مرتبط:

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اواخر امسال مرکز شارژ آئودی افتتاح می‌شود. این شرکت عملیات روزمره را رصد و بازخورد مشتریان را جمع‌آوری می‌کند تا مشخص کند آیا مراکز دیگری باید ساخته شود یا نه. علاوه بر این، خودروساز آلمانی در حال برنامه‌ریزی است که به دارندگان خودروهای غیر آئودی اجازه استفاده از شارژرها و برخی از قسمت‌های اتاق را حداقل برای مرحله آزمایشی بدهد.

الیور هافمن، مسئول توسعه فنی در هیئت مدیره آئودی گفت:

پارک شارژ HPC با عملکرد بالا و انعطاف‌پذیری مانند این، نیاز زیادی به شبکه برق محلی ندارد و از مفهوم باتری پایدار استفاده می‌کند. مشتریان ما از خدمات مختلفی بهره‌مند می‌شوند. از جمله این خدمات می‌توان به امکان رزرو اختصاصی، اتاق استراحت و مدت‌زمان کوتاه انتظار به لطف شارژ با کارایی بالا اشاره کرد. مرکز شارژ، تجسم آرزوی ما برای دوران خودروهای برقی است و تعهد آئودی را به شعار «Vorsprung durch Technik» برجسته می‌کند.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپبررسی نوت بوکخرید ایسوس یا لنووراهنمای خرید اپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه